Günlük: HoI4 - Erzak Hatları - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari) +--- Forum: Hearts of Iron IV (https://forum.strategyturk.com/forum-hearts-of-iron-iv) +---- Forum: HoI4: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-hoi4-haberler) +---- Konu Başlığı: Günlük: HoI4 - Erzak Hatları (/konu-gunluk-hoi4-erzak-hatlari) |
HoI4 - Erzak Hatları - Duman - 13-11-2015 Bir cuma günü daha bir başka geliştirici günlüğüyle karşınızdayız. Bugün uzun süredir sizlerin bu konu hakkında geliştirici günlüğü olması yönünde talepte bulunduğu bir oyun mekaniğinden bahsedeceğiz, erzak sistemi. Hearts of Iron 3'teki erzak sistemi bir hayli sıkıntılıydı. Oyuncular için bu sistemi anlamak fazlasıyla zor olduğu gibi, erzak sıkıntısı yaşandığında bu sıkıntının nasıl giderileceğini de analiz etmek imkansıza yakındı, çünkü bu sorunlar genelde yıllar önce gerçekleşmiş küçük bir olaya dayanıyordu. Bunun için farklı bir Arcade mode bile yapmıştık ancak tabi ki bunu da kimse kullanmadı. Birkaç bardak 16 yıllık Lagavulinle birlikte bir müddet derin düşünce seansı sonucu aşağıdaki maddeleri Hearts of Iron IV'de çözmemiz gerek diye düşünüyorum.
Bir bölgedeki erzak limiti aşağıdaki maddelere göre belirleniyor.
Bir ordu kendisini erzak ihtiyacının altında erzak sağlayan bir bölgede bulduğunda bir müddet dayanacak, ardından 30 gün içerisinde askerlerinizin durumu gittikçe kötüye gidecek. Erzak eksikliği ordunuzun organizasyon değerinin düşmesine, daha yavaş hareket etmesine, etkili savaşamamasına ve hava-arazi koşullarından daha fazla etkilenmesine sebep olacak. HOI serisini oynamış oyuncular bilecektir ki bir düşmanı yenmenin en basit yolu onun erzak hatlarını kesmek, etrafını sarmak ve yoketmektir, bu durum HOI4'te de mevcut. Peki bir oyuncu erzak hatlarını nasıl güçlendirebilir?
HOI3'te erzaklar üretimini yapabileceğiniz, biriktirebileceğiniz ve ardından ordunuza yemek olarak sağlayabileceğiniz bir tür kaynaktı. HOI4'te biriktirebileceğiniz tek şey ise ekipman. Peki bu ne anlama geliyor, hareket ederken, antrenman yaparken, savaşırken, kötü hava koşullarında bulunurken veya kötü erzak hatlarında bulunurken bazı ekipmanlarınız kırılabiliyor, bunun olması durumunda yeni ekipmanların bu birimlere iletilmesi gerekiyor. Erzak sıkıntısının daha büyük olması ekipmanların daha yavaş gönderileceği anlamına geliyor. HOI3'teki basit erzak sistemi yerini HOI4'teki ekipman ve üretim alanlarına çok daha iyi bir şekilde uyum sağlayan yeni bir erzak sistemine bıraktı. Oyunda aynı zamanda ayrı bir şekilde araçların gitmesi için yakıt bulunmuyor. Bunun yerine yenileme ekipmanının üretimi için petrol gerekiyor. Yakıtı biriktirebilmek diğer öğelerin biriktirilebilir olması halinde karşılaştığımız sorunlara benzer sorunlar meydana getiriyor. Dolayısıyla bunu üretimle birleştiriyoruz, sonuç olarak kimse yakıtını elinde bulundurmadan bir tank sipariş etmiyor, eğer ediyorsa da pek akıllıca bir iş yaptığından sözedemeyiz. Tüm bu değişiklikler oyun içerisindeki mikro-yönetimi azaltıyor. Görseldeki rakamlara çok takılmayın, henüz yapım aşamasındalar. Haftaya iç savaşlardan ve darbelerden sözedeceğiz! RE: HoI4 Geliştirici Günlükleri 33 - Erzak Hatları - Ottman5858 - 13-11-2015 Sabırsızlıkla Bekliyoruz :) RE: HoI4 Geliştirici Günlükleri 33 - Erzak Hatları - brk007 - 13-11-2015 :) Bunu da geliştirmeleri güzel olmuş. RE: HoI4 Geliştirici Günlükleri 33 - Erzak Hatları - Kubrat - 14-11-2015 Sonraki günlük benim en merak ettiğim konulardan birisi. |