Rehber: BATTLETECH - Oynanış Rehberi - Baskı Önizleme +- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com) +-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari) +--- Forum: Paradox Forum (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forum) +---- Forum: BATTLETECH (https://forum.strategyturk.com/forum-battletech) +---- Konu Başlığı: Rehber: BATTLETECH - Oynanış Rehberi (/konu-rehber-battletech-oynanis-rehberi) |
BATTLETECH - Oynanış Rehberi - reddga - 21-05-2018 Battletech'de savaşlar Lanceler arasında gerçekleşir. 4 adet battlemech MechWarriorlar tarafından komuta edilir ve herbirinin kendine has özellikleri ve savaş performansları vardır. Buradaki amaç kendi mechlerini korurken düşmanınkileri yok etmektir. Eğer battlemechlerin iki bacağı, merkezi gövdesi veya baş kısmı (pilotun bulunduğu kısım) kaybedilirse yok olurlar. Ancak verilen hasarlar modülerdir ve düşman mechlerinin ek parçalarını yok ederek onları etkisiz hale getirebilirsiniz. Mechlerin performansı, genellikle onları yöneten pilotlara bağlıdır. 4 adet yetenek mevcuttur:
Her MechWarrior'un kendine has özel yetenekleri vardır ki bunlar pilotları ve mechlerini geliştirmede rol alır. Savaş Yapısı Her savaş turu 5 evreye ayrılır ve mech büyüklüklerine göre her mech, kendi sırası geldiğinde hareketini yapabilir. Hafif mechler turun başlarında hareketini yapabilirken ağır olanlar sonlarında hareketlerini gerçekleştirebilir. Oyun, her iki taraf arasında sırayla oynanır, ta ki bir tarafın tüm mechleri yok edilene kadar. Bu olduğunda (örneğin 3. evrede) mechlere sahip olan taraf, kalan tüm mechleriyle art arta oynayabilir. 1. evre bittiğinde 5. evreden yeni bir tur başlar. Daha sonraki evrelerde oynayabilmek için mech rezervi yapılabilir. Bu durum, düşman turunu oynadığında ona karşılık verebilmenizi sağlar veya ileride normalden daha fazla mech ile oynayabilmenizi sağlar. Oryantasyon Savaşın gerçekleştiği zeminin çok kritik önemi vardır. Görüş alanınının belirlenmesi, dar geçitler, haraket hızı ve daha fazlası zemin tarafından belirlenir. Genel olarak:
Genel olarak hareket etmeden önce gideceğiniz yeri ve zemini iyi seçin. Isı dayanıklılığı olan bir mechi sulu bir zemine indirmek, onu korkutucu hasarlar veren bir meche dönüştürebilir. Tüm silahlarıyla saldırırken ısınma problemi minimal düzeyde olur. Mechlerin Yerini Saptama Düşmanlarla savaşmadan önce onların yerini saptamanız lazım. Düşmanla temas kurana kadar (sensor menziline girmek) tüm mechlerinizi aynı anda limit olmadan hareket ettirebilirsiniz. Sensor menzili standart olarak 400 birimdir, görüş mesafesi ise 200 birim. Bir mech sensor menziline girdiğinde onun silüeti ve ağırlığı belli olur. Ama görüş sağlanana kadar herhangi bir saldırıda bulunamaz (ya da Sensor Lock yeteneği kullanılmadıkça). Daha önce belirttiğimiz gibi tüm mechler aynı şekilde imal edilmedi. Savaş (combat) mechleri genellikle azaltılmış sensor menziline sahiptir. Örneğin Atlas AS7-D, sadece %50 sensor menzilini sahipken Commando COM-1B ise hem %140 sensor menziline (560 birim uzaklıktaki düşman mechlerini görebilir) hem de %25 gözetleme (spotting) düzenleyicisine (modifier) sahiptir. Hasar Her mech, HUD'da 3 adet bar ile ayırt edilmiştir:
Mechlerle Savaşma Manevra yapma, düşman mechlerle savaşırken yapılması gereken ilk şeydir. Hedeflendiğiniz meche karşı nerede bulunduğunuza bağlı olarak saldırınızı önden, yanlardan veya arkadan yapabilirsiniz.
Mechleri Yok Etme Kullanılan tüm silahlar değişik kategorilere ayrılır. Her birinin cephane kullanımı farklıdır.:
Son olarak fiziki saldırı (melee) ve death from above (DFA) saldırıları var. Fiziki saldırılar yeterince hareket puanınız varsa ve hareket ederken saldırabilme seçeneğiniz varsa kullanılabilir. DFA ise mechinizde jump jet varsa ve zıplarken düşmanı hedef alabiliyorsanız kullanabilirsiniz. Her ikisi de iç yapı ve denge hasarı vermede çok iyidir. Ancak DFA saldırısı yaparken saldırıyı yapan kişi de belli bir miktar hasar alır. |