İleti Sayısı: 26,421
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
Bu haftanın geliştirici günlüğüyle birlikte Imperator: Rome duyuruluşunun ardından 32 geliştirici günlüğü çıkartmış oldu.
Bu günlüklerde birçok oyun mekaniği, oyun haritasının birçok coğrafyası ayrı bir şekilde tanıtıldı.
Imperator: Rome'un 2019'un ilk yarısı içinde çıkması bekleniyor.
Verilen bilgiler doğrultusunda, Imperator: Rome'a dair değerlendirmeniz ne şekilde?
•
İleti Sayısı: 5,867
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
37
Bugünki yayından sonra beklentim "pre-orderlarım"dan "indirime girince alırım"a düştü. İlk izlenimime göre rezil bir oyun geliyor, eu4 bile bunun yanında komplike bir oyun.
Aşağıdaki 1 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• altnkurt
İleti Sayısı: 1,166
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
2
08-01-2019, 18:07
(Son Düzenleme: 08-01-2019, 18:08, Düzenleyen: gLo1NN.)
oyun bence iyi ön sipariş de alırım gibi ama basitleşme durumu ve eski paradoxlukdan uzak bir oyun gibi geldi yaptığınız bir hatanın sonucu olmalı ama bu oyunda yok neden çünkü zeus sizi koruyor ;)
•
İleti Sayısı: 802
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
8
08-01-2019, 18:26
(Son Düzenleme: 08-01-2019, 18:35, Düzenleyen: fff7.)
Oyunun birçok günlüğünün altına UI kötü yorumları yapmıştım. Yayında aktif halde de gördüm ve tekrardan söylüyorum cidden yanlış bir şeyler var. Portreler de olmamış. Çocuğun, çocuk olduğunu anlamamız için mi böyle portre yapmışlar anlam veremedim. Oyun haritası kavisli, mini mapte kavisli ortaya garip bir durum çıkarmış. Tooltip kullanımını azaltarak herşeyi UI'da göstermeye çalışmışlar. Mekaniklerde de birçok absürt durum var. Paralı asker mekaniği, mana convert falan beğenmedim. Ben EU4'teki ışınlanmalara kızıyordum, paralı askerler ışınlandı.
İleti Sayısı: 1,019
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
10
•
İleti Sayısı: 26,421
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
08-01-2019, 19:41
(Son Düzenleme: 08-01-2019, 19:42, Düzenleyen: Duman.)
Bugünkü yayında beni en çok şaşırtan şey mana convert mekaniği, bu durum Stellaris'teki iç pazar/galaktik pazar mekaniklerine benzetilse de pazarda sadece "mineral/enerji kredisi vs" maddelerin takasının yapılabildiğini unutmayalım. Öte yandan Imperator: Rome'da tüm puanları paraya, parayı da bu puanlara dönüştürebiliyoruz gibi görünüyor:
Bu mekaniğin Stellaris'teki karşılığı enerji kredisiyle mineralin alınması değil, enerji kredisiyle influence veya unity puanının alınması olur. Bu özellik sadece oyundaki mana sistemini tamamen anlamsız kılmıyor, aynı zamanda ekonominin de anlamsızlaşmasına sebep olabilir, her ay topladığınız puanları paraya dönüştürebilir, geri kaldığınız puanlardaki açığınızı kapatabilirsiniz.
Gözüme çarpan bir diğer unsur, yayında ilk 20 dakika içerisinde oyundaki çeşitli mekanikler vasıtasıyla 5-6 kaynaktan bonus elde edilmesi oldu. Ideaları başlar başlamaz açabildiler, invention açtılar, omen bonusu aldılar, faction sisteminde puanı basıp istedikleri factionu başa geçirip yine istedikleri bonusu aldılar. Yayında belki 10 sene bile oynanmadı, ancak bonus stacklemenin en üst versiyonunu gördük.
Bunun dışında ticaret/kaynak kısmı oyunun erken dönemde baş ağrıtacak mikrolarından biri gibi görünüyor.
İleti Sayısı: 2,839
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
47
Mana puanlarının paraya çevrildiğini görünce yayını kapattım. Böyle saçma birşey olamaz.
İleti Sayısı: 3,091
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
36
Ben Roma ve tarihiyle aşırı derecede ilgiliyim ve çok severim. Oyun ilk duyurulduğunda çok sevinmiştim. Zamanla çıkan günlükle ve resimlerle oyuna olan ilgim bir hayli arttı. Ancak bu günki yayını biraz izledim, üzülerek söyliyeceğim, paradox bu muhteşem tarihi sadece ‘rezil’ etmiş durumda. İnanılmaz derecede basitleştirilmiş olduğunu gördüm. Yukarıda da bahsedildiği gibi bir çok var olan özellik anlamsıxlaştırılmış. Tipik EU4teki mana puanlarının bu oyunda da var olması zaten biraz üzmüştü ancak bir de bu puanları yayında paraya dönüştürüldüğünü görmek bayağı şaşırttı.
Bunun dışında oyuna başlar başlamaz bir anda bir çok bonus elde edilmesi aşırı garip göründü gözüme. Yani EU4 te bile idea açabilmek için önce teknoloji açmanız daha sonra puan biriktirmenizi gerektiren bir sistem var. Ancak Rome da bunun bu kadar kolay olması bonusları anlamsızlaştırıyor. O zaman direk modifier olarak devletin özelliklerine ekle gitsin.
Stellaris benim için çıkmadan önce önemli bir oyundu. Ancak çıktığında ne kadar boş olduğunu gördüm. Sanırım paradox artık bu şekilde oyun geliştirmek istiyor. Umarım oyun çıktığında önemli sitelerden veya steamden eksi yorumlar alır ve kendine çeki düzen verir.
•
İleti Sayısı: 3,510
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
51
Yukarıda bahsedildiği gibi oyun başında direk bonus stackleme işini görmek üzücü oldu.
Ayrıca diplomasi sistemi pek değişmemişe benziyor oyun başında bir ülke dostluk atıp hemen ardından bozacak diye uyarı geldi yayında. Bir de oyun başında dost olunan Samnium'un sınır olmadığı Etruria'ya karşı hemen savaşa gelmesi var tabi.
Diğer dikkatimi çeken şey ise Etruria'nın inanılmaz rakamlarda ordu basması. Yani sırf Roma'ya rakip olsun, oynanabilir olsun diye mi böyle bir devlet oluşturdular bilemiyorum. Paralı asker sistemi ve Eu4 ile neredeyse aynı tek topraklı devletlerin kanserliği vs. gerçekten beklentilerimin çok altında kalmış.
Bir paradox oyunu için kendi adıma beklentiyi yüksek tuttum sanırım. Hayal kırıklığı...
Aşağıdaki 1 üye Aytaç nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Aytaç nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• altnkurt
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
Eleştirileri görünce ne bekliyordunuz ki diyesim geliyor. PDX'in seçtiği yol uzun zamandır bu yöndeydi. Ancak meyvelerini yeni veriyor. Stellaris'in yeni versiyonundaki mikroyu ve bonus stacklemeyi ne kadar artırdıklarını görünce zaten firmadan son umudumu kesmiştim. Bu da doğru bir düşünceye sahip olduğumu kanıtladı. Bu firmadan Holy Fury kalitesinde bir içerik daha çıkmazsa şaşırmayın.
Sic Parvis Magna
•
İleti Sayısı: 981
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
2
09-01-2019, 12:07
(Son Düzenleme: 09-01-2019, 12:09, Düzenleyen: KARTAL.)
Eu4 ün modlarından biriside paraların puana dönüştürülmesiydi.Modu yeni oyuna eklemişler.
Bilemiyorum.
•
İleti Sayısı: 895
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
13
Bunun böyle olacağı HOI4'ten beridir belli. Paradox'un dişine dolar değdi. Bundan sonra kimse derinlikli strateji oyunu beklemesin Paradox'tan. Çıkacak tüm oyunlar anlaması, oynaması basit, 7 yaşından 70 yaşına bir yelpazede müşteri bulabilecek casual oyunlardır.
İleti Sayısı: 5,867
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
37
Mısır yayınını izleyen var mı? Romadakinden ne kadar farklı oynanış?
•
İleti Sayısı: 513
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
06-02-2019, 19:21
(Son Düzenleme: 06-02-2019, 19:22, Düzenleyen: SHD.)
(17-01-2019, 21:44)Voidian : Mısır yayınını izleyen var mı? Romadakinden ne kadar farklı oynanış?
Çoğunlukla oynayış benzer. Farklı oynayış biçimleri yönetim şekline göre değişiyor. Şuana kadar anlaşılan üç temel oyun sistemi var Cumhuriyetler, monarşiler ve klan sistemine sahip barbarlar.
•
İleti Sayısı: 2,160
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
28
Bu tür puan dönüşümleri falan küçük sorunlar ilerleyen zamanlarda değiştirilir çok kafanıza takmayın.
•
|