Anno 1800 - Hayvanat Bahçesi - Ragnvaldr - 24-06-2018
Bu Anno 1800 günlüğünde ziyaretçi mekaniğinden ve hayvanat bahçesi binasından bahsediliyor.
https://www.anno-union.com/en/devblog-a-trip-to-the-zoo/ :Anno şehirlerinde daha önceden kısıtlı sayıda bina türleri vardı: evler, tarlalar, üretim binaları, anıtlar ve birkaç kamu binası. Anno 1800’de adalar daha büyük olduğu için şehirlerde tekrar eden bina kalıpları istemiyoruz ve şehirlerin 19. yüzyıldaki yaşamın her noktasını yansıtmasını istiyoruz. Modern çağın başlangıcı sayılabilecek bu dönemde işçi sınıfın yükselişi, topluma bilgi, kültür ve eğlence için yeni bir açlık getirdi.
Ziyaretçiler
Bundan önceki günlüklerde ziyaretçi konusuna kısaca dokunmuştuk, bu günlükte biraz daha ayrıntılı bahsetmek istiyoruz. Şehrinizde ziyaretçileri karşılamadan önce Anno 1800’deki yeni bir binayı inşa etmeniz gerekiyor: Ziyaretçi Limanı. Artisan (Zanaatkar) seviyesiyle açılan ziyaretçi limanı, ziyaretçi vapurlarını karşılamakla kalmıyor, kıyılarınıza güzel bir manzara da katıyor. Bu vapurlar limana demir attığında içindeki ziyaretçiler şehrinizi dolaşmaya başlar. Ziyaretçi sayısı şehrinizin çekiciliğinin yanında vapurların büyüklüğüne de bağlıdır. Bu mekanik arz talep kurallarına göre işler, şehriniz ne kadar çekiciyse o kadar ziyaretçi gelir, ziyaretçi fazla olduğunda da vapurlar büyür.
Normal ziyaretler dışında belli özel etkinlikler (Dünya Fuarı’nın açılışı gibi) şehre daha fazla vapur gelmesine yol açar. Böyle büyük bir olayı kim kaçırmak ister ki?
Ziyaretçiler karaya ayak bastıklarında şehrinizi gezip, çekici yerlere akın ederler. Şehrinizden mutlu değillerse bir araya gelip ne düşündüklerini söyleyebilirler. Bildiğiniz gibi görsel geribildirimlerin size doğrudan oyun dünyasında iletilmesini istiyoruz. Bu, şehrinizin daha güzel gözükmesinin yanında, ziyaretçilerin en çok nereye gittiğini de görmenizi sağlıyor.
Vapurlar ayrıca adanıza özel ziyaretçiler de getirebilir. Şehriniziz kültür veya eğlence zenginliğinden etkilenip gelen bu ziyaretçiler yerleşmeye karar verip hizmetlerini size sunabilir. Daha önceki günlüklerin birinde de bahsettiğimiz gibi şehir çekiciliği bu yüzden önemlidir.
Hayvanat Bahçesi
Şehir çekiciliği sistemi hakkında düşünürken çekiciliği arttıran binaların anlamlı ve tatmin edici mekaniklere sahip olması gerektiğine karar verdik. Anno 1404’teki saray gibi yaratıcı oyuncuların yeteneklerini gösterebilecekleri kültürel binaları Anno 1800’de daha büyük hale getirmek kaçınılmazdı.
İlk düşüncemiz şehrinizin göz alıcı unsuru olan yeni bir tür kültürel bina yaratmaktı. Bu binaların uyması gereken kriterler için kısa bir liste de hazırladık: 19. yüzyılın ruhunu ve atmosferini yansıtmalı, oyunculara özgürlük sağlamak için istenildiği gibi tasarlanabilmeli, diğer binalarla uyumlu olmalı ve en önemlisi, göze hoş gelmeli.
Hayvanat bahçesi sadece bunları karşılamakla kalmayıp aktivitelerin toplandığı ve oyunculara görsel geribildirim sağlayan bir bina oldu. Ziyaretçiler için açık alanlar ve hayvanlar için kafeslerden bir araya gelen hayvanat bahçeleri modüler (isteğe göre tasarlanabilen) bina yaklaşımımız için oldukça uygundu. Hem de özgün binalar yaratmak isteyenler için çok sayıda görsel farklılıklar sunabilirdi.
Oyuncular hayvanat bahçesini Artisan seviyesinde kullanabilecekler. İlk adım olarak hayvanat bahçesinin kapılarını inşa edeceksiniz, bu noktada daha sonra ekleyeceğiniz şeyleri akılda tutup geniş bir yer seçmekte fayda var. Kapıdan sonra kafesleri inşa etmeye başlayacaksınız, bunlar kapıya ya da başka bir kafese bağlı olduğu sürece istediğiniz yere yerleştirebilirsiniz. Burada da süsler ve dekorasyonlar için yeterli boşluklar bırakmayı unutmayın.
Her bir kafes bir tür hayvanı barındırabilir, içindeki hayvana göre de görsel olarak değişir. Bazı hayvanlar özel binalarda veya havuzlarda yer alabilir. Tabi ki ziyaretçileriniz en ilginç hayvanın kafesine akın eder, sonuçta bir aslan bir koyundan daha ilgi çekicidir. Ayrıca bu sayede ziyaretçilerin hayvanat bahçesinde neyi çekici bulduklarını görsel olarak görebilirsiniz.
Hepsini Yakalamalıyım
En egzotik hayvanı bulmak için çıktığınız yolculukta birçok farklı tür elde edebilirsiniz. Kapı binası hayvanat bahçesinin menüsü olarak iş görür, buradan tüm hayvanlara bakabilirsiniz.
Giriş binalarında bazı ek özellikler de vardır. Örneğin belirli tür hayvanlardan bazı eşya setleri yapabilirsiniz, bunlar da hayvanat bahçenize farklı bonuslar verir. Dahası, bazı eşyalar hayvanat bahçeniz için belirli isimler sağlayabilir ama siz de bu isimleri istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.
Ziyaretçiler ve hayvanat bahçesi oyuna eklenen görsel olarak değerli unsurlardan birkaçı ve bunun yanında bunlar ana oynayışla da iç içe. Hayvanat bahçeleri adanıza kişisellik katan tek büyük çaplı proje olmayacak, modüllerden, eşyalardan ve çekicilik sisteminden yararlanan başka bir şey üzerinde de çalışıyoruz. Biraz gizli tutmak istiyoruz, bu yüzden sadece 19. yüzyıldaki insanlara önemli olan başka bir alanı yansıtıyor diyebiliriz.
Anno 1800 - Hayvanat Bahçesi - Aytaç - 30-06-2018
Eline sağlık.
|