Günlük: AoW4 - Oyun Vizyonu
#1
aowgunluk.png

Age of Wonders 4 günlüklerinin ilkinde oyunun geliştirilme sürecinde takip edilen vizyona dair detaylar paylaşılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...y.1565520/ :Herkese merhabalar, Age of Wonders 4'ün ilk geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bu günlükte oyunun ortaya çıkarılışından, ana mekaniklerinden ve 2 Mayıs'taki çıkışa kadar olan süreçte neler paylaşacağımızdan bahsedeceğiz.

yCy4hxnsdKClBbLBYGavCuNcsp-BuSSm-S_RWcNN...ot4ZtKPQaQ

Oyunun Ortaya Çıkışı
Age of Wonders 4'ün hikayesi yaklaşık 20 yıllık bir hikaye. 2003'te çıkan Age of Wonders Shadow Magic'in sonunda birbiriyle savaşan Büyücü Krallar Gölge İblislerle birlikte Athla'dan kovulmuştu. Oyun sektöründe işlerimizin yolunda gitmesi ve fırsat bulmamız halinde onları geri getirmek istediğimizi biliyorduk.

Triumph'ın Overlord döneminde 2014 yılında Age of Wonders 3 çıktı. Daha düşük seviye büyülere odaklanan bu oyun bağımsız olarak geliştirildi ve yayımlandı. Daha önceleri bahsedilen Büyücü Kralların yerini İnsan Commonwealth'ının rönesansı almıştı. Entrikacı Shadowborn Büyücü Kralları ve onların beraberinde geçmişteki büyülü zamanları geri getirmenin planlarını yapıyordu ve oyunun gerçek hikayesinde bunu başardılar.

Paradox'a katıldıktan sonra Age of Wonders: Planetfall'ı çıkardık (Planetfall'ın geliştirilişi Paradox'a geçmeden evvel başlamıştı). Bilim kurgu odaklı bu oyunda farklı şeyler denedik, oyunu konsol sürümüyle yeni bir kitleye taşıdık, yeni bir marka oluşturma konusunda tecrübeler edindik, menzilli muharebeler, meta imparatorluklar ve birim modları gibi çeşitli konularda kendimizi geliştirdik.

Şimdi, yaklaşık 3.5 yıllık bir geliştirme sürecinin ardından fantezi serisinin yeni oyununu duyurmaya hazırız, karşınızda Age of Wonders serisinin bu zamana kadarki en büyük oyunu: Age of Wonders 4.

Büyücü Kralların Geri Dönüşü
Age of Wonders 4, sürgün edilen Büyücü Kralların özgürlüklerini kazanmasıyla başlıyor. Yüzyıllar boyunca gördükleri işkence sebebiyle yozlaşan bu büyücüler, Athla'ya geri dönerek diğer diyarları ele geçirmek istiyolar. Sadece kendi tahtlarını elde etmek değil, ölümlülere karşı kendilerini tanrı ilan etme peşindeler.

ia5g6iWiib8zlJGo_K6smqDdbr3duYfJhdEr4MSe...zJM_1ENjsA

Ölümlü hükümdarlar ise bu istilacılara karşı halklarını bir araya getirmeye çalışıyor. Dilerseniz ölümlü krallıkların seçilmiş savaşçısı olarak, dilerseniz istilacı Büyücü Krallardan biri olarak, yasak sanatlarda ustalaşıp kainatın bu zamana dek eşi benzerini görmediği bir mücadeleye girişmek zorundasınız. Bu mücadelede sadece Athla değil, Astral Denizdeki birçok farklı dünyayı ziyaret edeceksiniz.

bCu8J5DpjceUA0olyS6FLtDwz7EyIFTil8ckC76Y...KhcO3kdCdg

Vizyon
Oyunun merkezinde Yaratılış teması yer alıyor, bu geri dönen Büyücü Kralların tanrısal güçlerinde de gözlemlenebiliyor. Age of Wonders 3 sonbaharsa, Age of Wonders 4'ü ilkbahar gibi düşünebilirsiniz. Age of Wonders 4'te yaratılış büyüleri çok daha serbestçe zuhur ediyor. İlkbahar tonlarını oyunun arayüzünde de görebilirsiniz, birçok yerde taze yeşil ve mavi renkler tercih ediliyor.

Serinin oyunlarında her zaman oyun içi oyuncu karakter önem taşıyordu. Age of Wonders 4'te ülke oluşturma ve evrim sistemleriyle bunu bir adım ileriye taşıyacağız, oyuncular artık daha farklı şekillerde fethetmek üzere ülkeler oluşturabilecekler. Avatar oluşturma kısmında kendi ırkınızı oluşturabileceksiniz, kendi fiziksel yapınızı, kültürünüzü, özelliklerinizi ve büyü kitaplarınızı seçebileceksiniz. Dilerseniz herkesin bildiği, fantastik bir ırk oluşturabilir, dilerseniz tamamen kendi hayalgücünüzün ürünü bir ırk ortaya çıkarabilirsiniz. Mistik Kurbağalardan, Yamyam Melezlere veya İzole bir yaşam süren Cücelere kadar istediğiniz her şeyi yapabilirsiniz. Bu özelliğin modüler yapısı, modcuların da kolaylıkla yeni içerikler eklemelerine olanak tanıyor.

Bu sadece başlangıç, nihai amacımız Age of Wonders oyununun süresi boyunca etkileyici bir ilerleme duygusu oluşturmak. Bundan böyle araştırmaları/bina tercihlerini ezberlemeniz gerekmeyecek, oyun içerisinde kendi oyun tarzınıza göre ülkenizi dönüştürebileceksiniz. Sadece ırkınızı ve özelliklerinizi değil, aynı zamanda imparatorluğunuzu da kendiniz tasarlayacaksınız.

Oynanış Derinliği
Age of Wonders serisinin her oyunuyla birlikte oynanış daha da derinleşmiş, oyuncular kendi stratejilerini ve hikayelerini farklı araçlar kullanarak belirleme fırsatı edinmiştir. Age of Wonders 4'te bu geleneği sürdürüyoruz.

Oyuncuların rakiplerini yenebilmeleri için yeni yeni zuhur eden büyülerde ustalaşmaları gerekecek. Bunu büyü kitaplarında araştırmalar yaparak gerçekleştireceksiniz. Oyunun "teknoloji ağacını" 54 Büyü Kitabına bölüştürdük, bunlar ise kendi aralarında 6 Kozmik Güce ayrılıyor (Düzen, Kaos, Astral, Materium, Doğa ve Gölge). Her kitabın güçlü bir teması bulunuyor (Pyromancy, Necromancy, İnanç, Işınlanma vb.) ve araştırabileceğiniz çeşitli sayıda büyüler ve geliştirmeler içeriyor. Oyuna goblin barbarlarla başlayıp, Gölge kitaplarında ilerleyip, Necromancy ve Cryomancy kitaplarını açarak donuk bir ölüm imparatorluğu haline gelebilir veya Doğa kitaplarına odaklanarak ormanlardaki canlılarla ahenk içerisinde yaşayan bir ülke kurabilirsiniz. Kitapların yanı sıra İmparatorluk Ağacından imparatorluğunuzu geliştiren yeni özellikler açabilirsiniz. Her kategorinin farklı oynanış öngören alt kolları bulunuyor, örneğin Kaos kategorisi fetih odaklıyken, Düzen kategorisinde diplomasi ve boyun eğdirme temaları ön plana çıkıyor.

Jq4E3TlVijKO4BlhwioMew50zVILm4RaYT2U0O-U...mtuKg2rr-g

Oyunu oynadıkça yeni kitaplar bulup, imparatorluk ağacından yeni yetenekler aktifleştirerek imparatorluğunuzun sizin tercihlerinize göre değişim gösterdiğini fark edeceksiniz. Yaptığınız tercihler kullandığıız büyüleri, inşa ettiğiniz şehirleri ve ürettiğiniz birimleri belirleyecek. Hem fiziksel olarak hem de sosyolojik olarak insanlarınızın dönüşümünü siz belirleyeceksiniz. Bu hem oyun içerisinde ilerleme, hem de ortaçağ fantezi temasına uygun bir şekilde roleplay yapabilmenizi sağlayacak.


oPiHTgU6__VOdV5znOgNuP46lrCA5gbYKIdOgiMO...rp6cS0AOow

Oyundaki karşılaşmalar, diplomasi ve diğer birçok husus hikayesel bir şekilde sergilenecek. Bu olaylara nasıl yanıtlar verdiğiniz lider olarak karar verme yetinizi sınayacak. Bu olaylar kim olduğunuza göre değişiklik gösterecek ve oyunun dünyasının yaşayan bir dünya olduğunu hissetmenizi sağlayacak. Oyunun evrenine odaklanan çok sayıda olay olduğu gibi, hikaye görevleriyle oyunun ana hikayesinde ilerleyebileceksiniz.

Hem diğer hükümdarlarla, hem de haritada karşılaştığınız özgür şehirlerle yaptığınız diplomasi büyük önem sarfediyor. Yeni pakt türleri, ihtilaflar ve yapay zeka kişilikleriyle karşılaşacaksınız.

Oyundaki şehirler farklı şekillerde geliştirilebilecek, yeni eyalet sistemiyle nüfus artışı otomatik olarak şehir sınırlarına yeni bölge katılmasıyla sonuçlanıyor, böylelikle genişleyerek daha değerli bölgeleri ele geçirebiliyorsunuz. Binalar ve birimler farklı üretim sıralarına sahipler, böylelikle yeni birimler üretmeniz şehrin gelişimini kısıtlamıyor. Şehirlerinizde tercih edebileceğiniz yeni eyalet geliştirmeleri ve Imperium isminde, imparatorluk yönetimi için kullanacağınız yeni bir kaynak bulunuyor. Sadece oyunun ekonomi sistemine birden fazla geliştirici günlüğü yazabiliriz.

Muharebeler her zaman oyunun ana mekaniklerinden birisi oldu ve artık çok daha iyi durumda. Birimler artık moralleri sıfırlandığında kaçıyor, bu da muharebelere farklı bir açı kazandırıyor. Oyundaki çok sayıda birimi daha rahat ayırt edebilmeniz için birim rolleri oluşturduk. Çok sayıda yeni birim ve bu birimlerin yetenekleri birbirinden güzel animasyonlara sahip.

Muharebeleri etkileyen olaylar gibi dünya haritasıyla muharebeyi birbirine bağlayan çeşitli mekanikler mevcut, bunlardan en önemlisi kuşatma sistemi. Kuşatma sisteminde dünya haritasında hazırlıklar yapıp, savunmacılara kuşatmayı kırma fırsatı tanıyoruz. Tüm bunlardan önümüzdeki haftalarda farklı günlüklerde bahsediyor olacağız.

PAjPdS2phmHtzHLUujrs2tlnd5Nwf04lsUa_ZLZw...faPbMt-zIA

Bunlar Age of Wonders 4'te yaptıklarımızın kısa bir özeti. Multiplayer, yeraltı özelliği, kahramanlar vb. serinin daha önceki oyunlarından sevilen birçok özellik geri dönüyor. Age of Wonders 4'ün tam teşkilatlı bir devam oyunu olduğunu söyleyebiliriz.

2 Mayıs tarihine kadar oyunun farklı alanlarına odaklanan birçok geliştirici günlüğü kaleme alacağız.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.