ARENA - Piyade Rehberi
#1

TOTAL WAR: ARENA
Piyade Rehberi
Bu rehberde oyundaki piyade birimlerini inceleyeceğiz.

Zırhlı piyadeler yakın dövüşte çok etkilidir, ana silahları düşmana direkt olarak yaptıkları taarruzlardır. Bu taarruzlar aynı zamanda birimlerin hızlı rotasyonu ve taktiksel geriçekilişler için de kullanılabilir. Hafif zırhlı piyadeler cephenin daha önünde yer alarak düşman hatlarını taciz edebilir, sahip oldukları hız avantajı sebebiyle özellikle ormanlık arazilerde keşif konusunda çok üstündürler.

Royal Spartans (Yunan)
2 metrelik mızrak taşıyan, Corinthian başlıklı ve bronz kalkanlı bu elit birimler savunmada çok üstün. Sahip oldukları neredeyse aşılamaz zırhları birçok menzilli birimlerin bu Spartalılara karşı pek de varlık gösteremeyeceği anlamına geliyor. Ancak Spartalıların en büyük zaafı ormanlar, dolayısıyla ormanlık arazilerde daha hafif ve hızlı birimler tercih etmek isteyebilirsiniz.

Legionaries (Roma)
Roma ordusunun yarı-mitolojik unsuru olan Lejyonerler düşmanlarına çok etkili saldırılar yapabiliyor, sahip oldukları askeri yetenekle boy ölçüşecek asker neredeyse yok. Lejyonerler aynı zamanda savunmada da yeterli, önemli kilit bölgeleri korumak için görevlendirilebilirler. Düşmana fırlattıkları mızraklar düşmanın zırhını delebilecek güçte, ayrıca sahip oldukları kılıçlar yaralanmış düşmanı bitirmek için birebir.

Falxmen (Barbarlar)
Sahip oldukları uzun tırpan biçimindeki kılıçlarla bu barbar askerleri düşman zırhını ve kafalıklarını müthiş bir hızla delik deşip edebilir. Momentum yeteneğinden edindikleri hızlanmayla düşmanı ileriye itebilirler, herhangi bir zırha sahip olmamaları onları menzilli saldırılara karşı zayıf kılabilir, ancak sahip oldukları cesaret ve keşif yetenekleriyle doğru yönetildikleri vakit böyle bir durumun gerçekleşmesine imkan bırakmayacaklardır.
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Çoğunlukla piyade kullanıyorum ben de. Roma piyadeleri barbarlarınkine göre savunması daha yüksek piyadeler. Barbarlarda da daha hızlı saldırgan piyadeler var. Şu sıralar falxmen de açtım onla oynuyorum. Hoşuma gitti zırh delmesi ve hücumda çok fazla hasar verebilme özelliği.
Ara
Cevapla
#3
Falxmenleri düşman okçusuna maruz bırakmamak lazım. Zırhı az çünkü. Oyunda özellikle birimlerin gelen saldırı karşısındaki konumları çok etkili ve önemli. Cepheden saldırmak ile sağdan soldan veya arkadan saldırmak arasında dağlar kadar fark var.

Daha önce Total War oynayanlar zaten bilirler bu işleri. Hoplitlere önden saldırılmamalı. Falksmen gibi birimler düşmanı arkadan çevirirse çok etkili olur. Roma birimleri karşıdan gelen oklara karşı daha dayanıklıdır. Hoplitlerin atlara karşı bonusu olduğunu zaten birçoğunuz tahmin ediyordur. Falksmenlerin zırhlı birimlere karşı ekstra saldırı gücü var bunu da es geçmemek lazım. Hangi birim olursa olsun arkadan saldırı yediği anda karşıdan yediği saldırıya göre çok daha fazla hasar almasına sebep olur.
[+] 1 üye Merco nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.