28-05-2017, 01:37
Kurtadam Nedir?
Bir grup oyuncu bir köyde yaşamaktadır. Birbiri ardına açıklanamayan ölümler olmaya başlar. Kurtadamlar köye sızmış, her gece birilerini avlıyordur. Durumu çözemeyen köylüler birbirlerinden şüphelenmeye başlarlar, her gece köy meydanında suçlu olduğunu düşündükleri birilerini linç ederek olayları çözmeye ve kurtadamları linç etmeye çalışırlar. Oyunun temeli budur, kurtadam ve köylü rollerine ek olarak avcı, kahin, melek, hayalet, muhtar, hain, cadı vb. bir sürü başka özel güçlü kişi bulunabilir köyde. Özel güçlü kişiler de oyunu çeşitli şekillerde etkileyerek iyilerin ya da kötülerin kazanmasına yardımcı olmaya çalışır.
Oyunun genel adı kurtadam olmasına karşın, bir yerde kapana kısılmış masumlar ve onları öldüren kimliği belirsiz kişiler temelinde pek çok farklı konseptte oyun yapılabilir. Uzay gemisinde insan kılığına girmiş uzaylılardan tutun askeri bir bölgeye girmiş gizli ajanlara kadar senaryo çok değişik şekiller alabilir. Ancak oyunun teması ne olursa olsun, yapılacak şeyler temelde aynıdır. Masumlar her gün birilerine linç oyu verir, kötüler her gün birini yeme kararı alır, özel rollü kişiler de çeşitli atraksiyonlar yapar ve herkes oyunu kazanmaya çalışır.
Aşağıdaki kurallar kurtadam saldırısına uğramış fantastik köy temasına uygun olarak yazılmıştır.
Bir grup oyuncu bir köyde yaşamaktadır. Birbiri ardına açıklanamayan ölümler olmaya başlar. Kurtadamlar köye sızmış, her gece birilerini avlıyordur. Durumu çözemeyen köylüler birbirlerinden şüphelenmeye başlarlar, her gece köy meydanında suçlu olduğunu düşündükleri birilerini linç ederek olayları çözmeye ve kurtadamları linç etmeye çalışırlar. Oyunun temeli budur, kurtadam ve köylü rollerine ek olarak avcı, kahin, melek, hayalet, muhtar, hain, cadı vb. bir sürü başka özel güçlü kişi bulunabilir köyde. Özel güçlü kişiler de oyunu çeşitli şekillerde etkileyerek iyilerin ya da kötülerin kazanmasına yardımcı olmaya çalışır.
Oyunun genel adı kurtadam olmasına karşın, bir yerde kapana kısılmış masumlar ve onları öldüren kimliği belirsiz kişiler temelinde pek çok farklı konseptte oyun yapılabilir. Uzay gemisinde insan kılığına girmiş uzaylılardan tutun askeri bir bölgeye girmiş gizli ajanlara kadar senaryo çok değişik şekiller alabilir. Ancak oyunun teması ne olursa olsun, yapılacak şeyler temelde aynıdır. Masumlar her gün birilerine linç oyu verir, kötüler her gün birini yeme kararı alır, özel rollü kişiler de çeşitli atraksiyonlar yapar ve herkes oyunu kazanmaya çalışır.
Aşağıdaki kurallar kurtadam saldırısına uğramış fantastik köy temasına uygun olarak yazılmıştır.
Öncelikle katılan oyuncu sayısına göre oyuncuların rolleri rastgele belirlenir. Gereken kişilere ne oldukları özel mesajla oyun yöneticisi tarafından bildirilir.
3-5 oyuncu: 1 kurtadam
6-8 oyuncu: 2 kurtadam, 1 özel rol
9-12 oyuncu: 3 kurtadam, 1-2 özel rol
13-16 oyuncu: 3-4 kurtadam, 2-3 özel rol
17-20 oyuncu: 4-5 kurtadam, 3-4 özel rol
21-24 oyuncu: 5-6 kurtadam, 4-5 özel rol
25-28 oyuncu: 6-7 kurtadam, 5-6 özel rol
29-32 oyuncu: 7-8 kurtadam, 6-7 özel rol
32'den fazla oyuncu almamaya çalışın. Gerekirse iki farklı oyun açılabilir.
Kurtadam sayısı kabaca oyuncu sayısı/4 ya da 5 şeklinde hesaplanır.
Kurtadam+Özel rollü kişi sayısı oyundaki masumların sayısından fazla olmamalıdır.
Özel rollü kişiler iyi ya da kötü olabilir(bkz. Özel Roller). Oyuncu sayısı ne kadar az ise, oyunda kullanılacak özel rollerin çoğunlukla iyiler tarafında olmasına o kadar dikkat edilmelidir. Yine aynı mantıkla kötü özel rollü kişi sayısını arttırıp kurtadam sayısını azaltılabilir.
Oyunun başlangıcında kurtadamlar birbirlerini tanırlar, kalan diğer oyuncular ise sadece kendi kimliklerini bilirler. Bu durumu değiştirebilecek bazı özel roller olabilir, bunlar için bkz. Özel Roller.
Oyun turlar halinde oynanır. Bir tur gerçek zamanlı olarak 24 saat sürer. Oyun yöneticisi ve oyuncular isterse bu zaman değiştirilebilir.
Oyuncuların en çok aktif olacağı zamanda yeni turun başlatılması oyunun heyecanını korumak açısından önemlidir. Yaz dönemindeki oyunların yeni tura 00.00'da başlaması bu nedenle önerilir.
Her turda, oyuna katılan herkes oyun başlığına en az bir mesaj yazmak ve bir linç oyu kullanmak zorundadır. Linç etmek istediğiniz kişiyi oyun başlığına Linç: ABC şeklinde yazarak belirtmeniz gerekir. Linç oyu kullanmayan kişiler gün sonunda ölür ve oyundan çıkarılır.
Her oyuncunun günde bir kere linç oyunu değiştirme hakkı vardır. Bunu oyun başlığına yeni bir mesaj atıp Linç Değişimi: XYZ şeklinde belirterek hakkını kullanabilir.
Oyun sayfasına attığınız mesajları düzenlemeyin. Çok kısa bir şey söyleyecek olsanız bile yeni mesaj atın. Arka arkaya bile atabilirsiniz burada spam sayılmaz mesajlar.
Linçle ya da diğer sebeplerle ölen kişilerin kimlikleri oyun sayfasında açıklanır.
Turun sonunda linç oyu alan kişilerden en çok oy alan linç edilir. Oylamada eşitlik varsa en yüksek oyu alan kişilerin hepsi linç edilir. Bu durumları değiştirebilecek bazı özel roller olabilir, bunlar için bkz. Özel Roller.
Kurtadamlar her gün bir kişiyi yemeye karar verirler. Verdikleri kararı tur içinde herhangi bir anda özel mesajla oyun yöneticisine bildirirler. Oyun yöneticisi, kurtadamların kimi yediğini yeni tur başlangıcında belirtir.
Özel güçlü kişiler her turda bir kere özel güçlerini kullanabilirler. Oyun yöneticisine durumu özel mesajla bildirirler, yeni turun başlangıcında özel gücün etkisi açığa çıkar.
Oyundaki linçler, kurtadamlar tarafından yenmek ya da diğer özel rollerin güçlerini kullanması sonucunda ortaya çıkan etkilerin hepsi yeni turun başlangıcında ortaya çıkar. Kimin ne yaptığını bilmediğiniz için bir kişi birden fazla gücün etkisinde kalmış olabilir. (Örneğin avcı bilmeden kurtadamlar tarafından yenecek olan birini vurmuş olabilir.) Bu tip durumlara açıklık getirmek için tüm ölümler ve özel güçler arasında da bir sıralama vardır. Farklı rollerin güçleri arasındaki sıralama için bkz. Özel Roller
Tüm ölümler yeni turun başlangıcında olacağı için, özel güçler ya da yenmek gibi durumlarla ölen oyuncuların verdiği linç oyları, o turdaki linç oylamasından çıkarılmaz, bu kişilerin oyları her zaman sonuca dahil edilir.
Oyunda kurtadamların(ve varsa diğer kötü rollü kişilerin) sayısı iyilerin sayısına eşit olursa kötüler kazanır. Eğer oyundaki tüm kurtadamlar(ve varsa diğer kötü rollü kişiler) ölürse iyiler kazanır.
Oyun yöneticisinin size rolünüz hakkında yolladığı özel mesajları başkalarıyla konuşurken kanıt olarak kullanamazsınız. Birbirinizi sadece konuşarak ikna etmeye çalışın. Doğru ya da gerçek, ekran görüntüsü alıp paylaşan kişiler tespit edilip sonraki oyunlara alınmayacaktır.
Oyun sayfasında veya özel mesajla, mail atarak, mektup yazarak, dumanla mesaj göndererek her türlü ikna ve kandırmacayı yapabilirsiniz. Kendinizi başkası gibi tanıtabilirsiniz, birileriyle ittifak olabilirsiniz veya dolaplar çevirebilirsiniz. BU TİP ALDATMALARI YAPARKEN GERÇEK HAYATTA KİŞİLERİ KIRACAK/ÜZECEK ŞEYLER YAPMAYIN. Bu oyun üç günde biter gider, arkadaşlıklarınız çok daha önemli. Eğer bir oyuncu yoğun bir baskı altında kalır ve bu durumdan gerçekten rahatsızlık hissederse oyun yöneticisine özel mesajla başvurabilir. Oyun yöneticiniz durumu çözmek için gerekeni yapacaktır.
3-5 oyuncu: 1 kurtadam
6-8 oyuncu: 2 kurtadam, 1 özel rol
9-12 oyuncu: 3 kurtadam, 1-2 özel rol
13-16 oyuncu: 3-4 kurtadam, 2-3 özel rol
17-20 oyuncu: 4-5 kurtadam, 3-4 özel rol
21-24 oyuncu: 5-6 kurtadam, 4-5 özel rol
25-28 oyuncu: 6-7 kurtadam, 5-6 özel rol
29-32 oyuncu: 7-8 kurtadam, 6-7 özel rol
32'den fazla oyuncu almamaya çalışın. Gerekirse iki farklı oyun açılabilir.
Kurtadam sayısı kabaca oyuncu sayısı/4 ya da 5 şeklinde hesaplanır.
Kurtadam+Özel rollü kişi sayısı oyundaki masumların sayısından fazla olmamalıdır.
Özel rollü kişiler iyi ya da kötü olabilir(bkz. Özel Roller). Oyuncu sayısı ne kadar az ise, oyunda kullanılacak özel rollerin çoğunlukla iyiler tarafında olmasına o kadar dikkat edilmelidir. Yine aynı mantıkla kötü özel rollü kişi sayısını arttırıp kurtadam sayısını azaltılabilir.
Oyunun başlangıcında kurtadamlar birbirlerini tanırlar, kalan diğer oyuncular ise sadece kendi kimliklerini bilirler. Bu durumu değiştirebilecek bazı özel roller olabilir, bunlar için bkz. Özel Roller.
Oyun turlar halinde oynanır. Bir tur gerçek zamanlı olarak 24 saat sürer. Oyun yöneticisi ve oyuncular isterse bu zaman değiştirilebilir.
Oyuncuların en çok aktif olacağı zamanda yeni turun başlatılması oyunun heyecanını korumak açısından önemlidir. Yaz dönemindeki oyunların yeni tura 00.00'da başlaması bu nedenle önerilir.
Her turda, oyuna katılan herkes oyun başlığına en az bir mesaj yazmak ve bir linç oyu kullanmak zorundadır. Linç etmek istediğiniz kişiyi oyun başlığına Linç: ABC şeklinde yazarak belirtmeniz gerekir. Linç oyu kullanmayan kişiler gün sonunda ölür ve oyundan çıkarılır.
Her oyuncunun günde bir kere linç oyunu değiştirme hakkı vardır. Bunu oyun başlığına yeni bir mesaj atıp Linç Değişimi: XYZ şeklinde belirterek hakkını kullanabilir.
Oyun sayfasına attığınız mesajları düzenlemeyin. Çok kısa bir şey söyleyecek olsanız bile yeni mesaj atın. Arka arkaya bile atabilirsiniz burada spam sayılmaz mesajlar.
Linçle ya da diğer sebeplerle ölen kişilerin kimlikleri oyun sayfasında açıklanır.
Turun sonunda linç oyu alan kişilerden en çok oy alan linç edilir. Oylamada eşitlik varsa en yüksek oyu alan kişilerin hepsi linç edilir. Bu durumları değiştirebilecek bazı özel roller olabilir, bunlar için bkz. Özel Roller.
Kurtadamlar her gün bir kişiyi yemeye karar verirler. Verdikleri kararı tur içinde herhangi bir anda özel mesajla oyun yöneticisine bildirirler. Oyun yöneticisi, kurtadamların kimi yediğini yeni tur başlangıcında belirtir.
Özel güçlü kişiler her turda bir kere özel güçlerini kullanabilirler. Oyun yöneticisine durumu özel mesajla bildirirler, yeni turun başlangıcında özel gücün etkisi açığa çıkar.
Oyundaki linçler, kurtadamlar tarafından yenmek ya da diğer özel rollerin güçlerini kullanması sonucunda ortaya çıkan etkilerin hepsi yeni turun başlangıcında ortaya çıkar. Kimin ne yaptığını bilmediğiniz için bir kişi birden fazla gücün etkisinde kalmış olabilir. (Örneğin avcı bilmeden kurtadamlar tarafından yenecek olan birini vurmuş olabilir.) Bu tip durumlara açıklık getirmek için tüm ölümler ve özel güçler arasında da bir sıralama vardır. Farklı rollerin güçleri arasındaki sıralama için bkz. Özel Roller
Tüm ölümler yeni turun başlangıcında olacağı için, özel güçler ya da yenmek gibi durumlarla ölen oyuncuların verdiği linç oyları, o turdaki linç oylamasından çıkarılmaz, bu kişilerin oyları her zaman sonuca dahil edilir.
Oyunda kurtadamların(ve varsa diğer kötü rollü kişilerin) sayısı iyilerin sayısına eşit olursa kötüler kazanır. Eğer oyundaki tüm kurtadamlar(ve varsa diğer kötü rollü kişiler) ölürse iyiler kazanır.
Oyun yöneticisinin size rolünüz hakkında yolladığı özel mesajları başkalarıyla konuşurken kanıt olarak kullanamazsınız. Birbirinizi sadece konuşarak ikna etmeye çalışın. Doğru ya da gerçek, ekran görüntüsü alıp paylaşan kişiler tespit edilip sonraki oyunlara alınmayacaktır.
Oyun sayfasında veya özel mesajla, mail atarak, mektup yazarak, dumanla mesaj göndererek her türlü ikna ve kandırmacayı yapabilirsiniz. Kendinizi başkası gibi tanıtabilirsiniz, birileriyle ittifak olabilirsiniz veya dolaplar çevirebilirsiniz. BU TİP ALDATMALARI YAPARKEN GERÇEK HAYATTA KİŞİLERİ KIRACAK/ÜZECEK ŞEYLER YAPMAYIN. Bu oyun üç günde biter gider, arkadaşlıklarınız çok daha önemli. Eğer bir oyuncu yoğun bir baskı altında kalır ve bu durumdan gerçekten rahatsızlık hissederse oyun yöneticisine özel mesajla başvurabilir. Oyun yöneticiniz durumu çözmek için gerekeni yapacaktır.
Burada adı geçen tüm özel rolleri kullanmak zorunda değilsiniz. Oyuncu sayısına ve oyunun temasına göre istediğiniz özel rolleri kullanabilirsiniz, isimlerini değiştirebilirsiniz ya da yeni roller ekleyebilirsiniz. Yeni roller eklemek ya da var olanları değiştirmek istiyorsanız oyununuzu başlatmadan önce benimle iletişime geçin lütfen.
Özel rollerde görülen varyant kuralları her oyunda kullanmak zorunda değildir.
Tüm özel güçler her turda bir kere kullanılabilir, kullanılan özel güçler yeni turun başlangıcında etki ederler.
Rollerin yanında iyi, kötü ve nötr şeklinde bu roldeki kişilerin hangi gruba dahil olduğu belirtilmiştir. İyi rollü kişilerin kötülerin kazanmasına bilerek ve isteyerek yardım etmesi ya da kötü rollülerin iyiler yardım etmesi YASAKTIR. Ben köylüyüm ama iyilere kızdım, gideyim de kurtadamlara yardım edeyim diyemezsiniz vs.
Özel rollerin sahip oldukları güçler, kullandıktan sonra (yani oyun yöneticisine özel mesajla bu turda şunu yapacağım diye mesaj attıktan sonra) değiştirilemez, geri alınamaz, iptal edilemez. Oyun yöneticisine gönderdiğiniz ilk mesajda yaptığınız şey o tur için geçerlidir. Özel güçlerinizi kullanmadan önce iyi düşünün.
Köylü - İyi: Özel gücü yoktur, özel rol de değildir aslında. Her turda birilerini linç etmeye karar verirler.
Kurtadam - Kötü: Oyundaki kurtadamlar birbirlerini tanırlar. Her turda oyun yöneticisine özel mesaj gönderip bir kişiyi yediklerini belirtirler. Yeni turun başında bu kişi ölür. Oyunda vampirler varsa kazanmak için tüm vampirleri de öldürmeleri gerekir. Eğer saldırdıkları kişi bir şekilde ölmezse kendisine saldırıldığını bilir ancak kimlerin saldırdığını bilmez.
Varyant kural: Dönüştürme
Eğer oyundaki kurtadam sayısı başlangıçtakinin yarısına ya da daha azına düşmüşse, kurtadamlar diğer oyunculardan birini kurtadama dönüştürmeyi deneyebilirler.
Bu özellik her oyunda bir kere kullanılabilir.
Dönüştürme işlemi sonucunda kurtadam olan kişi diğer kurtadamların kimliğini öğrenir ve kötüler tarafına geçmiş olur.
Özel güçlü kişiler dönüştürülmeye çalışılırsa Vampir, Melek, İmam, Mübarek ve Lanetli hariç dönüştürme başarılı olur. Bu özel roller dönüştürülmeye çalışılırsa kurtadamların gücü boşa gider.
Dönüşen kişinin önceki özel gücü iptal olur, normal bir kurtadama dönüşür.
Vampir - Kötü: Oyunda kurtadamlar haricindeki diğer kötü roldür. Hem kurtadamlara hem de köylülere karşı savaşırlar. Oyundaki sayıları kurtadamlara göre daha azdır, birbirlerinin kimliğini bilirler. Vampirler her tur birinin kanını içerek öldürebilirler. Seçtikleri bir kişiyi oyun yöneticisine özel mesajla göndererek onun kanını emebilirler.
Kanı emilen kişi Melek, Mübarek ya da İmam değilse ölür, Melek, Mübarek ya da İmam'ın kanını emmeye çalışırlarsa bu özel rollere bir şey olmaz, saldırılan kişi vampirlerden birinin kimliğini öğrenir ve vampirler bir sonraki turda kan emme güçlerini kullanamazlar.
Vampirler başarıyla kan emdikleri bir turun sonraki turunda linç oyları ile öldürülemezler, sadece diğer özel rollerin kullandığı güçler sonucu ölebilirler(Avcının kurşunu, celladın baltası, kurtadamların yemesi vs.) Eğer saldırdıkları kişi bir şekilde ölmezse kendisine saldırıldığını bilir ancak kimlerin saldırdığını bilmez.
Varyant kural: Dönüştürme
Eğer oyundaki vampir sayısı başlangıçta birden fazlaysa ve zaman içinde bire düşmüşse, kalan son vampir yeni birini vampir yapmayı deneyebilir.
Bu özellik her oyunda bir kere kullanılabilir.
Dönüştürme işlemi sonucunda vampir olan kişi diğer vampirin kimliğini öğrenir ve kötüler tarafına geçmiş olur.
Özel güçlü kişiler dönüştürülmeye çalışılırsa Kurtadam, Melek, İmam, Mübarek ve Lanetli hariç dönüştürme başarılı olur. Bu dört özel rol dönüştürülmeye çalışılırsa vampirlerin dönüştürme gücü boşa gider.
Dönüşen kişinin önceki özel gücü iptal olur, normal bir vampire dönüşür.
Avcı - İyi: Kimliğini sadece kendisi ve varsa diğer avcılar bilir. Oyuncu sayısına göre belli sayıda kurşunu vardır. Kaç kurşunu olduğu her oyunda ayrıca belirtilir. Her turda bir kişiyi vurmayı seçebilir, seçtiği kişiyi oyun yöneticisine özel mesajla göndermesi gerekir. Vurulan kişi yeni turun başlangıcında kimliğiyle beraber açıklanır. Eğer avcı tüm kurşunları ile iyi rollerden birilerini öldürürse intihar eder.
Varyant kural: Kurşun yenilenmesi
Eğer avcı tüm kurşunlarıyla kötü rollü birilerini vurursa bir kurşun daha kazanır.
Bu özellik her oyunda bir kere kullanılabilir.
Kahin - İyi: Kimliğini sadece kendisi bilir. Her turda bir kere istediği bir oyuncunun kimliğini öğrenme hakkı vardır. Özel mesajla her turda oyun yöneticisine bir isim verir, bu kişinin kimliğini yeni turun başlangıcında öğrenir.
Varyant kural: Telepati
Kahin bir kişiyle telepati kurarak kendisinin kahin olduğunu kesin olarak gösterebilir.
Bu özelliği kullanmak için oyun yöneticisine özel mesaj atarak kiminle telepati kuracağını söylemelidir.
Oyun yöneticisi, telepati kurulan kişiye kahinin kimliğini açıklar.
Bu özellik her oyunda bir kere kullanılabilir.
Varyant kural 2: Fal Bakma
Kahin bir kişiye kendi kimliğini açıklar. Kimliğini açıkladığı kişiye de bir adet soru sorma hakkı verir.
Bu özelliği kullanmak için oyun yöneticisine kimin falına bakacağını özel mesajla yollamalıdır.
Fal bakılan kişi başka oyuncuların kimliğini öğrenmek dışında, oyunla ilgili istediği soruyu sorabilir.
Fal bakılan kişinin sorduğu soruyu oyun yöneticisi yanıtlar. Oyun yöneticisi bu soruya kesin doğru olacak bir cevap verir.
Sorunun kesin doğru bir cevabı yoksa, cevap oyunun güncel durumu için en uygun şekilde verilir ve bunun kesin cevap olmadığı belirtilir.
Fal bakılan kişinin sorduğu soruyu ve aldığı cevabı hem kendisi hem de kahin öğrenir. Diğer oyuncularla paylaşıp paylaşmamak kahin ve falı bakılan kişinin tercihine kalmıştır.
Bu özellik her oyunda bir kere kullanılabilir.
Melek - İyi: Kimliğini sadece kendisi bilir. Oyuncu sayısına göre belli sayıda koruma hakkı vardır. Kaç koruma hakkı olduğu her oyunda ayrıca belirtilir. Melek istediği zaman kendisi hariç bir kişiyi bir turluğuna korumayı seçebilir. Korumak istediği kişiyi oyun yöneticisine bildirir, korunan kişi o turda hiçbir şekilde ölmez ya da zarar verici özel güçlerden etkilenmez. Korunan kişinin kimliği açığa çıkmaz ancak oyuncular linç oylarına bakarak ya da diğer özel rollü kişiler yaptıkları eylemleri değerlendirerek kimin korunduğunu anlamayı deneyebilir. Melek koruma gücü ile kötü karakterlerden birini bilerek ya da bilmeyerek ölümden kurtarırsa Düşmüş Melek olur.
Varyant kural: Kutsal Işık
Melek kendisi dışında bir kişiyi kutsal ışığıyla aydınlatabilir.
Kutsal ışığa maruz kalan kişi iyi rollerden birinde ise o turda koruma altındaymış gibi olur, ölmez ve zarar verici özel güçlerden etkilenmez.
Kutsal ışığa maruz kalan kişi kötü rollerden birinde ise yanarak ölür.
Melek bu özelliğini kullanarak tüm enerjisini harcamış olur, kalan koruma güçleri varsa onlar yok olur.
Bu özellik her oyunda bir kere kullanılabilir.
İmam - İyi: Kimliğini sadece kendisi bilir. Oyuncu sayısına göre belli miktarda muska yapma hakkı vardır. Oyun yöneticisine mesaj atarak kendisi hariç istediği birine muska verebilir. Muskaya sahip olan kişi, öldürmeli özel güçler haricindeki tüm özel güçlere karşı korunmuş olur. Örneğin muskası olan bir kişiye kahin baktığında bir şey göremez, cadının laneti tutmaz, meleğin koruma gücü çalışmaz, hayalet musallat olmaz, dönüştürme güçleri çalışmaz vs; ancak muska sahibi birisi avcılar tarafından vurulabilir, kurtadamlar tarafından yenebilir ya da linç edilebilir. Muskalar bir özel gücü engelledikten sonra dumanlar çıkararak yanar, muska sahibi biri kendisi üstünde bir özel güç kullanılmaya çalışıldığını anlar; ancak kimin ne yapmaya çalıştığını anlamaz.
Mübarek - İyi: Kimliğini sadece kendisi bilir. Herhangi bir sebeple tek seferde ölmez. Öldürmek için ikinci kez linç edilmesi, yenmesi, vurulması, zehirlenmesi vs. gerekir. Birinci ölüşünden sonra kimliği açığa çıkmaz ancak oyuncular ölmesi gereken birinin ölmemesi halide durumdan şüphelenip kimin mübarek olduğunu anlamayı deneyebilir.
Otacı - İyi: Oyundaki köylülerden birisidir, kimliğini sadece kendisi bilir. Elinde belli sayıda kurtboğan otu vardır. Oyun yöneticisine özel mesajla kurtboğan otlarını birine verdiğini söyleyebilir. Kurtboğan otunu alan kişi kurtadamsa ölür, avcıysa +1 kurşun hakkı kazanır. Diğer özel rollerden biriyse ya da köylüyse bir şey olmaz. Kurboğan otunu alan kişi otacının kimliğini öğrenir.
Oduncu - İyi: Oyundaki köylülerden birisidir, kimliğini sadece kendisi bilir. Elinde belli sayıda tahta kazık vardır. Oyun yöneticisine özel mesajla tahta kazıklarını birine verdiğini söyleyebilir. Tahta kazığı alan kişi vampirse ölür, avcıysa +1 kurşun hakkı kazanır. Diğer özel rollerden biriyse ya da köylüyse bir şey olmaz. Tahta kazığı alan kişi oduncunun kimliğini öğrenir.
Hain - Kötü: Kimliğini sadece kendisi bilir. Oyun başında kendi tercihine göre vampirlerden ya da kurtadamlardan birinin kimliğini öğrenir. Herhangi bir özel güç tarafından hain kimliği açığa çıkmaz, örneğin kahin bu kişiye bakarsa kişinin masum bir köylü olduğunu görür ya da melek tarafından kutsal ışık gücü kullanıldığında iyilerden biri gibi koruma altına alınır. Sadece ölürse hain olduğu açığa çıkar.
Cadı - Kötü: Kimliğini sadece kendisi bilir. Oyuncu sayısına göre belli sayıda lanetleme hakkı vardır. Kaç lanetleme hakkı olduğu her oyunda ayrıca belirtilir. Her turda istediği birini lanetleyebilir. Lanetlemek istediği kişiyi oyun yöneticisine bildirir, lanetlenen kişi varsa özel güçlerini kullanamaz ve lanetlenen kişinin o turda attığı linç oyu geçersiz olur. Lanetlenen kişi kurtadamsa diğer kurtadamlar hala birini yiyebilir. Lanetlenen kişi vampirse diğer vampirler hala birinin kanını içebilir; ancak lanetlenmiş vampir kan içmemiş sayılır ve linç oylarıyla ölebilir. Oyunda kimin lanetlendiği açık olarak belirtilmez ancak oyuncular linç oylarını sayarak durumu anlamaya çalışabilirler.
Varyant kural: Zehir
Cadı istediği birini kimseye fark ettirmeden zehirleyebilir.
Zehirlemek istediği kişiyi oyun yöneticisine bildirir.
Zehirlenen kişi yeni turun başlangıcında ölür.
Cadı lanetleme gücünü bu oyunda tekrar kullanamaz.
Bu özellik her oyunda bir kere kullanılabilir.
Düşmüş Melek - Nötr: Kimliğini sadece kendisi bilir. Eskiden bir melek iken koruma gücüyle bilerek ya da bilmeyerek kötü rollerden birini ölümden kurtarmışsa bu hale geçer. Düşmüş Melek, Melek halinden kalan koruma gücü sayısı kadar lanete sahip olur. Bu lanet, cadının laneti ile aynıdır(bkz. Cadı) Düşmüş Melek halindeyken yapılan tüm lanetlemeler kötü rollü oyunculara isabet ettiyse Düşmüş Melek tekrar yükselip Melek olmayı seçebilir.
Cellat - Nötr: Kimliğini sadece kendisi bilir. Oyun boyunca baltasıyla seçtiği belli sayıda kişiyi infaz etme hakkı vardır. Kaç kişiyi infaz edebileceği oyuncu sayısına göre belirlenir. İyilerin ya da kötülerin tarafında çalışmayı seçebilir.
Lanetli - Nötr: Kimliğini sadece kendisi bilir. Oyun boyunca herkes gibi linç oyları kullanır; ancak verdiği linç oyları tur sonunda geçersiz sayılır. Lanetli kişi kendi oylarının geçersiz olduğunu bildiği için isterse stratejik oylar kullanarak tur sonucunu değiştirmeyi deneyebilir ya da sonucu değiştirmeyecek oylar vererek kendini gizleyebilir vs. Oyunda kimin lanetli olduğu ve hangi oyların geçersiz sayıldığı açık olarak belirtilmez ancak oyuncular linç oylarını sayarak durumu anlamaya çalışabilirler. İyilerin ya da kötülerin yanında çalışmayı seçebilir.
Lanetli kişiyi öldüren kişi, lanet nedeniyle ölür. (Bu varyant kural değil, rolün normal özelliğidir.)
Eğer kurtadamlar ya da vampirler tarafından öldürülürse onlardan rastgele bir tanesi ölür.
Eğer bir linç oylamasında ölürse, o turda lanetliye linç oyu atan ilk kişi ölür.
Eğer özel güçlü birileri tarafından öldürülürse o gücü kullanan kişi ölür.
Eğer başka bir nedenle öldüyse duruma uygun olarak lanetlinin ölmesine neden olan ilk kişi ölür.
Muhtar - Nötr: Kimliğini tüm oyuncular bilir. Oyun başında oyun yöneticisi tarafından belirlenir ve oyun başlığına yazılır. Muhtar başka özel rolü olan bir kişi de olabilir. Hem melek hem muhtar, hem kurtadam hem muhtar vs. olmak mümkündür. Muhtarın her oyunda belli sayıda çifte linç oyu verme hakkı vardır. Kaç çifte linç oyu olduğu her oyunda ayrıca belirtilir. Bir turda isterse aynı kişiye iki oy, isterse iki farklı kişiye birer oy verebilir.
Muhtar ölürse, oyuncular oyun sayfasında yeni bir muhtar seçerler. Muhtarın kalan çifte linç oyu hakkı yeni muhtara geçer.
Hayalet - Nötr: Her turun başında, bir önceki turda ölen kişilerin hayalet olarak geri dönme ihtimali vardır. Bu şans %10-%25 arasındadır, oyun yöneticisinin takdirine kalmıştır. Hayalet olarak yeniden doğan kişi, istediği oyuncuya musallat olur. Hayalet oyun başlığına sadece musallat olduğu kişinin adını yazabilir, oyun hakkında başka yorum yapamaz. Hayaletin musallat olduğu kişi bir turluğuna linç oyu kullanamaz, özel gücü varsa bunu da kullanamaz ve oyun başlığında yorum yapamaz. (Bu kişi linç oyu kullanmadığı için oyundan çıkarılmaz.)
Hayalet kurtadamlardan birine musallat olduysa kurtadamlar o turda birini yiyemezler. Vampirlerden birine musallat olduysa vampirler o turda birinin kanını içemezler.
Özel rollerde görülen varyant kuralları her oyunda kullanmak zorunda değildir.
Tüm özel güçler her turda bir kere kullanılabilir, kullanılan özel güçler yeni turun başlangıcında etki ederler.
Rollerin yanında iyi, kötü ve nötr şeklinde bu roldeki kişilerin hangi gruba dahil olduğu belirtilmiştir. İyi rollü kişilerin kötülerin kazanmasına bilerek ve isteyerek yardım etmesi ya da kötü rollülerin iyiler yardım etmesi YASAKTIR. Ben köylüyüm ama iyilere kızdım, gideyim de kurtadamlara yardım edeyim diyemezsiniz vs.
Özel rollerin sahip oldukları güçler, kullandıktan sonra (yani oyun yöneticisine özel mesajla bu turda şunu yapacağım diye mesaj attıktan sonra) değiştirilemez, geri alınamaz, iptal edilemez. Oyun yöneticisine gönderdiğiniz ilk mesajda yaptığınız şey o tur için geçerlidir. Özel güçlerinizi kullanmadan önce iyi düşünün.
Köylü - İyi: Özel gücü yoktur, özel rol de değildir aslında. Her turda birilerini linç etmeye karar verirler.
Kurtadam - Kötü: Oyundaki kurtadamlar birbirlerini tanırlar. Her turda oyun yöneticisine özel mesaj gönderip bir kişiyi yediklerini belirtirler. Yeni turun başında bu kişi ölür. Oyunda vampirler varsa kazanmak için tüm vampirleri de öldürmeleri gerekir. Eğer saldırdıkları kişi bir şekilde ölmezse kendisine saldırıldığını bilir ancak kimlerin saldırdığını bilmez.
Varyant kural: Dönüştürme
Eğer oyundaki kurtadam sayısı başlangıçtakinin yarısına ya da daha azına düşmüşse, kurtadamlar diğer oyunculardan birini kurtadama dönüştürmeyi deneyebilirler.
Bu özellik her oyunda bir kere kullanılabilir.
Dönüştürme işlemi sonucunda kurtadam olan kişi diğer kurtadamların kimliğini öğrenir ve kötüler tarafına geçmiş olur.
Özel güçlü kişiler dönüştürülmeye çalışılırsa Vampir, Melek, İmam, Mübarek ve Lanetli hariç dönüştürme başarılı olur. Bu özel roller dönüştürülmeye çalışılırsa kurtadamların gücü boşa gider.
Dönüşen kişinin önceki özel gücü iptal olur, normal bir kurtadama dönüşür.
Vampir - Kötü: Oyunda kurtadamlar haricindeki diğer kötü roldür. Hem kurtadamlara hem de köylülere karşı savaşırlar. Oyundaki sayıları kurtadamlara göre daha azdır, birbirlerinin kimliğini bilirler. Vampirler her tur birinin kanını içerek öldürebilirler. Seçtikleri bir kişiyi oyun yöneticisine özel mesajla göndererek onun kanını emebilirler.
Kanı emilen kişi Melek, Mübarek ya da İmam değilse ölür, Melek, Mübarek ya da İmam'ın kanını emmeye çalışırlarsa bu özel rollere bir şey olmaz, saldırılan kişi vampirlerden birinin kimliğini öğrenir ve vampirler bir sonraki turda kan emme güçlerini kullanamazlar.
Vampirler başarıyla kan emdikleri bir turun sonraki turunda linç oyları ile öldürülemezler, sadece diğer özel rollerin kullandığı güçler sonucu ölebilirler(Avcının kurşunu, celladın baltası, kurtadamların yemesi vs.) Eğer saldırdıkları kişi bir şekilde ölmezse kendisine saldırıldığını bilir ancak kimlerin saldırdığını bilmez.
Varyant kural: Dönüştürme
Eğer oyundaki vampir sayısı başlangıçta birden fazlaysa ve zaman içinde bire düşmüşse, kalan son vampir yeni birini vampir yapmayı deneyebilir.
Bu özellik her oyunda bir kere kullanılabilir.
Dönüştürme işlemi sonucunda vampir olan kişi diğer vampirin kimliğini öğrenir ve kötüler tarafına geçmiş olur.
Özel güçlü kişiler dönüştürülmeye çalışılırsa Kurtadam, Melek, İmam, Mübarek ve Lanetli hariç dönüştürme başarılı olur. Bu dört özel rol dönüştürülmeye çalışılırsa vampirlerin dönüştürme gücü boşa gider.
Dönüşen kişinin önceki özel gücü iptal olur, normal bir vampire dönüşür.
Avcı - İyi: Kimliğini sadece kendisi ve varsa diğer avcılar bilir. Oyuncu sayısına göre belli sayıda kurşunu vardır. Kaç kurşunu olduğu her oyunda ayrıca belirtilir. Her turda bir kişiyi vurmayı seçebilir, seçtiği kişiyi oyun yöneticisine özel mesajla göndermesi gerekir. Vurulan kişi yeni turun başlangıcında kimliğiyle beraber açıklanır. Eğer avcı tüm kurşunları ile iyi rollerden birilerini öldürürse intihar eder.
Varyant kural: Kurşun yenilenmesi
Eğer avcı tüm kurşunlarıyla kötü rollü birilerini vurursa bir kurşun daha kazanır.
Bu özellik her oyunda bir kere kullanılabilir.
Kahin - İyi: Kimliğini sadece kendisi bilir. Her turda bir kere istediği bir oyuncunun kimliğini öğrenme hakkı vardır. Özel mesajla her turda oyun yöneticisine bir isim verir, bu kişinin kimliğini yeni turun başlangıcında öğrenir.
Varyant kural: Telepati
Kahin bir kişiyle telepati kurarak kendisinin kahin olduğunu kesin olarak gösterebilir.
Bu özelliği kullanmak için oyun yöneticisine özel mesaj atarak kiminle telepati kuracağını söylemelidir.
Oyun yöneticisi, telepati kurulan kişiye kahinin kimliğini açıklar.
Bu özellik her oyunda bir kere kullanılabilir.
Varyant kural 2: Fal Bakma
Kahin bir kişiye kendi kimliğini açıklar. Kimliğini açıkladığı kişiye de bir adet soru sorma hakkı verir.
Bu özelliği kullanmak için oyun yöneticisine kimin falına bakacağını özel mesajla yollamalıdır.
Fal bakılan kişi başka oyuncuların kimliğini öğrenmek dışında, oyunla ilgili istediği soruyu sorabilir.
Fal bakılan kişinin sorduğu soruyu oyun yöneticisi yanıtlar. Oyun yöneticisi bu soruya kesin doğru olacak bir cevap verir.
Sorunun kesin doğru bir cevabı yoksa, cevap oyunun güncel durumu için en uygun şekilde verilir ve bunun kesin cevap olmadığı belirtilir.
Fal bakılan kişinin sorduğu soruyu ve aldığı cevabı hem kendisi hem de kahin öğrenir. Diğer oyuncularla paylaşıp paylaşmamak kahin ve falı bakılan kişinin tercihine kalmıştır.
Bu özellik her oyunda bir kere kullanılabilir.
Melek - İyi: Kimliğini sadece kendisi bilir. Oyuncu sayısına göre belli sayıda koruma hakkı vardır. Kaç koruma hakkı olduğu her oyunda ayrıca belirtilir. Melek istediği zaman kendisi hariç bir kişiyi bir turluğuna korumayı seçebilir. Korumak istediği kişiyi oyun yöneticisine bildirir, korunan kişi o turda hiçbir şekilde ölmez ya da zarar verici özel güçlerden etkilenmez. Korunan kişinin kimliği açığa çıkmaz ancak oyuncular linç oylarına bakarak ya da diğer özel rollü kişiler yaptıkları eylemleri değerlendirerek kimin korunduğunu anlamayı deneyebilir. Melek koruma gücü ile kötü karakterlerden birini bilerek ya da bilmeyerek ölümden kurtarırsa Düşmüş Melek olur.
Varyant kural: Kutsal Işık
Melek kendisi dışında bir kişiyi kutsal ışığıyla aydınlatabilir.
Kutsal ışığa maruz kalan kişi iyi rollerden birinde ise o turda koruma altındaymış gibi olur, ölmez ve zarar verici özel güçlerden etkilenmez.
Kutsal ışığa maruz kalan kişi kötü rollerden birinde ise yanarak ölür.
Melek bu özelliğini kullanarak tüm enerjisini harcamış olur, kalan koruma güçleri varsa onlar yok olur.
Bu özellik her oyunda bir kere kullanılabilir.
İmam - İyi: Kimliğini sadece kendisi bilir. Oyuncu sayısına göre belli miktarda muska yapma hakkı vardır. Oyun yöneticisine mesaj atarak kendisi hariç istediği birine muska verebilir. Muskaya sahip olan kişi, öldürmeli özel güçler haricindeki tüm özel güçlere karşı korunmuş olur. Örneğin muskası olan bir kişiye kahin baktığında bir şey göremez, cadının laneti tutmaz, meleğin koruma gücü çalışmaz, hayalet musallat olmaz, dönüştürme güçleri çalışmaz vs; ancak muska sahibi birisi avcılar tarafından vurulabilir, kurtadamlar tarafından yenebilir ya da linç edilebilir. Muskalar bir özel gücü engelledikten sonra dumanlar çıkararak yanar, muska sahibi biri kendisi üstünde bir özel güç kullanılmaya çalışıldığını anlar; ancak kimin ne yapmaya çalıştığını anlamaz.
Mübarek - İyi: Kimliğini sadece kendisi bilir. Herhangi bir sebeple tek seferde ölmez. Öldürmek için ikinci kez linç edilmesi, yenmesi, vurulması, zehirlenmesi vs. gerekir. Birinci ölüşünden sonra kimliği açığa çıkmaz ancak oyuncular ölmesi gereken birinin ölmemesi halide durumdan şüphelenip kimin mübarek olduğunu anlamayı deneyebilir.
Otacı - İyi: Oyundaki köylülerden birisidir, kimliğini sadece kendisi bilir. Elinde belli sayıda kurtboğan otu vardır. Oyun yöneticisine özel mesajla kurtboğan otlarını birine verdiğini söyleyebilir. Kurtboğan otunu alan kişi kurtadamsa ölür, avcıysa +1 kurşun hakkı kazanır. Diğer özel rollerden biriyse ya da köylüyse bir şey olmaz. Kurboğan otunu alan kişi otacının kimliğini öğrenir.
Oduncu - İyi: Oyundaki köylülerden birisidir, kimliğini sadece kendisi bilir. Elinde belli sayıda tahta kazık vardır. Oyun yöneticisine özel mesajla tahta kazıklarını birine verdiğini söyleyebilir. Tahta kazığı alan kişi vampirse ölür, avcıysa +1 kurşun hakkı kazanır. Diğer özel rollerden biriyse ya da köylüyse bir şey olmaz. Tahta kazığı alan kişi oduncunun kimliğini öğrenir.
Hain - Kötü: Kimliğini sadece kendisi bilir. Oyun başında kendi tercihine göre vampirlerden ya da kurtadamlardan birinin kimliğini öğrenir. Herhangi bir özel güç tarafından hain kimliği açığa çıkmaz, örneğin kahin bu kişiye bakarsa kişinin masum bir köylü olduğunu görür ya da melek tarafından kutsal ışık gücü kullanıldığında iyilerden biri gibi koruma altına alınır. Sadece ölürse hain olduğu açığa çıkar.
Cadı - Kötü: Kimliğini sadece kendisi bilir. Oyuncu sayısına göre belli sayıda lanetleme hakkı vardır. Kaç lanetleme hakkı olduğu her oyunda ayrıca belirtilir. Her turda istediği birini lanetleyebilir. Lanetlemek istediği kişiyi oyun yöneticisine bildirir, lanetlenen kişi varsa özel güçlerini kullanamaz ve lanetlenen kişinin o turda attığı linç oyu geçersiz olur. Lanetlenen kişi kurtadamsa diğer kurtadamlar hala birini yiyebilir. Lanetlenen kişi vampirse diğer vampirler hala birinin kanını içebilir; ancak lanetlenmiş vampir kan içmemiş sayılır ve linç oylarıyla ölebilir. Oyunda kimin lanetlendiği açık olarak belirtilmez ancak oyuncular linç oylarını sayarak durumu anlamaya çalışabilirler.
Varyant kural: Zehir
Cadı istediği birini kimseye fark ettirmeden zehirleyebilir.
Zehirlemek istediği kişiyi oyun yöneticisine bildirir.
Zehirlenen kişi yeni turun başlangıcında ölür.
Cadı lanetleme gücünü bu oyunda tekrar kullanamaz.
Bu özellik her oyunda bir kere kullanılabilir.
Düşmüş Melek - Nötr: Kimliğini sadece kendisi bilir. Eskiden bir melek iken koruma gücüyle bilerek ya da bilmeyerek kötü rollerden birini ölümden kurtarmışsa bu hale geçer. Düşmüş Melek, Melek halinden kalan koruma gücü sayısı kadar lanete sahip olur. Bu lanet, cadının laneti ile aynıdır(bkz. Cadı) Düşmüş Melek halindeyken yapılan tüm lanetlemeler kötü rollü oyunculara isabet ettiyse Düşmüş Melek tekrar yükselip Melek olmayı seçebilir.
Cellat - Nötr: Kimliğini sadece kendisi bilir. Oyun boyunca baltasıyla seçtiği belli sayıda kişiyi infaz etme hakkı vardır. Kaç kişiyi infaz edebileceği oyuncu sayısına göre belirlenir. İyilerin ya da kötülerin tarafında çalışmayı seçebilir.
Lanetli - Nötr: Kimliğini sadece kendisi bilir. Oyun boyunca herkes gibi linç oyları kullanır; ancak verdiği linç oyları tur sonunda geçersiz sayılır. Lanetli kişi kendi oylarının geçersiz olduğunu bildiği için isterse stratejik oylar kullanarak tur sonucunu değiştirmeyi deneyebilir ya da sonucu değiştirmeyecek oylar vererek kendini gizleyebilir vs. Oyunda kimin lanetli olduğu ve hangi oyların geçersiz sayıldığı açık olarak belirtilmez ancak oyuncular linç oylarını sayarak durumu anlamaya çalışabilirler. İyilerin ya da kötülerin yanında çalışmayı seçebilir.
Lanetli kişiyi öldüren kişi, lanet nedeniyle ölür. (Bu varyant kural değil, rolün normal özelliğidir.)
Eğer kurtadamlar ya da vampirler tarafından öldürülürse onlardan rastgele bir tanesi ölür.
Eğer bir linç oylamasında ölürse, o turda lanetliye linç oyu atan ilk kişi ölür.
Eğer özel güçlü birileri tarafından öldürülürse o gücü kullanan kişi ölür.
Eğer başka bir nedenle öldüyse duruma uygun olarak lanetlinin ölmesine neden olan ilk kişi ölür.
Muhtar - Nötr: Kimliğini tüm oyuncular bilir. Oyun başında oyun yöneticisi tarafından belirlenir ve oyun başlığına yazılır. Muhtar başka özel rolü olan bir kişi de olabilir. Hem melek hem muhtar, hem kurtadam hem muhtar vs. olmak mümkündür. Muhtarın her oyunda belli sayıda çifte linç oyu verme hakkı vardır. Kaç çifte linç oyu olduğu her oyunda ayrıca belirtilir. Bir turda isterse aynı kişiye iki oy, isterse iki farklı kişiye birer oy verebilir.
Muhtar ölürse, oyuncular oyun sayfasında yeni bir muhtar seçerler. Muhtarın kalan çifte linç oyu hakkı yeni muhtara geçer.
Hayalet - Nötr: Her turun başında, bir önceki turda ölen kişilerin hayalet olarak geri dönme ihtimali vardır. Bu şans %10-%25 arasındadır, oyun yöneticisinin takdirine kalmıştır. Hayalet olarak yeniden doğan kişi, istediği oyuncuya musallat olur. Hayalet oyun başlığına sadece musallat olduğu kişinin adını yazabilir, oyun hakkında başka yorum yapamaz. Hayaletin musallat olduğu kişi bir turluğuna linç oyu kullanamaz, özel gücü varsa bunu da kullanamaz ve oyun başlığında yorum yapamaz. (Bu kişi linç oyu kullanmadığı için oyundan çıkarılmaz.)
Hayalet kurtadamlardan birine musallat olduysa kurtadamlar o turda birini yiyemezler. Vampirlerden birine musallat olduysa vampirler o turda birinin kanını içemezler.
Şimdi öncelikle bu oyunda her tür kandırmaca, dolap, dümen vs. serbest. Bu konuda bir anlaşalım. Ali ile veli ittifak olmuşlar, Zehra-Banu-Gizem grup kurmuş Fatma'yı da eş başkan yapmışlar. Ne güzel. Ya da yapmamışlar, sadece birisi böyle düşünülmesini istiyor. O da kabul. Parti kurmak, oy çalmak, ortalığı karıştırmak vs. serbest. Bunları da birilerini konuşup ikna ederek yapıyorsunuz. İnsanları konuşarak ikna ettiği için birini suçlayamazsınız. Daha açık şekilde söylemek gerekirse, insanları kandırdıkları ya da kandırıldıkları için ahlaksızlıkla, acizlikle, yetersizlikle, mantıksızlıkla vs. suçlayamazsınız. Oyunun doğası bu, birileri kanacak ki ötekiler kandırabilsin.
Oyun içinde şu tarz davranıyor, bence bu nedenle bu kişi kurtadamdır/avcıdır/köylüdür vs. demek serbest. Birileri hakkında "oyun içindeki tavırları" nedeniyle bir iddiada bulunuyorsanız, bu iddianız "oyun içiyle ilgili" bir iddia olsun. İnsanlara oyundaki tavırları için oyun içindeki verilerle cevap verin. Sen neden onu linç ettin çok saçma bir hamle demeyin. Neden böyle yapmaması gerektiğini anlatın kişiye, ikna olursa o hamleyi yapmaz belki. İnsanların kandırıldığını ve sizin yolunuzun hak yolu olduğunu düşünüyorsanız bunu güzelce, mantıklı argümanlar üreterek açıklamaya çalışmanız güzel bir şey olur, sağa sola diş göstermekse pek bilgece olmaz.
Eski oyunda bu kişi bu roldeydi, şimdi de bu roldedir mantığı çok fazla kullanılıyor. Bunu acilen bırakmanız lazım. Çünkü rolleri rastgele belirliyoruz her seferinde. Bir kişi beş kere üst üste köylü de olabilir, her oyunda başka bir özel role gelmiş de olabilir. Anahtar kelime RASTGELE. Ancak bu kişilerin önceki oyundaki hareketlerinden yola çıkarak bu oyundaki rolleriyle ilgili çıkarımlar yapamazsınız anlamına gelmiyor. "Önceki oyunda Ramiz çok agresif oynadı, herkese mesaj atıp suçladı ve sonuçta kurtadam çıktı. Bu oyunda da aynı şeyi yapıyor, yine kurtadam olabilir." demenizde sakınca yok. Bu kesin olarak doğru olmayabilir, belki Ramiz sizi kandırmak için öyle bir taktik yapıyordur, bilemezsiniz. "İŞTE YİNE GELDİ RAMİZ, KESİN BU YİNE ŞEREFSİZDİR, KURTADAMDIR ÖLDÜRÜN." demenizde sakınca var. Adı Ramiz olan varsa çok özür diliyorum. Seni seviyorum Ramiz <3
Ek olarak Ramiz'i her oyunda ilk linç edilecekler listesine koymanız kurallara göre yasak değil ancak Ramiz kardeşimin de oyundan zevk alma hakkı olduğunu hatırlayın lütfen. İki oyunda kurtadam çıktı diye Ramiz'in tüm kariyerini söndürüyorsunuz. Belki bu sefer Ramiz sizin tarafınızdadır?
Oyun sayfasında ateşli tartışmalar çıkabiliyor. Doğaldır, çıksın da zaten. Kendinizi bu tartışmaların içinde bulursanız dikkat etmeniz gereken üç şey var.
Birincisi: Burada herkes ROL YAPIYOR. Karşınızda gerçek kurtadamlar, vampirler, cadılar yok. Bunun farkında olun, çok gaza gelmeyin.
İkincisi: neyse ikiyi sallayın şu an gelmedi aklıma.
Üçüncüsü: Tartışmayı sonsuza kadar sürdürmek zorunda değilsiniz. Karşınızdaki kişiyle anlaşamadığınız ortaya çıkınca "BU SON MESAJIM DAHA DA YAZMAM!!!" ya da "SEN KİM KÖPEKSİN BENİ SUÇLARSIN!!" ya da favorim olan "GELİN BENİ ÖLDÜRÜN MADEM, SONRA MASUM OLDUĞUMU GÖRÜRSÜNÜZ AMA ÇOK GEÇ OLUR......" gibi atarlar yapmadan, sen şöylesin ben böyleyim gibi kısır döngülere girmeden sakince sayfayı kapatma yetkiniz, yeteneğiniz ve imkanınız var. Bunu kullanın. Bir saat sonra geri gelin, ne yazacaksanız sakin kafayla yazın. Çok işe yarayan bir yöntem bu, ben kurtadamla alakasız pek çok yerde, gerçek hayatta bile kullanıyorum.
İkiyi hatırladım: Buradaki kimse MUTLAK DOĞRUYU SÖYLEMİYOR. Tarafların hepsini dinlemeden karar vermeyin. Herkes karşısındakini manipüle ederek kendi kazancı doğrultusunda hareket ettirmeye çalışıyor. Şüpheci olun. Doğruyu farklı yerlerde arayın. Herkese güvenmeyin. İki kişi tartışıyor diye ikisinden birisi kötü olmak zorunda değil. Belki ikisi de kötü ve şov yapıyorlar. Belki ikisi de olayların çok dışında kalmış, yanlış yönlendirilmiş iyilerdir. Anlayamazsınız. Elinizde ne kadar çok veri olursa tahminleriniz de o kadar doğru olur.
Bunu hem bu oyun hem de gelecek oyunlar için söylüyorum. "Oyun sayfası" kısmında sadece o oyunla alakalı mesajlarınız olsun ve bu mesajlarda komik resim, video, ses dosyası, kıl tüy yumak OLMASIN. Komikli, gülmeceli her şeyin yeri "RP Dışı" O başlığın amacı zaten oyun sırasında oyunu bozmadan goygoy yapmak. Bu oyunda konuşmalar, yazışmalar çok büyük önem taşır. Ne kadar çok yazarsanız o kadar iyi yani. Bir de Rp Dışı başlığına mesaj atarken RP Dışı yazmanıza gerek yok.
Derdine derman olamadığım, sıkıntılı olan, mağdur olduğunu hisseden, adaletsiz davranıldığını düşünen ya da sohbet etmek isteyen varsa bana özelden yürüyebilir.
Oyun içinde şu tarz davranıyor, bence bu nedenle bu kişi kurtadamdır/avcıdır/köylüdür vs. demek serbest. Birileri hakkında "oyun içindeki tavırları" nedeniyle bir iddiada bulunuyorsanız, bu iddianız "oyun içiyle ilgili" bir iddia olsun. İnsanlara oyundaki tavırları için oyun içindeki verilerle cevap verin. Sen neden onu linç ettin çok saçma bir hamle demeyin. Neden böyle yapmaması gerektiğini anlatın kişiye, ikna olursa o hamleyi yapmaz belki. İnsanların kandırıldığını ve sizin yolunuzun hak yolu olduğunu düşünüyorsanız bunu güzelce, mantıklı argümanlar üreterek açıklamaya çalışmanız güzel bir şey olur, sağa sola diş göstermekse pek bilgece olmaz.
Eski oyunda bu kişi bu roldeydi, şimdi de bu roldedir mantığı çok fazla kullanılıyor. Bunu acilen bırakmanız lazım. Çünkü rolleri rastgele belirliyoruz her seferinde. Bir kişi beş kere üst üste köylü de olabilir, her oyunda başka bir özel role gelmiş de olabilir. Anahtar kelime RASTGELE. Ancak bu kişilerin önceki oyundaki hareketlerinden yola çıkarak bu oyundaki rolleriyle ilgili çıkarımlar yapamazsınız anlamına gelmiyor. "Önceki oyunda Ramiz çok agresif oynadı, herkese mesaj atıp suçladı ve sonuçta kurtadam çıktı. Bu oyunda da aynı şeyi yapıyor, yine kurtadam olabilir." demenizde sakınca yok. Bu kesin olarak doğru olmayabilir, belki Ramiz sizi kandırmak için öyle bir taktik yapıyordur, bilemezsiniz. "İŞTE YİNE GELDİ RAMİZ, KESİN BU YİNE ŞEREFSİZDİR, KURTADAMDIR ÖLDÜRÜN." demenizde sakınca var. Adı Ramiz olan varsa çok özür diliyorum. Seni seviyorum Ramiz <3
Ek olarak Ramiz'i her oyunda ilk linç edilecekler listesine koymanız kurallara göre yasak değil ancak Ramiz kardeşimin de oyundan zevk alma hakkı olduğunu hatırlayın lütfen. İki oyunda kurtadam çıktı diye Ramiz'in tüm kariyerini söndürüyorsunuz. Belki bu sefer Ramiz sizin tarafınızdadır?
Oyun sayfasında ateşli tartışmalar çıkabiliyor. Doğaldır, çıksın da zaten. Kendinizi bu tartışmaların içinde bulursanız dikkat etmeniz gereken üç şey var.
Birincisi: Burada herkes ROL YAPIYOR. Karşınızda gerçek kurtadamlar, vampirler, cadılar yok. Bunun farkında olun, çok gaza gelmeyin.
İkincisi: neyse ikiyi sallayın şu an gelmedi aklıma.
Üçüncüsü: Tartışmayı sonsuza kadar sürdürmek zorunda değilsiniz. Karşınızdaki kişiyle anlaşamadığınız ortaya çıkınca "BU SON MESAJIM DAHA DA YAZMAM!!!" ya da "SEN KİM KÖPEKSİN BENİ SUÇLARSIN!!" ya da favorim olan "GELİN BENİ ÖLDÜRÜN MADEM, SONRA MASUM OLDUĞUMU GÖRÜRSÜNÜZ AMA ÇOK GEÇ OLUR......" gibi atarlar yapmadan, sen şöylesin ben böyleyim gibi kısır döngülere girmeden sakince sayfayı kapatma yetkiniz, yeteneğiniz ve imkanınız var. Bunu kullanın. Bir saat sonra geri gelin, ne yazacaksanız sakin kafayla yazın. Çok işe yarayan bir yöntem bu, ben kurtadamla alakasız pek çok yerde, gerçek hayatta bile kullanıyorum.
İkiyi hatırladım: Buradaki kimse MUTLAK DOĞRUYU SÖYLEMİYOR. Tarafların hepsini dinlemeden karar vermeyin. Herkes karşısındakini manipüle ederek kendi kazancı doğrultusunda hareket ettirmeye çalışıyor. Şüpheci olun. Doğruyu farklı yerlerde arayın. Herkese güvenmeyin. İki kişi tartışıyor diye ikisinden birisi kötü olmak zorunda değil. Belki ikisi de kötü ve şov yapıyorlar. Belki ikisi de olayların çok dışında kalmış, yanlış yönlendirilmiş iyilerdir. Anlayamazsınız. Elinizde ne kadar çok veri olursa tahminleriniz de o kadar doğru olur.
Bunu hem bu oyun hem de gelecek oyunlar için söylüyorum. "Oyun sayfası" kısmında sadece o oyunla alakalı mesajlarınız olsun ve bu mesajlarda komik resim, video, ses dosyası, kıl tüy yumak OLMASIN. Komikli, gülmeceli her şeyin yeri "RP Dışı" O başlığın amacı zaten oyun sırasında oyunu bozmadan goygoy yapmak. Bu oyunda konuşmalar, yazışmalar çok büyük önem taşır. Ne kadar çok yazarsanız o kadar iyi yani. Bir de Rp Dışı başlığına mesaj atarken RP Dışı yazmanıza gerek yok.
Derdine derman olamadığım, sıkıntılı olan, mağdur olduğunu hisseden, adaletsiz davranıldığını düşünen ya da sohbet etmek isteyen varsa bana özelden yürüyebilir.
Tüm özel güçler yeni turun başında aşağıdaki sıraya göre aktive olur. Burada belirtilmeyen roller ve özel güçler varsa bunlar oyun yöneticisinin takdirine göre aşağıdaki sıralama içinde bir yere gelirler.
İmamın muskası > Dönüştürme Güçleri > Hayaletin musallat olması > Cadının lanetlemesi/zehirlemesi > Kahinin görü gücü/telepatisi/fal bakması > Meleğin koruma gücü/kutsal ışığı > Avcının kurşunu/intiharı > Oduncunun kazığı > Otacının otu > Cellatın baltası > Düşmüş Meleğin lanetlemesi > Vampirlerin kan emmesi> Kurtadamların yemesi> Alternatif köylülerin güçleri > Linç oyları
Bir şey öğrenmeli özel rollerin öğrendiği şeyler yeni tur başladıktan sonra oyun yöneticisi tarafından özel mesajla en kısa süre içinde yollanır. Turun başlangıcından itibaren yarım saat içinde öğrenmeniz gereken şeyi özel mesaj olarak almazsanız oyun yöneticisine başvurun.
İmamın muskası > Dönüştürme Güçleri > Hayaletin musallat olması > Cadının lanetlemesi/zehirlemesi > Kahinin görü gücü/telepatisi/fal bakması > Meleğin koruma gücü/kutsal ışığı > Avcının kurşunu/intiharı > Oduncunun kazığı > Otacının otu > Cellatın baltası > Düşmüş Meleğin lanetlemesi > Vampirlerin kan emmesi> Kurtadamların yemesi> Alternatif köylülerin güçleri > Linç oyları
Bir şey öğrenmeli özel rollerin öğrendiği şeyler yeni tur başladıktan sonra oyun yöneticisi tarafından özel mesajla en kısa süre içinde yollanır. Turun başlangıcından itibaren yarım saat içinde öğrenmeniz gereken şeyi özel mesaj olarak almazsanız oyun yöneticisine başvurun.