Stellaris - Kısa Sorular & Kısa Cevaplar
Bürokratlar popların edinebildiği bir iş türü. Consumer Good harcayıp Admin Capacity sağlıyorlar.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
Bir medeniyetle savaşa girmeden önce donanmalarının kompozisyonunu ve gemi dizaynlarını öğrenmenin yolu var mı?
[+] 1 üye perverende nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Bir şekilde donanmasını görebilirsen üzerine tıklayarak inceleyebiliyorsun diye biliyorum.
Ara
Cevapla
Onu biliyorum ama daha efektif bir yolu yok mu? Sınıra yakın yere donanma götürüp onun da şans eseri oraya donanma getirmesini mi bekleyeceğim?
Ara
Cevapla
(08-11-2020, 16:32)perverende : Bir medeniyetle savaşa girmeden önce donanmalarının kompozisyonunu ve gemi dizaynlarını öğrenmenin yolu var mı?
2 yolu var. Birincisi zor ama kesin çözüm olarak Megastructurelerden ''Sentry Array'' binasını inşa etmek, mümkünse maks levele getirmek. Bu sayede tüm galaksideki donanmaları tespit edip dizayn ve kompozisyonlarını görebilirsiniz. Daha ucuz ve daha az etkili öbür yol ise sınırlardaki Starbaselerinize ''Listening Post'' binasından bir kaç tane inşa etmek. Bu sayede hiç değilse bir kaç hyperlane ötedeki donanmaları tespit eder, içeriklerini öğrenebilirsiniz.
[+] 2 üye Littleİskender nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Nasıl gezegen yiyebiliyoruz?
Bilim hayattır ama onun dahi bilemediği tek şey kıyametin zamanıdır
Ara
Cevapla
Lithoidlere özgü terravore civicinde gezegendeki kararlardandı yanlış hatırlamıyorsam.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
Merhabalar

Sins of Solar Empire dan artıları kesileri nedir bu oyunun
Ara
Cevapla
(03-01-2021, 13:38)R U Z N A R K : Merhabalar

Sins of Solar Empire dan artıları kesileri nedir bu oyunun

artı eksiden ziyade farklarını belirtebilirim; 

SoaSE <>Counter Strike <> Star Craft gibi hızlıca bir maç atıp çıkayım kafamı boşaltayım diyenler için
Stellaris <> Rust <> EU4 gibi bir hafta boyunca birşeyler kurayım ve bunun için detaylarda boğulayım diyenler için.

SoaSE daha hızlı ve kısa maçlar üzerine kuruludur; birkaç saatte bir maç bitirebilirsin.
Stellaris için ise durum; kurulumuna bağlı olmakla birlikte her gün birkaç saat oynayarak tek bir maçı bir haftada bitirebilirsin.

SoaSE' de maç kurmak fazla ayar gerektirmez. 10-20 maçta (göreceli kısa sürede) herşeyi görmüş ve çözmüş olursun.
Stellaris'de bir dünya ayar vardır. bunun üstüne bir dünya rastgele ve yarı rastgele durum oyun boyunca farklı kararlar almana sebep olabilir. Tekrar oynanabilirlik çok yüksektir.

SoaSE'de DLC leri almadan da oyundan tam zevk alabilirsin.
Stellaris DLC'ler olmadan kışın yaprağını dökmüş ağaç gibi çıplaktır. Heybeti ancak yazın açan DLC leri ile ortaya çıkar.

SoaSE cüzdan dostudur. Fazla DLC si yoktur
Stellaris, DLC'ler ile birlikte cüzdanı bir güzel hafifletir.

SoaSE büfeden aldığın tost, Stellaris Michelin yıldızlı restoranda tasting menü. (bence her ikisi de yerine göre çok lezzetli ve vazgeçilmez)
[+] 5 üye SteelOgre nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Pacifist bir imparatorlukla mutlu mutlu uzayda genişliyordum. Güzel bir relic gezegeni bulup yerleşmiştim aniden bu obez ejderha çıkageldi.

Rubricator diye bir şey sordu. Ben rubricatorun ne olduğunu bile bilmiyorum muhtemelen o gezegendeki arkeolojik kazıdan çıktı ama çok değerli bir şey değildi yani değerli olsa hatırlardım. Al senin olsun rubricator diye bir seçeneği seçtiğimi hatırlıyorum en son. Vay sen nasıl diyerek bana savaş açtı starportumu patlatıp gezegenimi elimden aldı şimdi de gezegenin başında nöbet tutuyor manyakmıdır nedir.

unknown.png?width=755&height=425

Ayrıca obez ejderhamız nasıl bir yapay zeka ise sürekli o sistemden geçen gemilerime saldırıyor imparatorluğumun kuzeyi ile güneyi arasındaki tek bağlantı noktası bu sistem olduğu için kimseyi geçiremiyorum koca galaktik imparatorluğu ikiye böldü hayvan.

unknown.png?width=755&height=425

Saldırmayı denedim olmadı kuzeyden getirdiğim gemiler güneydekiler yetişemeden ölüyor. Asker sayımı en üst düzeyde tutmak için gemi bastım teknolojik iyileştirmeler yaptım fakat yinede yendi hep yendi ((

Birçok ülke ile oynadım fakat böyle bir şey ilk defa başıma geldi.

Benim askeri stratejilerimde bir hata olabilir mi? Nasıl bir hamle yapmam gerek lütfen yardım edin beni bu obezin elinden alın  :sob:
[+] 1 üye Rzenma nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
(03-01-2021, 13:38)R U Z N A R K : Merhabalar

Sins of Solar Empire dan artıları kesileri nedir bu oyunun

Iki oyunu da cok severim. Keske SoSE oynayan daha fazla kisi olsa.

Sins daha hizlidir ama nasil oynadigina bagli. Eglenmesine oynarsin uzar gider medeniyet kurarsin ama karsindakini ezmeye oynarsin 30 dakikada bitebilir. Oyuncusuna bagli olarak Stellariste de aynisini yapabilirsin, hakeza mp pro oyuncular adam eleme icin oynar Stellarisi min/max yapar, medeniyet kurayim degisiik birseyler yapayim demez.

Sins DLC'leri azdir ama cok iyidir her biri. Oyuna cok guzel opsiyonlar verir. Stellaris DLC ise nasil oynayacagini kokten degistirebilir.

Sins ne kadar guzel bir oyun olsa da eski olmasindan muzdarip, oynayani az ve artik statik. Stellaris nisbeten daha yeni ve nerdeyse her sene bastan asagi oyun mekanigi yenileniyor.

Sanirim sorum steam indirim zamani icin sorulmus, cevap icin gec oldu ama napalim.
Ara
Cevapla
@Rzenma evet o ejderha yapılan kazıyla alakalı. Eğer ejderhayı öldürmeyi başarırsan (yaklaşık 20k-30k arası bir donanma gücü gerekli) Rubricator isimli relic'i elde edersin. Rubricator her kullanmada yanlış hatırlamıyorsam 30 minor artifact veren bir relic. Ayrıyeten o relic gezegen de o kazının event chain'i aracılığıyla spawnlanıyor.
Ara
Cevapla
The Rubicator kalıntılarına devam edersen event ile geliyor kazılara devam edersen ileri ki seviyelerde ejderha çıkıyor ve o sistemde kalıyor yenebilmek için ortalama 20k-40k arası filon olması gerekiyor ejderhayı yok ettikten sonra eline The Rubicator relici gelir
giphy.gif
Ara
Cevapla
(06-01-2021, 03:19)SteelOgre :
(03-01-2021, 13:38)R U Z N A R K : Merhabalar

Sins of Solar Empire dan artıları kesileri nedir bu oyunun

artı eksiden ziyade farklarını belirtebilirim; 

SoaSE <>Counter Strike <> Star Craft gibi hızlıca bir maç atıp çıkayım kafamı boşaltayım diyenler için
Stellaris <> Rust <> EU4 gibi bir hafta boyunca birşeyler kurayım ve bunun için detaylarda boğulayım diyenler için.

SoaSE daha hızlı ve kısa maçlar üzerine kuruludur; birkaç saatte bir maç bitirebilirsin.
Stellaris için ise durum; kurulumuna bağlı olmakla birlikte her gün birkaç saat oynayarak tek bir maçı bir haftada bitirebilirsin.

SoaSE' de maç kurmak fazla ayar gerektirmez. 10-20 maçta (göreceli kısa sürede) herşeyi görmüş ve çözmüş olursun.
Stellaris'de bir dünya ayar vardır. bunun üstüne bir dünya rastgele ve yarı rastgele durum oyun boyunca farklı kararlar almana sebep olabilir. Tekrar oynanabilirlik çok yüksektir.

SoaSE'de DLC leri almadan da oyundan tam zevk alabilirsin.
Stellaris DLC'ler olmadan kışın yaprağını dökmüş ağaç gibi çıplaktır. Heybeti ancak yazın açan DLC leri ile ortaya çıkar.

SoaSE cüzdan dostudur. Fazla DLC si yoktur
Stellaris, DLC'ler ile birlikte cüzdanı bir güzel hafifletir.

SoaSE büfeden aldığın tost, Stellaris Michelin yıldızlı restoranda tasting menü. (bence her ikisi de yerine göre çok lezzetli ve vazgeçilmez)


Müthiş kıyasladın :)
SoaSE için yazdıklarını okurken geçmişe gittim. İlk çıktığı zamanlar çok oynardım. 5-10 maç arası öğrenip sonrasında girip oynayıp keyfimi alıp çıkıyordum. Basit ve anlaşılabilir bir sistemi vardı. Çok keyifliydi oynaması.

SoaSE de en çok keyif aldığım şey şuydu. Savaşlarda hızı yavaşlatıp savaşı seyrediyordum. Her geminin farklı ateş sistemleri vs vardı. Koltuğa yaslanıp sağa, sola, yukarı, aşağı görüntüyü kaydırıp izlemesi çok keyifliydi. Görüntü olarak savaşta neler yaşandığını çok rahat anlayabiliyordum.

Stellarisi ful DLC ile aldım. 4-5 gündür oynuyorum. Öğrenecek çok şey var. Teknik terimler fazla olduğu için bazen sıkıyor beni. Öğrenmemde yavaş oluyor. Dün yeni bi save başladım. Güzelce geliştim. Askeri gücümde çok iyi. Bir ülkeye savaş açtım. Bütün heryerini işgal ettim. Claim ile 4 yerini ele geçirip barış yaptım. Daha sonra tekrar saldırıp her yerini işgal ettim. Bir türlü claim yapamadım. Hatta savaşı kayıp bile ettim. Nasıl ettiğimi anlayamadım. Claim ettiğim yerleri geri verdiğim oldu load save yapmak zorunda kaldım. Tıkandım kaldım genişleyemedim bir türlü. Bir sınırımda korsan gibi bir ülke vardı. Bana savaş açtı. 30k lık güçlerle geldi. 2 tane 15k lık filom ile savuşturup defans hattı kurduğu sistemlerini bile yarıp geçtim. Sonra liderleri ölünce dağıldı. 1 tane gezegenlerini ele geçirebilmiştim. Genişleme yapmayınca sıkılıp kapattım. Claim olayı tam olarak nasıl oluyor onu araştırıyorum şimdi.
Ara
Cevapla
Claim icin influence gerekiyor, belki claim almaya calisirken yeterli influence yoktur. Sanirim Rival falan yapinca biraz daha ucuz oluyordu claim. sinirlarindan ne kadar uzaksa almak istedigin yer o kadar fazla influence ister. 

Korsan gibi olup sonradan dalan Npc'ler Marauder olarak biliniyor. Oyunu kurarken "midgame" olarak tanimladigin tarihten 30-50 yil sonra falan Khan cikarma ihtimalleri var. Bu event gerceklesirse bir anda buyuk filolara sahip olup heryeri isgale basliyorlar. Eger cok fazla sorun olup ulkeni mahvedecek duruma gelirse teslim olabiliyorsun, %25 mineral-enerji gelirini harac olarak aliyorlar.
[+] 1 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
influencem fuldü. 4-5 yerini seçtim claim yap dedim. puanım sıfırlandı. hiçbir yeri alamadım
Ara
Cevapla
(09-01-2021, 17:14)R U Z N A R K : influencem fuldü. 4-5 yerini seçtim claim yap dedim. puanım sıfırlandı. hiçbir yeri alamadım

Bi kac yeri claim sectikten sonra influence gittiyse claim olmustur. Savasta o sistemleri isgal etmen gerek, koloni atilmis gezegen varsa koloniyi de ele gecirmen gerek. Savas bittiginde claim sistemlerini hala elinde tutuyorsan senin olur
Ara
Cevapla
Oyunda yeniyim.
Kolonileşebilir her gezegene atlamanın sonuçlarını yaşayarak öğrendim. Kaynaklarda açık verdim, işsizlik suç aldı yürüdü.
Benim sormak istediğim kaynaklarda açık vermemek için, gezegenlerde dengeli mi gitmek gerekir yoksa gezegenin durumuna göre tarım, bürokrasi vb. belli bir alana yönelmek mi daha iyi? Bir de yeni kolonileşen bir gezegende öncelikle kurulması gereken binalar hangileri?
Ara
Cevapla
Yaşanabilirliği yüksek gezegenleri seçmek gerekiyor. Kaynaklarda da ne eksikse onu basabilirsin. Tabi senin basman yetmiyor, orada çalışacak pop da gerekiyor. Aslında oyunun tüm olayı poplar. Ne kadar popun varsa o kadar üretimin oluyor.

Gezegenlerde ideal olanı her gezegeni farklı bir alanda özelleştirmek. Bu bonuslarına göre olabilir districtlerine göre olabilir veya kendine göre olabilir. Tarım gezegeni, maden gezegeni, araştırma gezegeni gibi. Bunun dezavantajı bir gezegen kaybettiğinde sonuçları çok daha ağır olabiliyor ancak daha optimize bir sistem.

Yeni kolonilerde eskiden unity ve pop growth veren binaları basıyorduk ancak unity binası sınırsız olduğundan beri bu dizilim değişti sanırım. Pop growth da kendini çok uzun sürede amorti ettiği için tercih edilmeyebiliyor. Bu soruda çok net bir cevap veremeyeceğim.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
(15-01-2021, 16:33)Nesaenys : Oyunda yeniyim.
Kolonileşebilir her gezegene atlamanın sonuçlarını yaşayarak öğrendim. Kaynaklarda açık verdim, işsizlik suç aldı yürüdü.
Benim sormak istediğim kaynaklarda açık vermemek için, gezegenlerde dengeli mi gitmek gerekir yoksa gezegenin durumuna göre tarım, bürokrasi vb. belli bir alana yönelmek mi daha iyi? Bir de yeni kolonileşen bir gezegende öncelikle kurulması gereken binalar hangileri?
Bol gezegene atlamak aslinda iyidir ama bol miktarda habitability dusuk yerlere atlarsan ekonomi coker cunku yeni aldigin gezegenler uzun sure negatiftedir. Bunun yerine ilk baslarda irkina uygun yerlesmek gerekiyor.

Yeni gezegenlerde ihtyaca gore ilk bina ama genelde ilk kolonide alloy binasi olur. Robot gelistiriosan assembly.
[+] 1 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 17 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.