22-11-2018, 21:38
Evet Timur'un Persia kuramadigini unutmusum, ama yine de oyle bir durumda Timur'un Iran kulturune gecmesi daha mantikli. "Ambiyans bozma"nin da ne anlama geldigini de tam olarak anlamadim. Polandin Prusya formlamasi butun oyuna ciddi etki eder, zaten guclu olan Poland kendini cok rahat bir sekilde cok daha guclu bir ulkeye cevirir. Ama Khmer'in Malay kurmasi onu absurd bir sekilde, oyunun geneline etki edecek sekilde, guclendirdigini dusunmuyorum. Ikisinin ayni kefeye konmasini sacma buluyorum.
Ayrica jax61'in dedigi gibi bu kurallar Avrupa ulkelerini orantisiz sekilde guclendiriyor. Asya ulkelerinin, trade company kisitlamasiyla ve koloni kurmaya uygun olmayan pozisyonundan dolayi trade ideas almadan merchant alabilme imkani yok, trade alarak da cok daha guclu policylere sahip ve genel olarak daha iyi olan economic alamiyor. Avrupa ulkeleri trade almayip economic alip, trade company kurup, koloni kurup ihtiyacindan fazla merchanta sahip olabiliyor. Zaten Prussia, France, Ottomans, Sweden, Poland gibi oyunun en iyi military national idealarina sahip olan Avrupa ulkeleri merchant yoklugu cekmeden Economic ideas ve military policylerle beraber trade ideas almak zorunda kalan Asya ulkelerine kiyasla cok daha guclu olur.
Oyun kurallari herkesin zevk alabilecegi bir oyun ortami saglamali. Ancak bu kurallar ve bu kadar kisitlamar fazladan olarak birkac kisinin hosuna giden "ambiyansi" koruma amacli yapilmis, oyundaki esnekligi kaldiriyor, yapilabilecek onlarca farkli strateji ve oyun tarzindan birkacini gecerli kiliyor. Umarim kurallari gelecekte degistirirsiniz.
Ayrica jax61'in dedigi gibi bu kurallar Avrupa ulkelerini orantisiz sekilde guclendiriyor. Asya ulkelerinin, trade company kisitlamasiyla ve koloni kurmaya uygun olmayan pozisyonundan dolayi trade ideas almadan merchant alabilme imkani yok, trade alarak da cok daha guclu policylere sahip ve genel olarak daha iyi olan economic alamiyor. Avrupa ulkeleri trade almayip economic alip, trade company kurup, koloni kurup ihtiyacindan fazla merchanta sahip olabiliyor. Zaten Prussia, France, Ottomans, Sweden, Poland gibi oyunun en iyi military national idealarina sahip olan Avrupa ulkeleri merchant yoklugu cekmeden Economic ideas ve military policylerle beraber trade ideas almak zorunda kalan Asya ulkelerine kiyasla cok daha guclu olur.
Oyun kurallari herkesin zevk alabilecegi bir oyun ortami saglamali. Ancak bu kurallar ve bu kadar kisitlamar fazladan olarak birkac kisinin hosuna giden "ambiyansi" koruma amacli yapilmis, oyundaki esnekligi kaldiriyor, yapilabilecek onlarca farkli strateji ve oyun tarzindan birkacini gecerli kiliyor. Umarim kurallari gelecekte degistirirsiniz.