EU4 - Çağ Rehberi - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari) +--- Forum: Europa Universalis IV (https://forum.strategyturk.com/forum-europa-universalis-iv) +---- Forum: EU4: Rehberler (https://forum.strategyturk.com/forum-eu4-rehberler) +---- Konu Başlığı: EU4 - Çağ Rehberi (/konu-eu4-cag-rehberi) |
EU4 - Çağ Rehberi - Lothebork - 02-12-2017 Çağlar oyuna Mandate of Heaven DLC'si ile gelmiştir. Bu özellikleri açmak için bu DLC'ye sahip olmanız gerekiyor. Eğer DLC'ye sahip değilseniz çağlar yine oyunda yaşanır ama içerdiği bonuslara ve mekaniklere hiçbir ülke sahip olamaz. Bu çağ mekaniğiyle beraber oyun 4 çağa ayrılmıştır. Her çağ ortalama 90 yıl sürmektedir. Her çağ farklı özellikler ve mekanikleri (örneğin Mutlakiyet mekaniği) etkinleştirir. Ayrıca birçok event, decision ve ülkede çıkabilecek felaketler (disaster) bu çağlara bağlıdır. Çağ Mekaniği Her çağ için o çağla alakalı 7 hedef verilir ve bu hedeflerin her birisi tamamlandığında ülkeye +3 Power Projection ve aylık +2 Splendor verir. Splendor, çağla ilgili özellikleri açabilmeniz için gereklidir. Bu özellikler ülkenize çeşitli bonuslar verir ve çağ bitince bu özellikleri kaybedersiniz. Her çağ için 7 ayrı özellik vardır ve ayrıca 4 adet belli başlı ülkeler tarafından alınabilen özellik (o çağda tarihsel olarak güçlü olduğu konuda bonus) vardır. Çağ bittiği zaman tüm Splendor puanı ve alınmış özellikler sıfırlanır fakat Power Projection hemen değil, yıllık -1 azalarak gider. Tüm çağ hedefleri yenilenir ve önceki yaptığınız hedeflerden Splendor puanı alamazsınız. Bir çağ içinde en az 3 hedefi tamamlamış bir ülke 50 yıl süren Altın Çağ dönemini başlatabilir. Altın Çağ döneminde aşağıdaki bonuslara sahip olunur: –10% Tüm Güç Masrafları (ADM, DIP ve MIL puanlarıyla yapılan her şeyde indirim) +10% Ordu Morali +10% Donanma Morali +10% Üretilen Emtia +5 Maksimum Mutlakiyet Çağlar Bu çağ teknik olarak 1400'de başlar ve Protestanlığın çıkışından (16. yüzyılın ilk yıllarında ortaya çıkar) 10 yıl sonra biter. Bu çağda Katolik Curia bonusları gibi dini özellikler geçerlidir. Ayrıca Kastilya İç Savaşı, Köylü Savaşı, Güller Savaşı gibi felaketler bu çağda ortaya çıkar. Hedefler Amerika'yı Keşfet - Avrupa, Afrika ve Asya'da bir başkente sahip iken Amerika kıtasını keşfet Gelişmiş Bir Ülke - Eğer Eski Dünya'da bir başkente sahip değilseniz en az 100 development puanına sahip olun. Ticaret Merkezlerini Kontrol Et - 5 tane Kıyı veya İç ticaret merkezini ele geçir. Büyük Şehir - 30 development puanlı bir şehre sahip ol. Rönesans'ı Benimse - Rönesans enstitüsünü benimse ve tüm şehirlerinde sahip ol. 3 Tahta Hakim Ol - Hristiyan bir ülke ile en az 2 şahsi birliğe sahip ol. Feodal Toplum - Hristiyan olmayan bir ülke ile en az 5 vasala sahip ol. İki Kıtada Mevcudiyet - En az iki kıtada toprağa sahip ol. Rakibi Aşağıla - Bir rakibi barış antlaşması ile aşağıla. Özellikler Feodal De Jure Kanunlar - Bir bölgede "Feodal De Jure Kanunlar" ( −5 Huzursuzluk) hükümünü uygulayabilme Gerekçeli Savaşlar - −10% Agresif Genişleme Etkisi Vasal Transferi - Barış antlaşmalarında vasal transferi yarı yarıya daha ucuza yapabilme ve hak iddia edilmiş şehrin komşusunda hak iddia edebilme Gelişmiş Savaş Vergileri - −100% Savaş Vergisi Masrafı Atlı Ordular - +20% Atlıların Yayalara Oranı Daha Gelişmiş Koloniler - Her şehir olan kolonide +1 vergi geliri, +1 üretim +1 insan gücü kazan. Muharebe Alanına Uyum - Başkentinin arazi özelliklerinin olduğu yerlerde +1 muharebe bonusu kazan. Urban'ın Topları - +33% Kuşatma Becerisi ( Osmanlı için) Portekiz Koloni Gelişimi - +50 Yerleşimci Artışı ( Portekiz için) Danimarka'da Tebaa Bağlılığı - −30% Tabi Devletlerde Bağımsızlık İsteği ( Danimarka için) Venedik Ticareti - +50% Gemi Ticaret Gücü ( Venedik için) Bu çağ oyundaki ikinci çağdır ve 1610 gibi Global Ticaret enstitüsü ortaya çıktıktan 10 yıl sonra biter. Bu çağda dini özellikler geçerlidir. Danimarka Kontlar Savaşı, Fransız Mezhep Savaşı ve Dini Karışıklık felaketi sadece bu çağ içerisinde gerçekleşebilir. Hedefler Reformasyon'a Katıl - Protestanlığı veya Calvinism'i devlet dini olarak benimse. Hümanizm veya Dindarlık - Hümanist veya Dindar Idea grubunu tamamla. Dini Yay - 10 farklı dindeki şehirde dinini yay. (Önceki çağda yapılanlar da sayılır.) Sömürge İmparatorluğu Kur - En az 5 Koloni devletine sahip ol. Ülkelerin Dinini Değiştir - Başka bir ülkenin dinini savaş veya diplomasi yoluyla değiştir. (Önceki çağda yapılanlar da sayılır.) Asya Ticareti - İpek, Baharat veya Çini'den ticaret bonusu kazan. Kültürü Birleştir - Kültür grubunun tüm şehirlerine sahip ol. Özellikler Mecburi Dindarlık Hükmü - Mecburi Dindarlık (+90% Reformasyon'a karşı direnç) hükmünü uygulayabilme. Kıyılarda Yaylım Ateşi - +1 Ablukanın Kuşatmaya Etkisi Dini Savaşlar - −25% Başka Dindekilere Karşı Savaş Skoru İhtiyacı Paralı Asker Disiplini - +5% Paralı Asker Disiplini Güçlü Ticaret Gemileri - +20% Gemi Ticaret Gücü Yayılması Enstitü Yayılması - +50% Aynı Dindeki Şehirlerde Enstitü Yayılması Prestijli Din Değişimi - +0.3 Başarılı Bir Şekilde Dini Değişmiş Şehrin Development Puanı Başına Prestij İspanyol Tercioları - −30% Alınan Şok Hasarı ( İspanya için) Babür Topçuları - −50% Topçu Birliği Masrafı ( Babürler için) Leh Tacı - +33% Üretilen Emtia ( Polonya ve Lehistan-Litvanya Birliği için) Acem Takviyeleri - −30% Takviye Masrafı ( İran için) Bu çağ oyundaki üçüncü çağdır. Aydınlanma Enstitüsü çıktıktan 10 yıl sonra biter. Mutlakiyet çağı içerisinde mutlakiyet (absolutism) mekanikleri aktif olur. Dini özellikler geçerliliğini yitirir. İngiliz İç Savaşı, Saray ve Ülke felaketleri sadece bu çağda gerçekleşebilir. Hedefler Üç Ticaret Şirketi - En az 3 ticaret şirketine sahip ol. Birçok Üniversite - En az 5 üniversiteye sahip ol. Büyük bir Ordu için Potansiyel - 200 alaylık ordu limitine ulaş. Mutlakiyet - En az 90 mutlakiyete sahip ol. Çin İmparatoru - En az 50 mandate puanlı Çin İmparatoru ol. Çok Uluslu Devlet - En az 5 farklı terfi ettirilmiş kültüre sahip ol. Din Savaşlarını Kazan - Din Savaşlarında kazanan tarafta ol. Özellikler Mutlakiyet Hükümü - Mutlakiyet Hükümünü ( −0.25 tahribat) uygulayabilme. Değişken Rekabetler - −50% Rakip Değiştirme Masrafı Hisar Muhafazası - −100% Rakiplerle Olan Sınırdaki Hisarlarda Bakım Masrafı Etkin Otonomi - −50% Otonomi Değiştirme Zamanı Daha Sert Muamele - −50% Sert Muamele Masrafı İdari Verimlilik - +5% İdari Verimlilik Mutlakiyetçi Yönetim - +1 Yıllık Mutlakiyet Fransız Silahşörler - +20% Kara Ateş Gücü ( Fransa için) Hollandalı Memurlar - −0.20 yıllık yolsuzluk ( Hollanda için) İsveç Asker Alımı - +35% İnsan Gücü Geri Kazanma Hızı ( İsveç için) Mançu Sancaklıları - +50% Mümkün olan Mançu Sancaklısı ( Mançurya veya Çing için) Oyundaki dördüncü ve sonuncu çağdır. Mutlakiyet mekanikleri kullanılabilir durumdadır. Fransız devrimi, devrim ve özgürlükçü felaketleri sadece bu çağ içerisinde gerçekleşebilir. Hedefler Parlamento - Parlamentolu bir yönetime sahip ol. İmparator - Ya İmparator seviyesinde bir ülke, Kutsal Roma İmparatoru veya da Çin İmparatoru ol. Güçlü Tebaa - 250 development puanlı tabi devlete sahip ol. Yüksek Disiplin - En az 125% disipline sahip ol. Büyük Başkent - En az 50 development puanlı bir başkente sahip ol. Büyük Lider - 3 yıldızlı bir generale veya amirale sahip ol. Enstitü Kontrolü - En az 2 enstitü başlangıç noktasına sahip ol. Özellikler Devrim Karşıtı Gayretlilik - −33% tabi devletlerin development puanından kaynaklı bağımsızlık istekleri Napolyonik Savaş - +3 hisarlara karşı topçu bonusu Gelişmiş Forced March - Forced March artık askeri puan harcamaz. Donanma Çarpışmaları - +20% donanma çarpışmaları Serbest Fetih - Core yapma mesafesi ortadan kalkar. Geliştirilmiş Top Menzili - +20% Arka sıradaki topçu birliği hasar gücü Sadık Tebaa - −25% Aynı kıtada bulunan tabi devletlerde bağımsızlık isteği Prusyalı Disiplini - −20% Alınan Ateş hasarı ( Prusya için) İngiliz Donanması - −33% Donanma bakım masrafı ( Büyük Britanya için) Rus İmparatorluğu - +20 Eyalet Sayısı ( Rusya için) Avusturya Diplomasisi - +5 Diplomatik İtibar ( Avusturya için) EU4 - Çağ Rehberi - freeforall - 04-12-2018 Altın Çağa erkenden girmek mi daha mantıklı olur yoksa bunu sonralara bırakmak mı örneğin Osmanlı ile oynarken altın çağ açılır açılmaz geçmek doğru olur mu yapay zeka ülkeleri anında geçmeye çalışıyorlar verdiği bonuslar güzel ama benim sormak istediğim bu iyi özellikleri oyunun erken dönemi mi orta mı yoksa geç dönemleri mi daha verimli olur teşekkürler şimdiden. EU4 - Çağ Rehberi - Lothebork - 04-12-2018 Dünya fethi falan planlıyorsan son dönemde geçmek daha mantıklı çünkü idealardan gelen bonuslarla beraber toprak alımı daha da hızlı olur. Normal oyunlarımda ise 1650'den sonra geçiyorum. |