Cities Skylines - Trafik Rehberi #1 - Otobandan Çıkış ve Kavşaklar
#1
Cities Skylines Trafik ve Yol Hiyerarşisi Rehber Serisi #1
Otobandan Çıkış ve Kavşaklar
Bu rehber serisinde trafiği yönetmeyi, yolları nasıl doğru kullanmanız gerektiğini ve nereye hangi bölgeleri koymanız gerektiğini anlatmaya çalışacağım. Konutlar, ticari bölgeler ve endüstri bölgeleri nerede olmalı sorusuna yanıt vermeye çalışacağım.
Oyunu anlatmak adına ben her şey açık modda, sınırsız para ile oynuyorum. Oyunun erken dönemlerinde sizlerin otoban vb. yollarınız açık olmayacak ama sonradan upgrade edebilirsiniz. Oyunda ilk yapmanız gerek otobandan çıkmak. Oyuna başladığınız ilk bölgede, oyun size otobandan çıkış rampasını otomatik olarak veriyor. Bu bağlantıya T-kavşak (T köprülü kavşağı) diyoruz. Bundan sonraki otoban çıkış kavşaklarını kendiniz yapmalısınız.
Görsel


Otobanların etrafına inşaat yaparken dikkat etmeniz gereken ilk kural T kavşaktan sonra boş alan bırakmak.
Ben T-kavşakla ilk servis kavşağı arasına 60u kadar boş alan bırakmayı tercih ediyorum.
Görsel


Diamond servis kavşağı, oyunun erken dönemleri için uygun, ucuz bir köprülü kavşak.
Görsel


Upgraded diamond, otoyolları açtığınız zaman buna upgrade edebilirisiniz.
Görsel


Kendiniz yapmak yerine oyuna asset ekleyerek önceden yapılmış kavşakları kullanabilirsiniz.
https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...=480144824
Görsel


Diamond kavşak ucuz ve basit bir yapı olduğu için trafik adına kötü olabilir. Onun yerine bu kavşağı kullanabilirsiniz. Bunların yerine kendiniz benzer kavşaklar yapabilirsiniz.
https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...=480145246
Görsel


Kavşakları birbirine çok yakın yaparsanız araçların uzun kuyruklar oluşturduğunu görebilirsiniz. Bu yüzden kavşaklar arasında belli bir miktar boş alan bırakmanız gerekir.
Görsel


6 şeritli yol ile yapılan diamond kavşak trafiğe neden olur. Diamond kavşağı 6 şeritli yola upgrade ettiğiniz zaman trafik lambası oluşacağından bu çok kötü bir dizayndır.
Görsel


4 yada 6 şeritli diamond kavşak yerine DCMI(double crossing merging interchange) kavşaklar kullanmalısınız.
Görsel


Bu DCMI da çok iyi değildir. Bu kavşaktaki sorun ise "weaving" (dalgalanma) sorununa yol açmasıdır. Dalgalanma sorunu, giriş yolunun çıkış yolundan önce olmasından kaynaklanır. Düzgün bir DCMI'da çıkışlar girişlerden önce gelmelidir.
https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...=480174534
Görsel


Küçük ve düzgün bir DCMI. https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...=459578807
Görsel


Otobanlar ve kavşaklar için söyleyeceğim son şey az ama büyük kavşakların daha az trafik sorununa sebep olduğudur. Kavşakların büyük olması arabaların şerit değiştrmek için daha çok alana sahip olması demektir.
Birçok servis kavşağını anlattım. Benzer kurallar otoban kavşakları içinde gçerlidir.
Görsel


Kullanabileceğiniz güzel kavşak eklentileri:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...=406303686
Kaynaklar
https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...=522776740
https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...=475455648
[+] 6 üye fff7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Abi devamı ne zaman geliyor?
Bu rehberlere göre ben farklı bir oyun oynuyormuşum.
Ara
Cevapla
#3
Trafik ve endüstri rehberlerinde bir çok detaya değinmeye çalıştım. Oyun sandbox tarzına daha yakın olduğu için bundan sonra yazılacak rehberler araç tanıtımları gibi basit şeylerden öteye gidemez diye düşünüyorum.
[+] 1 üye fff7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.