İleti Sayısı: 24
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
(27-06-2019, 20:21)altnkurt : Günümüzde oyunlar da birer sanat harikasına dönüşmeye başladı. Paradox oyunlarında buna ne kadar dikkat ediyorsunuz? Oyunlarınızı sanatsal açıdan nasıl değerlendirir misiniz?
English :Today, games almost started to become wonders of art. Do you keep this kind of things in mind with the Paradox games? How would you evaluate your games from an artistic point of view?
Muhtemelen görsel olarak hiç bir zaman oyunlarımız bir sanat harikası olamayacak ama eski oyunlara nazaran yeni oyunlarımız zaten ilerleme kaydediyor gibi. Yakın geçmişte eski hoi oyunlarının denendiği bir stream yaptık, izlemenizi tavsiye ederim.
Probably our games wıll never be a wonder of art vısually but compared to our older titles, there is an improvement in our never games. Recently we made a stream where we test our older hoi games, I would highly suggest watching that
Aşağıdaki 1 üye taytay nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye taytay nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• altnkurt
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 20:56
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:11, Düzenleyen: Duman.)
(27-06-2019, 20:27)AlperAkgun : HoI 4 ve EU4 oyunlarını mod yapanların daha fazla şey ekleyebilmeleri için açık kaynak kodlu yapmayı düşünüyor musunuz
English :Do you have any plans to make HOI4 and EU4 open source, so modders can add more stuff?
No we do not, we don't want you to see how horrible the code looks :D
Çeviri :Böyle bir planımız yok, kodlarımızın korkutucu halini görmenizi istemiyoruz. :D
Aşağıdaki 1 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• mlhblkc
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 20:57
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:14, Düzenleyen: Ragnvaldr.)
(27-06-2019, 20:28)fodunkiran : 1) Imperator:Rome oyununuz fazlaca olumsuz eleştiri aldı. Bu durum henüz duyurulmamış olan oyunlarınızda ve hala yeni yamalar çıkartılan oyunlarınıza ne gibi etkisi oldu? Özellikle duyurulmamış oyunlarınızın tasarımında radikal etkileri oldu mu?
2) Victoria III bekleyişimiz kaç on yıl daha sürecek :)
English :1) Imperator: Rome received a lot of negative criticism. Did this affect any unannounced and/or current games? Especially, did it cause any substantial effect on your unannounced games?
2) How many decades more until we get Victoria III :)
1. Of course, it would be stupid of us for not taking any learnings from that criticism. What kind of effect I can't go into though :)
2. How many decades until the heat death of the Universe? ;D
Çeviri :1. Tabii ki, bu tür eleştirilerden ders çıkarmamak aptallık olurdu. Ancak ne tür etkileri olduğunu söyleyemiyeceğim :)
2. Evrenin ısı ölümüne kaç on yıl kaldı? ;D
İleti Sayısı: 24
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
(27-06-2019, 20:25)Ferreke : -Eu4te sürekli yeni toprak bölünmeleri görüyoruz bu daha ne kadar devam edicek
-sizde eu4te son yamalarda bazı ülkelere haddinden fazla güçlü görev ağacı verildiğini düşünüyor musunuz
-hoi4ün tek oyunculu modunu daha zevkli yapıcak şeyler düşünüyor musunuz
-yeni bir oyun üzerinde çalışıyor musunuz
-imperator rome neden insanlarca beğenilmedi ve bunu telafi etmek için bir şeyler düşünüyor musunuz
English :-We keep seeing provinces getting split up in EU4. How long will this kind of work continue?
-Do you think that in recent patches some countries got more powerful mission trees than they deserve?
-Are you considering any new things to make HoI4 singleplayer more fun?
-Are you working on a new game?
-Why do you think Imperator: Rome was not received well, do you think of anything that would make the game better?
-hoi4ün tek oyunculu modunu daha zevkli yapıcak şeyler düşünüyor musunuz
Yani baya ucu açık bir soru :D Yeni focus tree ler, mekanikler vs düzenli olarak geliyor. Beklentilerinizi biraz daha açarsanız sevinirim.
-Are you considering any new things to make HoI4 singleplayer more fun?
Quite an open-ended question :D We are adding new focus trees and mechanics all the time. I would be happy if you would explain your expectations in more detail.
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 21:00
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:18, Düzenleyen: Ragnvaldr.)
(27-06-2019, 20:33)Mabella : Eu4'deki idea sistemindeki metaları her ne kadar gidermeye çalışsanız da istisnalar dışında gideremiyorsunuz. Örnegin orta avrupadaki bir ülkeyle espionage idea almak veya isveç ile maritime veya naval idea almak güçlü komşularından dolayı pek mantıklı gelmiyor. Oyun espionage ve diplomatic idea alinarak rpg yapılmaya pek müsait olmadigi icin bir örnegin ekonomic idea kadar iş görmemekte. Ekonomic ideasini iyi bir ekonomisi olmasina ragmen alınmasının sebebi policyden gelen +5 disiplin bonusu.
Ülkenin konumu, tarihteki işlevi farketmeksizin oyuncular bir yerden sonra metalaşmış en iyi askeri idealar ve policyler alarak olabildiğinde bonus topluyor. Çünkü komşulari kadar disiplinli, moralli askerlerini yoksa ne kadar rpg yapsalar dahi alinan bir savaş ilaninda tüm emek boşa gidiyor.
Belki idea sistemi değişebilir diye düsünmekteyim. Veya idealar değiştirilerek ülke veya cografya bazinda karma idea grupları getirilebilir diye düşünmekteyim. Bu konu hakkindaki fikrinizi merak ediyorum.
English :Any work that has been done in EU4 to get rid of metas seems to have been largely unsuccessful. For example, it doesn't make sense for a Central European nation to pick Espionage or for Sweden to pick Maritime or Naval ideas because of their strong neighbors. As the game is not suitable for any role-playing by picking up Espionage or Diplomatic ideas, it makes more sense to just pick Economic for example. Also, the player is picking the Economic idea just for the +5 discipline bonus, even when they have good economies.
At some point, players start to use the best military ideas and policies that have been in the meta for so long, without showing any regard for the country's geographic location and history. Because it doesn't matter how good are they at role-playing, as long as they don't have troops that have more discipline and morale as their neighbors, all the role-playing have no meaning.
I'm thinking that maybe the idea system might change. There could be a system where the idea groups are available for the geographic areas. I am wondering about your thoughts on this.
This is very multiplayer focused and the picks looks extremely different according to our statistics from the larger community. Like I said in a previous comment, Exploration is the most popular by far idea set and is picked by others than the usual suspects for colonizing
Çeviri :Bu soru çok multiplayer odaklı ve genel topluluğa baktığımızda idea istatistiklerimiz çok daha farklı. Başka bir yorumda da dediğim gibi, Exploration (Keşif) çok büyük bir farkla en çok seçilen idea ve normalde kolonileştirme yapmayanlar tarafından da seçiliyor.
•
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 21:02
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:17, Düzenleyen: Duman.)
(27-06-2019, 20:35)Anzavur : Selam.
Benim sorum mekanikten ziyade biraz daha estetik odaklı olacak. Daha önce böyle bir talep oldu mu bilmiyorum fakat EU4 için dinamik sınırlar oluşturma hakkında bir düşünceniz var mı? Örneğin Orta Asya şehirleri fazla köşeli ve sınırlar asimetrik duruyor, bu durum gerçekçilikten ziyade puzzle görünümü veriyor. Şehirlerin köşeli sınırlarını, ait olduğu devlet sınırlarına simetrik olarak uyacak şekilde değiştirebilecek bir mekanik tasarlamanız mümkün müdür?
Çeviri :Hello.
My question is focusing on aesthetics instead of mechanics side of the game, I don't know if it's suggested before but do you have any plans to create possibility of dynamic borders in EU4? For example in Central Asia borders are too angled and that causes borders to look asymmetrical, it causes a look that is not realistic and more puzzle-like. Is it possible to have a mechanic that creates city borders that are symmetrical to owner's borders?
No we don't have any plans but you bring up a good point. For EU4? Probably not we would have to redo the core of the game from ground up. But what are our games entertainment value if not the pleasing sight of a nice border? :P
Çeviri :Bu tarz bir planımız yok ancak güzel bir noktaya parmak bastın. EU4 için ne yazık ki sanmıyorum keza oyunu temel hatlarıyla baştan oluşturmamız anlamına gelir bu. Ancak düşününce, güzel sınırların ortaya çıkmasını sağlamıyorsa oyunlarımızın eğlence değeri nedir ki? :P
•
İleti Sayısı: 24
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
(27-06-2019, 20:27)AlperAkgun : HoI 4 ve EU4 oyunlarını mod yapanların daha fazla şey ekleyebilmeleri için açık kaynak kodlu yapmayı düşünüyor musunuz
English :Do you have any plans to make HOI4 and EU4 open source, so modders can add more stuff?
We don't have such plans at the moment but we are always trying to increase modability in our games. I think our efforts are visible in hoi4 or our newer titles.
Şu anda böyle bir planımız yok ama oyunlarımızı daha modlanabilir yapmak amaçlarımızdan biri. HoI4 ve yayınladığımız yeni oyunlarımızda bu çalışmalarımızı görebilirsiniz.
•
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 21:04
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:18, Düzenleyen: Duman.)
(27-06-2019, 20:37)Awake : Bir gazeteci olarak Victoria 2 ve bazı eventler dışında Paradox oyunlarında basına dair bir şey olmaması üzerine düşünüyordum, zira EU IV'ün geçtiği zamanda basın 30 Yıl Savaşları'nı ve Fransız İhtilali'ni direk olarak etkiledi.
1. EU IV için basın ve gazetecilik akımları üzerine mekanikler yaratmanız mümkün mü? Bunun unrest mekaniklerini geliştireceğini ve ülkeyi yönetme biçimimizi derinleştireceğini düşünüyorum.
English :As a journalist, i've been thinking about how Paradox games doesn't have anything related to press but Victoria 2 and some events in other games. In EU IV timeline press directly affected Thirty Years' War and French Revolution.
1. Is there a possibility to add mechanics based on press and journalism movements for EU IV that would (IMO) improve the unrest mechanics and deepens how we govern our countries?
Haven't thought about that at all actually. Possibility? Maybe.
Çeviri :Bu konuda hiç düşünmemiştim. Mümkün mü? Belki.
•
İleti Sayısı: 8,092
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
71
27-06-2019, 21:07
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 22:02, Düzenleyen: Duman.)
1. How would you explain the games you have worked on to a person that has never played any Paradox games before?
Çeviri :1. Daha önce Paradox oyunu oynamamış birine üzerinde çalıştığınız oyunları nasıl anlatırsınız?
•
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 21:09
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:31, Düzenleyen: Duman.)
(27-06-2019, 20:21)altnkurt : Günümüzde oyunlar da birer sanat harikasına dönüşmeye başladı. Paradox oyunlarında buna ne kadar dikkat ediyorsunuz? Oyunlarınızı sanatsal açıdan nasıl değerlendirir misiniz?
English :Today, games almost started to become wonders of art. Do you keep this kind of things in mind with the Paradox games? How would you evaluate your games from an artistic point of view?
Do you mean artistic as in how things look? Or as expression?
How it looks I think we have done wondrous headways with better UX design, better art and so on but we still got miles to go and a lot we can still improve.
As expressions of art? That's a hard one I haven't thought much of it since I'm just an Armchair Historian & General :D I focus mostly on enabling a player "can he tell his own story? Does this create a sensible narrative for him?" I guess that's sort of an artistic expression, allowing the person experiencing the art in ways we could not predict. Emergent Story telling.
Çeviri :Sanatsal derken nasıl göründüğünü mü kastediyorsun yoksa 'bir sanat eseri' olması şeklinde mi?
Eğer görünüm kastediliyorsa; daha iyi kullanıcı deneyimi tasarımında, daha iyi çizimlerde ve daha birçok noktada müthiş bir yol katettiğimizi düşünüyorum ancak elbette gideceğimiz daha uzun yollar, kendimizi geliştireceğimiz alanlar var.
Oyunun bir sanat eseri şeklinde olması kastediliyorsa daha zor bir soru çünkü ben nacizane bir koltuk tarihçisi & generaliyim :D Genellikle benim yaklaşımım oyuncu için "kendi hikayesini anlatabilir mi? Bu onun için makul bir öykü ortamı sunuyor mu?" şeklinde. Belki bu da bir bakıma sanatsal bir yaklaşım olabilir, kişinin bizim tahmin edemeyeceğimiz şekillerde oyunu tecrübe etmesini sağlamak. Kendiliğinden ortaya çıkan bir hikaye anlatımı.
•
İleti Sayısı: 24
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
(27-06-2019, 20:37)Awake : Bir gazeteci olarak Victoria 2 ve bazı eventler dışında Paradox oyunlarında basına dair bir şey olmaması üzerine düşünüyordum, zira EU IV'ün geçtiği zamanda basın 30 Yıl Savaşları'nı ve Fransız İhtilali'ni direk olarak etkiledi.
1. EU IV için basın ve gazetecilik akımları üzerine mekanikler yaratmanız mümkün mü? Bunun unrest mekaniklerini geliştireceğini ve ülkeyi yönetme biçimimizi derinleştireceğini düşünüyorum.
English :As a journalist, i've been thinking about how Paradox games doesn't have anything related to press but Victoria 2 and some events in other games. In EU IV timeline press directly affected Thirty Years' War and French Revolution.
1. Is there a possibility to add mechanics based on press and journalism movements for EU IV that would (IMO) improve the unrest mechanics and deepens how we govern our countries?
HoI4 da en azindan basın propagandası tadında decisionlar mevcut :p ayrica dünya da olan önemli gelişmeleri bir gazete haberi gibi eventlerle tüm ülkelere duyuruyoruz.
At least in HoI4, we have decisions such as news propaganda :p also game informs all countries about significant changes in the world using event pop ups that looks like news articles.
•
İleti Sayısı: 3,510
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
51
27-06-2019, 21:13
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:22, Düzenleyen: Duman.)
Imperator Rome'da tüm modların Ironmande oynanamaz olması durumu düzeltilecek mi? Bildiğiniz gibi yakın zamanda bu forumda IR için Türkçe yama yapılmıştı ve yama açıkken ironmande oynayamamak üzücü bir durum.
English :Every localization mod in Imperator: Rome changes the checksum and makes the game unable to be played in Ironman mode, can we expect any fixes on this? As you might know this forum created Turkish localization patch for Imperator: Rome and it's sad to see being unable to gain achievements with Turkish mod active.
•
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 21:14
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:38, Düzenleyen: Ragnvaldr.)
(27-06-2019, 20:44)Alduin : Victoria 2 mekanikleri alışması uzun süre alan ve kolay olmayan bir oyundu. Fakat eğer victoria 3 geliştirilirse, victoria 3 daha yüzeysel bir oyun mu olacak? yani mekanikleri çok mu kolaylaştırılacak? herkes oynayabilsin diye? yoksa daha detaylı ve zorlu mekanikler bizi mi bekliyor olacak?
Açıkçası yeni çıkan paradox oyunlarının kolay olmasından hoşnutsuzum. Umarım daha derin mekanikli grand strategy oyunlarının çıkması dileğiyle.
English :Mechanics of Victoria 2 are difficult to get used to, and it was overall not an easy game. If we ever see Victoria 3 one day, should we expect it to be more casual? Should we expect easier mechanics to it can reach to larger player base? or we will see more detailed and difficult mechanics?
To be honest I don't like the fact that newer Paradox games are relatively easier. I hope to see more grand strategy games with more in-depth mechanics.
A saying we say at PDS is "Complexity through depth, not through obscurity". (Paraphrased from Swedish)
What I mean with this is that Victoria 2 a lot of it's apparent difficulty to get started is because the complex things are hidden and not exposed to the player. I can tell you a lot about how broken the entire simulation is, like Artisans are alchemists that can turn fertilizers into a ship. Our goal is to put more power in the players hand and exposing mechanics to be clear for the player. Which also have the effect of making the game simpler to play.
Çeviri :PDS'te "Karmaşıklık derinlik ile olur, anlaşılmazlık ile değil." diye bir sözümüz var (İsveççe'den geliyor)
Demek istediğim şey ise Victoria 2'ye baktığınız zaman gördüğünüz zorluk karmaşık şeylerin saklı ve oyunculara açık olmamasından kaynaklanıyor. Zanaatkarların ve simyacıların gübreleri nasıl gemiye dönüştürdüğü gibi tüm simulasyonun ne kadar bozuk olduğu ile ilgili örnekler de verebirilim. Bizim amacımız gücü oyuncunun eline vermek ve mekaniklerin oyuncunun görebilmesini, ona açık olmasını sağlamak. Bunun sonuçlarından biri de oyunu oynamayı daha basit kılması oluyor.
•
İleti Sayısı: 896
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
13
27-06-2019, 21:18
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:41, Düzenleyen: Duman.)
Geliştirme sürecinde akliniza gelen fakat uygulayamadiginiza üzüldüğünüz bir mekanik veya eklenti oldu mu?
English :Are there any mechanics/dlcs you come up with in development phase, but you couldn't implement it for some reason and got disappointed for it?
•
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 21:19
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:30, Düzenleyen: Ragnvaldr.)
(27-06-2019, 20:53)Gurt : 1. Oyun/dlc çıkışı esnasında gelenekselleşmiş bir alışkanlığınız/toteminiz/parti şekliniz var mı?
2. Tarihsellik mi daha önemli yoksa oynanış mı? Birini daha öne çıkarmak adına diğerinden taviz verdiğiniz bir örnek verebilir misiniz?
3. Paradox oyunları dışında hangi oyunlara ilgi gösteriyorsunuz?
English :1. Do you have any good luck charms/traditions/a certain way to party about game/DLC releases?
2. Which one is more important, gameplay or faithfulness to history? Can you give an example where you had to make a drastic compromise between the two?
3. What games are you interested in besides the Paradox ones?
1. I have a necklace with a Odin's knot carved out of bone as pendant that I rub
2. Gameplay comes first. We make games in the end and it is important it is fun. But we also rely a lot on "meme history". For instance why is Burgundy inherited by Spain in EU4 when they historically had no relation at the time? Why does Russia have Soviet style mass infantry idea set? Because that's what people expect. Even if it's unhistorical.
3. Recently I've play Dwarf Fortress(hyped for the new Steam version!) and Observation. Though right now I am looking forward to be playing through the entire Halo Master Chief Collection whenever it gets released. Halo is one of my favorite universes and I can't wait to dig into it again.
Çeviri :1. Üzerinde kemikten Odin'in düğümü (Valknut) olan bir kolyem var, onu ovuşturuyorum.
2. Oynanış önce geliyor. Sonuçta oyun yapıyoruz ve oyunun eğlenceli olması önemli. Fakat "meme tarih"ten de biraz ilham alıyoruz. Örneğin EU4'te aralarında o dönemde hiçbir ilişki olmamasına rağmen İspanya neden Burgundy topraklarını alıyor? Rusya neden Sovyetler gibi piyade yığınlarıyla ilgili idealara sahip? Çünkü insanlar bunu bekliyor. Tarihsel olmasa bile.
3. Son zamanlarda Dwarf Fortress (yeni Steam sürümü için heyecanlıyım) ve Observation oynadım. Şu anda ise Halo Master Chief Collection çıktığında onu oynamak için sabırsızlanıyorum. Halo en sevdiğim evrenlerden biri ve tekrar oynamayı çok istiyorum.
Aşağıdaki 2 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi:2 üye Groogy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Gurt, Voidian
İleti Sayısı: 40
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
27-06-2019, 21:23
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:33, Düzenleyen: Duman.)
(27-06-2019, 20:54)Boltux : 1. Are you considering adding spy mechanics to Hoi 4? In old games, the mechanics of stealing blueprint were fun.
2. Do you plan to bring Hoi 4 to a system in which we can see the ideologies and classes of the people in the country, like Vic 2, and strive to fulfill the wishes of the people?
3. Do you intend to include the money in Hoi 4?
4. Do you consider removing the mana points in EU 4 and introducing a different system?
5. There will be a question about CK2. Maybe it comes to other games. Do you intend to bring the mechanics and system of the spies trained by us as a duke, general or council member in a different dynasty to the CK2 game? It is also a credibility system to uncover spies in our own country.
Alıntı:Çeviri:
1. Hoi 4'e casus mekaniği eklemeyi düşünüyor musunuz? Eski oyunlardaki blueprint çalmak eğlenceliydi.
2. Hoi 4'e, Vic 2'deki gibi ülkenin içindeki halkın ideolojilerini, sınıflarını görebildiğimiz, halkın isteklerini yerine getirmek için uğraştığımız bir sistem getirmeyi planlıyor musunuz?
3. Hoi 4'e parayı dahil etmeyi düşünüyor musunuz?
4. EU 4'teki mana puanlarını kaldırıp, daha farklı bir sistem getirmeyi düşünüyor musunuz?
5. CK2'yle alakalı bir soru olacak. Yetiştirdiğimiz casusları, farklı bir ülkede bir dük, bir general, bir konsey üyesi olarak atama sistemini CK2'ye getirmeyi düşünüyor musunuz? Aynı zamanda kendi ülkemizdeki casusları da ortaya çıkartmak için bir güvenirlik sistemi.
4. Nope, we feel we have a good balance of it. Things can always be improved but we don't feel a need to remove it.
Çeviri :4. Hayır, bence iyi dengelenmiş durumda. Her zaman bazı şeyleri iyileştirebiliriz ancak oyundan kaldırmak gibi bir düşüncemiz yok.
•
İleti Sayısı: 3,092
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
36
27-06-2019, 21:23
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:37, Düzenleyen: Duman.)
Aynı anda çok sayıda oyun ve eklenti geliştiriyorsunuz. Her oyun için ayrı ekipler mevcut. Merak ettiğim konu geliştirici ekipler oyunlar farklı olsa da birbirleriyle geliştirme sürecinde iletişim halinde oluyorlar mı? Yani EU4 ekibi CK2 ya da HOI4 ekibini etkileyebiliyor mu?
Bir de favori oyunum CK2 olduğundan bir soru sormak istiyorum. Eski dost biraz yaşlandı. Uzun süredir geliştiriliyor. Daha fazla yenililik görebilecek miyiz? Yoksa eski dosta veda etme vakti yakın mı?
Birde favori Paradox oyununuzu öğrenmek isterim.
English :You develop several games and expansions at the same time. You have different teams for different games. What I wonder is, do these development teams communicate with each other during the development phase? For example, can EU4 team have affect CK2 or HOI4 team?
My favorite game is CK2 and I have a question, our friend got old. It's being developed for a long time. Can we expect new mechanics in near future? Or it is the time to say goodbye?
And I want to ask what are your favorite Paradox games?
•
İleti Sayısı: 2,845
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
15
27-06-2019, 21:25
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:48, Düzenleyen: Ragnvaldr.)
1-eu4 de uzun süredir toprak bölünmesi ,state ve territory mekaniginin gelmesi ve kısıtlanmasıyla dengeli oyunlar oluşturulmaya çalışılıyor. açıkçası yapay zekanın yetersizliği olduğunu ve bu sebeple çeşitli kısıtlamalar getirildiğini düşünmekteyim.bu nereye varacak? yapay zeka daha fazla geliştirilemez mi ?paradoxun bu konuda çalışmaları ne durumda?
2-aynı durum stellariste de mevcut. grand admiral olarak başlanılan bir oyunda dahi ,yapay zekaya çeşitli oranlarda verilen bonuslardan öteye geçilemiyor. belli noktadan sonra oyun rutine bağlıyor. bu konuda tatmin edici bir çalışma var mıdır? merak ediyorum. teşekkürler.
English :1. For a long time there seems to be a struggle to make EU4 more balanced by splitting up provinces, bringing state and territory mechanics and their later limitations. To be honest I think that the AI is insufficient so these limitations are caused by this. How long will this continue? Can't the AI be improved further? What is Paradox doing currently about this?
2. The same situation is also in Stellaris. Even at the Grand Admiral difficulty, things don't go beyond giving AI more bonuses in various fields. The game becomes a routine after a certain point. Is there any satisfactory work on this? I'm just wondering. Thank you.
•
İleti Sayısı: 24
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
(27-06-2019, 20:53)Gurt : 1. Oyun/dlc çıkışı esnasında gelenekselleşmiş bir alışkanlığınız/toteminiz/parti şekliniz var mı?
2. Tarihsellik mi daha önemli yoksa oynanış mı? Birini daha öne çıkarmak adına diğerinden taviz verdiğiniz bir örnek verebilir misiniz?
3. Paradox oyunları dışında hangi oyunlara ilgi gösteriyorsunuz?
English :1. Do you have any good luck charms/traditions/a certain way to party about game/DLC releases?
2. Which one is more important, gameplay or faithfulness to history? Can you give an example where you had to make a drastic compromise between the two?
3. What games are you interested in besides the Paradox ones?
1. Forum/reddit/discord lari açıp yorumları takip ediyorum. Akşamları streamer lar izleyip genelde yeni feature ları anonim bir şekilde öğretmeye çalışıyorum :p Parti sayılır mı bilmem ama release günü pizza alıp ekstra bir kaç saat mesai yapıyoruz. Aşırı derecede büyük bir bug var mı ya da release de sıkıntı oldu mu vs diye kontrol ediyoruz.
2. HoI4 genel olarak en azından historical oynandiginda tarihe uygun bir şekilde gidiyor. Historical focus tree ve ai strategy lerle bunu sağlamaya çalışıyoruz.
Man the Guns ile birlikte gelen update de zor kararlar almak zorunda kaldik. Almanya yi aşırı güçlü bulıyoruz ve Almanya-Rusya durumundan memnun değiliz. Almanya nın savaşı kazanmasını istemiyoruz ama Rusya nın da Allies ın yardımı olmadan kazanmasını da istemiyoruz. Şimdilik durumu olduğu gibi bırakıp allies için daha başarılı bir AI geliştirmeyi ötelemeye karar verdik. Ayrica örnek olarak USA çok OP olmasın diye özel law lara sahip.
3. Genel olarak hikaye odaklı tek kişilik fps ler. Bioshock Infinite favori oyunum
1. Generally I follow comments on forums/reddit/discords. Also in the evenings I watch streamers playing our game and I try to each them about our new features anonymously :). Not sure if it counts as part but on release days we order pizza and stay a couple hours of extra. We are checking if there are huge game breaking bugs or if the release is going smoothly.
2. In HoI4 at least we are trying to make game go historically when historical mode is on. We usually achieve this by making historical focus trees and using ai strategies to force things.
We had to take some tough decisions with the update that comes with man the guns. We are thinking Germany is too strong at the moment and we are not happy with how Germany-Soviets war goes. We don't want Germany to win the war but we also don't want Soviets to win war without help of allies. For now, we decided to leave that as is and in future we are planning to make a better AI for allies. Also another example, USA would be OP without its unique laws.
3. Generally story focused FPSs. Bioshock Infinite is my favorite game.
İleti Sayısı: 604
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
27-06-2019, 21:27
(Son Düzenleme: 27-06-2019, 21:43, Düzenleyen: Duman.)
oyunlara türkce dil desteği getirecek misiniz
Çeviri :Will you bring Turkish language support to the games
•
|