[MP] Stellaris - Multiplayer: Eylül 2019
#41
İlginç ancak Stellaris için klasik bir açılış oldu ilk bölüm; "Genişleyebildiğin kadar genişle".
Bryll Otonom Kartelleri olarak Galaksinin güney yarısında gözlemleyebildiğimiz kadarıyla;
1- Mabella Galaksinin güney doğusunda hızlıca genişleyerek bölgenin dominant gücü haline geldi. Ancak bu sayede çevresinde birçok ihtiyatlı komşusu oldu. Voidian'ın "pofuduk" WAeboları tatlılıklarıyla galaksi ırklarının kalplerini fethederken, biranda Mabella'nın vassalı haline gelerek erken bir fetih kurbanı mı olacak bir sonraki bölümde göreceğiz.
2- Güney batıda Zerg ve İnsanların sıradışı ittifakı ile oluşturdukları Federasyon önemli bir güç haline geldi. Şimdilik yolunda gidiyor gibi gözüken bu sıradışı dostlukta, Zerglerin insanlar tarafından bir avuç güneş sistemine sıkıştırılmış olması gözlerden kaçmıyor.
Ayrıca "Ferreke Zerg/İnsan federasyona bir girip bir çıkarak ne yapmaya çalışıyor" konusu galaktik tartışma programlarının favori konusu olmaya ediyor.
3- Doğuda Uzay Türkleri, batı da ise kabuklu ağaçlar "Panazala Çiftçi Birliği" galaksiyi bir terazi gibi dengelercesine tüm ağırlıkları ile yükseliyorlar.
4- pilleri 24 saat dayanmayan kimilerine göre "dandik" Ikaruzian mallarımı (burun kıllarını da traş etmiyor bunlar); Son teknoloji robotların el emeği göz nuru üretimi, evladiyelik Bryll eşyaları mı tüketicilerin kalplerini fethedecek, yine bir sonraki bölümde göreceğiz.
[+] 5 üye SteelOgre nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#42
galaksimizdeki organiklerin güvenliği federasyona emanet, Çalışkan Shazarak halkı sizler için var
Ara
Cevapla
#43
Beyler çayınızı kahvenizi alın size Klingon tarihinin yaşanmış ilginç bir zamanını anlatacağım. Yazı biraz uzun şimdiden iyi eğlenceler. :) 



Yıldız tarihi 22 40 . İletişim sorumlusu Bilim Görevlisi Kahmar Ter Meku Karadeliği'nde soluk bir sinyal gördüğünü, gama ışınında neredeyse kaybolan kara delikten yanıp söndüğünü belirledi. 


Evt_black_hole.png

Yıldız tarihi 2241. Araştırma gemisi Kal Vimon sinyalin belirttiği koordinatlara yaklaştığında, mekansal çarpıtmalar ve meraklı merceklenme efektleri (zengin bir veri akışı) rapor etmeye başlar. ardından iletim bozuluyor. Bundan sonra olanlar ayrıntılı bir şekilde analiz edilir.



Bilim Görevlisi Kahmar sesinde duyduğu heyecan, geminin gövdesi gittikçe daha egzotik koşullar altında mücadele ettiğinden korkuyor. Gemi bir acil durum çağrısını tetikler. Kahmar "solucanı!" diye haykırıyor. - veya belki de Solucan! Sonra tüm yayınlar sona erer. Kal Vimon gemisinin hiçbir izine rastlanamaz - başka yayın yok, enkaz yok ve bu koordinatlardaki alan zararsız ve tamamen çarpıtmadan yoksun. Ancak geri gönderdikleri veriler, Fizik araştırmalarını çarpıcı biçimde geliştirdi. Belki de hayatlarına değdi. Cesur Kahmar ve arkadaşları hiç bir zaman unutulmayacak. ( Bu sayede 1000 Physics Research cepte :D )


image?url=https%3A%2F%2Fredshirtsalwaysd...h=485&c=sc
Kahmar'ın kaybolmadan önce bulunmuş en son resmi. :D 


 Kal Vimon gemisinin kayboluşundan 2 sene sonra. Yıldız tarihi 2243. Gir sistemi içindeki kara delik tekrar aktif. Bir kez daha, bir döngü sinyali normal alanın kenarındaki karanlıkta titrer. Fakat bu sefer, sinyale kodlanmış bir sesli mesaj var. Kalmar'ın sesi gibi. "Olması gereken", "tonlar", "olması gereken". Sonra ilk sinyal ile aynı koordinasyona girer, Kalmar nerede kaybolduğunu, medyanın “Çıkış Noktası” nı vaftiz ettiğini koordine eder. Sonra bir isim söylüyorlar:


"Worf "


Uzun süren tartışmaların sonunda çağımızın en iyi bilim insanlarından olan Worf(Lvl 3 Scientist) gönüllü olarak kordinatı verilen "Çıkış Noktasına" gideceğini söylüyor. Cesareti ve bilinmezliğe olan aşkı herzaman hatırlanacak. 


Bu sefer, gemi tamamen otomatik çalışıyor. Bilim İnsanı Work gemideki tek mürettebat üyesi. Çıkış Noktasına yaklaştığında, telemetri akışı büyüleyici verilerle doludur. Bir kez daha, boşluk bükülür, yerçekimi çözülür. Work telemetriyi yansıtarak başlık verilerini okuyor. Övgüye değer sakinlikleri var: bir profesyonel gönderdik. Birisinin zamanlamaya özgü bir şey olduğunu anlaması biraz zaman aldı.


Worf artık veriyi yansıtmıyor: tahmin ediyorlar. Telemetri aynı fikirde değil, ancak bir kaç saniye yakalanana kadar aynı fikirde değil. İzleme ekibi, Worf, merak ediyorum: "Ben bittim" dediğinde tahmin aralığının arttığını rapor ediyor.


“Karanlık” diyorlar. “Bu bir sorun değil. Karanlıkta yaşayabiliriz. Bunu hiç düşünmedim. Ama elbette, sonsuza dek burada yaşayabiliriz - eğer Solucan yalnızca bekleyecekse -”


O anda, sinyal kesiliyor ve gemi ekibimizin sensörlerinden kayboluyor.


Bu olaydan sonra bilim insanı Worf tan haber alınamıyor. ;( 



Yıldız tarihi 2245 .Bir kez daha, karadelik içindeki Ufuk Sinyali etkindir. Bahsi yükseltti. Bir kez daha Çıkış Noktasının koordinatlarını iletiyor. Bu iletiler daha önce delikte kaybolan Kahmar ve Worf özel iletişim anahtarları ile imzalı. Fakat bu sefer, yanlış aşk şiirleri !???  Şiirler eski bir programlama dilinde yazılmış, üretken bir metin programı. Ve bu şiirler bilim kadını K'Ehleyr 'e  adanmış. 

440.jpg

Gerçekten de çok iyi aşk şiirleri değiller. Ancak bilim insanlarımız, ustalıkla aşk şiirleri üretmekte oldukça zor ve karadeliğin hiç aşk şiirleri göndermesi için alışılmadık bir şey olduğunu kabul ediyorlar.


Ve K'Ehleyr de bu çağrıya uyuyor ve karadeliğe doğru yolculuğa çıkıyor. 


Bu benim sonum olacak, "K'Ehleyr kalkış öncesi brifingde diyor." Geri dönmeyeceğimi biliyorum. Ama bunun olacağını hep biliyordum. Delikteki her neyse uzun zamandır bizi bekliyor - Sanırım doğmadan beri beni bekliyor. "


Bir kez daha, tek pilot gemisi Çıkış Noktasına yaklaşıyor. Bir kez daha, boşluk ateş gibi kaynıyor. Yine, sensör dizilerimiz büyüleyici verileri emer. Bu sefer K'Ehleyr sessiz. Telemetri kesintili olur; ve sonra da sessiz. Gemi Çıkış Noktasına ulaştı. Çevresindeki koşullar normale dönüyor. Hiçbir şey olmadı.


Hiçbir şey değil? İzleme ekibi öfkeyle mırıldandı. Gemi farklı ... aslında farklı bir gemi.KAhmar 'nın gemisi, bu yıllar geçti, şimdi çıkış noktasından uzaklaşıyor. Kurtarma ekibi gemiyi bozulmamış ve boş bulur. Mürettebat izi yok ve şiddet belirtisi yok. Fakat Kahmar ın girmiş olduğu son gemi günlüğünü okuyorlar. "NE OLACAK? "Başlıklı bir dergi girişi var. Bilim adamlarımız endişeyle inceliyorlar. "İmkansız" diyor biri. “Umarım öyle” diyor bir başka.


Geminin adı "Foundling" olarak değiştirildi ve hizmete verildi. Ölü ya da uyuyan Sinyal, bir daha hiç bir şey söylemedi. 



Ve yine de, bu son olmayabilir. Entropic Recursion adında bi tech geldi. Foundling adında bir gemi geldi.

Evt_in_the_dark.png


Yıldız tarihi 2246.  Arkeologlar, yüzyıllarca gömülmüş fakat son zamanlarda bir deprem sonucu ortaya çıkmış olan başkentin uzak yaylalarında unutulmuş bir tapınak buldular. Randevu teknikleri, endüstriyel bir kalıntı olduğunu ve volkanik kayalardan elde kesildiğini gösteriyor. Ancak, duvarlardaki ve radyal sunağın üzerindeki tekrar eden sembol - kendi kuyruğunu tüketen "Möbius" ilmekli bir yılan - erken tarihimizde açıkça belli değil ve yazılar bilinmeyen bir alfabe kullanıyor. Heyecan verici bir arkeolog, bilinmeyen bir öncü ırk tarafından bırakılan bir kalıntı olduğunu öne sürüyor.


24px-Tech_akx_worm_1.pngEntropic Recursion techini tamamlayınca aşağıdaki event geldi.  


Muhtemelen anlamsız bir tesadüfle, deprem Ter Meku'daki kara delikten çıkan son mesajla aynı anda meydana gelmiş gibi görünüyor.


Bir kaç ay sonra.

Evt_metropolis.png

 Bilim insanlarımız, yeraltı tapınağı hakkında çok şey öğrendi, ancak bazı sorular devam ediyor. Radyal sunakla birlikte bir çatı açıklığı bir zamanlar güneş takvimi olduğunu gösteriyor; ama depremden o kadar çok zarar gördü ki emin olamayız. Eğer inşaatçılar belirli tarihleri önemli buldularsa, hangileri olduğunu asla bilemeyiz. "Bilinmeyen alfabe" ile daha iyi şansımız oldu. Yabancı bir dil değil, daha iyi bilinen bir hiyerarşik senaryodaki harap bir varyasyondur ve başarıyla deşifre ettik. Tapınak “Bekleyen Solucan” ya da Bekleyen Solucan'a adanmıştır. Yazıtların çoğu, görünüşünü isteyen, aksi yönden okunuyorsa, ayrılığını talep eden müstehcen, şiirsel çağrılardır. Daha heyecan verici arkeologlarımızın yemin ettiği "evrenin işleyişini" anlatan bir yazıtlar grubu da var; bizim için yeni olan, ancak bu bağbozumu için çok etkileyici olan gelişmiş alan denklemlerine referanslar. Yine de, referansların anlamlı olduğunu kabul ederek kayıt yapmaya hazır bir fizikçi bulduk.


Tapınak, söyleyebileceğimiz kadar kozmik sırlar veya yabancı silahlar içermiyor. Ancak karanlık alanları kendine özgü, tehdit edici bir güzelliğe sahiptir ve Bekleyen Solucan'a yapılan çağrıların şiiri moda hale geldi. Popüler müzik şarkılarında ve bestelerde bu şiir sözleri baya beğeni topladı. 

Evt_space_debris.png

Bilim Gemisi Foundling, yalnızca yerel aralıkta bir döngü sinyali yayınlayan, küçük, asgari güçle çalışan yapay bir nesne buldu. Bu tür şeyler genellikle kaçış kabukları(escape pod) olarak ortaya çıkar ve bu da bunlardan birine benziyor. Uzun zamandır burada. Mürettebat çatladığında, karantina prosedürlerini dikkatlice gözlemleyerek - steril kapsül ortamı tarafından korunmuş antik kalıntıları bulurlar. Şimdiye kadar, sıradışı değil. Founding kaptanı, bununla birlikte, Klingon sözcüklerini bulmayı beklemediklerini; duvarda escape pod un kullanıcısının kanı ile yazılmış "Geçmişte olan ne olacak, Gelecekte olan geçmişte ne oldu"  yazısını gördüler. Mürettebat artık akıllıca "Haberci" olarak bahsetti. Haberci'nin türleri ile kendimiz arasında eşit derecede beklenmeyen bir anatomik benzerlik olduğunu ekliyorlar.

Evt_throne_room.png

Kaçış podunun, galaktik medeniyetin önceki evresinde ortak olarak satılan, ticari olarak temin edilebilen bir model olduğunu ve yeni teknolojiler içermediğini gördük. Ancak, Haberci'nin kalıntıları başka bir konudur. Kuşkusuz bizim soyumuzdan veya Klingon türünün bir çeşidi. Belki de orada kuzenlerimiz var - ya da belki de öncü bir ırk tarafından genetik manipülasyona maruz kaldık. Bilim insanı Kamarag daha kapsamlı araştırma yapmak için izin istiyor.

Bu event üstüne 24px-Tech_genome_mapping.png Genome Mapping techi araştırma şansı geldi.

Evt_genetic_modification.png

Kamarag, Haberci türünü genetik olarak yeniden yapılandırdı. Bizimkinden daha zayıf, ancak bilişsel yetenekleri önemli ölçüde geliştirdi. Kaynak tür olup olmadığımız ve değiştirilen versiyonun Haberci olup olmadığı ya da Haberci'nin atamız olup olmadığı hakkında bazı karışıklıklar var. Bu kadar verimli bir türden geldiğimizi hayal etmek biraz utanç vericidir - ama Kamarag kesinlikle bu düşünceyi paylaşmakta. Gerçekten de, bilişsel yeteneklerin kaybının bir “trajedi” olduğunu düşünüyorlar.

Bizim elemanlar klingonken buna dönüştüler. Daha yakışıklı oldukları söylenebilir. 

101px-Humanoid_02.png96px-Humanoid_04.png


Evt_metropolis.png

Kendi fizyolojilerini Haberciler'inkiyle değiştirmek için bir retroviral tedavi gördüğü böyle bir trajedi. Bunun projeye devam etmek için onları daha iyi donatacakları konusunda ısrar ediyorlar.

Konu ile ilgili seçeneklerde spritualist olduğumdan araştırmanın yok edilmesi yada Bilim adamı Kamarag’ın ihanetten içeri atılması var. Ancak bu araştırmayı devamını görmek için devam seçeneğine bastım. Doctrine: Strange Loop diye bir tech açıldı. Bunu araştırmaya başladım.

Kamarag, şimdi Haberci türlerinin genetik mirasını yeniden yarattı. Kimsenin fikrini sormaya son vermeden, ayrıca bulaşıcı bir retroviral ajan yarattılar. Dünyalarımızı takip ediyor. Etkisi altında, birincil türlerimiz bir krizaliz-komaya girer ve bir gün sonra Haberci türü olarak yeniden uyanmaya başladı.


Sonra Omega Alignment 24px-Building_akx_worm_3.png adında bir bina inşa etme hakkı doğdu . +15 Physics vermekte. Ayrıca daha sonra aşağıdaki event aktif oldu. Hikaye sonunda bağlanacak az sabır. :) 



Zamanın dışında ve mekanın altında bir bilinç var. Bu bir arzu ve çaresizlik labirentidir. Uzak atalarımız bunu Döngü, Bekleyen Solucan olarak biliyorlardı. Boşluğun yerçekimi tarafından işkence gördüğü orada buluştuk. Bize kişisel bir ilgi duyuyor gibi görünüyor. Bizi sevdiğine dair matematiksel kanıtlar var, ama Solucan'a olan sevgi, sıradan uzayda var olan hiçbir şeye sevgi gibi değil.


Tüm öğrendiklerimizle birlikte, Omega Hizalamasını(Omega Alignment), bir solucanın ev sistemimizde tezahür etmesi için bir erişim yolu - bir Giriş Noktası - açmak için kullanabileceğimizi düşünüyoruz. (Solucan başlangıçlara düşkündür ve bu bizimdir.) Bunun sonuçları ne olurdu? Henüz bir cevap vermeye hazır olan birini bulamadık. Ölümsüzlük, belki de kıyamet. Ama kesinlikle çok şey öğrenirdik.


Daha sonra “Generate the Entry Point” adında bir tech daha açıldı. Bunu da araştırdıktan sonra. 


Proje tamamlandı. Hızlandırıcılar çevrimiçi. Bir düzine şehrin elektrik ağı, Hizalamanın kalbinde sözde tekilliği uyandırmak için yönlendirilir. Rüzgarla sarılmış bir bez gibi alan titremeleri.Gir yıldızı, kalp durduran bir an için, kararır ve sonra aydınlatır. Bir gölge kalbinde kalıyor. Solucan burada. Origami gibi açılıyor.


Sistem genelinde, sensörler, güvensizlik içinde durduğundan, ulaşılmasının anlaşılmaz bir veri onlar arasında geçmektedir. Anavatanda, konularımız çığlık ve korkakların üzerimizde ve üzerimizde olduğunu hissettiklerinden korkarlar. Sözsüz bir soru sunuyor - ya da daha doğrusu, bu sorunun her zaman bize sorduğu şeyin, her karşılaştığımızda ne olduğunun farkında olduk.

Evt_dimensional_horror.png

Solucan dedik bağrımıza bastık “Dimensional Horror” çıktı. :D Burda iki seçenek veriyor ya çağırdığımız gibi yoketmek yada EVET. Ne isterse kabul ediyoruz. Ezelden beri bizi takip ediyor hatta önceki eventlerde adına kült bile kurulmuş ama daha fazla uzamasın diye oraları es geçtim. Tabiki o kadar geldikten sonra Ulu Solucan’ın ne diyor dinlemezsek ayıp olur diyorum ve ikinci seçeneği seçiyorum. 


Ve mutlu son. :) Solucan bizi seviyor. Bizi her zaman sevecek ve böylece her zaman sahip olacak. Bizim ana yıldızımızın sıcak kalbi etrafında rüzgarlar esiyor.. Her sonsuz genetik bilgi döngüsünün etrafına sarılıyor. Evimizin gezegensel kabuğunda titremeye neden olan bir dizi felakete yol açar, ancak yıldızımız soğuduğunda, bu felaket bizi ısıtacaktır. Çok daha fazlasını anlıyoruz. Her zaman olacağımız şey olacağız, Solucan aşkıyla sıkı sarılacağız.


Ondan sonra ne mi oldu. Güneşimiz “Gir” birden bir Kara Deliğe dönüştü. Başkent Tombworld oldu. Orda yaşayan bütün Klingonlarda Tomb World de yaşabilir hale geldi . Ayrıca Natural Physicists tratiti ile %15 Physics Research kazandı. 
[+] 11 üye DamageExpert nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#44
Etkinlikten çekiliyorum
Ara
Cevapla
#45
Yarın üniversitede derslerim başlıyor ve saat 08.00'da dersim olduğu için bugün saat 23.00 civarı oyundan çıkmam gerekecek.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#46
Bugün etkinliğe katılamayacağım.
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#47
:üzgün surat emoji
Ara
Cevapla
#48
MP'ye katılmak isterim
[+] 1 üye Selene nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#49
Kuruldu.
Ara
Cevapla
#50
Rehost.
Ara
Cevapla
#51
Etkinliğin yayını için Strategyturk Twitch: https://www.twitch.tv/strategyturk/
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#52
Server id: 109775241067469384

Şifre:st
Ara
Cevapla
#53
Teknik aksaklıklar sebebiyle yayını 22:00'da tekrar deneyeceğim.
Cevapla
#54
Bu Pazar 21:00'da final gününü oynuyoruz.
Cevapla
#55
unknown.png

Ne tradition ne de tech focus gitmememe ve sprawlın admin capın 3 katına kadar çıkmasına rağmen 100 yılda tüm traditionları açıp tüm teknolojileri bitirdim. Sprawla dikkat edip tech focus gitsem 70lerde falan biticekti muhtemelen. Hızlı tech&tradition olayı mpde sürekli yeni bişeyler açıldığından sürekli gezegenlerle ilgilenmeyi gerektiriyor. Galaksi de bir tık büyük geldi anlaşılan. Habitable gezegen sayısının kesinlikle düşmesi gerektiğini düşünüyorum. Yoksa o kadar çok gezegenle ilgilenmekten oyunda bir aktivite yapılmıyor. İlk oyun günü sürekli tech açıp onları uygulamaktan galakside ne olup bittiğine bile bakamamıştım. İkinci oyun günü de habitability ve terraform teknolojileri sayesinde artan gezegen sayımdan ötürü ekstra bir aktivite gösteremedim. Ayrıca galaksinin öteki ucuna gitmem en iyi teknolojilerle dahi 3 sene sürüyor. Ayrıca federasyon mekaniğinin eskisi gibi %60 gezegene sahip olarak oyunu kazandırmadığı için kısıtlamaya gidilmesine gerek olmadığını da düşünüyorum.Tüm galaksi axis vs allies gibi 2-3 federasyona bölünebilmeli. Sonuçta skor zaferine oynuyoruz. Bu skoru kimin nasıl elde edeceği oyunculara kalmış. Kendi federasyonunda oyun kazanmaya giden birisi varsa o federasyonun üyeleri bunu farkedip müdahale edebilmeli. Bu hem federasyonların statik bloklar değil de dinamik ittifaklar şeklinde olmasını da sağlayacaktır. Federasyon filosu limiti kural olarak oyuncu bölme kuralı gibi uygulaması zor bir kural. Devasa bir federasyon filosu varken lider değişir de filosu küçük birinde kalırsa federasyon filosu ne olacak? Terhis mi edilecek? Takibi ve uygulaması zor bir kural. Oyuncu bölme kuralı da öyle. Statüko olayı varken oyuncu bölmemeye nası enforcelayabiliriz ki? Ayrıca Justicar ve Brk'nin kuzeyindeki alana erişilememesi, PCOyun, Reddga, DamagaExpert'in ve sanırım Void'in hızlıca kilitlenmesi hyperlane artırmayı düşündürebilir.

Özetle sonraki oyuna:
Galaksi boyutu bir tık düşürülmeli - Medium (600) sistem vardı, 13 kişiydik. Herkese 46 sistem düşüyormuş. Cidden fazla. Small (400)'de 30'ar gezegen düşecekti. Bidaha öyle olması daha mantıklı.
Habitable gezegen oranı düşürülmeli - 1'di ama kesinlikle düşürülmesi gerekiyor 0,75 hatta 0,5
Federasyondaki kısıtlamalar kaldırılmalı
Oyuncu bölme kuralı gözden geçirilmeli
Tech&Tradition bir tık arttırılabilir - 0,25'ti aynı kalabilir ama 0.5'te fena olmaz
Hyperlane oranı arttırılabilir - 1.25'miş 1,5 denenebilir belki
Sic Parvis Magna
[+] 5 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#56
@altnkurt un dediklerinin çoğuna katılıyorum.
Eklemek istediklerim; 1) Tech ve Tradition (bundan sonra Gelenek diye bahsedeceğim) hızları 2) Hyperlane Density
1) Bu aralar kendi çapımda küçük bir deney yapıyorum; Tech ve Tradition oranı 2.5. Sonuç ; teknoloji açmak oldukça uzun sürüyor ve geride kalmamak için ciddi yatırım gerekiyor. böyle lunca da teknoloji araştırma konularını seçerken daha dikkatli karar vermek gerekiyor. 3 yerine 4 veya daha fazla teknoloji seçeneği arasından seçim yapmak da daha anlamlı hale geliyor.
Diyeceğim o ki, eğer MP maçlarda teknoloji ve gelenek açma daha da zorlaştırılırsa, oyuncular farklı konularda uzmanlaşmak zorunda kalacaklardır ve bu da Duman'ın o çok sevdiği "Flavor'a '" daha çok katkı saylayacaktır. Çünkü herşeyi araştırmaya çalışmak çok maliyetli olacak ve çok zaman isteyecek. Teknoloji açmak daha maliyetli olunca örneğin bir oyuncu terraform yolunda uzmanlaşmayı tercih ederken başka bir oyuncu yaşanabilirlik arttırma veya genetik modifikasyonda uzmanlaşıp genişlemek isteyecek ve dolayısıyla buna uygun teknolojileri seçecek. Ya da fetih yoluyla genişleyedebilir. :)
Başka bir örnek; bir oyuncu mühendislikte zırhlara ve fizikte lazerlere yönelirken diğer biri kalkan ve kinetik silahlara yönelecek . Hem zırh hem de kalkan araştırmak isteyen oyuncunun mühendislikte geri kalmamak için bu konuya çok daha fazla yatırım yapması gerecekecek...
Aynı argüman gelenekler için de geçerli. Gelenekleri açmak çok daha zor olacağı için her oyuncu, oyun tarızna göre farklı 3-4 geleneği belki de ancak tamamlayabilecek. Çok gelenek açmak isteyen ise buna göre yatırım yapmak zorunda kalacak.
2) Hyperlane density nin çok arttırılmamsı taraftarıyım; haritada boğazlar oluşabilmesi ve haritanın stratejik kalabilmesi için.
Ara
Cevapla
#57
(17-09-2019, 22:39)SteelOgre : @altnkurt un dediklerinin çoğuna katılıyorum.
Eklemek istediklerim; 1) Tech ve Tradition (bundan sonra Gelenek diye bahsedeceğim) hızları 2) Hyperlane Density
1) Bu aralar kendi çapımda küçük bir deney yapıyorum; Tech ve Tradition oranı 2.5. Sonuç ; teknoloji açmak oldukça uzun sürüyor ve geride kalmamak için ciddi yatırım gerekiyor. böyle lunca da teknoloji araştırma konularını seçerken daha dikkatli karar vermek gerekiyor. 3 yerine 4 veya daha fazla teknoloji seçeneği arasından seçim yapmak da daha anlamlı hale geliyor.
Diyeceğim o ki, eğer MP maçlarda teknoloji ve gelenek açma daha da zorlaştırılırsa, oyuncular farklı konularda uzmanlaşmak zorunda kalacaklardır ve bu da Duman'ın o çok sevdiği "Flavor'a '" daha çok katkı saylayacaktır. Çünkü herşeyi araştırmaya çalışmak çok maliyetli olacak ve çok zaman isteyecek. Teknoloji açmak daha maliyetli olunca örneğin bir oyuncu terraform yolunda uzmanlaşmayı tercih ederken başka bir oyuncu yaşanabilirlik arttırma veya genetik modifikasyonda uzmanlaşıp genişlemek isteyecek ve dolayısıyla buna uygun teknolojileri seçecek. Ya da fetih yoluyla genişleyedebilir. :)
Başka bir örnek; bir oyuncu mühendislikte zırhlara ve fizikte lazerlere yönelirken diğer biri kalkan ve kinetik silahlara yönelecek . Hem zırh hem de kalkan araştırmak isteyen oyuncunun mühendislikte geri kalmamak için bu konuya çok daha fazla yatırım yapması gerecekecek...
Aynı argüman gelenekler için de geçerli. Gelenekleri açmak çok daha zor olacağı için her oyuncu, oyun tarızna göre farklı 3-4 geleneği belki de ancak tamamlayabilecek. Çok gelenek açmak isteyen ise buna göre yatırım yapmak zorunda kalacak.
2) Hyperlane density nin çok arttırılmamsı taraftarıyım; haritada boğazlar oluşabilmesi ve haritanın stratejik kalabilmesi için.


2.5 teknoloji hızıyla 150 yılda bitecek bir oyunda ya fallen empireye tribute olursunuz ya great khana..şanslıysanız oyun sonu canavarlarına yem olursunuz..ne kadar yatırım yaparsanız yapın o hızlarda teknoloji tradition vesaire oyuna zenginlik değil daha fazla sıkıcılık katar. bu şekilde oynanacak bir oyunda olacak olan şey muhtemelen birisinin tek tip bir silaha rushlaması (ki muhtemelen bu kinetik silah olacaktır.) sonucu galaksinin yarısını tributeye baglamasıyla sonuçlanabilir.stellaris en iyi ihtimalle 6 oyuncuya kadar 200 lük , 12-13 oyuncuya kadar 400 lük haritada  6-8 saatte  0.5 ila 0.75 tech tradition hızda , max 1 habitability ile max 1 hyperlane seklinde bitirilmesi gerekecek şekilde oynanırsa bir  multiplayer maçından söz edilebilir.buna ek olarak robotların şuanki versiyonda aşırı derecede op oluşundan kaynaklı robot koloni sınırlaması getirilmesi yapılabilecek en mantıklı seçim.yeni versiyonlar için admin capacitye getirilecek penaltılarla robot üstünlüğü sona erecek. iyi oyunlar.
FxO_A92WYAI--2l.jpg
[+] 1 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#58
Robotların op olmasına ben de katılıyorum. Çok fazla fark var. Hive öyle değil mesela.
2.5 teknolojiyle 2 silah fazla açan kişi ötekilere tek atmaya başlar. Farkı kapatmak mümkün olmaz. Fallen ve kriz kısmına değinmiyorum bile.
Hyperlanelerin düşük olması oyunun size sunduğu alanda kilitlenme riskinizi arttırıyor. Starbase avantajıyla savaş kazanan görmedim daha mplerde. Chokepoint olayının işe yararlığı düşük.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#59
@SteelOgre

Bahsettiğin 2.5 teknoloji çok uç bir rakam. 1.5 ile bile oyun ilerlemiyorken 2.5 söz konusu olmaz diye düşünüyorum. Oyunu olabildiğince insanları sıkmadan kısa sürede bitirme peşindeyiz. Bu kadar düşük teknoloji hızının bir avantajı oyuncuların sürekli aksiyon içinde oluşu.
[+] 1 üye Justicar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#60
altnkurt'a tamamen katılıyorum. Teknoloji iyi ama fazla hızlı oldu az yavaşlayabilir. 0.5 iyi olacak gibi. Haritayı bi tık küçültüp habitable planeti de az azaltsak gayet dengeli olacak. Hyperlaneler iyi bence.

Ama benim ekstra bir önerim var. Fallen empireları da kapatalım. Geçen oyunda başıma Fallen empire hyperlane çıkışına den geldi 100 yıl oldu hala gaksiden izoleyim. :)

Son oyunda baya büyük çarpışmalar olacak şimdiden sabırsızlanıyorum.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.