Anno 1800 - Savaş Sanatı 2 - Ragnvaldr - 28-03-2018
Anno 1800 günlüklerinde bu yazıda Anno 1800'deki savaş sisteminden bahsediliyor.
https://www.anno-union.com/en/deblog-the-art-of-war-ii/ :Savaş sanatı günlüğümüzün ilk kısmında daha önceki Anno oyunlarındaki ordu sistemine detaylıca değinmiştik. Bugün sizlere Anno 1800'deki ordu sistemi hakkında bilgi vereceğiz. Yaratıcı Yönetmen Dirk Riegert sizler için bu sisteme göz atacaktır. Umarım beğenirsiniz!
Anno 1800, adını 19. yüzyıldan almaktadır ve oyuncular, bir oyun boyunca, bu tarihteki önemli dönüm noktalarından sırasıyla geçeceklerdir; ilk ve ikinci sanayi devriminden emperyalizmin altın çağı olan 19. yüzyılın sonlarına kadar. Emperyalizm ve sanayi çağı, bir ilerleme, genişleme ve diplomasi çağı olduğu için bize oynanış konusunda ilginç seçenekler sunmaktadır. Anno 1800 için her yerde karşımıza çıkan, takip ettiğimiz bir felsefe vardır: "Dünyanın seni nasıl hatırlayacağına sen kendin karar vereceksin."
19. yy imparatorluğunuzu kendi fikirleriniz ve görüşleriniz doğrultusunda şekillendirebileceksiniz. Geçmişteki Anno oyunlarında, AI/diğer oyuncular ile ya işbirliği yapabiliyordunuz ya da onları askeri gücünüzle yok edebiliyordunuz Anno 1404: Venice ile, ekonomik hakimiyet sayesinde rakiplerinizin adalarını ele geçirmek mümkündü. Bu 19. yy tarihine kusursuzca uysa da Anno 1800'de bir adım daha ileri gitmek istedik.
Hakimiyet ya da yıkım!
Şu ana kadar, askeri saldırılarla yok edilen veya ekonomik güç ile ele geçirilen adalarda bulunan yerleşmelerdeki tüm binalar siliniyordu. Eğer tüm adaları asimile edip düşmanınızın haritadan tamamen silmek istiyorsanız bu seçenek Anno 1800'de de mevcuttur.
"Savaşın gölgesi". Anno 1800'de ağır liman savunmaları için bir konsept çizimi.
Ancak, emperyalizm çağı sadece yıkıcı savaşlar hakkında değildir ve çatışmaları çözmek için sizlere alternatif bir yol sağlayacağız. Bu çözüm, dünyaya hükmetmek isteyen ama yapay zekanın hepsini yok ettikten sonra yalnız kalmak istemeyen oyuncular için oldukça önemlidir. Düşman yerleşimini tamamen yok etmek yerine, fethedilen adaları ilhak edebileceksiniz, böylece eski rakibinizi imparatorluğunuzun bir parçası yapacaksınız. Bu durumda, ada imparatorluğa haraç olarak vergi ve mal verecek, bunun karşılığında ada yenilen tarafın kontrolünde kalmaya devam edecektir.
Aşağıdaki grafik, rakiplerinizle baş edebileceğiniz yeni yolları göstermektedir. Örneğin, askeri hegemonya ile haraç ödemelerinden daha fazla gelir elde ederken yenilen adaların tarafsızlığı normal kalmaktadır. Yapay zekaya diz çöktürmek isteyen ama boş adalarla çevrili, yalnız kalmak istemeyen kişiler için güzel bir seçenektir. Bu, oyunun sonlarında sizlere yeni stratejik seçenekler ve ilginç yollar sunmaktadır.
Sol üstten başlayarak saat yönünde; Ekonomik Hegemonya, Ekonomik Yok Etme, Askeri Yok Etme, Askeri Hegemonya. Çeşitli oyun türleri, hegemonya ya da ortadan kaldırma, askeri harekat ya da ekonomik baskı: siz karar verin!
Deniz savaşlarına olan odak
Anno 1800 ile, Anno 2070'de varolan deniz formülünü genişletmek ve deniz savaşlarına daha fazla detay katmak istiyoruz. 19. yüzyılda yelkenli gemilerden buharla çalışan gemilere geçilmiştir, bu da bizim masaya da fazla kart koymamızı ve deniz karşılaşmaları, navigasyonu için olan stratejileri genişletme şansı tanımaktadır.
Sanayi devriminin teknolojik gelişmeleri birçok teknik buluşlara ve harikalara yol açmış olsa da hava birliklerini dahil etmek için daha biraz erkendir. O zamanlarda hava balonları ile keşif görevlerine ve hatta bombardımana çıktıklarını ve konuda deneyler yaptıklarını biliyoruz ama insanoğlu havaya hükmetmeye 20. yüzyıl ile başladı.
Buharlı ve yelkenli gemiler arasındaki gemi savaşları askeri özelliklerimizin temel noktasıdır, daha önce çizilen bu konsept çiziminde de gördüğünüz üzere.
Peki ya kara birlikleri? Ekibimizle kara savaşlarının olumlu ve olumsuz yönleri hakkında uzun konuşmalar yaptık ve sonuç olarak piyade gibi kara kuvvetlerini dahil etmemeye karar verdik. Kara savaşlarını ve yabancı topraklarda savaşmayı seven, piyade taburu ve alaylarının geri gelmesini isteyen birçok kişinin olduğunu biliyoruz. Anno serisi öncelikli olarak bina inşası ve yönetimi üzerine olduğu için, çatışmalar ve büyük çaplı savaşların olumsuz yönleri ortaya çıkarmaktadır. Örnek olarak -daha önceki günlükte de bahsettiğimiz gibi- birliklerin binalar arasında kaybolması verilebilir. İnşaat bölgeleri olarak adalar ve savaş bölgeleri olarak denizler arasındaki ayrım iki sistemin de en iyi şekilde çalışmasını sağlayacaktır.
İlk askeri günlüğümüzde olan grafiği hatırlayabilirsiniz:
Kara inşaat için, deniz ise ticaret ve savaş. Limanlar bunların arasındaki geçiş noktalarıdır.
Mesele, oyuncuların endüstriyel bölgeler planlayıp dikkat dağıtıcı şeyler olmadan şehirlerini metropollere dönüştürebilmeleridir. Savaşlar ise okyanusta gemiler arasında olacaktır. Burada limanların görevleri büyük olacaktır çünkü adaları birbirlerine açık denizler üzerinden bağlayıp imparatorluğumuzu genişletmenizi sağlayacaklardır. Bir adayı almak için şehrin ana limanını ele geçirmeniz gerekmektedir. Bu şehirleri savunmak için limanlara ağır savunmalar eklenebilir. Ayrıca liman sisteminin sadece kendisi bile gelecekteki bir günlükte konuşmaya değerdir.
Ticaret yollarının da önemi büyük olacaktır. Savaş sırasında düşmanınız, adalarınız arasındaki konvoylara saldırarak ekonominize zarar vermeye çalışacağı için bu yolları iyi savunduğunuzdan emin olmalısınız.
Rüzgarlar
Deniz savaşlarına olan odağımız yeni oyuncular için heyecan verici açık deniz savaşları getirirken, derin savaş mekanikleriyle uğraşmayı seven tecrübeli oyuncularımız için de yeni seçenekler ve ek detaylar ekleyeceğiz.
Birkaç örnek vermek gerekirse, şu an yelkenlilerden buharlı gemilere geçişi kapsayan, özel silah türleri getiren ve gemilerinizin zırhlarını güçlendirmenizi sağlayan yeni bir sistem üzerinde çalışıyoruz. Yeni oyuncular için öğrenmesi kolay, sistemleri en iyi şekilde kullanıp yeni taktikler test etmeyi seven tecrübeli oyuncular için ise uzmanlaşması zor olan bir sisteme sahip olmayı hedefliyoruz.
Bu kapsamda, rüzgar özelliğine daha yakından göz atalım. Rüzgarın yelkenli gemiler ve buharlı gemiler üzerindeki etkisini gösteren kısa bir klip hazırladık.
Anno 1800'de gemilerinizin hızı rüzgarın hızına bağlı olacak.
Bu yeni sistemde rüzgarlar yön değiştirebildiğinden sistemin navigasyon için de büyük etkileri olacaktır. Zamanın teknolojik gelişmeleri sayesinde buharlı gemiler yelkenli gemilere göre rüzgardan daha az etkilenecektir. Ancak bunun yelkenli gemiler için bir son olduğunu düşünmeyin, rüzgarı kullanma kabiliyetleriyle çabucak momentum ve manevra özelliği kazanabilirler. Hatta buharlı gemileriniz beklenmedik bir manevra veya rüzgar yönünde bir değişme sonucu kötü bir durumla karşılaşabilirler.
Bu da, detaylara fazla inmek istemeyen oyuncuların her zaman buharlı gemi inşa etmekten fayda sağlayacağı anlamına gelmektedir. Tecrübeli oyuncular için ise daha yakından bakıp farklı donanma kompozisyonlarını denemek kesinlikle yararlıdır. Hızlı yelkenlilerin güçlü rüzgarları kullanıp kaçabilmeleri veya düşman gemilerini şaşırtıp hafif saldırılarla saldırmaları mümkündür.
Deniz savaşları dışında diğer askeri konular ve stratejiler de Anno 1800'de önemli bir rol oynayacaktır. Diğerlerine diz çöktürmek için tehdit yöntemleri kullanabileceğinizden neden komşularınızı olmayan ordunuzla ve boş laflarla tehdit etmeyesiniz ki? Ya yapay zeka blöfünüzü görür veya aynısını sizinle denerse?
Savaşın, diplomasinin ve ticaretin birbirlerine güçlü bir şekilde bağlı olduğu Anno 1800'deki askeri sistemin birçok önemli noktaları vardır ve biz de hala farklı fikirler ve olasılıklar üzerinde düşünmekteyiz.
Kesin olan bir şey vardır: savaş ve barış arasında karar verebileceksiniz, oyun dünyasını yaratırken de AI zorluğunu belirleme, diğer oyuncuları davet etmeyi, farklı zorluk seviyelerini ayarlama özgürlüğüne sahip olacaksınız. Barışçıl bir şehir planlayıcı olup savaştan kaçınmak veya adalar arası büyük çaplı savaşlara girmek sizin seçiminizde olacak. Oyuncuların bu özgürlüğü, serinin her zaman önemli bir parçası olmuş ve o özel Anno hissinin yaratılmasına yardım etmiştir.
Peki gelecekte neler var ve ne hakkında daha fazla bilgi istiyorsunuz?
Askeri sistemin kendisi gelecekteki günlüklerde detaya inebileceğimiz birçok özelliğe sahiptir. Düşman adalarının nasıl alınacağı gibi hakkında daha fazla bilgi almak istediğiniz önemli şeyler var mı? Belki de deniz savaşlarındaki silahlara ve diğer özeliklere yakından baktığımız bir deniz savaşı günlüğü?
Daha sonra görüşmek üzere!
Dirk Rieger
Anno 1800 - Savaş Sanatı 2 - Duman - 28-03-2018
Kara birliklerinin olmaması çok ilginç olmuş, serinin sonraki oyunlarında durum nasıldı bilmiyorum ancak Anno 1404'te önemli bir yeri vardı kara birliklerinin.
Ayrıca rüzgar olayına bayıldım, merak ettiğim şey bu rüzgarlar ne kadar değişken olacak, liman yerleşimlerinde kararı etkileyebilecek seviyede mi bilmek lazım.
Anno 1800 - Savaş Sanatı 2 - Awake - 29-03-2018
Anno'nun önceliğinin şehir kurma ve ticaret olduğunu biliyoruz ancak kara savaşları bu oyunu diğer şehir kurma oyunlarından farklı kılan bir özellikti, ne gibi kötü yönler çıkarıyordu da eklemediler merak ediyorum, bana daha çok üşenmişler gibi geldi.
@Ragnvaldr
Çevirilerin için teşekkür etmekle beraber, bir yapıcı eleştiride bulunmak isterim, dır-dir eklerini çok kullanıyorsun, mesela;
Ragnvaldr :Askeri sistemin kendisi gelecekteki günlüklerde detaya inebileceğimiz birçok özelliğe sahiptir.
Bunun yerine kısaca "sahip" yazarsan daha okunaklı olacağı kanısındayım, tekrar teşekkürler çevirilerin için.
Anno 1800 - Savaş Sanatı 2 - Ragnvaldr - 29-03-2018
@Awake
Şimdi tekrar okudum da haklısın. Beni de sinir etti. Son birkaç çevirime baktım, yine dün yaptığım HoI4 çevirisinde de aynı sorun var ama daha öncekilerde bu problem bunlar kadar yok. Dün çevirirken paragrafın tümüne bakmamışım da her cümleyi ayrı maddeymiş gibi çevirmişim nedense. Neyse bunlar böyle kalsın pek değiştirmeyi düşünmüyorum ama gelecekte dikkat edeceğim, teşekkürler.
|