MEDENİYET REHBERİ
Bu rehberde oyundaki medeniyetleri, bu medeniyetlerin hangi eklentiyle geldiğini, liderlerini, özel birimlerini, yeteneklerini ve binalarını inceleyebileceksiniz.AMERİKALILAR
1. Başkanı George Washington tarafından yönetilirler.
George Washington öncelikli olarak bilimsel zafere ulaşmaya çalışır.
Minuteman (Musketman'lerin yerine)
Tüm birlikler +1 sight.
Tile'lar %50 daha ucuzdur.
Amerika'nın özel bir binası yoktur.
B17 (Bomber'ın yerine)
ARAPLAR
5. Halife Harun Reşid tarafından yönetilirler.
Harun Reşid asla askeri üstünlükle zafere ulaşmaya çalışmaz.
Camel Archer (Knight'ların yerine)
Ticaret rotalarından fazladan +1 altın kazanırlar.
Normalin 2 katı petrol elde ederler.
Arabistan çöl iklimini tercih eder.
Bazaar (Market'in yerine)
ASURLULAR (Brave New World)
Asur Kralı Asurbanipal tarafından yönetilirler.
Asurbanipal öncelikli olarak askeri zafere ulaşmaya çalışır.
Siege Tower (Catapult'un yerine)
Şehir fethettiklerinde o şehrin eski sahibi tarafından
araştırılmış rastgele bir teknolojiye sahip olurlar.
Asurlular Tundra ikliminden kaçınırlar.
Royal Library (Library'nin yerine)
AVUSTURYALILAR (Gods & Kings)
Habsburg monarkı Maria Theresa tarafından yönetilirler.
Maria Theresa öncelikli olarak diplomatik zafere ulaşmaya çalışır.
Hussar (Cavalry'nin yerine)
Altın karşılığı 5 tur boyunca müttefik
olmuş şehir devletlerini ilhak edebilir.
Tepelik arazileri tercih ederler.
Coffee House (Windmill'in yerine)
AZTEKLER
2. Aztek İmparatoru Montezuma tarafından yönetilirler.
Montezuma çok saldırgandır, çoğu zaman askeri zaferi tercih eder.
Jaguar (Warrior yerine)
Öldürülen her birlik için
kültür puanı kazanır.
Ormanlık arazileri tercih ederler.
Floating Gardens (Water Mill'in yerine)
BABİLLİLER (Deluxe Edition)
İmparator Nebuchadnezzar tarafından yönetilirler.
Nebuchadnezzar genellikle bilimsel veya diplomatik zaferi tercih eder.
Bowman (Archer yerine)
Yazıyı keşfettiklerinde Great Scientist kazanırlar.
Great Scientistler %50 daha ucuzdur.
Babilliler tundra arazilerden kaçınırlar.
Walls of Babylon (Walls'ın yerine)
BREZİLYALILAR (Brave New World)
Son İmparator 2. Pedro tarafından yönetilirler.
2. Pedro öncelikli olarak kültürel zafere ulaşmaya çalışır.
Pracinha (Infantry yerine)
Altın Çağ esnasında 2 kat turizm ve
Great artist, musician ve writerları %50 daha hızlı elde eder.
Ormanlık arazileri tercih ederler.
Brazilwood Camp (Geliştirme)
BİZANSLILAR (Gods & Kings)
Bizans İmparatoru 1. Justinian'ın karısı Theodora tarafından yönetilirler.
Theodora öncelikli olarak kültürel zafere ulaşmaya çalışır.
Cataphract (Horseman yerine)
Din keşfedildikten sonra
fazladan 1 inanç hakkı
Deniz kıyısını tercih ederler.
Dromon (Trireme yerine)
KARTACALILAR (Gods & Kings)
Kartaca'nın kurucusu ve ilk kraliçesi olan Dido tarafından yönetilirler.
Dido öncelikli olarak askeri zafere ulaşmaya çalışır.
African Forest Elephant (Horseman yerine)
Tüm kıyı şehirlerinde bedava liman.
Great General ile birimler dağları aşabilir.
Deniz kıyısını tercih ederler.
Quinquereme (Trireme yerine)
KELTLER (Gods & Kings)
Iceni kabilesinin lideri Boudicca tarafından yönetilirler.
Boudicca öncelikli olarak kültürel zafere ulaşmaya çalışır.
Pictish Warrior (Spearman yerine)
Ormanın yanındaki her şehir başına +1 inanç.
3 ormanın yanındaki her şehir başına +2 inanç.
Ormanlık arazileri tercih ederler.
Ceilidh Hall (Opera House yerine)
ÇİNLİLER
Zhou hanedanının imparatoriçesi Wu Zetian tarafından yönetilirler.
Wu öncelikli olarak bilimsel zafere ulaşmaya çalışır.
Chu-ko-nu (Crossbowman yerine)
Great General bonusu normalin 2 katıdır.
Great Generaller %50 daha sık çıkarlar.
Arazi tercihleri yoktur.
Paper Maker (Library yerine)
DANİMARKALILAR
Danimarka Kralı Harald Bluethooth tarafından yönetilirler.
Harald öncelikli olarak askeri zafere ulaşmaya çalışır.
Berserker (Longswordsman yerine)
Çıkartılan birliklere +1 hareket ve denizden tek turda geçiş.
Melee birlikler yağmalarken tur hakkı harcamaz.
Deniz kıyısını tercih ederler.
Norwegian Ski Infantry (Rifleman yerine)
HOLLANDALILAR (Gods & Kings)
İspanya'ya karşı isyanı yürütmüş Prens William tarafından yönetilirler.
Prens William öncelikli olarak diplomatik zafere ulaşmaya çalışır.
Sea Beggar(Privateer yerine)
Son Luxury Resource'u sattıktan sonra.
Mutluluğun %50'si onlarda kalır.
Çimenlik arazileri tercih ederler.
Polder (Geliştirme)
MISIRLILAR
Firavun İkinci Ramses tarafından yönetilirler.
Ramses öncelikli olarak kültürel zafere ulaşmaya çalışır.
War Chariot (Chariot Archer yerine)
Wonder inşa edilirken %20 üretim.
İkinci bir bonusu yoktur.
Ormanlık arazilerden kaçınırlar.
Burial Tomb (Temple yerine)
İNGİLİZLER
Kraliçe Elizabeth tarafından yönetilirler.
Elizabeth öncelikli olarak diplomatik zafere ulaşmaya çalışır.
Longbowman (Crossbowman yerine)
Deniz birimleri için +2 hareket hakkı.
1 fazladan Casus.
Deniz kıyısını tercih ederler.
Ship of the Line (Frigate yerine)
ETİYOPYALILAR (Gods & Kings)
Etiyopya'nın son İmparatoru Haile Selassie tarafından yönetilirler.
Haile Selassie öncelikli olarak kültürel zafere ulaşmaya çalışır.
Mehal Sefari (Rifleman yerine)
Etiyopya'dan daha çok şehre
sahip medeniyetlere karşı savaşırken
fazladan %20 morale sahiptirler.
Stele (Monument yerine)
FRANSIZLAR
İmparator Napoleon Bonaparte tarafından yönetilirler.
Napolyon öncelikli olarak kültürel zafere ulaşmaya çalışır.
Foreign Legion (Great War Infantry yerine)
Steam Power öncesi şehir başı +2 kültür.
Başkentte müze ve wonder bonusları 2 kat.
Özel Chataeu geliştirmesine sahiptirler.
Musketeer (Musketman yerine)
ALMANLAR
Almanya'nın ilk Şansölyesi Otto von Bismarck tarafından yönetilirler.
Bismarck öncelikli olarak bilimsel zafere ulaşmaya çalışır.
Landsknecht (Pikeman yerine)
Yenilen barbarlar 25 altın verir.
Birimler için %25 daha düşük bakım ücreti.
Yenilen barbarlar ordunuza katılabilir.
Panzer (Tank yerine)
YUNANLAR
Makedonya Kralı Büyük İskender tarafından yönetilirler.
İskender öncelikli olarak diplomatik zafere ulaşmaya çalışır.
Companion Cavalry (Horseman yerine)
Şehir devletleri için influence değeri
düşeceği zaman yarım düşer ve
normalin iki katı hızla artar.
Hoplite (Spearman yerine)
HUNLAR (Gods & Kings)
Hun İmparatorluğunun yüce hanı Attila tarafından yönetilirler.
Attila öncelikli olarak askeri zafere ulaşmaya çalışır.
Battering Ram (Spearman yerine)
Şehirleri 2 kat daha hızlı yağmalarlar.
Oyuna Animal Husbandry teknolojisi ile başlarlar.
Her Pasture için fazladan +1 üretim elde ederler.
Horse Archer (Chariot Archer yerine)
İNKALAR
İnka İmparatorluğunun kurucusu Pachacuti tarafındadn yönetilirler.
Pachacuti öncelikli olarak kültürel zafere ulaşmaya çalışır.
Slinger (Archer yerine)
Tepelik arazilerde daha kolay ilerlerler.
Tepelik arazilerde bakım ücreti ödemezler.
Tepelik arazileri tercih ederler.
Terrace Farm (Geliştirme)
HİNTLİLER
Hint bağımsızlık hareketinin lideri Gandhi tarafından yönetilirler.
Gandhi öncelikli olarak kültürel zafere ulaşmaya çalışır.
War Elephant (Chatiot Archer yerine)
Şehir sayısından 2 kat mutsuzluk.
Nüfustan dolayı yarı mutsuzluk.
Çimenlik arazileri tercih ederler.
Mughal Fort (Castle yerine)
ENDONEZYALILAR (Brave New World)
Majapahit komutanı Gajah Mada tarafından yönetilirler.
Gajah Mada öncelikli olarak kültürel zafere ulaşmaya çalışır.
Kris Swordsman (Swordsman yerine)
Endonezya'nın bulunduğu kıta dışında kurulan ilk
3 şehir özel 2 Luxury Resources'a sahip olur.
Deniz kıyısını tercih ederler.
Longhouse (Workshop yerine)
IROQUOIS
Iroquois'in kurucusu Hiawatha tarafından yönetilirler.
Hiawatha öncelikli olarak bilimsel zafere ulaşmaya çalışır.
Mohawk Warrior (Swordsman yerine)
Ormanlık arazilerde yol varmış gibi ilerlerler.
Tekerleği keşfettikten sonra bu tile'lar ile şehirleri bağlayabilirler.
Ormanlık arazileri tercih ederler.
Horse Archer (Chariot Archer yerine)
JAPONLAR
Japonya'yı birleştirmiş Oda Nobunaga tarafından yönetilirler.
Oda öncelikli olarak askeri zafere ulaşmaya çalışır.
Samurai (Longswordsman yerine)
Birimler yaralıyken bile tüm güçleriyle savaşırlar.
Her balıkçı gemisi için +1, her atoll için +2 kültür.
Deniz kıyısını tercih ederler.
Zero (Fighter yerine)
KORELİLER
Joseon hanedanından Kral Sejong tarafından yönetilirler.
Sejong öncelikli olarak bilimsel zafere ulaşmaya çalışır.
Hwach'a (Trebuchet yerine)
Her specialist ve great person
için fazladan +2 science bonusu
Başkentte inşa edilen her wonderdan teknoloji.
Turtle Ship (Caravel yerine)
MAYALAR (Gods & Kings)
Maya hükümdarı Pacal tarafından yönetilirler.
Pacal öncelikli olarak bilimsel zafere ulaşmaya çalışır..
Atlatlist (Archer yerine)
Teoloji keşfedildikten sonra her Maya
takviminin sonuna gelindiğinde bir adet.
Great Person seçme hakkı elde ederler.
Pyramid (Shrine yerine)
MOĞOLLAR
Moğol İmparatorluğu'nun kurucusu Cengiz Han tarafından yönetilirler.
Cengiz Han öncelikli olarak askeri zafere ulaşmaya çalışır.
Keshik (Knight yerine)
Şehir devletlerine karşı %30 bonus.
Atlı birlikler için fazladan 1 hareket hakkı.
Ova arazilerini tercih ederler.
Khan (Great General yerine)
FASLILAR (Brave New World)
Saadi hükümdarı Sultan al Mansur tarafından yönetilirler.
Al Mansur öncelikli olarak kültürel zafere ulaşmaya çalışır.
Berber Cavalry (Cavalry yerine)
Ticaret rotalarından fazladan +3 altın ve +1 kültür.
Ticaret rotasının sahibi Fas'a gönderilen her rota için
+2 altın elde eder.
Kasbah (Geliştirme)
OSMANLILAR
Kanuni Sultan Süleyman tarafından yönetilirler.
Kanuni öncelikli olarak askeri zafere ulaşmaya çalışır.
Janissary (Musketman yerine)
Yenilen gemileri ele geçirebilirler.
Deniz birimlerine üçte bir bakım maliyeti öderler.
Deniz kıyısını tercih ederler.
Sipahi (Lancer yerine)
FARSLAR
İmparator 1. Darius tarafından yönetilirler.
Darius öncelikli olarak bilimsel zafere ulaşmaya çalışır.
Immortal (Spearman yerine)
Golden Ages normalden %50 uzun sürer.
Golden Age esnasında birimler +1 ilerleme hakkı
ve %10 savaş bonusu elde ederler
Satrap's Court (Bank yerine)
LEHLER (Brave New World)
Kral 3. Casimir tarafından yönetilirler.
Casimir öncelikli olarak askeri zafere ulaşmaya çalışır.
Winged Hussar (Lancer yerine)
Yeni çağa geçildiğinde bedavaya social policy.
Düzlük arazileri tercih ederler.
Ducal Stable (Stable yerine)
POLİNEZYALILAR
Kamehameha tarafından yönetilirler.
Kamehameha öncelikli olarak kültürel zafere ulaşmaya çalışır.
Maori Warrior (Warrior yerine)
Okyanusları anında geçebilirler.
Çıkartma yapıldığında +1 görüş.
Moai'nin 2 parça yakınında +10 savaş bonusu.
Moai (Geliştirme)
PORTEKİZLİLER (Brave New World)
Kraliçe Maria tarafından yönetilirler.
Maria öncelikli olarak diplomatik zafere ulaşmaya çalışır.
Nau (Caravel yerine)
Ticaret rotalarından 2 kat altın.
Kıyı arazileri tercih ederler.
Feitoria (Geliştirme)
ROMALILAR
Augustus Caesar tarafından yönetilirler.
Augustus öncelikli olarak bilimsel zafere ulaşmaya çalışır.
Ballista (Catapult yerine)
Başkentte bulunan her bina için
+%25 üretim bonusu.
Legion (Swordsman yerine)
RUSLAR
Çariçe Katerina tarafından yönetilirler.
Katerina öncelikli olarak bilimsel zafere ulaşmaya çalışır.
Cossack (Cavalry yerine)
Stratejik kaynaklardan +1 üretim.
At, demir ve uranyumdan 2 kat gelir.
Tundra arazileri tercih ederler.
Krepost (Barracks yerine)
SHOSHONE
Pocatello tarafından yönetilirler.
Pocatello öncelikli olarak diplomatik zafere ulaşmaya çalışır.
Pathfinder (Scout yerine)
Kurulan şehirler ekstradan çok sayıda bölgeye sahip olur.
Birimler kendi topraklarında savaş bonusu elde eder.
Karşılaşılan kalıntılarda tercih hakkı.
Comanche Riders (Cavalry yerine)
SİYAMLILAR
Ramkhamhaeng tarafından yönetilirler.
Ramkhamhaeng öncelikli olarak diplomatik zafere ulaşmaya çalışır.
Naresuan's Elephant (Knight yerine)
Şehir devletlerinden +%50 yemek, kültür, inanç.
Şehir devletlerinden verilen birimler +10 tecrübeli.
Ormanlık arazilerden kaçınırlar.
Wat (University yerine)
SONGHAİ
Askia tarafından yönetilirler.
Askia öncelikli olarak askeri zafere ulaşmaya çalışır.
Mandekalu Cavalry (Knight yerine)
Barbarlardan ve yağmadan 3 kat altın.
Tundra arazilerden kaçınırlar.
Mud Pyramid Mosque (Temple yerine)
İSPANYALILAR
Kraliçe Isabella tarafından yönetilirler.
Isabella öncelikli olarak askeri zafere ulaşmaya çalışır.
Tercio (Musketman yerine)
Natural Wonder keşfedildiğinde altın bonusu.
Natural Wonderdan 2 kat kültür ve mutluluk.
Deniz kıyısını tercih ederler.
Conquistador (Knight yerine)
İSVEÇLİLER (Gods & Kings)
Gustavus Adolphus tarafından yönetilirler.
Gustavus Adolphus öncelikli olarak diplomatik zafere ulaşmaya çalışır.
Hkkapeliitta (Lancer yerine)
Şehir devletine g. person verildiğinde +90 influence
Müttefik olunduğunda g. person elde etme hızına +10.
Tundra arazileri tercih ederler.
Carolean (Rifleman yerine)
VENEDİKLİLER (Brave New World)
Enrico Dandolo tarafından yönetilirler.
Enrico öncelikli olarak diplomatik zafere ulaşmaya çalışır.
Merchant of Venice (Great Merchant yerine)
Şehir ele geçiremez, settler elde edemez.
Normalin 2 katı ticaret rotası hakkı.
Kukla yapılan şehirleri satın alabilir.
Great Galleass (Galleass yerine)
ZULU (Brave New World)
Shaka tarafından yönetilirler.
Shaka öncelikli olarak askeri zafere ulaşmaya çalışır.
Impi (Pikeman yerine)
Kara birimleri için yarım bakım ücreti.
Terfi için %25 daha az tecrübe gereksinimi.
Ormanlık arazilerden kaçınırlar.
Ikanda (Barracks yerine)