Günlük: Imperator - 1.3.2 Yaması
#1
diaryimp.png

Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.3.2 yamasına dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...2.1297665/ :Herkese merhaba!

Bugün, bu heybetli projenin Oyun Direktörü olarak ilk resmi geliştirici günlüğümü yazıyorum. Birçoğunuz Imperator'a vermek istediğim yöne – bu konu üzerine çok düşündüm – dair ilginizi gösterdiniz. Imperator: Rome büyük potansiyeli olan bir oyun. Hem istikrarsız ama gururlu Diadokhlar'ın son günlerinin hem de Roma'nın yükseliş öyküsünün anlatıldığı bir çağda geçiyor. ‘Harita boyama’ kavramı Imperator'u çok iyi tanımlıyor ki bunu sadece aslen düşünüldüğü şekilde yapmıyor. Imperator: Rome'un ortaya çıkış ve sonradan gelen güncellemelerle birlikte, kültürel ve ulusal kimliğin harita üzerinde ifade edilişi, şehirlerin kurulması, yol yapımı ve nüfusun yetiştirilmesi – bu konuda kesin düşüncelerim var –aracılığıyla mümkün kılındı. Bence haritayı hem içsel düzeyde hem de dışsal düzeyde boyamak eşit derecede mümkün. Ayrıca, insanın verdiği kararların görsel olarak haritanın dokusuna yansıdığını görmesi olağanüstü bir şey.

Imperator: Rome ilk çıktığında içindeki savaş oyunu zorlama bir simülasyondan ibaretti. Cicero güncellemesi ile ülke yönetiminin de benzer bir hale ulaştığını hissettim. O simülasyon, PDS strateji oyunlarını yönlendiren temel unsur; Imperator'da da aynı durum mevcut. Livy ile birlikte iskelet üzerinde çalışmaya başladık, sırasıyla karakter ve hedef tanımlamak için bir yapı oluşturma amacıyla büyük aileleri ve görevleri kullandık. Gelecek içinse hala çok sayıda fikir üzerinde duruyoruz.

Ancak, fikirlerimiz olduğunu söylemek yetersiz bir ifade olur. Yarattığımız dünyaya tam olarak uyacağına inandığım o kadar çok şey var ki. 2020'den başlayarak (özel bir sıra ya da ayrık bir zaman dilimi olmaksızın) kültürü, dini ve savaşı göz önünde bulunduracağız. Tüm bunların oyunun genişlemeye ve gelişmeye hazır yanları olmasına ilaveten, özellikle kültür için sistemli geliştirmeler yapılabilir. Ayrıca, hayranlarımızla mümkün olduğunca kurduğumuz yüksek iletişim ve bilgilendirme seviyesini korumak istiyorum. Süregelen bildirimlerinizi takdir ediyoruz.

Bunlarla birlikte, yılı bitirirken 1.3 güncellemesinin tadını süren arkadaşlarımıza, bir dizi denge düzenlemesi ve hata giderimi içeren küçük bir yama hazırladık. Şimdi sözü size neyle karşılaşacağınızı özet geçmesi için Trin Tragula'ya bırakıyorum.

1.3.2
Livy güncellemesinin 1.3.2 sürümü geçen hafta açık beta olarak yayınlanmıştı. Bu sürümde görevlerde karşılaşılan hata gidermelerinin yanı sıra kimi kullanıcıların karşılaştığı çökme sorunu için ek düzenlemeler bulunuyor. Yakın gelecekte, bu yama istediğimiz gibi çalışıyor olduğunda, tüm platformlarda sıradan bir güncelleme gibi yayınlanacak.

1.3.2 Denge Düzenlemeleri

Devlet Adamlığı:
Devlet adamlığı ile birlikte birisini istihdamda tuttuğunuz için ödüllendirileceksiniz. Çünkü, kişiler bir tek devlet düzeneğinde yeterince deneyimi elde ederse gerçek potansiyellerine ulaşabilecek.

Gel gör ki, 1.3 Livy yamasının çıkışıyla karşılaştığımız etki çok daha sertti. Öyle ki, pek çok karakter gerçek potansiyellerine yakınına bile yaklaşamadı.

1.3.2.'de birçok makamın temel çıktısı devlet adamlığını açıklayabilmek adına düzenlendi. Ayrıca, karakterlerin yönetme becerisi, devlet işleriyle çokça yatkınlığı olanların devlet adamlığının sabit bir şekilde artmasına yardım edecek.

İstikrar:
İstikrar bir süre önce elden geçirilip ortalara doğru azalmaya başladığında amaç, zaman içerisinde her şeyin iyiye gittiği iyi istikrar dönemlerinin ve ülkenin gerçekçi çöküş devirlerinden geçtiği kötü istikrar dönemlerinin yaşanmasını sağlamaktı.

Ancak, azalma çok çabuk gerçekleşti. Dolayısıyla, daima hızla orta seviyeye döndüğünden istikrarın artması ya da azalması pek önem arz etmedi.

1.3.2'de istikrarın azalma hızını yavaşlattık. Böylelikle hem daha uzun refah dönemleri hem de daha uzun kriz dönemleri yaşayacaksınız.

Birimler & Gıda:
Livy yamasıyla birlikte gıda sistemi genişletilmiş, orduların gıda taşımasına ve yıpranmayı azaltmak için depolanan gıdayı kullanması sağlanmış, düşman bölgesinde gıda tedarikini sağlamak için bölge başkentlerinin ele geçirilmesi ise savaşların bir parçası haline gelmişti.

Denge yamasında birimlerin ne kadar gıda taşıyabileceğine ve düşman topraklarında gerçekleştirilen sefer ya da kuşatmalar için hayati öneme sahip gıda trenlerinin maliyetine tekrar baktık.

1.3.2 Hata Gidermeleri

İstikrar:
Yama, kimilerinin oyunu başlatırken karşılaştığı bir takım çökme hatalarını gideriyor ve birkaç küçük performans iyileştirmeleri içeriyor.

Görevler:
Livy ile birlikte oyuna dahil olan yeni görev sistemi, genişleme rehberi olmanın yanı sıra oyun mekaniklerinin doğrudan kapsamadığı olay, alternatif tarih ve anlamlı etkileşimler gibi kodlanmış içerikleri de sunma görevi görmüştü.

Yeni sistemin oyunculara sunulmasıyla görev tasarımında şu anda üzerinde durduğumuz (özellikle de Genel görevler) bazı sorunlar ortaya çıktı. 1.3.2 yaması genel görevlerle ilgili bugüne dek bildirilen hataların çoğunu düzeltmekle kalmayacak, Kartaca ve Roma görevlerinde karşılaşılan birkaç sorunu da giderecek.

Önemli noktalar arasında gelişme görevleri için daha mantıklı bölge başkentler seçme ve İskandinavya'nın yaban topraklarında zeytin yetiştirme talebinin düzeltmesi de yer alıyor. Genel fetih görevleri artık başarılı olduğunuzda iptal edilmeyecek.

Görevlerle ilgili hata gidermelerinin tam liste haline erişmek ve diğer küçük düzeltmeleri incelemek için yama notlarına göz atın.
[+] 3 üye Henri nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Imperator - 1.3.2 Yaması - Yazar: Henri - 17-12-2019, 02:01
Imperator - 1.3.2 Yaması - Yazar: Duman - 18-12-2019, 15:20



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.