Günlük: HoI4 - Mayınlar ve Mayın Temizleme
#1
hoi4-banner-2018.png
HoI4 günlüklerinde bu hafta yeni eklenen mayın döşeme ve temizleme mekaniğinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...g.1115861/ :Bir başka HoI4 günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugün mayınlardan ve mayın temizleme hakkında konuşacağız.  İkinci Dünya Savaşı sırasında denizlere yüzbinlerce mayın döşenmişti ve Man the Guns ile birlikte artık siz de bunu gerçekleştirebileceksiniz.

Oynanış açısından mayınların birçok ilginç etkisi var. Oyunun deniz katmanına daha fazla etkileşim katıyor; hem donanması küçük ülkelerin büyüklerle savaşmasına hem de büyük ülkelerin düşmanın nereden geleceğini kısıtlamasına yardım eden bir silah yaratıyor.

Screenshot_1.jpg

PDXCON sunumumdan hatırlayacağınız üzere Man the Guns’a bir gemi tasarlayıcısı eklemek hakkında konuşmuştum. Sizlerle paylaşmak için tam hazır değil ama mayın döşemek veya temizlemek için gemilerinizi ya yükseltmeniz ya da yeniden tasarlamanız gerektiğini söylemek isterim. Mayın döşeyenler ve temizleyenler yeni gemi sınıfları değil. Örneğin hem mayın döşeyen hem de temizleyen muhrip (destroyer) gemilerim olabilir. Gemi tasarlayıcısı hazır olduğunda detayları bir günlükte paylaşırız ama umarım nasıl olacağı hakkında belli bir fikir oluşmuştur.

Mayınlar teknolojilerle açılır ve döşenmesi için uygun gemi tasarımları gerekir. Muhripler, hafif kruvazörler ve belli teknolojilerden sonra denizaltılar mayın döşeyebilir (Almanya ile oynarken fazla hasar almadan denizleri daha tehlikeli hale getirmek için mükemmel). Daha sonraki teknolojilerle mayınlar havadan da döşenebilir. Bu teknolojilerin her ikisi de gemiler ve uçaklar için yeni görevler açar.

mine_techs.jpg

Mayınlar teknolojilerle daha iyi hale de getirilebilir. İlk önce Müsademeli Mayınla (çarptığında patlayan) başlarsınız, daha sonra güçleri Manyetik, Akustik ve son olarak Basınçlı Mayın ile artar. Yukarıdaki görüntünün aşağı kısmında iki mayın döşeme teknolojisi görebilirsiniz. İlki normal mayın döşemek için olan, ikincisi ise mayınların torpido kovanlarıyla döşenmesini sağlıyor, böylece özel mayın döşeyen denizaltılar tasarlamanıza gerek kalmıyor.

Mayınlardan kurtulmak için ise mayın tarayabilen gemilere ihtiyacınız var. Bu, gemiler için mayın temizleme görevini açıyor ve bölgeleri yavaşça temizlemeye başlıyor.  Ayrıca mayın temizleyici gemileri filolarınıza dahil etmek iyi olur çünkü filonun geri kalanının mayınlardan alacağı hasarı düşürür. Sanıyorum düşman sulardayken pasif savunma yapabilen iyi bir filo tasarımında uçaksavar ve mayın temizleme bulunduran refakatçi gemiler (muhrip ve hafif kruvazör) yer alacak.

mine_report_map.jpg

Manyetik Mayınlardan sonra araştırılabilen bir “degauss” teknolojisi de var. İlk defa 2. Dünya Savaşı’nda kullanılan bu teknoloji kısaca geminin manyetik alanını nötrleyerek geminin manyetik izini siliyor ve manyetik mayınlara karşı koruma sağlıyor.

Mayınları havadan da temizlemek mümkün fakat bu teknoloji oyun sonunda yer alıyor ve oldukça pahalı. Tarihte bu nadiren sığ sularda yapılmıştı ama örneğin Hollanda kraliyet ailesini İngiltere’ye getirirken de başarıyla kullanılmıştı.

Peki mayınlar ne yapıyor? Tabii ki bir şeyleri patlatıyor. Sonuçlarını haritada kaza raporları olarak görebilirsiniz ve Gemi Kayıpları istatistiklerinde bunları daha da detaylı görebileceğiniz bir sekme var. Gemiler bir bölgede hareket ettikçe ve oradan geçtikçe mayınlara çarpabilir. Bunun sonucunda hafif hasarlarda olabilir veya gemi doğrudan batabilir. Daha önce de bahsettiğim gibi bu hasarlardan kaçınmanın en iyi yolu bölgeyi mayınlardan temizlemek veya herkes için daha güvenli hale getirmek için filolarda mayın temizleme gemileri bulundurmak.

mines%20report.jpg

Mayınların bazı pasif etkileri de var.

Bir bölgede mayınlarınızın olması deniz üstünlüğü konusunda donanmanıza yardım eder çünkü mayınların nerede olduğunu bildikleri için bazı noktalara daha iyi odaklanabilirler. Bu yeni eyalet görüntüsüne benzeyen yeni eklediğimiz deniz bölgesi ekranında görülebilir.

travel.jpg

Bunlarda başka, mayınlar düşman gemilerini de yavaşlatacak (daha dikkatli olmaları gerektiği için) ve kıyı bölgelere çıkarma yapma cezasını da arttıracak. Yani mayınlar hem saldırıda hem da savunmada işinize yarar.

rep2.jpg

Mayınlar sadece savaştayken döşenebilir ve ülke tamamen barışta olduğunda kaybolur. Bir bölgede ne kadar mayın olduğunu her zaman bilirsiniz, böylece bunun üzerine stratejiler de geliştirebilirsiniz. Denizlerdeki yeni erişim kontrolü ile birlikte gemilerinize ve konvoylarınıza buralara gitmemelerini söyleyebilirsiniz, tabii böylece düşman da nerelere odaklanacağını daha iyi bilebilir. Şifreleme ve şifre çözme savaşında avantajı ele geçirmek mayınlara karşı belli bir pasif savunma da sağlayacak çünkü mayınların konumlarını öğrenebileceksiniz.

Gelecek hafta Man the Guns’dan bahsetmeye devam edeceğiz, görüşmek üzere!
[+] 5 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
İyi güzelde mayınlar için 1 günlüğün tamamını ayırmak ?!
Ara
Cevapla
#3
Bir bölgede ne kadar mayın olduğunu bilmek biraz garip değil mi? Mayınların sürpriz bir şekilde hasar vermesi gerekmez mi?
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#4
Güzel güzel sonunda oyun adam oluyor. Bakalım daha neler gelecek? Ben karadan denize bombardımanıda bekliyorum bakalım. Birde kara mayınlar var ama bu dlc de sanmıyorum. Gemi tasarlama işide çok güzel olacak. Ama en az bir ayı var galiba.
Ara
Cevapla
#5
Mayın kurabiliyor olmamız güzel olmuş. Savaşta değilken gitme olayı suistimal edilecek bir durum o yüzden ona dikkat edilmesi gerekiyor (tibet'e savaş açın oyun başıdna ve sonsuza dek denizleri tayfa kanına ve çelik rengine bulayabilirsiniz örneğin )

Denizde bundan önce sadece sayı önemliydi nerdeyse şimdi mayınlarımız var bakalım deniz savaşınada biraz odaklanır iseler dlc gelir gelmez alıp yeniden Japonya oynayabilirim.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.