Anno 1800 - El Arabalarını İtmek - Ayro - 14-06-2018
Anno 1800 günlüklerindeki bu yazıda oyunun lojistik sistemine değinilmekte.
https://www.anno-union.com/en/devblog-pushing-carts/ :Anno, elinizde bir avuç sikke ve yeni kurulmuş yerleşkeniz üzerindeki bir kaç bina ile başlayarak imparatorluğumuzu inşaat ettiğimiz bir oyun. Bu zorluklarla dolu uzun bir yol olsa da düzgün yönetimle şehrinizi etkileyici bir metropolise çevirmeniz mümkün. Tecrübeli Anno oyuncuları bunu zaten biliyorlardır ancak başarılı bir ekonominin temeli düzgün çalışan lojistiktir.
Ekonominin Atan Kalbi
Lojistik basitçe, malların taşınma sistemidir. Anno'da lojistik, şehrinizi inşaa etmek, geçindirmek ve genişletmek için ekonominizi güçlendirmeye yarayan karmaşık bir sistem.
İster şabloncu olun isterseniz en güzel görünen şehirleri kurmaya çalışan birisi, vatandaşlarınızın hiç bitmeyen isteklerini karşılamaya çalışmak her zaman Anno oynanışının temeli olmuştur.
Tabi ki pek çok oyuncu sadece bu istekleri karşılamaya çalışmanın ötesine geçip lojistik ağlarını mükemmelleştirerek devasa üretim hatlarına ve ticaret yollarına sahip büyük imparatorluklar kurmaya çalışmakta. Bu bize lojistiğin Anno oyunlarında ne kadar karmaşık ve büyük bir içerik olduğunu göstermekte. Bu yüzden bu günlükte malların ada içerisinde taşınmasına odaklanacağız.
Görsellik, Hammadelerin Geri Dönüşü
Son Anno oyununda malların haritadaki yerleri ya da gidecekleri üretim yerine uzaklığı oldukça alâkasızdı. Bu durum Anno 1800'de hammadelerin geri dönüşü ile birlikte büyük oranda değişecek. Bu sayede oynanıştaki karmaşayı da arttırarak oyuncuların isteklerinden birini daha gerçekleştirmiş olacağız.
Artık oyun hammaddelerin konumunu da işin içine katarak binalar ve diğer hedefler arasındaki mesafeyi hesaplayacak ve bu görsel olarak size aktarılacak. Bu sayede mallarınızın üretimden depoya kadar gittiği yolu görebileceksiniz ve el arabaları hedeflerine ulaşmak için en kısa yolu bulabilecekler.
El Arabaları, At arabaları ve Akıllı Tercihler
Ekonominizi rayında tutmak için üretim hattındaki ürünlerinizin doğru yerlere ulaştığına emin olmalısınız. Biliyoruz ki bu durum çok zorlu bir iş olabiliyor; Karmaşık bir üretim hattı kurduktan sonra ürünlerin takibini yapmak ve hammadde eksikliğinde oluşabilecek problemler için hazırlanmak.
Bu kavramları daha iyi açıklayabilmek için Anno 1800'deki tipik bir üretim hattını inceleyebiliriz: Çelik üretimi.
Yeni inşaat edilmiş döküm ocağımız üretime hazır durumda ancak çelik sanayimizin devamlılığı için bu ocağa düzenli olarak demir ve kömür sağlamalıyız. Şanslıyız ki yakınlarda bir kömür ocağı çalışmakta ve ihtiyaç kömür el arabaları sayesinde döküm ocağına taşınmakta.
Döküm için gereğinden fazla kömür çıktığında bu fazlalık kömür ihtiyacı olan yakındaki bir üretim hattına ya da direkt depoya yönlendirilir. İşte bu zaman da at arabaları ortaya çıkmakta. Nasıl ki el arabalarının amacı ürünü bir üretim hattından alıp diğerine iletmekse, at arabaları da bu ürünleri depoya taşımakla görevli.
Daha önce belirttiğimiz gibi lojistik sistemimiz kaynak ile üretim binası arasındaki en kısa mesafeyi bulmakta. Etkili bir dağıtımın en basit kuralı tıkanıkları engellemek için depoyu mümkün olduğunca boş bırakmaktır. Üstte verdiğimiz örnekte kömür ocağı döküm binasının kömüre olan ihtiyacını tespit edip kömürleri depo yerine döküm ocağına göndermekte. Ayrıca oyun hammaddeye olan ihtiyacı, el arabasının dolma hızını ve el arabasının alacağı yolu hesaplayarak el arabasını tam doldurmadan göndermenin daha iyi olacağını da hesaplayabilecek. Dağıtımların önceliği hedefin kaynaktan uzaklığına göre şekillenmekte. Toprak yollarınızı taş yollara çevirerek arabalarınızın hızını arttırmak da size büyük oranda yardımcı olacaktır.
Ambar ve Kuyruk Yönetimi
Amacımız şehrinizi dizayn ederken size cadde planlamasından üretim bölgelerinizi düzenlemeye kadar pek çok opsiyon sağlamak.
Ambarların artık yükleme ve gönderme alanları bulunmakta. Ambara ulaşmaya çalışan taşıyıcılar arttıkça dışarısı daha da kalabalıklaşacak ve yükleme işlemi daha da uzun sürecek. Çok fazla taşıyıcı mal almaya/vermeye geldiği zaman ambarın bu yeni bölmesinde oluşan trafiği görebileceksiniz. Merak etmeyin, oluşan bu trafik sadece ambar için geçerli olup caddede bir trafiğe neden olmamakta.
Bunların hepsi ambarın menüsünde gösterilecek. Yükleme ve teslimat işlemleriyle alakalı detaylı bilgilere ve ambardaki ürün durumuna bu ara yüzden erişebileceksiniz. Oyun ilerledikçe ambarınızdaki yükleme alanlarının sayısını arttırarak aynı anda birden fazla arabayla işlem yapabileceksiniz.
Depolar adanızın depo limitini arttırabilecek ancak yükleme ve taşıma işlemlerine hiç bir katkısı olmayacak. Ambarlar ise ada başına bir adettir ve depolarınızdaki kaynaklar imparatorluğunuzdaki tüm ambarlar tarafından erişilebilir hâldedir. Bu henüz deneme aşamasındaki yeni özelliklerimizden birisi ancak şu anki durumdan gayet memnunuz ve yeni görsel takibin hem olayları daha anlaşılabilir kılacağını hem de oyundan alınan keyfi arttıracağını düşünüyoruz.
Anno 1800'de karmaşık ancak görmesi ve anlaması kolay bir lojistik sistem yapmaya çalışıyoruz. Eklenen özelliklerin tecrübeli oyuncuların hoşuna gideceği ve yeni oyuncular için daha anlaşılabilir olmasına çalışmaktayız.
Trenlerin Olayı Ne?
Biliyoruz ki pek çoğunuz trenler hakkında daha fazla bilgi görmek istiyor. Henüz trenlerin oyunun içine nasıl ekleneceği konusunda %100 emin değiliz ve sürekli farklı dizaynlar üzerinde çalışmaktayız.
Trenleri nasıl ekleyeceğimiz konusunda bolca fikrimizi var ve trenlerin endüstriyel çağın gelişimini hissettirmesini istiyoruz. Uzun mesafelere tonlarca ürün taşınmasını sağlayarak endüstriyel devrimle gelen sorunları çözen trenler oyuna eklenmesi oldukça karmaşık bir konu.
|