Strategyturk Forumları
Günlük: CK2 - Angajman Kuralları - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Crusader Kings II (https://forum.strategyturk.com/forum-crusader-kings-ii)
+---- Forum: CK2: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-ck2-haberler)
+---- Konu Başlığı: Günlük: CK2 - Angajman Kuralları (/konu-gunluk-ck2-angajman-kurallari)



CK2 - Angajman Kuralları - Duman - 10-11-2015

Merhabalar.

Bugün sizlere yeni DLC'de bulunacak önemli değişikliklerden bahsedeceğim. Daha önceki bir geliştirici günlüğünde paylaşılan görselde farkedileceği gibi, karakter ekranında Paktlar bölmesi mevcut ve bunun neyle alakalı olduğunu size açıklayacağım.

Niye değiştirdik, çünkü Crusader Kings'te müttefiklik sistemini baştan yazmak istedik. Savaşınızda sizin yanınızda kimin olacağını, düşmanın yanında kimin bulunacağını daha net bir şekilde anlayabilmeniz için bu değişikliği yaptık. Bazılarınız artık müttefiklik kurulabilmesi için kızınızı evlendirmemeniz gerektiği konusunda tahminler yürüttü ancak bu da tam olarak doğru değil, evlilik oyunda fazlasıyla öneme sahip bir eylem olarak yerini koruyor. Artık ülkeler arası 2 ilişki çeşidi bulunabiliyor, bunlar Saldırmazlık Paktına sahip ülkeler ve Müttefikler.

QWnLpZ.jpg

Kızınızı veya oğlunuzu başka bir diyardan bir asille evlendirdiğinizde bu şu anlama geliyor, iki ülke birbirine saldırmayı planlamıyor ve dolayısıyla otomatik Saldırmazlık Paktına sahip oluyorlar. İstemeniz halinde bu saldırmazlık paktı müttefiklik seviyesine yükseltilebiliyor. Bu evlilik işlemi karara bağlandıktan, ayrı bir şekilde yapılıyor. Ancak karakterlerin yaşlarını beklemenize gerek yok, eğer 2 karakter nişanlıysa da bu işlem gerçekleştirilebiliyor.

Yakın akrabalarınızla saldırmazlık paktınız bulunmuyor, ancak istediğiniz zaman müttefik olabiliyorsunuz. Aynı zamanda eğer yakın akrabanıza saldırırsanız eskisi gibi negatif ilişkiye sebep olmuyor.

m5DM9y.jpg

Bu değişikliklerle birlikte yapayzekanın politik becerisi bir hayli yükseldi. Yapayzeka artık kendisine karşı olan tehditleri daha iyi analiz edip, bu tehditlere karşı saldırmazlık paktı imzalama yoluna gidiyor. Eğer saldırmazlık paktı teklifi reddedilirse bu sefer bunu daha büyük bir tehdit olarak algılayıp, aynı ülke tarafından tehdit edilen ülkelerle bu sefer müttefik olmaya çalışıyor. Aynı zamanda saldırmazlık imzaladığı, tehditi altında olduğu ülkelerle kesinlikle müttefiklik imzalamıyor, çünkü müttefik olmasının o ülkenin daha da güçlenmesi anlamına geleceğinin bilincinde oluyor.

Müttefiklik sistemi değiştiğinden artık bir müttefiğinizi savaşa çağırdığında vereceği tepkiyi ve savaşa girip girmeme olasılığını da buna göre ayarladık. 

Savaş açma ekranında 2 tarafın da müttefikleri gözükecek ve kimin katılıp katılmayacağı belirtilecek. Müttefikler savaşa katılmak zorunda olacaklar dolayısıyla savaş ilanı aldığınızda size yardım etmeyi reddetme gibi bir seçenekleri yok. Ancak müttefiğiniz saldırmazlık antlaşmanız olan birine savaş açarsa bu savaşta müttefiğinize yardım edemeyeceksiniz.

Tüm bunlar bir sonraki DLC ile birlikte gelecek olan bedava yamayla oyuncuların hizmetine sunulacak.


RE: Crusader Kings II - Geliştirici Günlüğü 7 - Angajman Kuralları - Snyk - 10-11-2015

"Fabricate Claim" seçeneğinin genişletilmesi ya da savaşların & antlaşmaların dinamikleştirilmesi lazım oyuncunun sıkılma yüzdesini azaltmak için.


RE: Crusader Kings II - Geliştirici Günlüğü 7 - Angajman Kuralları - Moses - 10-11-2015

Şu engelleme olayını anlamıyorum, neden savaş çağrısını reddetmeyi kaldırdılar ki ?

Bu arada eskiden müttefiklere saldırabiliyorduk, değil mi ?


RE: Crusader Kings II - Geliştirici Günlüğü 7 - Angajman Kuralları - Duman - 10-11-2015

Prestije maloluyordu.


RE: Crusader Kings II - Geliştirici Günlüğü 7 - Angajman Kuralları - Snyk - 10-11-2015

Prestijden çok daha fazlasına...


RE: Crusader Kings II - Geliştirici Günlüğü 7 - Angajman Kuralları - Moses - 10-11-2015

Oyun içinde sınırların kalkmasını beklerken böyle gereksiz engellerin getirilmesini anlayamıyorum. Yani müttefiğe saldırmanın kaldırılmasını anladım, ama savaş çağrısını reddetme imkanı neden kaldırılır ki ?


RE: Crusader Kings II - Geliştirici Günlüğü 7 - Angajman Kuralları - Emirhan - 11-11-2015

Çağrıyı reddetmenin kaldırılması çok garip olmuş.


RE: Crusader Kings II - Geliştirici Günlüğü 7 - Angajman Kuralları - Duman - 11-11-2015

Groogy, CK2'deki CB sisteminin değiştirilmeyeceğini belirtmiş.

Groogy, post: 20199546, member: 162573 :The CB system won't be remade for Crusader Kings 2



RE: Crusader Kings II - Geliştirici Günlüğü 7 - Angajman Kuralları - Snyk - 11-11-2015

49XJp0r.gif


RE: Crusader Kings II - Geliştirici Günlüğü 7 - Angajman Kuralları - Moses - 11-11-2015

En azından antlaşma sistemini geliştirseler.


RE: Crusader Kings II - Geliştirici Günlüğü 7 - Angajman Kuralları - Moses - 17-11-2015

(10-11-2015, 22:51)Moses : Oyun içinde sınırların kalkmasını beklerken böyle gereksiz engellerin getirilmesini anlayamıyorum. Yani müttefiğe saldırmanın kaldırılmasını anladım, ama savaş çağrısını reddetme imkanı neden kaldırılır ki ?

rRb9Z7.png