İleti Sayısı: 124
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
2
04-02-2016, 09:22
(Son Düzenleme: 29-04-2017, 18:01, Düzenleyen: Duman.)
Crusader Kings II için Türk oyunu Mount&Blade'in Türk Modifkiasyonu
ÇIKTI!
Versiyon 0.1 İndirme Linkleri (15.01.2017)
Steam Atölyesi: http://steamcommunity.com/sharedfiles/fi...=842474457
ModDB (Müzik Dahil): http://www.moddb.com/mods/the-legend-of-zendar
Mediafire (Müzik Dahil): https://www.mediafire.com/folder/j2ntgmn..._of_Zendar
Checksum: HPWD
CK2 Versiyonu: 2.6.3
Güncelleme Notları:
###################
# 15.01.2017 - v0.1
###################
İlk Çıkış
Paradox Interactive: https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/869800/
TaleWorlds (İngilizce): https://forums.taleworlds.com/index.php/...634.0.html
TaleWorlds (Türkçe): https://forums.taleworlds.com/index.php/...634.0.html
Özellikler - Avrupa yerine Kalradya adlı alternatif bir dünyada geçen alternatif tarihli bir orta-çağ.
- Mount&Blade: Warband'de gözüken Kalradya'nın tamamını içeren devasa bir harita.
- Mount&Blade: Warband'den temel alınarak düklük yapılan 180 bölgeden yapılan toplam 765 vilayet.
- Artık de jure imparatorluklar yok. Kendiniz kurun! Ve ardından tüm Kalradya İmparatorluğu'nu yeniden birleştirebilirsiniz.
- Klasik Kalradya ülkelerinden yapılan 22 krallık.
- Kalradya'nın 6 ulusu temel alınarak Kalradya halkları için yapılan 30 kadar genişletilmiş kültür.
- Kalradya halkları için 40 kadar yeni din. Artık dinsiz Kalradyalı yok!
- Mount&Blade ve Warband müziklerini içeren yepyeni bir repertuvar!
- Ve elbette, Zendar'ımız var!
SSS - Sık Sorulan Sorular
Siz kimsiniz?
Biz Mount&Blade serilerinin kökeni olan Türkiye'den, birkaç maceracıdan oluşan güzel bir grubuz.
Mount&Blade ile Crusader Kings II? Neden?
Çünkü politik ve feodal yapı Crusader Kings II'ye tam oturuyor. Ne zaman Mount&Blade oynasam, harita bazlı bir strateji oyununda oynamayı gerçekten çok istiyorum. Ve tabii ki, Bannerlord'u da istiyorum. Yani... kim istemez ki :D?
Bir çıkış tarihi var mı?
Hayır, tam olarak yok. Aslında erkenden bir alpha veya açık beta yayınlamak istiyoruz. Tonla şey yaptık fakat hala yapmamız gereken çok şey var.
Yapımcılar
Modun geliştirmesi başladığından beri bizimle çalışan, tasarım ve müzikleri yapanların listesi.
Kurucu & Proje Lideri
Savaş C. Coruh adlı CradonWar
Kodlar
Savaş C. Coruh - Tarih, Genel Eklemeler, İngilizce Lokalizasyon
Esen N. Akpınar adlı RuneeShoc - Genel Eklemeler, İngilizce Lokalizasyon
Gustavo Oliveira adlı Magnus Helvetti - Tarih
Tanner Flick adlı tsf4 - Tarih, Genel Eklemeler
Aleksa Krivošija adlı SBolshevik - Tarih, Genel Eklemeler
Grafik ve Tasarım
Savaş C. Coruh - Resimler, Tasarımlar
Mert Gültekin adlı BlackOtto - Harita
Tomi Mäkelä adlı Chlodio - Harita, Genel Eklemeler
Müzikler
Savaş C. Coruh - Mount&Blade Müzikleri
Testerlar
Alper Öcal adlı r.alper
Çeviri
Zafer K. Coruh adlı CrusonVictor
Teşekkürler
Deniz Kocatürk adlı Wolfaust - Haritanın İlk Denemeleri
Altay Göktan adlı 8bit - Haritanın İlk Denemeleri
cRPG Mod Takımı - Kalradya İçin Strategus Haritası
Korbah - Bayrak Şablonları İçin Kaynak
Bütün bu modu yapmamıza olanak veren takıma özel olarak teşekkürler: TaleWorlds Entertainment
Bize bir noktada katkısı veya yardımı bulunan birilerini atladıysak, bizi bilgilendirin ve sizi de listeye ekleyelim.
Geliştirici Günlükleri
Geliştirici Günlüğü #1: Kalradya Haritası | 26/07/2015
Geliştirici Günlüğü #2: Kalradya Hakkında Bir Şeyler | 02/08/2016
Geliştirici Günlüğü #3 - Bölüm I: Kergit Hanlığı | 12/08/2016
Geliştirici Günlüğü #4 - Bölüm II: Sarranid Sultanlığı | 16/08/2016
Geliştirici Günlüğü #5 - Bölüm III: Rodok Cumhuriyeti | 21/08/2016
Geliştirici Günlüğü #6 - Bölüm IV: Nord Krallığı | 23/08/2016
Geliştirici Günlüğü #7 - Bölüm V: Büyük Vaegir Prensliği | 26/08/2016
Geliştirici Günlüğü #8 - Bölüm VI: Svadya Krallığı | 30/08/2016
Geliştirici Günlüğü #9: Yeni Yönetimler & Oynanabilir Paralı Askerler | 12/09/2016
Geliştirici Günlüğü #10: Son Değişiklikler & Çıkış Tarihi! | 20/09/2016
Boyanabilir Haritalar
Warband Tarafları (De Jure Değil!):
http://i.hizliresim.com/zr77n9.png
Kalradya'nın Boş Haritası:
http://i.hizliresim.com/O7ppEP.png
İleti Sayısı: 823
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
11
4 gözle bekliyorum. Konuyu resimlerle zenginleştirirseniz iyi olur :D
Siyasette muhabbet... Hepsi yalan, palavra...
Doğru sözü “Kül Tegin” kitabesinde ara...
•
İleti Sayısı: 124
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
2
Hayal kırıklığı yaşatmak gibi olmasın fakat mod henüz tamamlanmadığı için oyuna giremiyoruz :(. İlk önceliğimiz modu çalışır hale getirerek daha fazla geliştirici günlüğü yayınlamak. Yakında ilk günlüğün Türkçesi'ni de ekleyeceğim.
İleti Sayısı: 305
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
3
hızlı resim kullanırsanız daha iyi olur benim için reimleri göremiyorum :/
•
İleti Sayısı: 124
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
2
Hepsi güncellendi. Yabancı forumda Imgur kullanmaya devam edeceğim, fakat burada paylaşırken Hızlı Resim'den yükleyeceğim ;).
•
İleti Sayısı: 3
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
0
Bu mod iptal edilmemiş miydi? Pa**dox Fan'dada konunuz vardı doğrusu. Peki yüzde olarak kaç verebilirsiniz? Bu arada, T.words'daki arkadaşların selamları var.
•
İleti Sayısı: 124
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
2
Kesin olarak iptal edilmemişti, ara verilmişti. PF'de Türk tarafı yabancı forumdaki kadar bile ilgi göstermediği ve ekibe katılan olmadığı için öyle oldu. Geçenlerde tek başıma devam etmek istedim, fakat PI'dan Tanner Flick adlı arkadaş da yeniden katılınca modu Strategy Türk'e taşıyayım dedim. Umarım buradan katılacak modcu arkadaşlar çıkar da yeterli desteği alıp modu bitirebiliriz.
Yüzde veremem, fakat gece gündüz modla uğraşıp oyun içi görsel alabilecek kadar geliştirmeye çalışıyoruz. Harita zaten bitti, geriye karakterler, ünvanlar vs. kaldı. Daha az önce 5 kültür grubu ve 23 adet kültürü bitirdim. Şimdi dinlere geçeceğim.
Buradan da sormuş olalım, pek çok Warband modundaki gibi gerçek dünyadan dinler mi kullanalım yoksa adlarını vs. değiştirerek Kalradya'ya mı uyarlayalım?
TaleWorlds demişken, umarım yakında Bannerlord haritasını paylaşırlar da biz de erkenden geliştirebiliriz :D.
•
İleti Sayısı: 124
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
2
04-02-2016, 20:02
(Son Düzenleme: 04-02-2016, 20:05, Düzenleyen: CradonWar.)
Geliştirici Günlüğü #1 - Kalradya Haritası
Selamlar!
Bu hafta için Geliştiri Günlüğü yazmaya söz vermiştim fakat şimdiye dek fırsatını bulamadım. Fazla bir şey yok, fakat sizlere haritamızı göstermeye karar verdim. Evet, oyun-içi değil fakat onu da sizler için başka bir günlüğe saklıyoruz. Ve işte büyük sürpriz. Sizler için Kalradya'nın boyanabilir haritalarımız var! Crusader Kings II Haritaları kaynağı için Meneth'e teşekkürler.
Warband Tarafları (De Jure Değil!):
Tam 765 vilayet, 35 deniz bölgesi, 7/23 nehir, 2 göl ve 5 boş topraklar var. Toplam rakam şimdilik 830.
Krallık Listesi:
Kalradyalı (1)- Kingdom of Zendar (Cumhuriyet)
Svadyalılar (4)- Kingdom of Praven (Feodal)
- Kingdom of Suno (Feodal)
- Kingdom of Uxkhal (Feodal)
- Kingdom of Dhirim (Feodal)
Rodoklar (3)- Republic of Yalen (Tüccar Cumhuriyeti)
- Republic of Jelkela (Tüccar Cumhuriyeti)
- Kingdom of Veluca (Feudal)
Nordlar (3)- Kingdom of Sargoth (Kabile)
- Kingdom of Wercheg (Kabile)
- Kingdom of Tihr (Kabile)
Vaegirler (4)- Grand Principality of Reyvadin (Feodal)
- Grand Principality of Curaw (Feodal)
- Kingdom of Rivacheg (Kabile)
- Kingdom of Khudan (Kabile)
Kergitler(4)- Khanate of Tulga (Göçebe)
- Khanate of Ichamur (Göçebe)
- Khanate of Narra (Göçebe)
- Sultanate of Halmar (Ikta)
Sarranidler (4)- Sultanate of Shariz (Ikta)
- Sultanate of Durquba (Ikta)
- Shahdom of Ahmerrad (Kabile)
- Kingdom of Bariyye (Feodal)
Toplam: 22 De Jure Krallık
Kalradya'nın Boş Haritası:
İkinci günlük oyun-içi olacak. Ve çok kısa zamanda gelecek! Çalışmamız için daha çok kişiye ihtiyacımız var. Eğer takımımıza katılmak istiyorsanız, haber verin!
Aşağıdaki 1 üye CradonWar nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye CradonWar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Duman
İleti Sayısı: 26,424
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
Çok iyi görünüyor, özellikle Türk oyunculardan bu tür projeler çıkması sevindirici. Başarılar.
•
İleti Sayısı: 124
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
2
Teşekkürler :D. Çok önceden yazmıştım bunu. Acemilik eseri olan Batı Svadya'nın iç sınırlarını ve denizleri düzenleyeceğiz ama, mod genel hatlarıyla böyle olacak.
•
İleti Sayısı: 3
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
0
Teşekkür ederim açıklamalarınız olarak Bu arada, Bu konuyu isterseniz T.words'ada taşıyabilirsiniz. Ayrıyetten belirtmek istiyorum ki, Dinleri kalradyaya göre uyarlayın. Çünkü Gerçek zamana göre uyarlarsanız çok olay çıkar. Çıkar dediğimde, tartışma yaratabilir. Bu yüzden önlem alalım lütfen.
•
İleti Sayısı: 124
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
2
05-02-2016, 12:39
(Son Düzenleme: 12-02-2016, 20:29, Düzenleyen: CradonWar.)
Orada da konusunu açmayı düşünüyordum. Hem İngilizce hem de Türkçe bölümünde paylaşırım ;).
Din konusunda haklısın. Fakat bir de şöyle düşünürsek, Kalradya'ya uyarladığımızda gerçek dinlerden esinleneceğiz ve uydurma olacağı için de olay çıkabilir. Örneğin Warband'in Nova Aetas modunda gerçek dinler kullanılmış.
Edit: Modun konusu TaleWorlds'te de paylaşılmıştır.
Türkçe: https://forums.taleworlds.com/index.php/...633.0.html
İngilizce: https://forums.taleworlds.com/index.php/...634.0.html
•
İleti Sayısı: 124
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
2
Harita modlamasından anlayan arkadaşa ihtiyacımız var. Harita dahil neredeyse her şey hazır. Kapalı beta ve ilk testlere başlayacağız, fakat harita konusunda çözemediğimiz bir sorunla karşılaştık. İsteğe göre ekipte kalıcı da olabilirsiniz.
İlgilenenler için sorunu buraya İngilizce yazdım: https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...t-20725511
Detayları (Türkçe olarak) buradan konuşabiliriz. Ekibe katılmak yerine sorunu çözmek için de konu üzerinden fikir alışverişinde bulunabiliriz.
•
İleti Sayısı: 124
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
2
02-08-2016, 20:40
(Son Düzenleme: 12-08-2016, 18:21, Düzenleyen: CradonWar.)
Geliştirici Günlüğü #2 - Kalradya Hakkında Bir Şeyler
Aslında, gizlice ve duyuru yapmadan halen geliştirme aşamasındayız :P. Ne yazık ki, üniversiteye giriş sınavlarına çalışmam gerekmişti -ve başardım da, olağanüstü bir durum olmazsa İngilizce öğretmenliğine başlayacağım- ki bu da geliştirme sürecini yavaşlatmıştı. An itibari ile mevcut ekimiz Tanner (tsf4) ve kendimden oluşuyor. Ve bu da modun neden hala hazır olmadığının cevabı, henüz.
Geldiğimiz son durumdan bazı örnekler:
Gördüğünüz gibi, pek çok şey hazır. Tek yapmamız gereken haritayı tarihe göre doldurmak, bayraklar ve bazı harita dosyalarını (topology ve world_normal_height) tamamlamak. Çeşitli kontluk/düklük bayrakları ve eksik harita dosyaları olmadan, şu an olduğu şekli ile bir erken beta sürümü yayınlayabiliriz.
Ve ayrıca, Mount & Blade'in yeni oyunu Bannerlord'dan olan, gelecekteki versiyon 2 haritamızdan bahsetmiş miydim :D?
Sınava hazırlanırken göstermiş olduğu yoğun çalışmadan ötürü, en iyi takım üyemiz Tanner Flick (tsf4) için buradan da ayrıca teşekkür ediyorum. Bu mod o olmadan mümkün olmazdı.
•
İleti Sayısı: 1,952
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
15
Haritada kullandığın font nedir acaba? Başarılı olunulması dileğiyle.
•
İleti Sayısı: 124
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
2
12-08-2016, 18:02
(Son Düzenleme: 12-08-2016, 22:26, Düzenleyen: CradonWar.)
Geliştirici Günlüğü #3 - Bölüm I: Kergit Hanlığı
The Legend of Zendar'ın bir diğer geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu üçüncü günlük ile birlikte, her biri Kalradya'nın bir başka ulusu ile ilgili olacak 6 bölümlük bir dizi günlükler serisine başlıyoruz. Düzenli aralıklarla olmasa da, haftada iki-üç günlük çıkarmayı hedefliyoruz. Kalradya'nın bütün ulusları ile ilgili günlükler serimiz tamamlandığında, ortaya çıkabilecek hataları test edip düzelterek ve yeni özellikler ekleyerek, beta sürümünü çıkartacağız. Şu anda, ekip içerisinde 0.0.5 sürümündeyiz ve günlüğümüz de önceki 0.0.4'ten bu yana gelinen noktayı konu alıyor: Kergit Hanlığı! Modun genel hatları dışında, her bir ulus için versiyon artacak. v0.1.0'a geldiğimizde ise, açık beta yayınlanacak.
İlk olarak modun gidişatını önemli ölçüde değiştirecek bir karar açıklamak istiyorum. Modun tanıtımında olduğu gibi, Bannerlord ve Warband arasındaki bir tarih olan "Warrider" senaryosunu askıya aldık. Bunun yerine, 23 Mart 1257 tarihli Warband senaryosundan başlamayı uygun gördük. Bunun sebebi ise, Mount & Blade serisinin gelecek yeni oyunu olan Mount & Blade II: Bannerlord'un, Warband'den 200 sene öncesinde geçecek olması. Biz de, Warrider gibi ara senaryoları eklemeden önce, sondan başa doğru gideceğiz. v0.1.0 yani açık beta yayınladığımız zaman yalnızca Warband senaryosu seçilip oynanabilir olacak. Gelecek büyük güncellemeler ile yavaş yavaş 1060 yılında geçecek Bannerlord senaryosuna yaklaşacağız.
Şimdi sizlere, mevcut Kergit Hanlığı haritalarını göstermek istiyorum:
Not: Kergit dışındaki uluslar v0.0.5 itibariyle hazır değildir. Ancak hepsinin karakterleri, hanedanları, kültür ve dinleri ile ön hazırlığı çoktan tamamlandı. Karakter özellikleri (trait) ve portreleri ise rastgele oluşturuyor. Gelecek versiyonlarda onları da Warband'dekine benzeteceğiz.
İlk bakışta mor ve devasa bir Kergit Hanlığı görüyorsunuz. Fakat biraz dikkat edince, aslında bir bütün olmadığını söyleyebiliriz. Eğer bütün Kergit Hanlığı'nı tek bir bağımsız devlet halinde yapsaydık, gerçekten dengesiz ve sade bir oyun çıkardı. Bunun yerine, işleri biraz daha ilginçleştirdik.
Bu görüntüde ise Sancar Han'ın derebeylerinden Ichamur beyi Tonju Noyan'ın birincil ünvanı ile derebey haritasında kapsadığı sınırları parlatılmış ve net bir şekilde görebiliyoruz. CK2'nin kendisinde bulunan haraca bağlı devlet (tributary) sistemini, Warband'deki şehir sahibi beyler için kullandık. Warband'deki her bir "Şehir" için civardaki "Kale" ve "Köyleri" düklük seviyesinde kapsayan krallıklarımız mevcut. Bu da Kergit Hanlığı (İmparatorluk) içerisinde Ichamur, Narra ve Halmar krallıkları olduğu anlamına geliyor ve de jure Krallık haritasını da aşağıdan görebilirsiniz:
De jure olarak imparatorluk seviyesindeki Kergit Hanlığı'na bağlı olan bu krallıklar, Warband senaryosunda Kergit gibi fakat "titular" olarak imparatorluk seviyesindeler. Halmar hariç, onu yine "titular" olarak ve Sancar Han'a haraçla (tributary) bağlı fakat krallık seviyesinde yaptık. Bunun nedeni ise Ichamur ve Narra, Göçebe (Nomad) yönetiminde ve kendilerine bağlı Klanlar (Krallık) olması, fakat Halmar yerleşik ve Ikta sistemi ile Kergitler'e bağlı. Ve bütün bunlar kabile (tribe) ünvanına sahip. Yani aynı seviyede bir de jure ünvan aldıklarında mevcut olan haraç (tributary) ünvanı kalıcı şekilde yok olacak. Halmar beyini Kergit'e bağlayan tek şey aynı imparatorluk sınırlarında ve aynı kültür grubunda bulunması. Fakat dinleri pek çok Kergit beyinden farklı olarak, Sünni Müslümanlar.
Kalradya'da tıpkı gerçek dünyada (CK2 Avrupası) olduğu gibi Müslüman, Hristiyan, Zerdüşt, Musevi ve doğrudan olmasa da Aztek ile Hint dinleri mevcut. Müslümanlar her zamanki gibi Sünni ve Şii olarak iki büyük kola ayrılmışken, Kalradya'ya has bazı mezhepler de mevcut. Aynı şey diğer din grupları için de geçerli. Kalradya'da Hristiyanlık ise biraz daha farklı. Katolik kilisesi ve Roma'daki Papa, Kalradya'da mevcut değil. Onun yerine, Doğu Svadya ve Ön Vaegir'deki klasik Ortodoks kilisesi haricinde, en yaygın din Kalradik (Calradic) kilisesi ve ruhani lideri olan Suno Şehri'ndeki Kalradik Papa. Tabii bunlar gelecek günlüklerin konusu. Kergit Hanlığı ise genel olarak Tengrizm'in Kalradya versiyonu olan Bozkır İnancı (Steppe Pantheon) mensubu. Warband senaryosunda Halmar ve Narra'nın bir kısmı Sünni iken, Halmar'a bağlı Unuzdaq'ta Hristiyan ve Müslümanlar arasındaki baskıdan kurtulmaya çalışan, tıpkı Hazarlar'da olduğu gibi Musevilik yaygın. Doğuda, Sarranid sınırındaki Asugan Kalesi taraflarında ise ufak bir Nasturi topluluğu görülmekte.
Kergit kültürü ise daha önceki günlükler ve iletiler yolu ile belirttiğimiz gibi kendi arasında çeşitlendirilmiş durumda. Bu diğer uluslar için de geçerli. Kergit Hanlığı genelde göçebe ulusların bütünlüğünden oluşması sebebiyle, hemen hemen her bir de jure krallık sınırını belirleyen farklı kültürler bulunuyor. Yönetim sınıfını oluşturan Nomadic (Moğol Portresi) kültürünün yanı sıra, kuzeyde Ichamur taraflarında Ergenekon destanından esinlenilmiş Ergenek (Kuman Portresi) kültürü ve Warband'den hatırladığımız ufak bir Bozkırlı (Bozkirian, Kuman Portresi) haydutları mevcut. Batıya yaklaştığımızda ise Narra'da bizleri Kahpe Bizans filmindeki Nacaroğulları olarak tanıdığımız kurgusal Najar (Oğuz Portresi) kültürü selamlıyor. Najarlar henüz göçebe kültür ve pagan dinine sahip olsa da, yerleşik hayatı tercih edecek Sünni nesil gümbür gümbür geliyor! Daha batıda, Halmar'da ise gelecek versiyonlarda Sarranid Sultanlığı'nın içlerine kadar uzanacak olan ve orijinal Türk kültüründen esinlenilmiş Tarkhan (Oğuz Portresi) kültürü karşımıza çıkıyor. Musevi Tarkhan beyi de tam olarak burada bulunuyor.
Halmar demişken, yine Warband'den hatırladığımız ve söylentiye göre Janakir Han'ın ölümüyle Kergit Hanlığı'nın iki eş parçayla Sancar ve Dustum arasında paylaştırılması gerektiğini fakat Sancar'ın herkesi kandırdığını savunan Dustum Han burada, Halmar'da bulunuyor. Halmar'da olma sebebi tamamiyle işleri kızıştırmak. Söylediğim gibi, Halmar dediğimiz Kergitler arasındaki yerleşik hayata sahip tek bölge. Bu nedenle, diğerlerinden daha güçlüler, fakat derebey ve toprak sayısı olarak eksikler. Halmar diğerlerine nazaran, Dustum Han'ın hakkını kullanarak bütün Kergitler'e karşı koyabilecek tek seçenek. Yine de sayı üstünlüğünden dolayı yenilmeleri işten bile değil. Elbette Narra veya Ichamur arasında Halmar tarafına geçebilecek beyler de çıkabilir.
Kergit Hanlığı hakkında söylenebilecek son birkaç şey varsa, bunlardan en önemlisi derebey sistemidir. Ichamur ve Narra'nın tıpkı Tulga'daki Sancar Han gibi bağımsız ve imparatorluk seviyesinde olduğunu, fakat titular olup haraç (tributary) ile bağımlı olduğunu söylemiştik. Buna ilave olarak, Ichamur'daki Tonju bey Han olarak sıfatlandırılmıyor. Kendisi, Warband'deki Floris Mod Pack'in de kullandığı "Genişletilmiş Soylu Ünvanı" sisteminin rütbelerden Wang olarak sıfatlandırılıyor. Bu sayede haraca bağlı üç büyük bey hem diğer küçük beylerden hem de Sancar Han'dan statü olarak ayrılıyor. Krallık seviyesindeki göçebe Klan beyleri ise, isim olarak düklük seviyesindeki Noyan ünvanına sahip. Eğer kontluk seviyesinde bir derebeyiniz olursa Darga, baronluk seviyesinde ise Taishi ünvanlarına sahip olacaklar.
Klan sistemi gurur duyduğumuz bir diğer özelliklerden biri. Hanedanları, haritayı isimlendirmek ve ünvanları bayraklandırmak için kullanıyoruz. Evet yanlış duymadınınız; hangi ulus, kültür, din veya statüye sahip olursanız olun, sahip olduğunuz birincil ünvan her zaman hanedan armanıza sahip olacak. Tıpkı Warband'de olduğu gibi! Diğer ünvanlar ise bizim belirlemediğimiz rastgele oluşturulmuş bayraklara sahip olacaklar. Böylelikle hem Warband ile uyumlu hem de çeşitli bir bayrak/hanedan sistemine sahibiz. Fakat ne yazık ki, haritamız da hanedan ismimiz ile isimlendiriliyor. Warband'de soyad ve hanedan bulunmadığı için biz de bunları sahip oldukları topraklara göre isimlendirdik. Ve ortaya çok güzel bir hanedan sistemi çıktı. Kergit hanedanları Klan olarak adlandırılırken, diğer uluslarda bu farklı olacak.
Uzun ama hiç değilse yazmasının eğlenceli olduğunu düşündüğüm güzel bir günlüğün daha sonuna geldik. Gelecek günlüklerimiz de bu kadar uzun olmasa da detaylı ve bol ekran görüntüleri ile tatmin edici olacak. SPOILER ALERT! Gelecek günlük Sarranid Sultanlığı hakkında olacak! Birkaç gün sonra görüşmek dileğiyle.
•
İleti Sayısı: 124
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
2
(12-08-2016, 14:50)Snykdel : Haritada kullandığın font nedir acaba? Başarılı olunulması dileğiyle. Tanıdık geliyor değil mi :D? Günlüğü yazarken göndermişsin iletiyi ve görmemişim. Kullandığımız font Mount & Blade serisindeki ile aynı, Mordred Regular.
•
İleti Sayısı: 124
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
2
13-08-2016, 21:54
(Son Düzenleme: 13-08-2016, 21:55, Düzenleyen: CradonWar.)
Warband'deki favori karakterim Brula Noyan ile oynadığım 14 yıllık kayıttan ekran görüntüleri:
Öncesi (1257):
Sonrası (1271):
İleti Sayısı: 124
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
2
15-08-2016, 18:46
(Son Düzenleme: 15-08-2016, 20:08, Düzenleyen: CradonWar.)
Aleksa Krivošija ( SBolshevik) ekibimize katıldı! Sarranidler'den sonra, Nordlar için bir günlük yayınlamayı düşünüyorduk. Fakat, Sarranidler ile kendisi aynı zamanda Rodoklar'ı tamamladı bile. Koltuğunuzu kapın, patlamış mısırınızı alın ve Sarranid günlüğü için hazır olun... bu gece!
İleti Sayısı: 124
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
2
16-08-2016, 05:01
(Son Düzenleme: 16-08-2016, 05:02, Düzenleyen: CradonWar.)
Developer Diary #4 - Part II: Sarranid Sultanlığı
- Genel
Kumlu Sarranid diyarından selamlar! Ve bu kadar geç saate kaldığım için de özür dilerim. Geceyarısı gibi yayınlamayı planlıyordum fakat Sarranidler için daha iyi CoA ve bayraklar yapabileceğimi fark ettim! Ve yaptım da :D. Sizi Sarranidler ile tanıştırmadan önce, size modumuzdaki en yeni şeyleri göstermek istiyorum. Artık başka modcuların yaptığı bazı "mini-modları" kullanıyoruz. Ki yapımcıların isimlerini de emeği geçenler kısmına not düşeceğim. Öncelikle, ZachPruckowski'ye yapmış olduğu eğlenceli "Fazladan Amaçlar" adlı mini-modu için teşekkürler. Tabii modun büyük çıkışından önce biraz güncellememiz gerekiyor, orası kesin.
İkinci olarak Korbah ve Arakhor'a "Evlatlık Kararları" adlı mini-modları için teşekkür ederim. Oğulları için yeni hanedanlar oluşturduğumuzdan, varisi olmayan pek çok yaşlı lordumuz var. Ve bu da birincil ünvanların bayrakları için hanedan armalarını kullanmamızdan kaynaklanıyor ve bu yüzden onları ayırmamız gerekti. Kalradya'daki ortalama yaşam ömrü ise 60'lardan +80'lere çıkarıldı ki kendi varislerini yapabilsinler :D. Ne olur ne olmaz, 50 yaşını geçmiş hem oyuncu hem de Yapay Zeka evlatlık çocuk alabilir, şimdilik.
Sonuncusu grafiksel sorunlardan ötürü en çok ihtiyaç duyulanıydı. Birincil ünvanlar için hanedan armalarını ve diğerleri için rastgele bayraklar kullanıldığı için, sınır renklerini kendimiz belirleyemiyorduk. Steam üyelerinden logan.monk sağ olsun, Steam Atölyesi'ndeki "Kalın ve İnce Sınırlar" adlı modunu kullanıyoruz. Artık sınırlarımız şeffaf ve derebeylerin sınırları da sıradan vilayet sınırları haricinde görünmüyor. Bu da oldukça mantıklı çünkü haraca bağlı devlet sistemini farklı bir şekilde kullanıyoruz. Farkı ekran görüntüleriyle de göstereyim:
Vanilla:
logan.monk tarafından yapılan "Kalın ve İnce Sınırlar" ile:
- Politika
Bildiğiniz gibi uluslarımız bir bütün gibi görünüyor fakat Warband'deki her bir şehir için yapılmış krallıklar olarak haraca bağlılar. Sarranidler'de bunlar Durquba, Ahmerrad ve Bariyye oluyor. Bunlar titular ünvan olup, eşit düzeyde de jure ünvan kazanılmasıyla yok olur ve Shariz'deki Sultan Hakim'e haraca bağlılar. Kendisi hem de jure krallık olan Shariz'i hem de de jure imparatorluk olan Sarranid'e sahip. Şimdi ise de jure krallık ve siyasi haritalara bakalım, tek fark Jameyyed ve Mazigh'in de jure Sarranid sınırlarında olmaması:
Siyasi Harita:
De Jure Krallıklar:
Yönetimler (Sarranidler'de Ahmerrad'ın hala kabile sisteminde olduğunu görebilirsiniz):
Ve elbette, Sarranid tahtında hak iddia eden, İncili Arwa!
- Kültürler & Dinler
Sarranid, Swadia ile birlikte en büyük ulus. Ayrıca Mount & Blade: Warband ile eklenen en yeni ulus. Fakat elbette bunları zaten biliyorsunuz. En yüksek miktarda topraklara sahip olmaları, kültür ve dinlerini de kalabalık yapıyor. Çeşitli kültür ve dinleri biz kurguladık fakat elimizden geldiğince Kalradya'ya uygun hale getirmeye çalışıyoruz. O halde, Sarranid'in kültür listesine hızlıca göz atalım:
Dikkat!
Din isimlerinin değiştirilmesi üzerinde halen düşünüyoruz. Fakat pek çok kültürde sorun yok. Yine de, dinlerin yanı sıra bazı kültürleri değiştirmeye karar verebiliriz.
Kültürler:
Bezanlı - Bezanian (Mediterrenan/Andalusian Portraits):
Kendileri Sarranid'in Bezan Denizi'ndeki kıyıları ve Shariz'in bütün etrafında yaşayan insanlardır. İsminin nereden geldiğini fark etmişsinizdir. Şia (veya Şiilik) aralarındaki yaygın dindir.
Muşrig - Mushreg (Arabian Portraits): Shariz'in dışlarında ve Durquba sınırındaki insanlardır. Diğer halklar ile birlikte zorlu çöllerde yaşadıkları için Bezanlılar kadar şanslı değiller. İsimleri Arap kökenli Türkçe kelimeden ilham alındı: Müşrik. İslam dini doğduğu zaman, İslamiyet dışı bütün Araplar bu şekilde sıfatlandırılıyordu. Ve "Müşrik" Arap halkları arasında putlara tapan, çok tanrılı veya basitçe pagan anlamlarına gelir. Fakat çağdaş Muşrig kabileleri 1257 yılı itibariyle Şii Müslümanlar.
Harami - Haramid (Arabian Portraits): Kendileri Warband'den Sarrdak Çölü'nün Çöl Haydutları'dır. "Harami" Arapça'da hırsız veya eşkiya anlamına gelir. Muşrigler ile aynı fenotipe sahipler. Ayrıca bulundukları bölgede bazı jenerik Pagan dininde vilayetler bulunabilir. Sarrdak Çölü'nde paganizm, Muşrig ve Harami toplulukları arasında bir zamanlar oldukça yaygındı.
Çöl İnsanı - Sandman (Arabian Portraits): Anlatmaya fazla gerek yok değil mi? Durquba'dan Sarrdak Çölü'nün pek çok kısmına yayılan "Çöl İnsanları" oluyorlar. Aralarındaki en yaygın dinler İslam'ın Sünni, Şii ve İbadi inanışlarıdır.
Sarrdak (Persian Portraits): Sarrdak Çölü'nün atasal hükümdarlarıdır. Büyük çöle kendi adlarını verdiler ve bir zamanlar Sultan Ayzar'ın döneminde bütün çöllere hükmettiler. Çölün uzak doğusunda Bariyye ve vahaları etrafında yaşıyorlar. Pek çok Sarrdak halen Ahura Mazda'nın büyük elçisi Sarran'a inanıyorlar. Kendisi aynı zamanda Antik Çağlar'daki Sarranidler'in ilk Sultanıdır.
Kardip & Paştan - Qardeb & Pashtan (Persian Portraits): Sarrdak halkının ufak kollarıdır. Kardipler kuzey Bariyye ile Kergit sınırlarında yaşarlar. Ve Paştanlar ise kabilesel olarak güney Bariyye'de yaşarlar. Pek çok Kardip Maniteizm'e ya da Şii Müslümandırlar. Paştanlar ise Zerdüşt veya Sünni Müslümanlığa inanır.
Tarkhan (Turkish Portraits): Gerçek dünyadaki Türk kökenlerinden ilham alınan bu Kergit halkını biliyorsunuz. Bir zamanlar Sarranid'in içlerine kadar yayıldılar fakat artık pek çok toprakları diğer kültürlerden Sarranid Emirleri tarafından yönetiliyor.
Dinler (isimler değişebilir!):
- BONUS! RIP Oberyn Martell ;_;
Not: İşin esprisi Martell Hanesi ve Bardaqid bayrakları arasındaki benzerliktir.
- Sırada Rodoklar Var!
Tekrardan, SBolshevik sağ olsun, Rodoklar'ın önümüzdeki geliştirici günlüğümüzde olacağını sevinçle duyuruyoruz! Bu hafta içerisinde bir sonraki günlükte görüşmek üzere.
|