Stellaris 2.2 Ekonomi ve Hayatta Kalma
#1
Bildiginiz gibi oyunun ekonomisi bastan asagi degisti. Hic birsey eskisi gibi degil. Tamamen baska bir ulke kurulumu oyunu oynuyoruz. Gezegen slotlari kalkti yerine pop birimleriniz icin meslekler (job) geldi. 

Ben multiplayerin ilk haftalarina dair verimli oynamak icin neler yapilmasi gerektigini dusundugumu anlatmaya calisacagim. Benim sahsi goruslerimdir, meta olarak sayilmasin.

Herkes bir bina slotu bos olarak basliyor saniyorum, bu durumda oncelikle ekonomi gelistirmesi yada teknoloji yerine, starbase ve gemi yapimi icin gerekli olan Alloy foundry yapiyoruz. Savas beklense de beklenmese de en iyi tercih bu cunku genisleme icin kritik kaynak alloy.
Alloy binasindan sonra sahsi tercigim enerji district. Cunku enerji ikinci olarak darbogaza ugrayacak kaynak. Binalarin sabit enerji gideri yuksek. Ana gezegeni hemen herzaman enerji districti ile dolduruyorum. Enerji ayni zamanda kaynaklari birbirine donusturmek icin de ana gider. Her kaynagi enerji fiyatina gore donusuruyoruz. 

Mumkun olan en kisa zamanda kolonileri atmak gerek. Nufus artisi cok onemli ayrica koloni atinca bitmesi icin gecen surede ek gider de yok. Her gezegenin sistemine bir starbase yukseltilmeli ki ana gezegene trade value gonderebilsin.

Trade value temel olarak enerjiye donusturuluyor ama bunu enerji + consumer yada amenity falan olarak donusturebiliyorsunuz. Ilk baslarda consumer binasi yapmayacaksaniz yada fazladan harcamayacaksaniz trade value - enerji donusumunde birakmak mantikli ama ben vatandaslarin yasam sartlarini yukseltip mutluluk bonusu aliyorum, gereken fazladan consumeri da trade value'dan cekiyorum.

ikinci bina tamamen tercih meselesi. Kisa surede yeni slot acilacak o yuzden karar vermek gerekiyor. yakinlarda dusman varsa bu da alloy acilabilir ama ekonomiyi cok zorlar. Ozellikle nufusla artan amenity yada consumer dengesini bozabilir. Amenity binasi yaparsaniz uzun bir sure tekrar bu konuda sorun yasamazsiniz, ama bundan bir sonraki bina kesinlikle consumer binasi olmali.

Bu arada bina yaptikca bunlara acilan specialist meslekleri her zaman oncelikli olarak doldurulur, bu sepeble siradan islerde calisan enerji/mineral/food meslekleri kayba ugrar. Bazi durumlarda bina slotunu doldurmak icin acele etmek istemeyebilirsiniz.

Rare resources-nadir kaynaklar artik kritik onemde. Olmazsa olmaz durumda. Dogal olarak bulunan sistemler genislemek icin her zaman oncelikli olmali. Bu kaynaklar bina gelistirmeleri icin gerekiyor ve tek kullanimlik degil. Mesela alloy binasini gelistirince calisan  kisi sayisi 3den 5 e cikiyor ama aylik 1 tane 'mote' kaynagi gerekiyor. Bu kaynaklari elde etmek icin dogal yoldan toplama ve bina ile uretme olarak iki secenek var. Ne yazikki iki yontem de ayri teknoloji ile aciliyor. Ilgili bina gelistirme teknolojileri de ayri aciliyor. Bu teknolojiler ciktiginda hemen her zaman oncelikli olmali. Eger bolgenizde o kaynak yoksa onun dogal toplama teknolojisini almanin bir anlami yok tabiki. 

Nufus artik cok yavas artiyor ama stack yapabileceginiz bir yigin nufus bonusu var. Oncelikle her gezegen icin ayri ayri %25 nufus artisi karari secebiliosunuz gezegen penceresinde decisions bolumunden. Policy olarak food gelirini dusuren ama nufus artisi ve mutluluk verek karari secebilir, ustune 1000 enerji ile acilan nufus artisi eddictini acabilirsiniz. Bunlarla beraber irkinizin traitlerine nufus artisi ekleyebilirsiniz. Ayrica teknolji ile acilan bir de nufus artis binasi var.

Teknolojilerde aradabir gelen enerji/mineral/food/science bonuslari cok kullanisli. Ozellikle science bonuslari her biri icin ayri olmak uzere meslek basina %20 olarak geliyorki bunlar ileride cok ise yariyor.

Food, gezegenlerde %25 nufus veren 'karar' acabildigi icin surekli artista tutulmasi gereken bir kaynak. Bu arada consumer kaynagi kullanarak gezegenlere amenity verebileceginiz bir kararda mevcut. Consumer geliriniz yuksekse bu sayede amenity binasini bosverebilirsiniz. Bu kararlar sureli tabiki.

Sinirlarda savunma amacli kuracaginiz starbaseler artik cok daha etkili. Ayni miktarda alloy harcamasina gore starbase ile filoya gore cok daha fazla defansif guce ulasabilirsiniz. 

Yeni gemi teknoljileri ve silahlar acilinca gemi guncelleme yapmak isteyebilirsiniz. Bu hem cok uzun suruyor hemde asiri pahali. Bosverin gitsin. Her guncellemede yeni gemileri guncel insa etseniz yeter.

Nadir kaynak hic bulamiyorsaniz, elde etme teknoljilerinden birini acinda marketten satin alabilirsiniz. Bu satin almayi her ay otomatik olarak alacak sekilde de ayarlayabilirsiniz market penceresinde. gezegende uretmek hem meslek slotu hemde bina slotu yer ama bazen karli da olabilir.

Marketteki fiyatlar diger oyuncularin alim satimlarina gore surekli degisir. Bu yuzden kurtulusunuzu markete baglamayin. Mesela alloy kritik zamanda en yogun olarak satin alinan kaynaktir, onun yerine iyi bir alloy geliri yapip buna ihtiyac duymayabilir ve hatta fiyati cok iyiyse satip daha baska seylere harcayabilirsiniz.

Simdilik bu kadar. Aklima geldikce eklerim belki. Herkese iyi oyunlar.
[+] 7 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Stellaris 2.2 Ekonomi ve Hayatta Kalma - Yazar: yafeshan - 27-12-2018, 16:46



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.