Günlük: KoH2: Sovereign - Kraliyet Sarayı #2: Beceriler
#1
kohbanner.jpg

Knights of Honor II: Sovereign geliştirici günlüklerinde bu yazıda şövalye becerilerinin oyuna etkisi anlatılıyor.

https://community.knightsofhonor.com/ind...kills-r17/ :
Optimized_Start_DD9_Final.jpg.eb9276c15c...9b8070.jpg

Merhaba arkadaşlar, "Knights of Honor II: Sovereign"in 9. geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bu günlükte oynanışla daha da ilgili olan bir konuya, karakterlerin becerilerine yöneleceğiz. Şövalyelerin sınıfları hakkında zaten konuştuk ancak her şövalyeyi sınıfının yanı sıra benzersiz kılan çok daha fazlası var.

İlk olarak belirlemek istediğimiz şey, oyunumuzda karakterlerin ilerlemesinin ne kadar derin ve karmaşık olacağına karar verebileceğimiz iyi bir noktaydı. Bir bakıma şövalyeler, KoH serisinin önemli bir parçası ve işlevselliklerini genişleterek biraz daha fazla içerik ve tat katabileceğimizi hissettik. İlk oyunda, çoğu sınıfın yalnızca rütbeleri (yıldızlar) vardı ve yalnızca mareşaller benzersiz beceriler öğrenebiliyordu. Bu becerilerin bazıları diğerleri kadar kullanışlı olmasa da, mareşalleri diğer sınıflardan önemli ölçüde daha ilginç hale getirdikleri ortadaydı. Bu, devam oyununda üzerine yönelmemiz için iyi bir yön gibi görünüyordu. Artık ekonomi özelliklerinde ve diğer sınıflarda genel olarak daha fazla derinliğe sahip olduğumuzdan, tüccarların, diplomatların, din adamlarının ve casusların da tüm becerileri hak ettiğine karar verdik.


DD9_02.png.8cf352b2431a3f7b1a583e9214c59f41.png

Dikkat etmemiz gereken bir diğer riskli durum ise belirli bir şövalyeye verilen önem ve ona olan bağlılıktı. İlk oyunda da olduğu gibi şövalyeler bir krallık için değerli varlıklardır. Ancak kalıcı değillerdir. Suikasta uğrarlar, hapsedilirler, rüşvet alırlar, görkemli savaşlarda ölürler ya da basitçe saygı duyulur ve ölürler. Tecrübeli bir şövalyeyi kaybetmek acı verici olmamalı, çünkü bu, oyuncuları şövalyeleri ile herhangi bir risk almamaya zorlayacaktır. Biz de bunu istemiyoruz.

Böylece şu sonuçlara ulaştık:
  • Beceri sayısı çok yüksek olmamalıdır: bir şövalye 5 adede kadar beceri öğrenebilir;
  • Becerilerin ilerlemesi de oldukça sınırlı olmalıdır: her becerinin 3 kademesi vardır;
  • İlerleme hızlı olmalıdır: Her şövalye işe alındıktan hemen sonra bir beceri öğrenebilir ve krallığın gerekli kaynaklara sahip olması koşuluyla, yeni beceriler öğrenmek veya onları yükseltmek sadece bir tık ötede olmalıdır;
  • İlerleme küresel krallık kaynaklarında mevcut olmalıdır: şövalyeler, yaptıklarından deneyim kazanarak bir beceriyi öğrenebilir veya geliştirebilir. Ancak krallığın kaynaklarından ödenen "altın" ve "kitaplar" ile becerilerini anında geliştirmek de bir seçenek olmalıdır.
  • Becerilerin tamamlayıcı etkileri olmalı: yeni fırsatlar oluşturmalı ve şövalyelerin yeteneklerini güçlendirmeli, kendilerini ödüllendirmeli ve değerli faydalar sağlamalı, ancak dünyayı sarsan etkiler olmamalıdır.

Böylece her şövalye, sınıfından bağımsız olarak beceriler öğrenebilir ve beceri seti farklı sınıflar arasında paylaşılır. Yine de becerilerin güçlü benzerlikleri bulunur. Beceriler belirli sınıflar için "birincil" ve "ikincil" olarak ayrılır ve bir becerinin faydalarının çoğu yalnızca belirli bir sınıftan olan bir şövalye tarafından alınabilir. Örnek olarak, Süvari Taktikleri: Süvari taktiklerinin mareşallere sağladığı ek bir avantaj, "vur-kaç" taktiğidir. Bunun bir bozkır krallığının mareşali için ne kadar değerli olabileceğini ve bu mareşalin çok çeşitli atlı birimlere sahip olduğunu ve genellikle geniş otlak arazilerde savaştığını hayal edin.

Post02_DD9_03.jpg.7c463b4b86656b8a0d4bdddc70bad296.jpg

Ek olarak şövalyelerin, ilk etapta öğrenmeye açık olan ve sınıfları için öncelikli olan becerilere sahip olma şansları çok daha yüksektir. Önünüze sunulacak seçenekler şövalyenin sınıfına göre rastgele çıkmasının yanı sıra oyuncular, şövalyelerinin belli bir beceriyi öğrenmesini sağlayacak bir mekaniğe de sahiplerdir. Bu sistemin nasıl çalıştığı hakkında daha fazla bilgi edinmek için daha sonraki bir geliştirici günlüğünü beklemeniz gerekecek. Çünkü bu mekanikler diğer oyun öğelerinin ve sistemlerinin bir parçası.

Post03_DD9_04A.jpg.c9c7040f96c0c0ec2cfbeba9cea6f64d.jpg

Bir kez öğrendikten sonra, bir becerinin sahip olabileceği farklı etkiler vardır. Bazıları istatistiksel veya üretim bonusları sağlarken, diğerleri ilgili eylemleri gerçekleştirirken başarı şansını artırır. Çoğu beceri, belirli yeteneklerin, etkilerin ve hatta savaş taktiklerinin kilidini açar. Genellikle bir beceri, tüm bu özelliklerin bir şövalye için ne kadar yararlı olacağını belirleyen çeşitli faktörlerin bir kombinasyonunu sağlar. Bu sadece onların sınıfına değil, diğer faktörlere de bağlıdır. Örneğin, vali ile ilgili bonuslar ve hatta yalnızca kralınızın kendisi bir şövalye ise geçerli olan bazı beceri etkileri vardır!

Örnek olarak, "Pazarlık" becerisine bir göz atalım. Tüccarlar için birincildir ve tüccarların ticaretten kazandıkları altın miktarını artırır. Casuslar ve diplomatlar da bu beceriyi elbette öğrenebilirler, ancak bu becerinin onlara faydası, belirli eylemlerin maliyetinin düşürülmesidir. Örneğin rüşvet vermek. Ancak pazarlık konusunda yetenekli olan bir şövalye bir eyaleti yönetirse, o eyalette üretilen mallardan elde edilen ek bir altın geliri de olacaktır. Bu beceriye sahip karakter kral ise, kraliyet sarayında şövalye işe almanın bedeli önemli ölçüde azaltılmış olacaktır.

Post04_DD9_05A.jpg.b9dae0d272ff705ef60194f58fd76a2d.jpg

Şimdi yaratıcılıklarını konuşturmak isteyen hayranlarımız için bazı iyi haberlerimiz var: beceriler, dengeleri ve hatta sahip oldukları etkiler tamamen ve kolayca değiştirilebilir. Sistemin bu kısmı modlama için oldukça basit ve güçlü. Yani, kendi "oyun kurallarınızı" oluşturmayı seviyorsanız, buradan çok şey değiştirebilecek ve tadını çıkarabileceksiniz!

6 Ağustos Perşembe, 16:00 GMT/ TSİ 19:00'da geliştirici yayınımızda beceriler hakkında daha fazla konuşacağız. Twitch yayını, THQ Nordic kanalında olacak. Bu günlüğün altından sorular alıp yayında yanıtlayacağız.

Söylememize gerek yok, hala farklı yetenek ve becerilerin dengelerini test ediyoruz. Büyük ve küçük değişiklikler yapıyoruz. Bu, beta sırasında bile devam edebilir ve muhtemelen devam da edecek. Bu nedenle her zaman olduğu gibi, bu konudaki fikirlerinizi duymak isteriz ve önerilere açığız! Sizin için böyle bir oyunda beceri sisteminin tercih edilen derinliği ve karmaşıklığı nedir? Krallığınıza odaklanmayı ve şövalyelerin ilerleyişini hiç yönetmemeyi mi tercih ederdiniz? Şövalyelerin kendi yaptıklarından tecrübe kazanması gerektiğini mi düşünüyorsunuz, yoksa şövalyelerin gelişimini ve “eğitimini” daha çok krallığın kendisinin bir işlevi olarak görüyor musunuz?

Bir dahaki günlükte bu konuya kaldığımız yerden devam edeceğiz ve Krallık Geleneklerine de ışık tutacağız. Bu farklı bir sistem, ancak beceriler ile güçlü bir şekilde ilişkili ve oyunun çok önemli bir parçası!
76561198034761601.png
[+] 3 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.