Strategyturk Forumları
Medieval 2 - Hotseat Rehberi - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Total War Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-total-war-forumlari)
+--- Forum: Medieval II: Total War (https://forum.strategyturk.com/forum-medieval-ii-total-war)
+---- Forum: Medieval II: Rehberler (https://forum.strategyturk.com/forum-medieval-ii-rehberler)
+---- Konu Başlığı: Medieval 2 - Hotseat Rehberi (/konu-medieval-2-hotseat-rehberi)



Medieval 2 - Hotseat Rehberi - Aytaç - 18-10-2017

m2tw.png

Bu Rehberimizde Hotseatlerde Kullanabileceğimiz Hamleleri ve Hotseatlerde işimize yarayacak bilgilere ışık tutacağız.


Fortların Kullanımı:
Fortları genellikle hotseatlerde dışarıda ordu bırakmamak için kullanırız. Çünkü dışarıda ordumuzu bırakırsak düşman rahatça saldırı yapabilir ve ordumuzu yakalarsa dağıtma şansına sahip olabilir. Düşmana saldırma fırsatı vermemek için fort kurarız.
pGX8XN.jpg

Fortların en önemli bir diğer kullanım noktası düşmanın geçmek istediği yolu engellemektir. Görselin orta kısmında görüldüğü gibi fortlar her yönden 1 birim kadar düşmanın yürüme menzilini kısıtlar eğer yol darsa geçmesini tamamen engeller.
3pvjvO.jpg

Diplomat ile Bribe(Rüşvet):
Düşmanın başında general olan ordusunu bribelamak zordur lakin önemli ve gerekli gördüğünüz noktada paranız da yeterliyse düşmanın ordusunu, hatta şehrini, fortunu bribelayabilirsiniz. 
Örneğin yolunuza koyulan bir fortu bribelayarak gitmek istediğiniz yolun açılmasını sağlayabilirsiniz:
RO191G.jpg


Yürüme Mesafesi:
Her birimin bir yürüme mesafesi vardır. Şehir sınırlarındaki yolun kalitesine göre bu yürüyüş mesafesi artabilir. Bunun yanında bazı Generallerin Özellikleri de hem kendisinin hemde yönettiği birimlerin yürüme mesafesini belli bir yüzdede artırabilir. Hotseatlerde Bu en önemli özellik olarak görülür. Çünkü doğru konumlandırılmı bir orduyla siz düşmana yetişebildiğiniz halde düşmanın size yetişememesini sağlayabilirsiniz. Bu yüzden generallerin özelliklerinde Movement Point(Yürüme Mesafesi) veren yetenekleri varsa ordunun başına almanız mantıklı olacaktır.
Örnek Traitler:(general yetenekleri)Eager, Understand Logistics,Drillmaster,Quartermaster, Logistic Expert,Energetic...

Not:Şehirlerde,fortlardayken General yürüme bonusunu sadece kendisi alacaktır emri altındaki birimler fazladan yürüme mesafesi kazanamaz.
Not2:Yürüme mesafenizi düşmandan gizlemek için yürüme bonusu olmayan bir generali orduya ekleyebilirsiniz.

6yrqrN.jpg

Gece Savaşı:
Hotseatlerde bir diğer önemli Generallerin özelliği ise Night Fighterdır(Gece Savaşçısı). Bu özellik sayesinde Yanyana olduğu halde orduların birbirine yardım etmesi engellenip ordular ayrı ayrı gafil avlanabilir. Lakin düşmanda da Night Fighter General varsa bu özellik işe yaramaz. Bu özelliği kazanmak için Generalinizin 5 Command veya üstü olması gerekmektedir. 

General Yetenekleriyle İlgili daha fazla bilgi için Raijin'in Hotseatler İçin General Rehberi konusuna göz atabilirsiniz.

WGg9gq.jpg

Ajan Kullanımı:
Casuslar da eğer kurallarda da izin veriliyorsa düşman surlarının kapısını açmada kullanılır. Resimde Görüldüğü üzere casus bir şehire girdiğinde kapıları açma şansına sahiptir. Ajanın sayısı ve niteliği kapıyı açma oranını etkiler.

8NP2Pr.jpg

Ağır Silahlar:(Ballista,Catapult...)
Ajanlar gibi Ağır Silahlar(Artillery) de hotseatlerde sıkça kullanılır çünkü düşmanın fortlarına ve şehirlerine kuşatma yapmadan girme imkanı sağlar. Fortları da kullanmadan önce düşmanın bir artillerysi olup olmadığına bakmak mantıklı olabilir.

Eyr6oD.jpg

Gemiyle Ordu Taşıma:
Hotseatlerde Gemiyle ordu taşımayı ayarlamak çok önemlidir. Eğer düşmanın gemisi yoksa, paralı gemi de alamayacağından eminseniz ordunuzu denizde gemi içerisinde güvenli bir şekilde bekletebilirsiniz. Fakat düşmanın erişebildiği noktalarda gemi içerisinde ordu bırakmak zekice olmayacaktır ve ordunuz gemiyle birlikte yok olup gidecektir.

NOlglN.jpg

Şehir-Kale Seçimi:
Oyunda Şehir ve Kale olarak 2 yapılanma vardır. Kaleler askeri olanaklar sağlarken şehirler ekonomik ve ajan olanakları sağlar. Ülkedeki Şehir-Kale dengesini sağlamak çok önemlidir. Fazla kale ekonominizi, fazla şehir de askeri durumunuzu zayıflatabilir. 

Hotseatlerde en kısa sürede Fortress ve Citadele ulaşmak çok önemlidir. Bu yüzden en kısa sürede Fortress için gereken nüfusun sağlandığı (4500) şehir kaleye çevirilebilir veya bu nüfusa yakın kale varsa nüfusunun artması sağlanabilir. (Tarlalar ve Chivalry yeteneği olan generalleri şehrin içine koymak nüfus artışı sağlar)

YOqW0D.jpg

Ordu Kalitesi-Sayısı:
Orduların Sayısı Kadar Kalitesi de önemlidir. Örnekte görüldüğü gibi bir ordun kalitesi iyiyse kendisinden çok daha fazla sayıda orduları yenebilir. Bu yüzden kaliteli birimler üretmek önemlidir. Ayrıca düşmanın sizin ordunuzu yenip yenemeyeceğini kestirmek için de kendi ordunuzun ve düşmanın ordusunun gözlemini doğru yapmanız gereklidir.

YOqWqa.jpg

Yapay Zeka Şehirlerini Kapışma:
Hotseatlerde Yapay Zekanın kontrol ettiği şehirleri en kısa sürede ele geçirmek önemlidir. Bu yüzden en başta tüm gücünüzle bu şehirleri toplamaya bakın yoksa başka bir İnsan oyuncu gelip o şehri kapacaktır. Ancak yapay zeka şehirlerini kuşatmadan önce etrafı iyi gözetlemelisiniz. Yoksa kuşatma yapan ordunuz başka bir oyuncu tarafından gafil avlanabilir.

kXGLG7.jpg

Aile Üyeleri ve Generaller:
Aile Üyeleri ve Generaller birbirinden farklıdır. Aile Üyeleriniz doğrudan sizin sülalenizden olan, evlat edindikleriniz veya prensesle evlendirdiklerinizdir. Bu Family Memberlar(aile üyeleri) bittiğinde General olsa da ülkeniz yıkılır. Buna dikkat etmek çok önemlidir.

8NP2Bd.jpg

Ordu Saklama:
Ordularınızı ağaçların arasına saklayarak düşmanın görmesini engelleyebilirsiniz. Bu sayede düşmanı resimdeki gibi güçsüz olduğunuza ikna edip şaşırtabilirsiniz. Fakat hotseatlerde düşman, turunun başında etrafı gözleyeceğinden riski en az seviyede tutmak gerekir.

DyB6Zy.jpg

Etrafı Gözetleme:
Hotseatlerde Tura ilk girdiğinizde yapacağınız iş etrafı gözetlemek olmalıdır. Çünkü ormanlarda saklı düşman orduları veya size gelen bir orduyu farketmek önemlidir.

mJ47B2.jpg

Yetişmeyen orduyu kuşatmaya yetiştirme:
Eğer bir ordunuz 1 birim yürüme farkıyla şehiri kuşatamıyorsa fakat etrafta yetişebilen başka bir birim varsa yetişemeyen diğer orduyu yetişen orduya ekleyerek aynı ordu içinde kuşatmaya dahil olmasını sağlayabilirsiniz
yzNoN0.jpg


Medieval II: Hotseat Oynanış İpuçları - Merco - 18-10-2017

Eline emeğine sağlık. Harika olmuş. Okurken tüm hareketler gözümün önünde canlandı. Resimlerle güzel birleşim olmuş.


Medieval II: Hotseat Oynanış İpuçları - PashaZade - 18-10-2017

Tüh, daha kolay yıkılıcaz şimdi oldu mu bu Aytaç ? :D

Eline sağlık, beğendim :ok:


Medieval II: Hotseat Oynanış İpuçları - Merco - 18-10-2017

Biz zaten biliyoruz paşa :D


Medieval II: Hotseat Oynanış İpuçları - Raijin - 18-10-2017

Yanlız bütğn sırlarımızı ifşa etmişsin olmamış :)


RE: Medieval II: Hotseat Oynanış İpuçları - Aytaç - 18-10-2017

(18-10-2017, 01:00)PashaZade : Tüh, daha kolay yıkılıcaz şimdi oldu mu bu Aytaç ? :D

Eline sağlık, beğendim :ok:

Sen daha kolay yıkılma diye bunlar paşa :D