Stellaris - 2.0 Çıkış Sonrası Destek (Bölüm 2) - Ragnvaldr - 22-03-2018
Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta 2.0 yaması sonrası destek sürecine dair bilgi verilmeye devam ediliyor.
Not: Resimleri göremiyorsanız haber verin.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/stellaris-dev-diary-109-2-0-post-release-support-part-2.1082789/ :Herkese merhaba. Başka bir Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoşgeldiniz. Bundan önceki günlükte de bahsettiğimiz gibi, şu an için tamamen çıkış sonrası desteğe odaklanmış durumdayız ve yeni özelliklerden bahseden günlüklere geçinceye kadar uzun günlüklerimiz olmayacak. Onun yerine, günlüklerde, 2.0.2 beta yamasında gelecek önemli gördüğümüz düzeltmelerden ve değişikliklerden bahsedeceğiz. Aşağıda bahsedilen tüm değişiklikler 2.0.2 yamasında gelecektir, bu yamanın da yakın zamanda çıkmasını bekliyoruz.
Türlerin Hak Değişiklikleri
Türlerin kimliklerini değiştiren özelliklerden doğan (Psionic gibi) bugları düzeltmek ve oyuncuları biraz daha serbest bırakabimek için türlerin haklarına birkaç değişiklik yaptık. Artık bir türün ata türünden farklı bir tür sayılmasını sağlayan özellikler kaldırılmıştır. Yani, Psionic ya da Hive-Mind İnsan nüfusları hala İnsan'ın bir alt türü olarak kabul edilecektir. Tüm İnsan alt türlerinin de aynı hakları paylaşması mantıklı olmadığı için de alt türlerin haklarını belirleme yeteneğini ekledik. Böylece aynı türün farklı alt türleri için farklı askerlik ve yaşam standartı hakları ayarlayabilirsiniz. Ancak, ana türünüzün alt türleri için bazı kısıtlamalar olmaya devam edecek. Örneğin imparatorluğunuz İnsan ise, bir İnsan alt türü büyük bir şekilde değiştirilmediyse (Hive-Mind İnsan vs olmadıysa) o İnsan alt türünü yok edemeyeceksiniz (purge).
Yiyecek Ticareti ve Negatif Yiyecek Kısır Döngüsü
Yiyecek negatife indiğinde yiyecek üretiminin kontrolden çıkıp hızla düşmesi hakkında birçok geri bildirim aldık. Yiyecek olmadığı zaman açlığın ortaya çıkması, bunun da mutluluğu düşürüp huzursuzluğua (unrest) neden olması ve bunun sonucunda yiyecek üretiminin düşmesi, açlığı daha kötü yapmakta ve bir kısır döngü yaratmaktadır. Bunu çözmek için birkaç değişiklik yaptık. Öncelikle, huzursuzluk ve düşük mutluluk artık yiyecek üretimini düşürmemektedir. İşlenme ve besi hayvanı yapma hala yiyecek üretimini düşürmektedir çünkü bu nüfusun yiyecek olmaya karşı savaşmalarını temsil ediyordur. Ayrıca, yapay zekanın yiyecek ticareti mantığını düzelttik, böylece açlık yaşadığı zaman yiyecek ticaretine gereken önemi verecektir. Son olarak, Leviathans eklentisne sahip olanlar için, Ticaret Anklavları (enclave) ile yiyecek karşılığı mineral/enerji (veya tersi) alışverişi yapabilirsiniz.
Yeni Yağmacı Olayları
Yağmacıların yanında başlamayı tamamen kötü birşey yapmaktan kurtarmak için sadece imparatorluğunuz Yağmacılar'a komşu olduğunda alabileceğiniz olumlu olaylar ekledik. Bu olumlu olaylar kaynak, nüfus, bedava gemi ve lider kazanma, veya donanmanızı etkileyen geçici etkiler olabilir.
İşgal Orduları
2.0'da orduların değiştirilmesinden beri düşman tarafından yeni ele geçirilmiş gezegenlerinizi hemen saldırarak geri almak oldukça kolay bir hale gelmişti çünkü bu gezegenleri savunmak için yeterli sayıda garnizon bulunmuyordu. Bu yüzden, İşgal Orduları denilen yeni bir tür ordu ekledik. Bir gezegen işgal edildiğinde, işgalci, bu İşgal Orduları'ndan oluşan bir garnizon kuvveti yaratabiliyor. Savunma orduları gibi bu orduların cinsi de türlere göre değişiyor. Savaş veya bombardıman sırasında yok edilmediği sürece, gezegen ilhak edilinceye kadar veya asıl sahibinin kontrolüne geçene kadar garnizon kuvveti gezegende kalmaktadır.
Silah Menziline Olan Etkiler
Silah menzili kod olarak oldukça karmaşık olduğu için bununla ilgili bugları düzeltmede birçok farklı şeyi birbirine doğru bir şekilde bağlamamız gerekiyor. Bununla ilgili buglar oldukça karşımıza gelen bir konu olduğu için birkaç düzenlemeler yaptığımızı ve silah menziline olan etkilerin artık düzgün olarak çalışması gerektiğinden bahsetmek istedim. Ayrıca bazı etkilerin (silah menzili ve atış hızı gibi) uygulanabilmesi için gemi boyutuna bağlı olan bir "ship_modifier" ekledik. Bahsettiğimiz etkiler var olan "ship_size modifier" ile çalışmıyordu çünkü bu geminin kendisine değil gemi tasarımına etki ediyordu.
Bu günlük bu kadar! Bunların sadece seçtiğimiz birkaç değişiklik/düzeltme olduğunu unutmayın. 2.0.2 yaması çıktığında yama notlarında burada bahsetmediklerimiz de yazacaktır. Gelecek hafta görüşmek üzere!
Stellaris - 2.0 Çıkış Sonrası Destek (Bölüm 2) - altnkurt - 22-03-2018
Türlerin hakları kısmını çok anlamadım. Genelde tek tür kullandığım için o panelin acemisiyim.
Şimdiye kadar hiç yiyecek sıkıntısı da çekmedim ama çok güzel bir noktaya değinmişler. Ayrıca anklavlardan ve diğer uygarlıklardan yiyecek ticareti yapabilmek de önemli.
Hiç dibimde bi yağmacı başlamadığı için o konuda da yorum yapamayacağım.
Silah menzillerine olan etkiler oyunu ne yönde etkileyecek merak ediyorum. Metayı değiştirdi mi diye bakmak lazım.
Eline sağlık Ragn.
|