Şu konudaki yorumumun bir bölümünü alıntılamak istiyorum.
Alıntı:5-Oyunda olsaydı daha güzel dediğiniz özellikler nelerdir?
1-EU3'te danışmanlar çok çeşitliydi ve ihtiyacım olan özelliğe göre danışman çağırabiliyordum.Ayrıca Traditon seviyeniz ne kadar yüksekse o kadar iyi danışman geliyordu.Bunu niye kaldırmışlar anlamadım.Aşağıda danışmanların çeşitliliğini görebilirsiniz.
Mantık olarak ülkemdeki istediğim adamı çağırabiliyor olmam lazım.Ek olarak o adamın yeteneklerinin seviyesi,ülkemdeki traditionlar ile belirlendiği için ne kadar eğitime ve teknolojiye yatırım yaparsam o kadar iyi adam yetişir ve kullanırım.
2-EU4 te enflasyon tek tıkla düşürülebiliyor.Bence bu saçma.EU3 te enflasyon zaman geçtikçe bela oluyordu ve Enflasyonla Mücadele için merkez bankası kurar üstüne danışman ile etkili politika izlemen gerekirdi.Bu oyunun ekonomik anlamda zorlayıcı bir özelliğiydi.
3-EU3 ten devam ediyorum.Bir ülkede teknoloji nasıl gelişir? Elbette teknoloji ve eğitime verilen önemin yanında yapılan yatırımlar ile.EU3 te teknoloji seviyesi arttırmak için hazinenize gelen tüm parayı kullanmak zorundaydınız.Ve bu mantıklıydı.Aşağıda görüldüğü üzere tüm para teknoloji için ayrılmış durumda.Hazineye yani Treasure'a 0 altın geliyor.Ve balance'ı -8,7'e düşmüş durumda.
EU4 te ise puan kullanıyorsunuz.
Bu sistemin neden mana puanları ile değiştirildiğini bilmiyorum.Takip eden arkadaşlar veya o zamanki günlükleri okuyanlar aydınlatabilirse sevinirim.
Paradox oyunlarına Eu3 ile başlamış biri olarak Eu4 ün mekaniklerini çok daha kolay buluyorum(Sanırım çok daha kolay ifadesi anlatmak istediğim kolaylık seviyesini karşılamıyor, o kadar kolay yani).Ve pek zorlanmıyorum.Sanırım meselenin kritik noktası bu.Mana puanları oyunu çok kolaylaştırıyor.Kolaylaşan oyunun daha fazla yeni oyuncuyu çektiğini düşünüyor olabilirler.
Mana sisteminin sıkıntısı her şeyi tek bir düğmeye anlık bir sürede indirgemesi.Tek tıkla savaş yorgunluğu düşüyor,tek tıkla toprak core'lanıyor tek tıkla enflasyon düşüyor vs.
Düğmelerin gücü bir strateji oyununda olması gereken durup düşünmeyi,strateji kurmayı veya verilen bir karardan dolayı oluşabilecek zararları göz önüne almamanızı sağlıyor.Enflasyon,savaş yorgunluğu,yolsuzluk (corruption yükselince unrest azalıyor bunun yükselmesi iyi bir şey bile sayılabilir ?!) Bunlar sadece oyunun akışı içinde hiçbir önemi olmayan basit meseleler oluyor.
Büyük bir savaştan sonra yükselen enflasyonu düşürmek ve stability'yi yükseltmek için kasamı boşalttığımı bilirim eu3 te.
Son olarak yukarıdaki tüm yazdıklarım tek cümle ile özetleniyor.
Alıntı:Yayında Duman'ın söylediği bir söz vardı.
Ülkende (-3) Stability'de kıyamet kopuyorken nasıl 1 günde +3 Stability'ye çıkarak mükemmel istikrara kavuşuyorsun ?!