Altına Hücum
Hüküm evreninde onbeşinci yüz yılın sonlarında pek çok kolonist Amerika kıtasına gitmeye çalışıyordu. Farklı kültür, din ve ırklara mensup kolonistler çok değerli bir maden olan altının karayiplerdeki adalarda saklı olduğunu biliyorlardı, bu yüzden de adalara gözlerini diktiler ve en sonunda bu adalardan biri, birbirinin dillerinden anlamayan lordlar ve beylerle doldu. Bu adanın geleceğini yazacak olan liderler ise ne gibi şeylerle karşılaşacaklarını bilmiyorlardı bile.
Hüküm Adasının geliştirilmiş hali olan Altına Hücum önceden yaşanan büyük sorunlardan da arındırılmıştır. Eğer önerileriniz bulunuyorsa bunu ileti olarak bildirebilirsiniz. Oyun başlayana kadar kurallarda değişiklikler yaşanabilir.
Zafer yolları:
Ekonomik zafer: Diğer oyuncuların toplamından daha fazla gelire sahip ol. Oyuncular bu zaferi almayı seçerse dostları kaybetmiş sayılır.
Fetih zaferi: Dost ülke ve kendi ülkenin toplam altıgen sayısı diğer tüm oyuncuların toplam altıgen sayısının iki katı veya fazlası olmalı.
Oyun mimimum 20 tur süreceğinden dolayı ilk 20 tur zafer alınamaz.
Diplomasi kısmen serbesttir, dostunuz size aniden savaş açabilir veya tarafsız bir sınır ülkeniz size karavanlar dolusu altın verebilir. Ancak savaşa dahil olmadan muharebelerinize kendi askerlerini sokamaz. Savaşta olmadığı bir muharebede savaşması üzerine size askerlerini gönderebilir, geri alıp almamak gönderdiği kişinin insiyatifindedir.
Sadece sınırınız olan ülkeler ile asker göndermek, dost olmak ve ticaret yapmak gibi diplomatik hamleler yapabilirsiniz, eğer anlaşma yaptığınız kişinin böyle bir gereksinimi yoksa onla yapabilirsiniz. Sadece 1 devletle dost olabilirsiniz, dostunuz olmayan ve düşman devletle savaşan bir devletin muharebesine giremezsiniz, yeni muharebe ilan etmeniz gerekir.
Dostunuz olmayan devletlerin muharebelerine dost olarak katılamadığınızdan farklı muharebelerde savaşırsınız. Diğer diplomatik hamleler GM'nin insiyatifine bağlıdır, tanıdığınız diye birisine durduk yere para verirseniz ve GM bunu fark ederse yaptırım alabilirsiniz. Muharebe ilanı sırasıyla muharebeler gerçekleşir.
Diplomatik hamlelerinizi devletinizin çıkarına hareket ettirin, aksi takdirde yanlış anlaşılabilirsiniz ve yaptırım alabilirsiniz.
Sadece sınırınız olan ülkeler ile asker göndermek, dost olmak ve ticaret yapmak gibi diplomatik hamleler yapabilirsiniz, eğer anlaşma yaptığınız kişinin böyle bir gereksinimi yoksa onla yapabilirsiniz. Sadece 1 devletle dost olabilirsiniz, dostunuz olmayan ve düşman devletle savaşan bir devletin muharebesine giremezsiniz, yeni muharebe ilan etmeniz gerekir.
Dostunuz olmayan devletlerin muharebelerine dost olarak katılamadığınızdan farklı muharebelerde savaşırsınız. Diğer diplomatik hamleler GM'nin insiyatifine bağlıdır, tanıdığınız diye birisine durduk yere para verirseniz ve GM bunu fark ederse yaptırım alabilirsiniz. Muharebe ilanı sırasıyla muharebeler gerçekleşir.
Diplomatik hamlelerinizi devletinizin çıkarına hareket ettirin, aksi takdirde yanlış anlaşılabilirsiniz ve yaptırım alabilirsiniz.
Muharebe
Savaş belirli sırayla ilerler, sıra aşağıdaki gibidir:
1- Süvariler mızraklı>süvari>okçu>kılıçlı önceliğiyle 0'dan büyük olan en soldaki rakibe saldırır. Artan hasar bir sonraki öncelikli rakibe verilir. Süvarilere okçular hariç tüm rakipleri karşı atak verecektir. Süvarilerin saldırdığı rakip(kılıçlı hariç) sonraki sıralarda hamle yapamayacaktır. Bu sırada Mızraklı birlikler karşıda süvari varsa onlara hasar verecektir. Atlı okçular da bu sırada düşmanlara saldırır.
2- Kılıçlılar birbirlerine saldırır. Buradan çıkan ek hasarlar kılıçlı>mızraklı>süvari>okçu önceliği kullanılacaktır.
3- Eğer aşamalardan birinde okçular hasar almamışsa bu aşamada okçular kılıçlı>mızraklı>süvari>okçu önceliği ile düşmana vuracaktır.
Saldıran tarafından aksi söylenene kadar her tur sonu muharebe yaşanacaktır. Muharebe karşıda birlik kalmayacak şekilde sona ererse kazanan tarafın toplam asker sayısı/30 kadar bölge ele geçirilir. Savunan taraf muharebeye katılmamayı istiyorsa bunu önceden belirtmeli, eğer belirtmezse muharebe gerçekleşir.
Muharebe gerçekleşmezse kazanan taraf toplam asker/30 kadar toprak işgal eder(Kuşatma birlikleri birer altıgen işgal eder). İşgal edilen topraklar saldıran tarafın kendi topraklarına bitişik olmalıdır. Tek turda minimum tek toprak, maksimum 10 toprak işgal edilebilir.
Birlikler
Toprak başı maksimum 2 adet olmak üzere kışla kurulabilir, kışlaları kurmak kışla başına 100 altın yer, eğer kışlalara yolladığınız insan gücü yetersiz kalırsa yetecek kadar asker kazanırsınız. Kışlaların 4 türü bulunur;
Kılıçlı kışlası, Kılıçlı kışlaları tur başı 20 insan gücü yer ve 1 kılıçlı birliği verir.
Kılıçlılar 1d6 zar atarlar ve başka özellikleri bulunmaz.
Mızraklı kışlası, Mızraklı kışlaları tur başı 30 insan gücü yer ve 1 mızraklı birliği verir.
Mızraklılar 1d12 zar atarlar ancak süvari hariç hiçbir birliğe vuramazlar.
Atlı Okçu kışlası, Atlı Okçu kışlaları tur başı 50 insan gücü yer ve 1 atlı okçu birliği verir. (Sadece Hordalar kurabilir)
Atlı okçular 1d10 zar atarlar ve her zaman ilk saldırırlar.
Süvari kışlası, Süvari kışlaları tur başı 30 insan gücü yer ve 1 süvari birliği verir.
Süvariler 1d8 zar atarlar ve her zaman ilk saldırırlar.
Okçu kışlası, Okçu kışlaları tur başı 20 insan gücü yer ve 1 okçu birliği verir.
Okçular 1d8 zar atarlar, eğer 1. veya 2. adımda okçularınız hasar aldıysa hasar vuramazlar.
Kiralık Asker, kiralık askerler birlik başı 20 altına alınır, piyade görevi görür ve en fazla 100 adet alınabilir. Kılıçlılarla aynı anda savaşır ve bir farkı yoktur, zayiat öncelikle kiralık askerlerden verilir.
Mancınıklar, Mancınıklar birlik başı 200 altına alınır, bir muharebe kaybederseniz ekstra olarak karşısının kalan asker sayısı/30 kadar mancınık kaybedersiniz. Mancınıklar muharebelere girmez, her mancınık başına kazandığınız muharebe sonrası 1 altıgen işgal edersiniz(Maksimum 5 mancınık).
Mancınık hariç tüm kışla türleri birliklerine disiplin verir. Verilen disiplin puanı 1'dir, bu disiplin puanının verdiği ek hasar hasar + disiplin/3%'dür. Buna benzer şekilde her ev başına genel olarak tüm birliklerinizde kullanılacak şekilde 1 moral puanı alırsınız. Bu moral puanları da alınan hasarı moral puanı/3% ile azaltır.
400 altına da general alınabilir, general aldığınızı belirttiğiniz vakit 400 altınınız gider ve 2 kere 4lük zar atılır, bu iki zardan en düşük sayı alan generali kazanırsınız. İsmini kazandığınız zaman belirleyebilirsiniz. Generaller de hasar + (hasar/6)*generalin yeteneği ile bonus verir. Generalin ülkesinin bonusları kullanılır, eğer general yoksa muharebenin olduğu ülkenin bonusları alınır. Muharebe öncesi hangi generali sokacağınızı yazmalısınız.
Topraklar 20 altına alınır, turluk 5 altın kazanç ve 10 insan gücü sağlar. Tarlalar 50 altın ve 100 insan gücüne alınır, turluk 10 altın kazanç sağlar. Sahip olunan toprak başı maksimum 2 adet tarla yapılabilir. Her tur maksimum 5 adet toprak genişlenebilir(Hordalarda bu sınır kalkar). Genişleyeceğiniz toprak iki altıgeninize bitişik olmalıdır.
Tarlalar yapılan ticaretler başı önceki kazanç+1 kazanç sağlar. Topraklar ticaret bonuslarından yararlanamaz. Ticaret sadece bitişik toprağa sahip olduğunuz ülkeler ile yapılabilir. Eğer ticaret yaptığınız ülke dostunuz ise tarlalardan 1 değil 2 altın daha fazla geliriniz olur.
İnsan gücü kazanmak için toprak alınabilir veya ev kurulabilir. Evler toprak başı maksimum 5 adettir.
Her ev başına turluk 20 insan gücü kazanırsınız, her evin maliyeti 15 altındır.
Toprakların bazı çeşitleri vardır, Kaynak haritasından bu kaynakların nerede olduğuna bakabilirsiniz. Politik haritadan o bölgeleri boyadığınız vakit o altıgenlerin bonuslarını alırsınız. Altın rengi ve demir rengi altıgenlerin kendi özellikleri vardır ve bir yapı veya tarla kurulamaz, altıgen kazancı da vermez. Bu toprakların kendine has özellikleri vardır ve size gelir sağlar.
Altın altıgenleri tur başı 50 altın kazandırır ve düz altıgenlerden sayılmaz, herhangi bir yapı veya tarla kurulamaz. Demir altıgeni de altın altıgeni gibidir ancak tur başı 25 altın kazandırır.
Deniz üzerinden toprakları ele geçirmek için 20 değil 50 altın harcarsınız ve en fazla 7 altıgen yakınındaki kıyı bölgenizden gidilebilir. Eğer söz konusu bölgeye 7 altıgenden daha uzaksanız o bölgeye gidemezsiniz. Sadece gidilen ve gidilecek altıgenlerin arasındaki mesafeler sayılır. Eğer kıyı bölgeniz yoksa bu özelliği kullanamazsınız.
Mavi renkli altıgene bitişik olan altıgenler kıyı bölgesi sayılır. Mavi altıgenlerle bitişik olan altıgenlerinizden düşmana saldıramazsınız ancak 50 altın karşılığı o altıgenden en fazla 7 altıgen uzaktaki başka bir kıyı altıgenine genişleyebilirsiniz.
Tarlalar yapılan ticaretler başı önceki kazanç+1 kazanç sağlar. Topraklar ticaret bonuslarından yararlanamaz. Ticaret sadece bitişik toprağa sahip olduğunuz ülkeler ile yapılabilir. Eğer ticaret yaptığınız ülke dostunuz ise tarlalardan 1 değil 2 altın daha fazla geliriniz olur.
İnsan gücü kazanmak için toprak alınabilir veya ev kurulabilir. Evler toprak başı maksimum 5 adettir.
Her ev başına turluk 20 insan gücü kazanırsınız, her evin maliyeti 15 altındır.
Toprakların bazı çeşitleri vardır, Kaynak haritasından bu kaynakların nerede olduğuna bakabilirsiniz. Politik haritadan o bölgeleri boyadığınız vakit o altıgenlerin bonuslarını alırsınız. Altın rengi ve demir rengi altıgenlerin kendi özellikleri vardır ve bir yapı veya tarla kurulamaz, altıgen kazancı da vermez. Bu toprakların kendine has özellikleri vardır ve size gelir sağlar.
Altın altıgenleri tur başı 50 altın kazandırır ve düz altıgenlerden sayılmaz, herhangi bir yapı veya tarla kurulamaz. Demir altıgeni de altın altıgeni gibidir ancak tur başı 25 altın kazandırır.
Deniz üzerinden toprakları ele geçirmek için 20 değil 50 altın harcarsınız ve en fazla 7 altıgen yakınındaki kıyı bölgenizden gidilebilir. Eğer söz konusu bölgeye 7 altıgenden daha uzaksanız o bölgeye gidemezsiniz. Sadece gidilen ve gidilecek altıgenlerin arasındaki mesafeler sayılır. Eğer kıyı bölgeniz yoksa bu özelliği kullanamazsınız.
Mavi renkli altıgene bitişik olan altıgenler kıyı bölgesi sayılır. Mavi altıgenlerle bitişik olan altıgenlerinizden düşmana saldıramazsınız ancak 50 altın karşılığı o altıgenden en fazla 7 altıgen uzaktaki başka bir kıyı altıgenine genişleyebilirsiniz.
Krizler, tarlaların daha kötü çalışması, madenlerin depremler yüzünden bakıma girmesi, yerlilerin birleşip oyunculara karşı saldırması, korsanların ana karadan bağımsız olan oyuncu adalarına dadanması gibi değişik olayları içerir. Ne olacağını sadece GM bilebilir, size sadece olasılıkları düşünmek kalır. Krizler ortalama 10 turda bir olur ve bazıları sarsıcı zarar verebilir.
Bununla birlikte pozitif etkenler de bulunuyor. Her 5 turda bir tamamen rastgele bir oyuncu ülkesine bonuslar verilebilir. Bu bonuslar kışlaların daha verimli çalışması ve bu sayede 5 tur boyunca ekstra 1 birlik yetiştirilmesi, mevsimin tarlaların yararına olması ve bu sayede tarlalardan gelen gelirin 5 tur boyunca artması gibidir.
Bununla birlikte pozitif etkenler de bulunuyor. Her 5 turda bir tamamen rastgele bir oyuncu ülkesine bonuslar verilebilir. Bu bonuslar kışlaların daha verimli çalışması ve bu sayede 5 tur boyunca ekstra 1 birlik yetiştirilmesi, mevsimin tarlaların yararına olması ve bu sayede tarlalardan gelen gelirin 5 tur boyunca artması gibidir.
Ülkenizin merkezi haritanın merkezine yakın bir yerde olacaktır. İki tarla ve 1 altıgenle başlayacağınızdan bonusları saymazsak 25 altın kadar bir geliriniz olacaktır. Oyun başı 100 altın ve 200 insan gücü ile başlarsınız
Ülkenizi oluştururken ülkenizin birkaç özelliğini belirlemeniz gerekiyor, bu özellikler oyun ortasında da değiştirilebilir. Ülkenizin ismini ve rengini diğer oyuncularla aynı olmayacak şekilde istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz, yönetim biçiminizi değiştirmek için 2000 altın gerekir(Hordaya dönülemez ancak hordadan başka yönetime geçilebilir, belli bir süre sonra stacklanan bonuslar bu ülke için baştan başlar. Hordalar yönetim şeklini 3000 altına değiştirebilir). Yönetim şekilleri kiralık orduya dönemez, ancak kiralık ordu horda hariç diğer yönetimlere dönebilir.
Ülke oluşturmak katılıma dahildir, katılım örneği:
Katılıyorum.
Ülkenizin ismi: Tengri Ahmedin Oğulları (Diğer oyuncuların ülke isimlerinden farklı bir isim)
Renk: Koyu mavi (Önceki oyuncuların istediği renklerden farklı bir renk)
Yönetim Biçimi: Oligarşi (İstediğiniz bir yönetim biçimi)
Kültür: Moğol [Okçu ve süvari] (Mensup olduğu dünya kültürü ve istediğiniz iki ordu kültürü)
Kültürleri ve yönetim biçimlerini aşağıdan bulabilirsiniz. Katılımı yaptıktan sonra yönetici oyuncuları seçecek ve haritada rastgele bir yere yerleştirecektir.
Yönetim Biçimi
-Cumhuriyet: Bir değil maksimum iki dost alabilirsiniz. Asker veya para yollamak için sınıra gereksinim duyulmaz. Maksimum alınabilecek kiralık asker sayısı her geçen 7 tur başına 100 artar(ilk turdan 100 bonus eklenir). Ekstra kiralık asker sayısı minimum 100, maksimum 500 olabilir.
-Oligarşi: Topraklardan alınan gelir 2 altın artar. Her 10 turda bir topraklardan alınan gelir 1 artar. Maksimum tüm oligarşi bonuslarıyla birlikte toplam 5 ekstra altın geliri alınabilir.
-Monarşi: Kışla kurmak 20 altın daha az para ister, evlerden gelen asker gücü 10 artar ve tarlalardan gelen gelir 5 altın artar.
-Horda: Okçu ve süvari kışlaları 20 altın ve 20 insan gücüne kurulur, her geçen tur kışla inşası için gereken insan gücü +10, gereken altın +5 artar, maksimum 200 insan gücü ve 100 altına kadar çıkar. Normal topraklardan gelen altın geliri 2 düşüktür ancak altıgen alma ücreti 10 altındır. Altın madenlerinden gelen gelir 30, demir madenlerinden gelen gelir 15'dir. Kışlalardan gelen disiplin sayısı yarımdır.
-Kiralık Ordu: Tüm kışlalar ekstra 2 asker verir. Diğer ülkelerin bu ülkeden aldığı asker sayısının bir sınırı yoktur, bu ülke askerlerini istediği ücrete oyunculara satabilir ve askerlerini zorla geri çekebilir. Altıgen alma ücreti bu ülke için 29+tur sayısı kadar altındır ve askerlerini satmak için satacağı oyuncu ile anlaşması gerekir.
Yönetimlerin isimlerini başvurunuzu yolladıktan sonra değiştirebilirsiniz.
Kültürler
-Piyade kültürü: Kılıçlı kışlaları bir değil iki kılıçlı verir. (Kılıçlı)
-Anti süvari kültürü: Mızraklı kışlaları bir değil iki mızraklı verir. (Mızraklı)
-Atlı kültürü: Süvari kışlaları bir değil iki süvari verir.(Süvari, Okçu kültürü ile birleştirilirse Atlı Okçu)
-Okçu kültürü: Okçu kışlaları bir değil iki okçu verir.(Okçu, Atlı kültürü ile birleştirilirse Atlı Okçu)
Ülke oluşturmak katılıma dahildir, katılım örneği:
Katılıyorum.
Ülkenizin ismi: Tengri Ahmedin Oğulları (Diğer oyuncuların ülke isimlerinden farklı bir isim)
Renk: Koyu mavi (Önceki oyuncuların istediği renklerden farklı bir renk)
Yönetim Biçimi: Oligarşi (İstediğiniz bir yönetim biçimi)
Kültür: Moğol [Okçu ve süvari] (Mensup olduğu dünya kültürü ve istediğiniz iki ordu kültürü)
Kültürleri ve yönetim biçimlerini aşağıdan bulabilirsiniz. Katılımı yaptıktan sonra yönetici oyuncuları seçecek ve haritada rastgele bir yere yerleştirecektir.
Yönetim Biçimi
-Cumhuriyet: Bir değil maksimum iki dost alabilirsiniz. Asker veya para yollamak için sınıra gereksinim duyulmaz. Maksimum alınabilecek kiralık asker sayısı her geçen 7 tur başına 100 artar(ilk turdan 100 bonus eklenir). Ekstra kiralık asker sayısı minimum 100, maksimum 500 olabilir.
-Oligarşi: Topraklardan alınan gelir 2 altın artar. Her 10 turda bir topraklardan alınan gelir 1 artar. Maksimum tüm oligarşi bonuslarıyla birlikte toplam 5 ekstra altın geliri alınabilir.
-Monarşi: Kışla kurmak 20 altın daha az para ister, evlerden gelen asker gücü 10 artar ve tarlalardan gelen gelir 5 altın artar.
-Horda: Okçu ve süvari kışlaları 20 altın ve 20 insan gücüne kurulur, her geçen tur kışla inşası için gereken insan gücü +10, gereken altın +5 artar, maksimum 200 insan gücü ve 100 altına kadar çıkar. Normal topraklardan gelen altın geliri 2 düşüktür ancak altıgen alma ücreti 10 altındır. Altın madenlerinden gelen gelir 30, demir madenlerinden gelen gelir 15'dir. Kışlalardan gelen disiplin sayısı yarımdır.
-Kiralık Ordu: Tüm kışlalar ekstra 2 asker verir. Diğer ülkelerin bu ülkeden aldığı asker sayısının bir sınırı yoktur, bu ülke askerlerini istediği ücrete oyunculara satabilir ve askerlerini zorla geri çekebilir. Altıgen alma ücreti bu ülke için 29+tur sayısı kadar altındır ve askerlerini satmak için satacağı oyuncu ile anlaşması gerekir.
Yönetimlerin isimlerini başvurunuzu yolladıktan sonra değiştirebilirsiniz.
Kültürler
-Piyade kültürü: Kılıçlı kışlaları bir değil iki kılıçlı verir. (Kılıçlı)
-Anti süvari kültürü: Mızraklı kışlaları bir değil iki mızraklı verir. (Mızraklı)
-Atlı kültürü: Süvari kışlaları bir değil iki süvari verir.(Süvari, Okçu kültürü ile birleştirilirse Atlı Okçu)
-Okçu kültürü: Okçu kışlaları bir değil iki okçu verir.(Okçu, Atlı kültürü ile birleştirilirse Atlı Okçu)
Katılımcılar |
---|
@Loury, Rendal Cumhuriyeti |
@Gurt, Roma Cumhuriyeti |
@Art3mis, Yerliler |
@Onur34, Kanarya Halk Cumhuriyeti |
@littleiskender, Kiralık Plebler |
@Takeda Akane, Erlik Han'ın Takipçileri |
@Craetus, Vorteks Krallığı |
Oyun minimum 3 kişi bulunana ve tarih 28 haziranı gösterene kadar başlamayacaktır. Katılıma dair bilgiler "Ülke Oluşturma" kısmında yazıyor.