Anno 1800 - Bir Oyun İnşa Etmek ve Kilometre Taşları - Duman - 03-10-2017
Anno 1800 günlüklerinde bu yazıda bir oyunun yapım aşamasına dair bilgi verilmiş.
https://www.anno-union.com/en/devblog-building-blocks-and-milestones/ :
Hiç bir oyunun yapım aşamasını merak ettiniz mi? İlk ne yapılıyor, oyuna çeşitli mekanikler nasıl ekleniyor?
Anno 1800'ün gelişimini daha iyi anlayabilmeniz için sizlere bu günlükte Mainz'deki ekibimizin nasıl çalıştığından, bir oyunun nasıl geliştirildiğinden bahsedeceğiz.
Konsept Aşaması
Belli bir vizyonla (daha önceki bir yazımızda bu husustan da bahsetmiştik) oyunun nasıl bir yol izlemesi gerektiğine karar verebiliyoruz, ancak tüm geliştirmeler bittikten sonra ortaya çıkacak şeyin neye benzeyeceği konsept aşamasında belirleniyor. Bu aşama oldukça zaman alabiliyor, bu esnada tüm geliştiricilerimiz araştırmalar yapıp beyin fırtınalarında bulunarak bir konsept belirliyor. Bu konsept belirleme esnasında işin yaratıcılık, oyun tasarımı ve üretim adımları mevcut. Her oyun geliştiricisine sorsanız sınırsız bir zaman ve bütçe ile yapabileceği en güzel oyunu ortaya çıkartmak ister, ancak hayatın gerçekleri doğrultusunda bizim de bir geliştirme süremiz, işgücümüz ve en önemlisi bir bütçemiz var.
Oyun için final konseti hazırladıktan sonra bu konsept doğrultusunda "oynanabilir" ilk prototipimizi hazırlıyoruz. Bu prototip üzerinde testler yaparak oluşturduğumuz konseptin gerçekten düşündüğümüz gibi bir sonuç verip vermediğini, doğru yolda olup olmadığımızı test ediyoruz. Yeni bir Anno oyunu gibi kompleks projelerde doğru yolda olmak büyük önem taşıyor ve sık sık bir şey içimize sinmediğinde geri adım atıp yeni bir konsept oluşturmamız gerekebiliyor.
Alpha Öncesi
Sizlere Anno 1800'ü Gamescom esnasında duyurmuş olsak da, oyunun geliştirilmesine aylar önce başladık. Bu süre zarfında tüm mekanikleri ve konseptleri oluşturup ana oyunu hazırladık.
Anno 1800 şu anda 'alpha öncesi' aşamasında, bu da demek oluyor ki oyun şu anda oynanabilir durumda ancak birçok mekanik istenen seviyede değil, birçok unsurun yerinde oyunun son aşamasındaki görünüm yerine oraya 'şimdilik' eklenmiş şeyler var. Alpha öncesi aşamasında amacımız tüm bu eksikleri kapatıp oyunu Alpha aşamasına ve ardından Beta aşamasına geçirmek.
Oyunu Alpha sürümüne hazır hale getirmek için tüm ekibin çeşitli ilerlemeler katetmesi gerekiyor. Oyun geliştirmesinde farklı alanlar mevcut, kimileri 3 boyutlu çizimleriyle katkı sağlarken kimileri kodlamayla ilgileniyor, kimileri içerik üretimiyle, kimileri test aşamasıyla. Tüm bu alanlardan ve bunların ne yaptığından bahsetmeye bugün süremiz yetmez, ancak gelecekteki geliştirici günlüklerde bu hususa tekrar eğileceğiz.
Farklı alanlar demişken, oyun geliştirilmesinin planlandığı şekilde ilerlemesi ve tüm bu ekibin işini doğru bir şekilde yapması sorumluluğu üretim ekibinde. Farklı alanlarda çalışan kişilerin kendi işlerini doğru yapabilmeleri için başkasının da işini yapmış olması gerekiyor, üretim ekibi de bunun gerçekleşmesini ve kimsenin geç kalarak başkasının işini geciktirmemesini sağlamakla mükellef.
Anno 1800'ün geliştirilmesi esnasında üretim ekibinin görevi üzerinde çalışacak önemli kısımları belirlemek ve herkese düşen işpayının her zaman "yapılabilir" seviyede olmasını sağlamak. Bu çalışma esnasında ulaşmaya çalıştığımız bazı kilometre taşları mevcut, her 2 ayda bir geliştirme sürecimizi gözden geçirip yeterli hızda ilerleyip ilerlemediğimizi kontrol ediyoruz. Bunu bir bakıma Anno oyunlarındaki üretim kademelerine de benzetebilirsiniz.
Geliştirici günlüğünün başında gösterdiğimiz görsel de bu 2 ayda bir yaptığımız 2 saatlik görüşmelerden birinde çekildi.
Oyunda en son olarak gemi görünümlerini hazırladık ve gemi yapayzekasını oluşturduk, oyunun bu yönü büyük oranda oynanabilir durumda. Önümüzdeki geliştirici günlüklerinde oyunun farklı parçalarına dair daha detaylı bilgiler paylaşacağız.
Test Aşaması
Alpha aşamasına ulaştıktan sonra oyun hakkında aldığımız geridönüşler önem kazanıyor. Alpha'daki asıl amaç oyuna eklediğimiz mekaniklerin istenen sonucu verip vermediğini görmek, oyunun belli bir yönü gerçekten eğlenceli mi yoksa sıkıcı mı? Oyunun herhangi bir yönü haddinden fazla mı yüzeysel? Bunların giderileceği aşama bu aşama.
Alpha aşaması esnasında kendi ekibimizle çeşitli odak noktaları dahilinde testler yapıp insanların küçük gruplar halinde oyunun net bir bölgesini test etmesini sağlıyoruz. Ardında elde ettiğimiz geridönüşleri değerlendirerek oyunda değişiklikler yapıyoruz. Mevcut bir mekanikte yaptığımız bir değişiklik, bir başka mekaniği oyundan kaldırmamızla sonuçlanabiliyor. Bu sebeple sürekli olarak tasarım prensiplerimize bağlı bir şekilde çalışmamız gerekiyor.
Tüm bu değişiklikleri yaptıktan sonra bu sefer yeni mekanikle tekrar bir test yapıp bu sefer oldu mu, bu sefer istediğimiz sonuca ulaştık mı diye bakıyoruz. Oyunu çıkartabileceğimiz seviyeye getirene kadar bu süreç kendini tekrar edebiliyor. Test aşamasının bitmesiyle birlikte beta aşamasına geçiyoruz, beta aşamasında daha çok oyundaki ufak hataları gidermeye ve denge değişiklikleri yapmaya odaklanıyoruz.
Anno-Union sitesi üzerinden siz de geridönüşlerde bulunarak Anno 1800'ün geliştirilişinde düşüncelerinizi bize ulaştırabilirsiniz.
Peki ya sonra?
Tüm geridönüşleri topladıktan sonra üretim ekibimiz toplantılar yaparak bu geridönüşleri değerlendirmeye alıyor, böylesi büyük bir projede çok fazla kişinin bir arada çalışmasıyla hep birlikte kararlar alınıyor. Bu husus üzerinde de ileride daha ayrıntılı bir şekilde yazmayı planlıyoruz.
Topluluk yöneticisi?
Topluluk yöneticisinin görevi bu üretim sürecinde sizlerden gelen geridönüşleri değerlendirmeye aldığımızdan emin olmak. Topluluk yöneticisi toplantılara katılıp aldığı geridönüşleri bu toplantılarda bize sunuyor. İletişim her şeyin özü ve bu sebeple kendisini üretim ekibinin maskotu Norbert ile aynı odaya almış durumdayız. Ofisteki bitkimiz Norbert büyüdükçe ekibin gittikçe daha ciddi bir parçası haline geldi. Aşağıda oyun üzerinde çalışan arkadaşları kendilerine Norbert tarafından sağlanan oksijen garantisiyle birlikte görebilirsiniz.
Anno 1800 - Bir Oyun İnşa Etmek ve Kilometre Taşları - Feldmarschal - 03-10-2017
@Duman ellerine sağlık bu konuyu yani Anno 1800 ü özellikle takip ediyorum bu tür oyunları çok seviyorum Anno inşallah hakettiği ilgiyi görür :)
|