EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi
#32
Sadece eu4 için konuşmak yerine tüm europa universalis tarzı oyunlar için geçerli bir soru olduğunu düşünüyorum.
Son tamamladığım oyundan örnek vereyim.
Ülkem güney amerika yerlileri olan inca medeniyeti.Altında tek bir bölge olarak chimu vardı.Chimu'yu kendime kattım.
Teknoloji seviyem her kategoride 0'dı.Şaka gibi.Ben chimu ile savaşımdan sonra sadece topraklarımı gezgin (resimde üstte soldan ikinci adam) ile genişletmek ve teknolojiye yatırım yapmak dışında hiçbir şey yapmadım.Sonuç ise avrupalıların bana 5 kat fark atması oldu.(onlar 25.seviyedeyken ben 5.seviyeye atlıyordum.) Hadi burasına eyvallah diyorum.Ama savaş ilan eden ülkelere bakın.
Bizans? Trebizon ? Granada ?
Bunların bana savaş ilan etmesi ve asker yollaması mümkün mü?

oboOcA.jpg

Bu örnekte bizans'ı ya da trebizond'u küçümsemiyorum sadece tarihi akış içerisinde sorguluyorum.Oyunun başındaki osmanlı saldırılarından kurtulmuş olabilirler ama yeni dünya ile ilgileneceklerini hiç sanmıyorum.
 Bana göre bunun çözümü eu oyunları için belli kriterleri gerçekleştiren ülkelerin yeteneklerinin artması.Örneğin Belli yönetim seviyesinin altındaki devletlerin yönetebileceği bölge sayısı sınırlanabilir.Buna benzer bir durum ck2'de vardı diye biliyorum.
Ülkesel>Bölgesel>Küresel ölçekte görev sistemi getirilmeli,çeşitlendirilmeli.
Atıyorum Kuzey Amerika'ya 20k asker yollamak için şartlardan biri en az 3 bölgenin sahibi olmanız,olabilir.
Savaş ilan etmek için Maksimum nüfuzun %80'i olması,olabilir.
Bir de gelen olayların (event) -hiçbir zaman gerçeği gibi olmayacaktır ama-geliştirilmesi gerekiyor.Mesela Protestanlığı ele alalım.
Protestanlar ile ilgili event'ler görmüştüm.Ve her zaman başarıyla yayılıyor-.Ya yayılmazsa? Oyunun sonunda protestanlık mezhebi hiç varolmamış olsa?.Olabilir mi,olabilir.

Biraz daha genelleştirelim;
Her oyun kendine özgü bir simulasyondur ve her simulasyon kendini gerçeğe yakınsamak(olabildiğince çok yaklaştırmak) ister.Spor oyunlarında mükemmel bir fizik motoru ile bunu sağlayabilirsiniz.Ancak tarih simülasyonlarında olasılıklar sonsuzdur.Üstelik 1400-1821 tarihleri arasında zaten tüm insanlar tarafından kabul edilen bir öykü vardır.Oyun bu öyküye ne kadar yaklaşır ise alternatif çoğaltma gücü azalır.Bu da oyuncuya karşı gelmek olur.Zira oyuncu kendi alternatif tarihini mantıklı bir neden sonuç ilişkisi içinde yaratmak ister.
Belki bu açılardan da bakarak soruya yanıt vermeliyiz.
300_b69ab634-c366-4d3d-9536-1dc2a8fdbfaa.png
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: Duman - 03-05-2017, 02:02
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: altnkurt - 03-05-2017, 02:09
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: cemal - 03-05-2017, 02:13
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: altnkurt - 03-05-2017, 02:17
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: GaulTurk - 03-05-2017, 07:13
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: Semavi7 - 03-05-2017, 08:07
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: jax61 - 03-05-2017, 11:25
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: Semavi7 - 03-05-2017, 12:44
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: altnkurt - 03-05-2017, 15:37
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: Aeschyli - 03-05-2017, 16:03
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: Semavi7 - 03-05-2017, 16:06
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: GaulTurk - 03-05-2017, 16:21
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: Awake - 03-05-2017, 17:13
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: altnkurt - 03-05-2017, 17:23
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: Awake - 03-05-2017, 17:47
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: BatuHqn - 03-05-2017, 17:49
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: Burak - 03-05-2017, 19:05
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: GaulTurk - 03-05-2017, 21:20
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: jax61 - 04-05-2017, 08:33
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: Aeschyli - 04-05-2017, 09:26
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: cemal - 04-05-2017, 09:35
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: jax61 - 04-05-2017, 10:07
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: Semavi7 - 04-05-2017, 10:45
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: altnkurt - 04-05-2017, 11:08
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: KARTAL - 04-05-2017, 12:56
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: Kirpi - 04-05-2017, 17:52
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: Barış - 04-05-2017, 18:40
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: unonimus - 04-05-2017, 19:42
EU4'teki Tarihsellik ve Oyuncu Etkisi - Yazar: AÖZÖZ - 22-05-2017, 21:27



Konuyu Okuyanlar: 11 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.