İleti Sayısı: 2,134
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
Aslında bu kaleleri geçememek olayı saçma olmuş. Geçebilecektik ama işgal edemicektik. Ve geçince ikmal cezası alacaktık. Mesela ordaki ikmal 20k ise kale yüzünden 10'na hatta 5'e düşücekti. Çekilen orduyu takip edip etmemeyi bize brakıcaktı. Sizcede daha iyi olmazmıydı?
İleti Sayısı: 636
Üyelik Yılı: 2015
Hmm diyelim ki bir dağ geçinde kale var sen bunun üzerinden kanatlanarak mı geçicen yoksa son teknolojiyle dağı mı delcen çok mantıklı oldu :P
•
İleti Sayısı: 1,419
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
25
Mantılı bence , Kaleler tüm bir bölgeyi kaplamıyor sonuçta.
•
İleti Sayısı: 636
Üyelik Yılı: 2015
22-01-2016, 09:57
(Son Düzenleme: 22-01-2016, 10:07, Düzenleyen: lortcush.)
Direk kalelere el sallayarak geççeksiniz yani onlarda size selam vermicek ki kaleler geçiş yollarına yapılır bir ordu düzgün bir ovadan geçmeyi mi yoksa dağlık bir yerden geçmeyi seçer?
Senin istediğin şekil tek supply azalmamalı moral ve hatta ordundaki adam sayısıda azalmalı dağlık alanlarda
Wc den sonra şekillenen asıl düşünce ile mükkemmeliyete ulaştı.Sen genç pleb istediğin sistem şöyle olursa mantıklı olcak ve sanatımı bilgimi aşşağıda dökme vakti.
Kaleyi kuşatmaya uğraşmadan geçmek:
Oluşacak sonuçlar:
Kaleler geçit ve işlek yollar üzerinde olduğu için supply azalıcak.
Genelde kaleler geçişi kolay yerlerde güvenliği sağladığı ve kendilerini savunacak bir bölgede oldukları için geçişlerde kaleden gizli ve daha zorlu bir arazide gidecek olan askerler moral ve zaiyat vericek.
Kaleyi kuşatmadan zorlu yolu aşan askerler farkedilmeleri durumunda bir pusuya selamun aleyküm diyeceklerindende combat ability veya moral kaybetmeleri gerek.
Sonuç olarak şöyle şeyler olmalı
Supply limit -%25 ile -%50 arası azalcak
Moral bölgeye göre dağlık alandaysan özellikle allahın dağına tırmanmayı deneyen askerler illa generale sövcekler -%25 ile -%75
Dağı tırmanırken düşmanın görmesi durumundada yada tepeyi çıkıp ardında senin yorulmuş ve erzaksızlıktan moralsiz orduna karşı gelen büyük düşman ordusunu görünce ordunun verdiği hass cevabına karşı ordunun %25 moral %25 combat ability tarzı şeylerde kazanmaması gerçekçiliği mantıkcılığı zorlar
heh işte sistemi kurun gelin
İleti Sayısı: 2,414
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
ZoC olayı kale gibi bir şey için mantıklı mı ki zaten :P ? Civ 3'te de kalelerde ZoC vardı, ona bile kızıyordum ben.
Sanki Battle for Wesnoth oynuyoruz :P .
•
İleti Sayısı: 2,848
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
15
Yeni sistem güzel. Ve mantikli
•
İleti Sayısı: 2,134
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
Kalede 2000 adam varsa 5000 adamla kaleyi kuşatır. Kalan ordumla yola devam ederim. Kaldıki bu oyunda yer şekilleri öyle derinlemesine değil. Bir bölgede bir kale var ama nereye yapılmış? Onun için bölgesel sistemde total war gibi serbest sisteme geçmek lazım. Macaristan seferinde Osmanlı ordusu Mohaçtan sonra Budine yürüdü arada hiçmi kale yoktu yani. Hee Macar ordusu berteraf edilmeseydi ilerlenmezdi ama ordu tehdidi kalkınca ilerlendi. Ama bu padişahın elindeydi isterse ilerlerdi.
Aşağıdaki 1 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• GaulTurk
İleti Sayısı: 2,414
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
Eskiden yarı-serbest sistemdeydi, kimse öyle olduğunu bilmiyor diye kaldırdılar.
•
İleti Sayısı: 4,728
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
52
Hazır kaleler gelmişken şehir sınırları kaldırılmalı TW sistemine geçilmeli savaş sonucu istediğimiz gibi toprak almalıyız. Tam anlatamamış olabilirim ama çok iyi bir fikir olduğunu düşünüyorum.
İleti Sayısı: 26,423
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
Total War gibi harita üzerinde büyük ve küçük şehirler olmalı nokta nokta, ordular yer şekillerini esas alarak istediği gibi hareket edebilmeli.
•
İleti Sayısı: 2,848
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
15
ben şuanda halihazırad bulunan sistemin güzel olduğunu düşünenlerdenim..zaten istediğiniz gibi anlaşma yapıp toprak alabiliyorsunuz..totalwar tarzı bir sistem oyunu çok daha karmaşık hale getirir ..totalwarı bıraktık geldik totalwara döndürmeyin ulan beni :D
•
İleti Sayısı: 1,817
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
23
22-01-2016, 20:03
(Son Düzenleme: 22-01-2016, 20:05, Düzenleyen: SatanistKesenKedi.)
Hegemony serisinde Grand Strategy - GZS - Açık sistem bir arada var.
Oyun istenildiği zaman EU serisindeki gibi harita moduna geçiliyor tek yapmanız gereken farenin tekerleğini(scrolls mu deniyordu :D) aşağıya kayırmak.
Oyun istenildiğin zaman durdurulup devam ettirilebiliyor.
Oyunda askeri birlikler TW serisi gibi tek tek kontrol ediliyor ve şehirlerden belli bir nüfus ve gold maintance ile çıkıyor.
Şehirler TW'deki gibi saldırıp saldırmamak sizin elinizde isterseniz çiftlikleri yakabilir ve ya madenleri boşalttırabilirsiniz, yani direk işgal etmek ile karşıya zarar vermek arasında seçimde bulunabiliyoruz.
Ama oyunu oynadığım kadarıyla çok derin değil daha çok savaş ve ikmale odaklanmış bir oyun. Antik çağ ile alakalı bir çok oyunu bulunuyor, meraklısına duyurulur :D.
•