RYO: Baldur's Gate III
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
Fightlarda çevreyle etkileşim dosa göre baya az geldi.Büyü çeşitlerini de yetersiz buldum. Hikaye güzel ilerliyor şimdilik.
Siyasette muhabbet... Hepsi yalan, palavra... 
Doğru sözü “Kül Tegin” kitabesinde ara... 
[+] 1 üye Ahrep nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Goblin kampı çok eğlenceli.
Ara
Cevapla
WhaW8Am.gif
[+] 2 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Görsel

Patch 2'nin eli kulağında.
  • Datamining yoluyla açığa çıkarılan epilogların "kesilen içerikten" ibaret olmadığını, oyuna uymadığı için bilinçli olarak çıkardıkları bir şey olduğunu söylemişler. "Sinematiklerin fazla uzun olmasından ve deneyimin efsaneviliğine gölge düşüreceğinden korktuk." diye sebep gösteriyorlar. Yine de topluluktan yükselen seslerden ötürü bununla ilgili bir şey yapacaklarmış.
  • Karlach'a hak ettiği sonu vereceklermiş.
  • Partinize katılan co-op karakterleri artık kovabilecekmişsiniz.
  • Act 3'te "eksik içerik" olarak nitelendirilen birçok şeyin aslında yoldaşların dünyada olup bitenlere tepki vermesini tetikleyen "trigger" yetersizliğinden kaynaklandığını ve Patch 2'de bunu düzelteceklerini belirtiyorlar.
  • Ne zaman çıkacağına dair bir şey söyleyemiyorlar fakat campaign'e başladıktan sonra karakterlerinizin görünümünü değiştirebilmeniz üzerinde çalışıyorlarmış.
Yazının tamamı: https://store.steampowered.com/news/app/...4104905987
IbnE9P2.gif
[+] 3 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Tam tarih olmasa da 6-8 ay gibi yakın olmayan bir zaman için bile olsa bir tarih verselerdi iyi olurdu. Yakınlığına göre act3 e geçmek yerine biraz bekleyebilirdim.
t8nubAh.gif
Ara
Cevapla
Ara
Cevapla
Biraz talihsiz bir açıklama yapılmış gibi. Oyun çok açık bir şekilde Act 3'te kalite ağır bir şekilde düşüyor. Ben bunu yetiştiremediklerine yoruyorum. Çünkü bu kağıt üstünde isim olarak kodlanmış içerikler değil. Redditte okuduğuma göre çıkarılan kısımlar bayağı kodlanmış durumda. Zaten Act'ler arasındaki farkları gördükçe bunu daha iyi anlıyorsun.

Kimse sinematiklerden şikayetçi değilken bunun oyuncuları düşüreceğini nerden çıkardınız. Bir kere bir çok hikaye bu eksiklikler sebebiyle eksik ve yetersiz hissettiriyor. Malesef Act 3'te ki bir çok yan görev ki buna origin karakterlerin hikayeleri de dahil, çok yetersiz kusura bakmasınlar.
Ara
Cevapla
(30-08-2023, 19:38)Justicar : Biraz talihsiz bir açıklama yapılmış gibi. Oyun çok açık bir şekilde Act 3'te kalite ağır bir şekilde düşüyor. Ben bunu yetiştiremediklerine yoruyorum. Çünkü bu kağıt üstünde isim olarak kodlanmış içerikler değil. Redditte okuduğuma göre çıkarılan kısımlar bayağı kodlanmış durumda. Zaten Act'ler arasındaki farkları gördükçe bunu daha iyi anlıyorsun.

Kimse sinematiklerden şikayetçi değilken bunun oyuncuları düşüreceğini nerden çıkardınız. Bir kere bir çok hikaye bu eksiklikler sebebiyle eksik ve yetersiz hissettiriyor. Malesef Act 3'te ki bir çok yan görev ki buna origin karakterlerin hikayeleri de dahil, çok yetersiz  kusura bakmasınlar.

Kusurluk bir şey yok. Bizim bu Türk oyuncularındaki mahcubiyeti anlamıyorum. Sırf Türkçe dil desteği verdiler diye beğenmedikleri halde eleştirmeye bile çekinir olmuşlar arkadaş.
Ara
Cevapla
Oyun aşırı büyük olduğu için bana göre act 1-2 ile act 3 bambaşka oyunlarmışta zorla birleştirilmişler gibi geliyor. Baldur's gate 1-2 oynayanlar bilir aslında aynı hikayenin devamı 2 oyun. Bu iki oyunun tek oyunda yapılmaya çalışılıp yetişmediğini düşünün.

Act 1'de dünyayı keşfediyoruz tercihler yapıyoruz. Act 2 tamamiyle hikayeye odaklanıyor act 1 de yaptığımız tercihlerin sonucunu yaşıyoruz. Büyük bir final yapıp bitiyor. Sonra act 3'e geçtiğimizde oyun tekrar sıfırlanıyor birkaç companion görevi ve gelen karakter hariç herkes yeni fakat act 1 kıvamında bir tercih sunulmuyor. Tamamiyle keşif odaklı bir act olduğu için hikayeden kopmuş gibi hissediyorsunuz.

2 oyun büyüklüğünde bir oyun yapıp son kısımları ilk kısımlardan kopuk( bak eksik yetiştirilmemiş felan demiyorum) bildiğin kopuk yapmak sıkıntı. Eğer bu internette sıralanan cut content'ler eğer tamamlanabilselermiş act 3 başlı başına 1 oyun büyüklüğünde olacakmış. Oyunu act 1-2den ibaret yapıp geri kalanı başka bir oyun olarak yapsalarmış firma için tamamlanabilir bir görev olurmuş bence. Bu haliyle altından kalkamayacakları bir yükün altına girmişler. Ve konuşmalarından belli ki cut contentlerden bazıları bilerek yapılmış ki oyun daha iyi aksın eksik kısımlar olsa dahi tamamlanabilsin.


Dos2'yi yaptıklarında da baya tepki toplayıp sonradan bir şey eklemişlerdi burada da yeterince tepki olursa ilerleyen zamanlarda baya bi şey eklerler diye düşünüyorum. Olmazsa bu haliyle bırakırlar. Normalde neredeyse 10/10luk bir oyun sonuna geldiğinde 8.5/10luk bir oyuna dönüşüyor. Şirket yanlış hamleler yapmazsa hala potansiyeli yüksek bu oyunun 2020lerin unutulmaz bir oyunu olabilir. 2000lerde re4 2010larda skyrim nasıl olmuşsa... Ama belirsiz açıklamaları pekte güven vermiyor.
俺たち 自由 に なれる の か ?
[+] 2 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Çıkışından sonraki ilk ayda Baldur's Gate 3 ve Elden Ring'in anlık oyuncu sayıları

Görsel

Baldur's Gate 3

Görsel

Elden Ring
[+] 4 üye Selene nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Son oyunumdan bazı ekran görüntüleri:

IbnE9P2.gif
[+] 1 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla


Oyunu Collector's Edition ve Digital Deluxe Edition olarak alanlar için PlayStation 5'te çıktı. Diğerleri içinse 6 Eylül'de çıkıyor.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
Şu githyankiler ne zorladı beni be tipsiz şeyler.
Ara
Cevapla
DnD 5e için sevdiğim bir optimizasyon kanalı sharpshooter ve great weapon master featlerini baldur's gate 3 oyuncuları için açıklayan bir video yapmış.
Ara
Cevapla
(04-09-2023, 00:01)isocuk : DnD 5e için sevdiğim bir optimizasyon kanalı sharpshooter ve great weapon master featlerini baldur's gate 3 oyuncuları için açıklayan bir video yapmış.

Güzel açıklamış, matematiği her ne kadar bu şekilde çalışsa da, oyunu böyle oynamak yerine doğru yerde doğru kararı almak daha mantıklı. Örneğin zaten overkill olacak bir düşmana passive açıkken vurmak her ne kadar saçmaysa, normal şartta öldüremiyor olacağınız bir düşmanı passive açıkken öldürebiliyorsanız, şans düşse dahi öldürmeyi denemek o kadar mantıklı. İşin içinde farklı attack modifierları da oluyor zaten. Bana sorarsanız gereksiz bir video olmuş, amatör oyuncuları yanlış yönlendirebilir. Average'a göre oynamak kadar kötü bir karar olamaz.
Ara
Cevapla
(04-09-2023, 00:57)ZenderX : Güzel açıklamış, matematiği her ne kadar bu şekilde çalışsa da, oyunu böyle oynamak yerine doğru yerde doğru kararı almak daha mantıklı. Örneğin zaten overkill olacak bir düşmana passive açıkken vurmak her ne kadar saçmaysa, normal şartta öldüremiyor olacağınız bir düşmanı passive açıkken öldürebiliyorsanız, şans düşse dahi öldürmeyi denemek o kadar mantıklı. İşin içinde farklı attack modifierları da oluyor zaten. Bana sorarsanız gereksiz bir video olmuş, amatör oyuncuları yanlış yönlendirebilir. Average'a göre oynamak kadar kötü bir karar olamaz.

Ne demek istediğini pek anlayamadım, evet öldürmek için power attack gerekmediği vakit kullanmak zarar olur ama onun dışınıda ortalamaya göre oynamak nasıl kötü bir karar oluyor. Zaten ortalamanın matematiğine bakarak "doğru karar" olduğu sonucuna ulaşılıyor.
Ara
Cevapla
Sanırım benim bahsettiğim risk faktörünü dahil etmek. Çoğu savaşta zaten rakiplerimizi 2-3 vuruşta öldürebiliyoruz. Bu da ortalamayı bir illüzyon haline getiriyor. Bozuk parayı 3 kere atarsanız, ve 100 kere atarsanız, aldığınız sonuç 2. seçenekte %50 ye daha yakın olur. Ben rakibime 100 kere vurmuyorum ki ortalama benim için daha mantıklı bir seçenek olsun. Her savaş ve her rakip bireysel olarak ele alınmalı. Normal şartlarda gördüğümüz her düşmana en güçlü spell ve skill ile saldırmak en mantıklı gibi görünse de, sonrasında savaşmamız gereken daha güçlü bir rakip varsa, bazı spellerimizi ona saklamak daha mantıklıdır. Yani benim savunduğum nokta, "ortalama" ile hareket edersek "ortalama" bir sonuç elde edebiliriz. Ancak durumu doğru analiz edersek her seferinde ortalamanın üzerinde performans gösterebiliriz. Bu sadece BG3 için değil, tüm oyunlar için geçerli bir durum.
Ara
Cevapla
Ortalamaya göre hareket etmek zaten risk faktörünü dahil etmek olmuyor mu? Eğer ıskalama riskini göze almazsan her zaman power attack yaparsın, eğer ıskalama riskini abartırsan da hiçbir zaman kullanmazsın. Her dövüşü ayrı düşünmeyi anlamak mümkün ama her düşmanı ayrı düşünmek artık abartı olur, ayrıca ne kadar az sayıda saldırıyı birlikte düşünürsek sürekli power attack yapmak o kadar daha mantıklı gelmez mi? Bozuk para örneğindeki gibi 3 saldırıda %40 isabet ihtimaliyle üç kere ıskalarsak power attack kötüdür mü dememiz gerek, yoksa %10 ihtimalle power attack ile birine saldırmak da mı mantıklı olur öldürme ihtimali varsa? Sizin risk faktörünü dahil etmek dediğiniz şey ortalama hesabı oluyor işte. BG3'ü diğer birçok oyundan farklı kılan durum rng'nin çok kolay bir hesabı olması o yüzden biraz daha farklı bir durum bence.
Ara
Cevapla
Stokastik modelleme yöntemlerinde hesap yaparken ihtimallerin çıktıları kullanılır. Bu aslında direkt ortalama almak sayılmaz.

Çıktı = İhtimal1*değer + İhtimal2*değer ... şeklinde devam eder.

Videodaki matematik doğru kararı almak ile ilgili değil olasılık bilgisi ile alakalı bir açıklama içeriyor. Olasılık %1 bile olsa gelebilir, %99 bile olsa gelmeyebilir, o an senin kendi fikrince olasılığı beğenip beğenmemen bir şey değiştirmiyor, matematiği önemli oluyor.

Misal 100 hasarın %2 gelmesi, 2 hasarın %98 gelmesinden daha değerlidir. Çünkü 100*0.02 > 2*0.98. Ama senin bakış açına göre %2 gelmez ya %98 olsun garanti olsun diyebilirsin.
[+] 2 üye Elefsar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.