Rehber: HoI3 - Tümen Tasarımı Rehberi - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari) +--- Forum: Paradox Forum (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forum) +---- Forum: Hearts of Iron III (https://forum.strategyturk.com/forum-hearts-of-iron-iii) +---- Konu Başlığı: Rehber: HoI3 - Tümen Tasarımı Rehberi (/konu-rehber-hoi3-tumen-tasarimi-rehberi) |
HoI3 - Tümen Tasarımı Rehberi - Ragnvaldr - 30-03-2018 Bu rehberde kullanılan kısaltmalar: IC - Endüstriyel Kapasite INF - Piyade ARM - Orta Zırhlı LARM - Hafif Zırhlı HARM - Ağır Zırhlı PAR - Paraşütçüler MTN - Dağcılar MAR - Deniz Piyadeleri GAR - Garnizonlar MEC - Mekanize MOT - Motorize ART - Toplar MIL - Milisler MP - Askeri Polis CAV - Atlılar AC - Zırhlı Araçlar SPAA - Motorize AA veya Kundağı Motorlu Hava Savunma Topçusu SPA - Kundağı Motorlu Topçu TD - Tank İmha Edici ENG - Mühendisler Oyun Başı Tümenleri Piyade 3 x INF 1 x ART En fazla çok yönlülüğe sahip bu tümen, ordunuzun büyük bir kısmını oluşturacaktır. Oyuna birçok INF alayı ile başlarsınız ve bunları savaşa göndermeden önce ART ile güçlendirmeniz gerek. Bu tümenleri neredeyse her şey için kullanabilirsiniz. Zırhlılar 1 x LARM 1 x MOT 1 x ENG/AC 1 x TD Hafif zırhlılar, zırhlı tümenler için çok yumuşak kalır ama bu birlik türü oyunun başındaki yüksek hızıyla küçük ülkeleri bozguna uğratabilir. Daha hızlı ve zırhlı bir tümen istiyorsanız ENG'i, AC alayı ile değiştirin. Ancak nehirler ve fortlar (müstahkem mevki, istihkam vs.) için ise ENG olmazsa olmazdır. Bu tümenleri oyunun başında cepheyi yarmak için ve düşmanı çevrelemek için kullanın. Hızlı tümenler 3 x MOT 1 x ENG/AC/TD/SPAA Oyuna başlarken SPA'ya sahip olmayacaksınız, bu yüzden TD veya SPAA koymak MOT tümenlerinize fazladan ateş gücü verebilir. Fazla tankı olan ülkelere karşı TD daha iyi olur. Araştırmanıza göre ikisinden birini seçebilirsiniz. SPAA yumuşak hedeflere karşı iyidir ve MOT tümenleri genellikle bombardıman uçaklarına karşı zayıf olmaktadır. ENG ve AC harekat kabiliyeti için, özellikle de ENG nehirler için ve AC hız ile sertlik için kullanılabilir. Ek olarak, ENG alayı eklemek tümeninizi tüm arazilerde daha iyi konuma getirecektir. Bu tür birlikler blitzkrieg benzeri saldırıları oldukça güçlendirebilir ve büyük çevrelemelerde yardımcı olabilir. 2 x CAV 1 x AC (isteğe bağlı) CAV tümenleri, gerçek motorize birliklerin eksikliğinde geçici olarak kullanılabilir. Ayrıca partizan isyanlarını bastırmak için mükemmel birliklerdir. En büyük sorunları ise çok yumuşak olmaları, bu yüzden AC eklemek CAV tümenlerinin hızını ve sertliklerini geliştirir. Ancak, CAV tümenlerinin büyük bir avantajı olan hiç petrol kullanmamaları, AC ile ortadan kalkar. Oyun Ortası/Sonu Tümenleri Piyade 3 x INF 1 x ART 1 x (herhangi destek/doğrudan ateş/top) Beşinci alayın açılması ile INF tümenlerinizin ateş gücünü veya çok yönlülüğünü geliştirebilirsiniz. Ne ekleyeceğiniz size bağlıdır ve ikmalden endişe ediyorsanız 3 x INF 1 x ART ile de devam edebilirsiniz. Zırhlılar 1 x ARM 1 x MOT/MEC 1 x TD 1 x ENG 1 x SPA Standart orta tank tümeni. Herhangi bir uzun süreli zırhlı saldırılar için oldukça önemlidirler. Teknoloji ve ikmalinize bağlı olarak MOT veya MEC kullanın. Bu birlikler çok güçlüdür ve tank ordunuzun belkemiğini oluşturmalıdır. 1 x HARM 1 x MEC 1 x TD 1 x AC 1 x SPA Ağır zırhlı tank tümenleri için odaklanmanız gereken özellik sertliktir. Bunun için de çoğunlukla zırhlı birlikler kullanmanız lazım. HARM tümenleri, fortları yarma işlevi görür. Hiçbir zaman nehirlerin üzerinden veya dağlarda kullanmamalısınız. Bu birlikler tamamen isteğe bağlı ama Almanya ve SSCB'nin oyun sonunda birçok HARM tümenine sahip olacağını unutmayın. Hızlı tümenler 3 x MEC 1 x SPA 1 x ENG (isteğe bağlı) Mekanize tümenler, hareket kabiliyeti olan çok sert piyade tümenleridir. Kötü tarafı ise çok fazla petrol kullanırlar ve engebeli arazide pek iyi performans göstermezler. MOT tümenleri gibi zırhlı saldırılara yardımcı olması için kullanın. Özel Tümenler Özel Kuvvetler 3 x Ülkeye Özel Birlik 1 x ART (isteğe bağlı) Ülkelere özel olan birlikler isteğe bağlı olarak kullanılabilir. Hepsinin özel bir arazi avantajı vardır, bu yüzden ART koymak pek iyi olmayabilir. Ayrıca Waffen-SS birlikleri hızlı birlik sayıldığı için MOT/MEC alaylarınız ile değiştirebilirsiniz. 3/4 x MAR 1 x ENG (isteğe bağlı) Karada nehir geçişlerinde kullanılan deniz piyadeleri için, 3 x MAR ve 1 x ENG nehir geçişinden en az etkilenir. Denizden saldırmak için 4 x MAR daha iyidir ve tümene biraz daha yumuşak saldırı verir. 2/3/4/5 x PAR Uçaklara sadece paraşütçüler binebilir bu yüzden diğer birliklerle karıştırmanın bir anlamı yoktur. Nakliye uçaklarınız daha fazla taşıyabildiğinde PAR sayısını da ona göre arttırın. 2/3/4/5 x MTN Her destek birliği MTN tümenlerinin arazi avantajını azaltacağı için bir tümene istediğiniz kadar alay koyun. Bir 2 x MTN tümeni dağlarda saldırıyı desteklemek için kullanılmalıyken, 5 x MTN tümeni kendi başının çaresine bakabilir. Milisler/Polis 2/3 x MIL Teknoloji seviyeniz düşük ve nüfusunuz fazlaysa MIL kullanın. Doğru teknolojilerle bu birlikleri toplu halde kullanmak iyi olabilir ama her zaman INF tümenleri yapmaya çalışmalısınız. 2 x CAV 1 x MP Partizanları bastırmak için oldukça iyidir. Fazladan IC varsa işgal ettiğiniz bölgelerde bu birlikleri yaymak, saldırı için daha fazla birliğe sahip olmanızı sağlar. 2 x GAR Bunları kıyı şehirlerini denizden gelen saldırılara karşı savunmak için kullanın. Garnizonların çok uzun dayanamayacağını unutmayın, bu yüzden hemen destek birlikler getirmelisiniz. Bunları fazladan GAR veya ART ile güçlendirmeyi severim ama hepsi ikmal durumuna bağlıdır. Adalar için en az ikmal kullanıp en fazla savunma sağlayan birlikleri kullanmalısınız. Kaynak: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=337429986 HoI3 - Tümen Tasarımı Rehberi - turkish lokum - 30-03-2018 Eline sağlık Resimler gözükmüyor ama sorun bende mi? HoI3 - Tümen Tasarımı Rehberi - Ragnvaldr - 30-03-2018 (30-03-2018, 21:59)turkish lokum : Eline sağlık Duman koymuş o resmi, bende de gözükmüyor. |