İleti Sayısı: 2,457
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
36
05-12-2019, 19:08
(Son Düzenleme: 12-12-2019, 18:35, Düzenleyen: Duman.)
Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta oyuna yeni eklenen gemi ve mega yapıdan bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...d.1293657/ :Herkese merhablar!
Bu hafta Juggernaut ve mega-tersane hakkında konuşmak istedik.
Bu iki yenilik de Federations eklentisinin parçası olacak.
Juggernaut
Stellaris'i uzun yıllardır geliştirirken emin olduğumuz bir şey varsa o da büyük gemilerin havalı olduğu ve daha büyük gemilerin ise daha da havalı olduğudur. Tabi ki bu kusursuz düşünme biçiminin bizi Titanlardan daha büyük bir gemi eklemeye ittiğine şaşırmamışsınızdır.
Hareketli uzay üsleri uzun zamandır istenen bir şeydi ve Juggernautlarla tek taşla iki kuş vurmuş oluyoruz.
Juggernautlar dev kanatlara benzemiyor mu ?
Juggernautlar devasa bir savaş gemisi olduğu kadar hareket eden uzay üssüdür aynı zamanda. Bazı alanlarda uzay üssü gibi davransa da içinde bulunduğu sistemi sınırlarınız içine almıyor. Juggernautların birincil görevi ofansif savaşlarda gemilerini geliştirip tamir edebileceğiniz bir harekât üssü olarak çalışmaktır. Juggernautlara uzay üssü modülleri ya da binaları yapılamaz ama her zaman 2 adet tersanesi olduğu varsayılır. (Gemi inşa edebilir, tamir edebilir, geliştirebilir)
Juggernautların silah düzeni gemi tasarlayıcısından değiştirilebilir; 2 XL , 5 M silahla birlikte 6 hangar bölmesi bulunur.
Juggernautlar, Titanlara benzer şekilde özel auralara sahipler.
Juggernautlar, Citadel ve savaş gemisi teknolojileri araştırıldıktan sonra araştırılabilen bir teknoloji tarafından açılırlar. Bir uzay üssünün Juggernaut inşa edebilmesi için Colossal İnşa Merkezi'ne sahip olması gerekir. Colossal İnşa Merkezi hem Juggernaut ve hem de Colossus için gereklidir.
Her imparatorluğun en fazla 1 Juggernaut'u olabilir.
Mega Tersane
Mega Tersane temel olarak aynı anda çok sayıda gemiyi çok hızlı inşa etmenize olanak sağlayan bir yapıdır.
Mega Tersane gemileri nerede inşa ederseniz edin onlar +100 başlangıç deneyimi sağlar. Genel olarak konuşursak oyuncuları eğlenceli olmayan detaylarla uğraştıran tasarımlardan kaçınmak istiyoruz. Az önce bahsi geçen eğlenceli olmayan uğraşa örnek olarak bir gemiyi en iyi (daha düşük bir maliyete ya da daha yüksek başlangıç deneyimine nerede sahip olur gibi) nerede inşa edebileceğine karar vermeyi güzel bir örnek olarak sunabiliriz.
Mega Tersane, Mega Mühendisliği gerektiren ve toplum ağacının askeri kategorisine ait bir teknoloji tarafından açılır.
Mega Tersane'nin inşaat sahası hariç 3 aşaması vardır o aşamalar ise:
- Mega Tersane İskeleti - 10 Tersane, +33% Gemi inşa hızı, +100 Başlangıç deneyimi
- Mega Tersane Çekirdeği - 20 Tersane, +66% Gemi inşa hızı, +100 Başlangıç deneyimi
- Mega Tersane - 30 Tersane, +100% Gemi inşa hızı, +100 Başlangıç deneyimi
Gemi inşa hızı bonusları bütün imparatorlukta geçerlidir.
Sayıların üzerinde çalıştığımız için her daim değişebileceklerini unutmayın.
Önümüzdeki hafta bu yılın son günlüğü olacak ve yılın özeti tarzında olacak.
İleti Sayısı: 3,665
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
54
İkisi de oldukça ilginç duruyor. Yalnız mega tersanenin maliyetinin hakkını vereceğinden biraz şüpheliyim.
•
İleti Sayısı: 2,457
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
36
Mega Tersane'nin, Galaktic Wonders perkini istememesi bana oldukça ilginç geldi şahsen.
•
İleti Sayısı: 1,519
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
16
Juggernaut iyi de megatersane oyunda eksikligi hissedilen birseye cozum olmuyor. Kimin daha hızlı gemi basma derdi var di ki.
•
İleti Sayısı: 3,992
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
53
Savaşlarda kaybedilen gemileri ivedi olarak tedarik etmek gerekiyor bazen. Beklenmedik bir muharebe sonucunda hızlıca gemi basmak büyük avantaj bence.
Ben sevdim ikisini de, ancak p/f oranı ne kadar kalite olacak göreceğiz tabi.
•
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
06-12-2019, 23:37
(Son Düzenleme: 06-12-2019, 23:38, Düzenleyen: altnkurt.)
Tuhaf ve büyük ölçüde yararsız duruyorlar. Hangarlar oyunda genelde kullanışsız. O boyutta bir gemiye de hangar mesafesinde yaklaşmaya gerek yok. L slotu bile yok zaten. Shipyard da çok ekstrem durumlar dışında kullanışsız duruyor.
Edit: 1k exp falan verseydin bari gemilere. Nası megasın sen?
Sic Parvis Magna
•
İleti Sayısı: 2,844
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
15
Yeni geminin yararı olacaktır. O boyutta bir gemi zaten önde savasmaz..en geriden gelecektir.hangarlar muhtemelen yakın muharebeye girerse diye var..asıl yıkıcı gücü X silahlardan ve filoya genel yarar saglamasindandir. Hız konusunda şüphelerim var. Zira titan ile battleship aynı hıza ulaşabiliyor. Bu yeni gemi aynı hıza ulaşamıyor ise faydadan çok zarar verebilir .fakat silah rangesini artiran özellik oldukça faydalı..tersane ise XP dışında çok fayda sağlamayacaktır.
•
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
@ jax61 Silahın range'ini arttıran şey nasıl iyi oluyor? Gemiye taktiğin bilgisayar aynı olduğu sürece menzili daha çok olsa bile yine bilgisayarda atanmış menzile kadar yaklaşacaktır. Sadece daha erken ateş etmeye başlar. O modülü taktık diye menzili bir sonraki bilgisayara mı çekicez?
Sic Parvis Magna
•
İleti Sayısı: 2,844
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
15
daha erken ateş etmesi kötü birşey mi altn ..diğer yandan ,juggerneaut basacak kadar teknolojide ilerlemiş bir imparatorluğun bilgisayarının düşük olacağını varsaymıyorsun herhalde..%40 menzil artışı yararlı olmaz mı diyorsun ? hatta atayacağın amiral ile bunu %60 a çekmen mümkün. kendi starbasende savaşsan ve o starbaseye %50 menzil artıran modülü eklesen %110 menzil artışı sağlarsın.. düşman sana ateş edemeden çok daha önce ateş etmeye başlamak , kalkanlarını zayıflatmak faydasız mı altn..
•
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
07-12-2019, 13:16
(Son Düzenleme: 07-12-2019, 13:17, Düzenleyen: altnkurt.)
Yok yani normalde picket vereceğin gemiye range bonusu var diye line, line vereceğin gemiye artillery mi takıcaksın? Onu soruyorum? Yoksa erken ateş etmek elbette avantaj. Ama yine rakiple aynı menzile giriyor olacağız sonuçta.
Sic Parvis Magna
•
İleti Sayısı: 2,844
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
15
07-12-2019, 13:32
(Son Düzenleme: 07-12-2019, 13:35, Düzenleyen: jax61.)
resimle göstereyim..
1. resimle ikinci resimde yazılı olan ship weapon range değerine bak.. birincide %20 artırım var ki bu normalde de %20 değildir. bilgisayarın özelliğini değiştim %20 vereni ekledim. ikinci resimde amiralle beraber %40 a ulaştı değer.. bu değer topluca tüm silahlara etki eder.. örneğin nötron silahının menzili temelde 130 iken artırarak 182 ye çıkartıyorsun..atıyorum plazma 90 ise 126 ya çıkıyor..çok daha erken ateş etmeye başlıyor, böylece avantaj elde etmiş oluyorsun..yani bilgisayarın özelliğini değişmene de gerek yok. bilgisayara bağlı değil artırım değeri..
•
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
07-12-2019, 15:36
(Son Düzenleme: 07-12-2019, 15:36, Düzenleyen: altnkurt.)
Ben de daha erken ateş etmeye başladığını olduğunu söyledim de. Mesela menzili arttığı için line mesafeden small silahlar kullanabiliyor muyuz? Aynı şekilde artillery mesafeden medium silahlar?
Sic Parvis Magna
•
İleti Sayısı: 2,844
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
15
Mesele de bu zaten altın ,menzili artiyor silahin ..neden ateş etmesin ki..
•
|