Günlük: Imperator - Yol Yapmak, Huzursuzluk ve Uygarlık Seviyesi
#1
diaryimp.png
Imperator günlüklerinde bu hafta kısaca yol yapımından, huzursuzluktan ve uygarlık seviyesinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...8.1118629/ :Herkese merhaba, 16. Imperator geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bugün biraz küçük şeylere göz atacağız.

Öncelikle yol yapma yeteneğine bakalım. Bu yetenek Latin Asker Gelenekleri’ndeki Roma Yolu’nun 4. geleneği ile açılır.

Yol yapma geleneğine sahip olan ve en az 5 kohortu bulunan her ordu herhangi bir şehre doğru yol yapmaya başlayabilecek. Ordunun hareket hızı normal hızın %20’sine inecek ve moral de büyük ölçüde düşecek. Ordu şehre ulaştığında kalıcı olarak bir yol yaratılacak ve yol yapılan iki şehir arasındaki hareket hızına %50 bonus verecek.

2018_09_10_1.jpg

Tüm yolları, ve nehirlerin üzerinden geçiyorsa köprüleri, haritada görebilirsiniz.

2018_09_10_2.jpg

Sırada huzursuzluk mekaniği var. Huzursuzluğun nasıl çalıştığı Rome 1’e göre tamamen değiştirildi. Huzursuzluk artık isyancı birliklerin çıkma olasılığını etkilemiyor, hatta Imperator’da isyancı birlik diye bir şey bulunmuyor. Bunun yerine eyaletin sadakatini etkiliyor, sadakatin düşük olması da iç savaşa veya bağımsızlık savaşına yol açabiliyor.

unrest.jpg
Ekran Görüntüsü Metni :Huzursuzluk
Muhafızbaşı: -1,60
Savaş Yorgunluğu: +0,00
İstikrar: -1,00
Agathocles: +2,00
Vali Yolsuzluğu: +0,00
Valinin Orduları: +0,00
Minimum: 0,00

Şu anki huzursuzluk seviyesi aşağıdaki etkilere sebep oluyor:
Eyalet Sadakati: +0,25

Böylece büyük isyanlar daha ilginç olacak ve diğer oyunlarımızda bulunan isyancı sayılarının ordularınızdan daha fazla olması sorununu ortadan kaldıracak.

Son olarak da her ülkenin sahip olduğu uygarlık seviyesi var. Bu seviye ülkenin hükümet türüne ve teknoloji seviyelerine göre belirlenir. Her şehrin seviyesi yavaş yavaş ülkenin uygarlık seviyesine doğru ilerler, yani şehrin seviyesi ülkenin seviyesine göre azsa artar ve fazlaysa azalır. Bu yüzden barbarları uygarlaştırmak uzun bir süreç haline gelir.

civ_value.jpg
Ekran Görüntüsü Metni :Uygarlık Değeri
Nüfus Artışı: +%0,07
İkmal Sınırı: +1,50
Araştıma Puanları: +%15,00
Barbar Artışı: -%0,07
Suionia ülkesindeki bir şehrin uygarlığı en fazla 15,00 olabilir.
Uygarlık Değeri, eyalette yaşayan kişilerin ne kadar yerleşik ve durağan olduğunu yansıtır. Bu değer ne kadar yüksekse burada yaşayanların barbarlık faaliyetlerinde bulunma olasılığı da o kadar düşüktür.

Gelecek hafta karakterlere daha detaylı bakacağız.
[+] 6 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Paradox oyunlarındaki isyancı mantığı bence saçmaydı zaten. Değişiklik nasıl olur bilmem ama şöyle bir örnek vereyim; EU4'te Bermuda adasına koloni atmışım - bir mp'de denk geldi- Adada 12k isyancı çıkmıştı. Burada kaç kişi yaşıyor? Bu isyancıların mantığı ne? Ciddi anlamda isyan mekaniğinin değişmesi gerekiyor. Mesela CK2'de bu güzel yansıtılmış.
Ara
Cevapla
#3
Evet isyancı olayı CKII'de hoştu. EUIV'teki zaten baştan aşağı saçma sapan bi şey. Buradaki uygarlık ve isyancı olayını beğendim.
Ayrıca bişeye daha dikkat çekmek istiyorum .Yol ve köprüleri gösterdikleri haritadan oyun çok hoş duruyor değil mi? Ne yazık ki çoğumuz oyunu bu haritada değil aşağıdaki haritada oynayacak. Arayüzleri kapatıp iki resmi yan yana koyunca aynı oyundan olduğuna inanmak baya güç. Bunun böyle olması şart mı? Buna bi çözüm getirilemez mi sizce?

Görsel
Görsel
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#4
Yol yapımının haritayı değiştirmesi küçük ama güzel olmuş. Umarım sadece romaya özgü kalmayıp başkalarıda bir şekilde yapabilir.
İsyan mekaniğini uygulama görmeden birşey diyemeyeceğim. Köle isyanları da olsa güzel olurdu :)
Ayrıca barbarların medenileşebileceğini duymak güzel.
Ara
Cevapla
#5
(10-09-2018, 14:21)birisi43 : Yol yapımının haritayı değiştirmesi küçük ama güzel olmuş. Umarım sadece romaya özgü kalmayıp başkalarıda bir şekilde yapabilir.
İsyan mekaniğini uygulama görmeden birşey diyemeyeceğim. Köle isyanları da olsa güzel olurdu :)
Ayrıca barbarların medenileşebileceğini duymak güzel.

*fazlaysa azalır* Barbarların romayı ilkelleştirdiğini görmek de hoş olabilir.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
@altnkurt

CK2 ve EU4'ü yakından oynuyorum ben aslında, ayrıca orduları hareket ettirmek için haritayı yaklaştıracağından bir sorun olmaz diye düşünüyorum.
Ara
Cevapla
#7
(10-09-2018, 14:31)Ragnvaldr : CK2 ve EU4'ü yakından oynuyorum ben aslında, ayrıca orduları hareket ettirmek için haritayı yaklaştıracağından bir sorun olmaz diye düşünüyorum.

Yakından oynamakla aynı şey değil gibi bu. Birisi terrain map modu öteki değil. Yakından da olsa böyle görünmeyecek diye düşünüyorum.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#8
Uzaklaştırdğında alttaki gibi, yakınlaştırdığında üstteki gibi gözüküyor harita. Farklı modlar değil yani. PDXCON sunumundan bir örnek: https://youtu.be/83FxSUjDvjc?t=10m28s

Edit: Bu arada  2. resimdeki tarih ilerlemiş, 1 Ocak değil. Dünkü event görüntüsü ile birlikte 1 Ocak 450'de çekilmeyen ilk ekran görüntülerinden biri büyük ihtimalle. Değilmiş. Temmuzun başındaki bir görüntü 8 Ekim 467'yi gösteriyor: https://forum.strategyturk.com/konu-impe...#pid127403
[+] 1 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Yine modifier günlüğü :/

Çeviri için teşekkürler.
Ara
Cevapla
#10
Oyunda köle isyanları olacaktır diye tahmin ediyorum. Aslında köle isyanlarına özel mekanikler olması gerekiyor.
Ara
Cevapla
#11
Açıkçası ben kölelere özel bir DLC geleceğine neredeyse eminim. Hatta adı da Spartacus olabilir :)
[+] 4 üye GespensterPanzer nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#12
Uzaktan bakınca victoria 2 yakında total war oluyor :)
Ara
Cevapla
#13
Sonunda güzel bir günlük.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.