İleti Sayısı: 3,319
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
56
10-09-2018, 13:44
(Son Düzenleme: 10-09-2018, 13:53, Düzenleyen: Ragnvaldr.)
Imperator günlüklerinde bu hafta kısaca yol yapımından, huzursuzluktan ve uygarlık seviyesinden bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...8.1118629/ :Herkese merhaba, 16. Imperator geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bugün biraz küçük şeylere göz atacağız.
Öncelikle yol yapma yeteneğine bakalım. Bu yetenek Latin Asker Gelenekleri’ndeki Roma Yolu’nun 4. geleneği ile açılır.
Yol yapma geleneğine sahip olan ve en az 5 kohortu bulunan her ordu herhangi bir şehre doğru yol yapmaya başlayabilecek. Ordunun hareket hızı normal hızın %20’sine inecek ve moral de büyük ölçüde düşecek. Ordu şehre ulaştığında kalıcı olarak bir yol yaratılacak ve yol yapılan iki şehir arasındaki hareket hızına %50 bonus verecek.
Tüm yolları, ve nehirlerin üzerinden geçiyorsa köprüleri, haritada görebilirsiniz.
Sırada huzursuzluk mekaniği var. Huzursuzluğun nasıl çalıştığı Rome 1’e göre tamamen değiştirildi. Huzursuzluk artık isyancı birliklerin çıkma olasılığını etkilemiyor, hatta Imperator’da isyancı birlik diye bir şey bulunmuyor. Bunun yerine eyaletin sadakatini etkiliyor, sadakatin düşük olması da iç savaşa veya bağımsızlık savaşına yol açabiliyor.
Ekran Görüntüsü Metni :Huzursuzluk
Muhafızbaşı: -1,60
Savaş Yorgunluğu: +0,00
İstikrar: -1,00
Agathocles: +2,00
Vali Yolsuzluğu: +0,00
Valinin Orduları: +0,00
Minimum: 0,00
Şu anki huzursuzluk seviyesi aşağıdaki etkilere sebep oluyor:
Eyalet Sadakati: +0,25
Böylece büyük isyanlar daha ilginç olacak ve diğer oyunlarımızda bulunan isyancı sayılarının ordularınızdan daha fazla olması sorununu ortadan kaldıracak.
Son olarak da her ülkenin sahip olduğu uygarlık seviyesi var. Bu seviye ülkenin hükümet türüne ve teknoloji seviyelerine göre belirlenir. Her şehrin seviyesi yavaş yavaş ülkenin uygarlık seviyesine doğru ilerler, yani şehrin seviyesi ülkenin seviyesine göre azsa artar ve fazlaysa azalır. Bu yüzden barbarları uygarlaştırmak uzun bir süreç haline gelir.
Ekran Görüntüsü Metni :Uygarlık Değeri
Nüfus Artışı: +%0,07
İkmal Sınırı: +1,50
Araştıma Puanları: +%15,00
Barbar Artışı: -%0,07
Suionia ülkesindeki bir şehrin uygarlığı en fazla 15,00 olabilir.
Uygarlık Değeri, eyalette yaşayan kişilerin ne kadar yerleşik ve durağan olduğunu yansıtır. Bu değer ne kadar yüksekse burada yaşayanların barbarlık faaliyetlerinde bulunma olasılığı da o kadar düşüktür.
Gelecek hafta karakterlere daha detaylı bakacağız.
İleti Sayısı: 3,092
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
36
Paradox oyunlarındaki isyancı mantığı bence saçmaydı zaten. Değişiklik nasıl olur bilmem ama şöyle bir örnek vereyim; EU4'te Bermuda adasına koloni atmışım - bir mp'de denk geldi- Adada 12k isyancı çıkmıştı. Burada kaç kişi yaşıyor? Bu isyancıların mantığı ne? Ciddi anlamda isyan mekaniğinin değişmesi gerekiyor. Mesela CK2'de bu güzel yansıtılmış.
•
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
10-09-2018, 14:15
(Son Düzenleme: 10-09-2018, 14:16, Düzenleyen: altnkurt.)
Evet isyancı olayı CKII'de hoştu. EUIV'teki zaten baştan aşağı saçma sapan bi şey. Buradaki uygarlık ve isyancı olayını beğendim.
Ayrıca bişeye daha dikkat çekmek istiyorum .Yol ve köprüleri gösterdikleri haritadan oyun çok hoş duruyor değil mi? Ne yazık ki çoğumuz oyunu bu haritada değil aşağıdaki haritada oynayacak. Arayüzleri kapatıp iki resmi yan yana koyunca aynı oyundan olduğuna inanmak baya güç. Bunun böyle olması şart mı? Buna bi çözüm getirilemez mi sizce?
Sic Parvis Magna
•
İleti Sayısı: 908
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
1
Yol yapımının haritayı değiştirmesi küçük ama güzel olmuş. Umarım sadece romaya özgü kalmayıp başkalarıda bir şekilde yapabilir.
İsyan mekaniğini uygulama görmeden birşey diyemeyeceğim. Köle isyanları da olsa güzel olurdu :)
Ayrıca barbarların medenileşebileceğini duymak güzel.
•
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
(10-09-2018, 14:21)birisi43 : Yol yapımının haritayı değiştirmesi küçük ama güzel olmuş. Umarım sadece romaya özgü kalmayıp başkalarıda bir şekilde yapabilir.
İsyan mekaniğini uygulama görmeden birşey diyemeyeceğim. Köle isyanları da olsa güzel olurdu :)
Ayrıca barbarların medenileşebileceğini duymak güzel.
*fazlaysa azalır* Barbarların romayı ilkelleştirdiğini görmek de hoş olabilir.
Sic Parvis Magna
Aşağıdaki 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• birisi43
İleti Sayısı: 3,319
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
56
10-09-2018, 14:31
(Son Düzenleme: 10-09-2018, 14:31, Düzenleyen: Ragnvaldr.)
@ altnkurt
CK2 ve EU4'ü yakından oynuyorum ben aslında, ayrıca orduları hareket ettirmek için haritayı yaklaştıracağından bir sorun olmaz diye düşünüyorum.
•
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
(10-09-2018, 14:31)Ragnvaldr : CK2 ve EU4'ü yakından oynuyorum ben aslında, ayrıca orduları hareket ettirmek için haritayı yaklaştıracağından bir sorun olmaz diye düşünüyorum.
Yakından oynamakla aynı şey değil gibi bu. Birisi terrain map modu öteki değil. Yakından da olsa böyle görünmeyecek diye düşünüyorum.
Sic Parvis Magna
•
İleti Sayısı: 3,319
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
56
10-09-2018, 14:34
(Son Düzenleme: 10-09-2018, 14:49, Düzenleyen: Ragnvaldr.)
Uzaklaştırdğında alttaki gibi, yakınlaştırdığında üstteki gibi gözüküyor harita. Farklı modlar değil yani. PDXCON sunumundan bir örnek: https://youtu.be/83FxSUjDvjc?t=10m28s
Edit: Bu arada 2. resimdeki tarih ilerlemiş, 1 Ocak değil. Dünkü event görüntüsü ile birlikte 1 Ocak 450'de çekilmeyen ilk ekran görüntülerinden biri büyük ihtimalle. Değilmiş. Temmuzun başındaki bir görüntü 8 Ekim 467'yi gösteriyor: https://forum.strategyturk.com/konu-impe...#pid127403
İleti Sayısı: 5,870
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
37
10-09-2018, 15:20
(Son Düzenleme: 10-09-2018, 15:21, Düzenleyen: Voidian.)
Yine modifier günlüğü :/
Çeviri için teşekkürler.
•
İleti Sayısı: 3,092
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
36
Oyunda köle isyanları olacaktır diye tahmin ediyorum. Aslında köle isyanlarına özel mekanikler olması gerekiyor.
•
İleti Sayısı: 580
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
Açıkçası ben kölelere özel bir DLC geleceğine neredeyse eminim. Hatta adı da Spartacus olabilir :)
İleti Sayısı: 22
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
0
Uzaktan bakınca victoria 2 yakında total war oluyor :)
•
İleti Sayısı: 1,154
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
3
Sonunda güzel bir günlük.
•
|