HoI4 - Japonya Değişiklikleri - Duman - 03-01-2018
Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta oyunda Japonya'da yapılan değişiklikler tanıtılıyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/hoi-4-dev-diary-japan-rework.1063457/ :Herkese merhabalar, 2018'in ilk geliştirici günlüğüne hoş geldiniz.
Bugünkü konumuz ele alındığında aslında bu günlüğe Heisei 29 yılının son günlüğü diyebilirdik. Waking the Tiger eklentisiyle birlikte Çin'de geliştirmeler yaparken aynı zamanda Japon odak ağacına tekrardan odaklanıp acaba neler yapabiliriz diye düşünelim dedik. Alman odak ağacından memnun olsak da, acaba Japon odak ağacında bir şeyler yapabilir miyiz diye uzun zamandır düşünüyorduk, dolayısıyla kalite kontrol ekibimize mevcut odak ağacı hakkında ne düşündüklerini sorduk.
Kalite kontrol çalışanlarımız Japon odak ağacının Japonya'da dair tarihsel seçenek eksikliği yaşadığını, ilginç tercihler barındırmadığını ve Japonya'yı diğer ülkelerden net bir şekilde ayrıştıran bir oynanış sunmadığını belirtip şöyle bir öneride bulundu: Yak gitsin.
Biz de yaktık.
Gördüğünüz üzere eskisinden biraz daha geniş bir odak ağacımız var, kuzeye mi güneye mi odaklanacağınız tercihi eski odak ağacında tek bir odakta ilerliyordu, artık farklı odak kolları şeklindeler.
Vermeniz gereken ilk karar askeriyedeki Kodoha (İmparatorlukçular) yapılanmasıyla ne yapacağınız. Bu yapılanmanın amacı sivil hükümeti ortadan kaldırıp İmparatoru olması gerektiği yere taşımaktı (yani Meiji restorasyonu öncesi olduğu gibi asıl güç askeriyedeyken askeriyenin bir kuklası olarak ülkeyi yönetmesi). Tarihte bu yapılanmanın destekçileri 1936 yılının Şubat ayında bir darbe gerçekleştirmeye çalışsa da, ordunun geri kalanı bu girişime destek vermeyince başarılı olamadılar.
Oynanış ve şeffaflık gibi sebeplerden dolayı bu darbe girişimini oyuna belirlenmiş bir tarihte gerçekleşen event olarak koymaktansa, oyuncunun odak ağacındaki tercihlerine göre tetiklenebilir şekilde oyuna eklemeye karar verdik. Eğer Kodoha'ya karşı giderseniz tarihsel bir şekilde Çin'e saldırıp, güneye odaklanıp Avrupalıların kolonilerine çökebileceksiniz.
Görebileceğiniz gibi tarihsel odak ağacı izlendiğinde Japonya mihvere katılmaktansa kendi paktını kuruyor. Japonya ve Almanya arasındaki işbirliği açıkçası oyundaki mevcut pakt sistemine uymuyor, Japonya tarihte mihvere katılsa da Almanya Sovyetlerle çarpışırken Sovyetlere karşı savaşa girmedi. Her ne kadar bu ülkeler arasında askeri bir işbirliği olsa da bu işbirliği batılı Müttefiklerin aralarındaki işbirliğinden çok, Müttefiklerle Sovyetler arasındaki işbirliği andırıyordu.
Ancak yine de Japonya mihverin bir üyesi, dolayısıyla oyun içerisinde bunu yansıtabilirsiniz, ancak bu durum Japonya'nın mihvere katılması şeklinde işlemektense Almanya, İtalya ve Japonya arasında karşılıklı garantörlük şeklinde işliyor. Eğer taraflardan birisi savaşı açan tarafsa diğerleri bu savaşlara dahil olmuyor.
Her ne kadar mükemmel bir sistem olmasa da, bu sistemin yarattığı problemlerden daha fazla problem çözdüğünü düşünüyoruz. Bu mantıkla örneğin Japonya düşmedikçe Almanya savaşın bir tarafı sayılmıyor, böylelikle Luftwaffe'nin Legion Pekingente'yi kurup Japonya'ya kaçması gibi şeyler görmüyorsunuz. Japonyayı fethetmekten bahsetmişken, artık Japonya yapayzekası 2 atom bombası yerse, Mançurya ve Kore'yi Çin'de herhangi bir toprak sahibi değilken kaybederlerse teslim oluyorlar. Eğer Japonya bir oyuncuysa oyuncunun önüne bir tercih hakkı geliyor ve istemesi durumunda sonuna kadar savaşıyor.
Çin'deki savaşı oyuna yansıtmak kendine has bazı zorluklara sahip. 1937 ile 1945 arası süren bu savaşın oyunda da uzun sürecek bir savaş olmasını istedik ancak Çin'in sahip olduğu negatif etkiler çoğuz aman Japonya'nın kolaylıkla Çin'i ele geçirmesiyle sonuçlanabiliyordu ve bu pek de tarihsel bir sonç değil. Japonya her ne kadar hızlı bir zafer umarak Çin'e girmiş olsa da Çin birliklerinin savaş becerisini sürprizle karşılamışlardı.
Çin'deki savaşı daha tarihsel hale getirmek ve Çin'deki oyuncuya başlangıçtaki istilayı durdurma şansı vermek adına Japonya'ya Çin'de savaşırken etkili olacak bazı negatif etkiler verdik, bu etkiler decisionlar aracılığıyla giderilebilir, ancak giderildiklerinde world tension oranını arttıracaklar ve oyunda bu oranı çok hızlı arttırmamak adına bazı şeylerden kademeli olarak kurtulmak isteyeceksiniz. Bu durum tarihteki Japon ordusunun Çin'i ciddiye almama olayını yansıtmak için ideal, ancak oyuncu olarak siz rakibin neler yapabileceğinden haberdar olduğunuz için işe daha ciddiyetle yaklaşabileceksiniz ancak bu da dünyadaki gerginliği arttıracak.
Eğer Kodoha'dan yana olursanız Sovyetlere karşı kuzeye odaklanacaksınız (Kodoha'daki birçok kişi asıl tehditin Sovyetler olduğunu düşünüyordu), aynı şekilde diplomatik manevralarla güney cephesini güvende tutmanız gerekecek. Tarihte Japonlar Çin'de savaşırken Sovyetlerle saldırmazlık antlaşması imzalamıştı, şimdi ise batılılarla masaya oturup Sovyetlerle uğraşırken batılılarla antlaşma imzalamanız gerekecek. Londra Donanma Antlaşması limanlarınızda yapılan üretimi ciddi oranda azaltsa da, siz Komünistlerle uğraşırken batılıların başka yöne bakmasını sağlayabilir. Aynı zamanda Mançurya'daki "müttefiğinize" silah göndererek onu savaşta biraz daha işe yarar bir hale getirmeniz gerekecek.
İleri dönemde Almanya ile teknolojik bazı antlaşmalar imzalayıp Alman roketlerine erişim sağlayabileceksiniz, bu yolda ilerlemeniz aynı zamanda Sibirya'nın kaynaklarından yararlanabilmenizi sağlayacak.
Ancak tabi ki tarihte yaşananları birebir takip etmenize gerek yok, sivil hükümeti güçlendirme yanlısı olup demokratik bir Japonya'nın peşinde koşabilirsiniz. Ne de olsa Japonya oyunun başlangıcından sadece 10 sene önce Taisho döneminde demokratik seçimlere ve çalışan bir parlamentoya sahip bir ülkeydi.
Bunu yapmaya çalıştığınızda ülkenizdeki militaristler Mançukuo'ya kaçmaya çalışacak, kaçamayanlar ise iç savaş başlatacak. Bu iç savaşla uğraştıktan sonra İmparatorunuzu daha çok batılı ülkelerin kraliyetlerine benzer bir konuma getirebilirsiniz. Ardından Britanya'ya ulaşıp Anglo-Japon İttifağını canlandırmayı deneyebilir veya endi West Pacific Treaty Organization'unuzu kurabilirsiniz.
Ancak önünüzde hala Kwantung ordusu tarafından yönetilen bir Mançukuo problemi var. Bu problemi ortadan kaldırdıktan sonra batılıların peşinden gidip kolonilere demokrasi dağıtmaya başlayabilirsiniz, eğer Japonya işleyen bir demokrasiye sahipse niye Asya'nın geri kalanı da demokrasiye geçmesin?
Son olarak Japonya ile komünist olmayı tercih edebilirsiniz, tarihte Japonya dünyanın geri kalanında da olduğu üzere bir solcu akıma sahipti ancak bu Japon Komünist Partisi ufak bir popülarite sonrasında kapatıldı. Ancak bu Japonya'daki komünistlerin işler yolunda gitmesi durumunda devrim yapamayacağı anlamına gelmiyor. Japonya'daki çok sayıda subay çiftçi veya işçi ailesi geçmişe sahipti ve sosyalizmi geleceğin yönetim biçimi olarak görüyordu.
Tarihte bu subaylar hızlıca Mançukuo'ya gönderilip gizli servis tarafından politik tutumlarını tekrardan gözden geçirmeleri üzerine uyarıldılar. Eğer Japonya'da bir komünist devrim bekliyorsanız yapmanız gereken ilk şey bu subayları geri çağırmak ve onların yerine militaristleri Mançukuo'ya göndermek. Bazı hırslı solcu subayları doğru konumlara getirerek iç savaşta avantajlı olan tarafta olabilirsiniz.
İç savaş esnasında militaristleri Mançukuo'ya göndermenin hem iyi hem kötü yanları var. Japonya'nın merkezi adalarını kontrol altına aldıktan sonra önünüze yeni bir sorun çıkıyor, Japonya yıllardır politik sisteminde öyle ya da böyle bir imparatora sahip ve az önce siz bu imparatoru tahtatn kovdunuz, hükümetiniz halkın gözünde meşru değil. Herhangi bir şeye odaklanmadan önce ülkenizdeki istikrar seviyesini arttırmak ve halkın size güvenmesini sağlamanız gerekecek, ancak ondan sonra Asya anakarasına çıkıp orada yayılan militarizm yanlılarını Sovyetler veya Çinli komünistlerle işbirliği yaparak ortadan kaldırabilirsiniz.
Japonya ordusu kara ordusu ve donanma arasındaki kötü ilişkiyle meşhurdu, örneğin donanma 1943 yılına kadar Midway muharebesinin planlandığı gibi gitmediğini kabullenemedi. Oyunda bu durum çeşitli decisionlarla yansıtılmış durumda, her decision kara ordusu ve donanma arasındaki dengeyi etkiliyor, bu da fabrikalarınızın ve limanlarınızın çalışmasını etkiliyor.
Son olarak Japonya ile oynanışı daha ilginç kılmak adına oyuna Japonya'ya özel 2 birim ekledik: Bicycle Battalion ve Torpedo Cruiser. Bunlardan ilki anlayacağınız üzere bisiklet kullanan piyadeler, normal piyadelerden biraz daha hızlılar ancak daha pahalılar. Sadece Japonya tarafından kullanılmaları için bir sebep yok ve ekleyecek bir yer bulabilirsek diğer ülkelerce de kullanılabilirler. Torpedo Cruiserlar Japonya donanmasına has bir modaydı, light cruiserlara 40 adet torpido çıkışı ekleyerek oluşturuluyor. Japonya'nın torpido bonuslarını da düşündüğünüzde bu gemiler okyanuslarda düşmanı üstüne çekmeyi başarabilmeniz durumunda çok tehlikeliler.
Bu esnada Japonya havacılığına hayran bazı kişilerin gözüne çarpan ufak bir hatayı da düzelttik:
Tıpkı Alman odak ağacı gibi bu odak ağacının da belli noktaları Waking the Tiger eklentisinin bir parçası olacak. Her ne kadar birçok yeni odak bedava olsa da, demokratik ve komünist kollar eklentiyle oyuna ekleniyor.
Önümüzdeki eklentilerde hem topluluktan gelen geridönüşler hem de o eklentinin temasına uygunluk yönünden mevcut odak ağaçları üzerinde çalışmalar devam etmeye devam edeceğiz, örneğin donanmaya odaklandığımız bir eklentide gidip Sovyetlerin odak ağacını güncellememiz doğru olmaz.
DLC odak ağaçları gelecekteki yeni mekaniklerle zaman içerisinde güncellenecekler, örneğin Macaristan Avusturya-Macaristan'a dönüşmesi durumunda Avusturya'nın generallerini de elde ediyor.
Bugünlük bu kadar, haftaya sizlere oyuna eklenen yeni mekaniklerden bahsedeceğiz.
- Japan diye yazılır Yapan diye okunur
- Muhteşem Nippon Odak Ağacını 1000 Kere Katladık
- Bu odak ağacını sizi sevdiğimiz için yaptığımızı sanılıyorsanız yanılıyorsunuz
- Siz geliştirici günlüğü beklerken biz kılıçta ustalaştık.
- Bu odak ağacını görünce kalplerimiz doki-doki atıyor.
- Girls und Schwerpunktbaume
- İmparator için yeni odak ağaçları
- Bu gördüğünüz odak ağacının final formu bile değil.
- Japonya odak ağacı artık bir utanç gösterisi değil.
- En iyi komünist samuray komünisttir.
- Bu odak ağacını yaparken hiçbir Kaiju'ya zarar verilmedi.
- Japonya 2.0
- Japonya Digital Remastered
- Japonya HD
HoI4 - Japonya Değişiklikleri - Wayfear - 04-01-2018
Ehehe sonunda , Multiplayerlerde Kodoha , Demokratik ve Komünist kısım yasaklanacak muhtemelen sad .
HoI4 - Japonya Değişiklikleri - Semavi7 - 04-01-2018
Japonyanın iki atom bombası ile teslimi detayı güzel olmuş. Fakat şimdi Japonya tarihsel gidişatta kendi paktını kuracak ise Japonya Abdye saldırınca Abd Alman paktına nasıl savaş açacak yani o savaşa katılacak?
HoI4 - Japonya Değişiklikleri - Lehr - 27-11-2018
(04-01-2018, 17:24)Semavi7 : Japonyanın iki atom bombası ile teslimi detayı güzel olmuş. Fakat şimdi Japonya tarihsel gidişatta kendi paktını kuracak ise Japonya Abdye saldırınca Abd Alman paktına nasıl savaş açacak yani o savaşa katılacak?
Bildiğim kadarıyla gerçekte ABD Almanya ya savaş açmadı, Almanya ABD ye savaş açtı.
|