Günlük: Victoria 2 - 10 Yıl Geriye Yönelik
#1
https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...e.1410128/ :Herkese merhabalar, Victoria 2'nin orijinal çıkışının 10. yıldönümü yaklaştığı için geçmişine yönelik kısa bir bakış yapmak istedim. Her şeyden önce Victoria 2 benim için 7-8 kişiden oluşan ufak bir stüdyoyu yönettiğim, yılda 1 bazen 2 oyun çıkardığımız yanında da 1 2 ufak eklenti çıkardığımız bir çağın son oyunuydu. Ondan sonra gelen dönemlerden tamamen farklı bir dönemdi.

Peki nasıl başladık? 2008'in ilkbaharında Hearts of Iron 3'ün çıkışıyla meşguldük ama sonraki yıl hangi oyunu yapacağımız hakkında düşünmeye başlamamız gerekiyordu. O zamanlar karar basitçe ben ve Frederick Wester'ın birkaç dakika farklı seçenekler hakkında konuşup birine karar vermemizdi. Nisanda Chirs King bana Victoria'ya bir devam oyunu yapmak üzerine bir fikir e-postaladı, hemen denemeye karar verdik.
Victoria2_04_soldiers.jpg

Gene de tüm yaz 7 Ağustos 2009 bugünden neredeyse 11 yıl önce çıkan HoI3 üzerine çalışmaya devam ettik. O oldukça iddialı bir projeydi belki de 7 kişinin 11 ayda geliştirmesi için aşırı iddialı sonuçta çıkış mükkemmelden biraz daha kötüydü.

Ağustosun ilerleyen vakitlerinde Gamesecom vardı, o zamanlar bu en iyi PR şansımızdı bu yüzden elimizde hiç bir şey olmasa bile yeni oyun duyurumuzu orada yapmak istedik. 2 sanatçımız, Jonas Jakobsson ve Fredrik Toll, sahte bir ekran görüntüsü ve biraz konspet resimleri yaptılar ve Chris King kısa bir tasarım taslağı yazdı. Ben de basınla konuşurken sunum olarak kullandığım 2 sayfalık bir PDF yazdım. Başka bir şeyimiz yoktu ama genede bir kaç güzel makalemiz oldu.

Hedefimiz geliştirmeye 1 eylülde başlamaktı ama çoğunuzun hatırlayacağı gibi Hearts of Iron 3'ün çıkış biraz sıkıntılıydı bu yüzden ekibimizin çoğu eylül ve ekimi o oyundaki hataları düzelterek geçirdi ben de bu sırada Victoria 2 için yapım öncesi mühendisliği yaptım.

Projenin süreci zamanı için fazla iddialı değildi ama şimdi bakınca biraz çılgınca görünüyor.
  • Başlangıç - 1 Eylül 2009
  • Oynanabilir hâlin ilk gösterimi - 22 Ocak 2010
  • Alfa - 26 Şubat 2010
  • Basın demosu - 12 Mart 2010
  • Beta - 30 Nisan 2010
  • Gold Master - 4 Haziran 2010
  • Çıkış - 13 Ağustos 2010

Bu sırada EU3:Heir to the Throne (Sonbahar 2009) ve HoI3: Semper Fi (İlkbahar 2010) eklentilerini de geliştiriyorduk.

2009'un yazı ve sonbaharında 4 yeni kişi işe aldık stüdyo artık 12 kişiydi ve benim için geliştirme ve zaman planlaması hakkındaki her şey hakkında muhteşem hissediyordum.

2009-2010 Sırasında Stüdyo
  • Johan Andersson (Johan) - Baş Tasarımcı / Proje Lider / Programcı
  • Henrik Fåhraeus (Doomdark) - Tasarımcı/Programcı
  • Thomas Johansson (Besuchov) -Baş Programcı
  • Fredrik Zetterman (Tegus) - Programcı
  • Dan Lind (Podcat) - Programcı
  • Olof Björk (birken) -Programcı
  • Björn Johannesen (Brother Bean) -İçerik Tasarımcısı
  • Chris King (King) - Kalite Güvence/Tasarımcı
  • Jonas Jakobsson (yonaz) - 2d Sanat
  • Fredrik Toll (Aerie) - 3d Sanat
  • Sara Wendel-Örtqvist (Solsara) - İçerik Tasarımcısı
  • Linda Kiby (Kallocain) - Topluluk Yöneticisi

Herkes Victoria 2 üzerinde çalışırken Henrik, Olof ve Sara eklentiler üzerinde çalışıyordu.

Oyunun geliştirmesi hakkında ilginç bir şey olarak oyun HoI3 kodunun alıp ihtiyacımız olmayan sistemleri çıkararak ve aralarında OHgamer'i içeren bazı Victoria 1 modcuları tarafından hazırlanmış yeni bir haritayı eklemekle başladı. İlk iki ay ihtiyacımız olmayan sistemleri çıkararak ve Victoria'da olup ihtiyacımız olan şeyleri yeni motorumuz için tekrardan yazarak geçti. Sonbaharda yeni şeyler yapmaya başlamış olsak bile 2010 şubatında çıkarmamız gereken HoI3 kodu kalmıştı. O zamanlar Jomini katmanı veya üstüne yeni oyun yapabileceğimiz boş Marius projemiz yoktu böylelikle yeniler hep eski bir taneyi alıp kodları çıkarmakla başlıyordu.

Tegus ve Podcat zamanlarının çoğunu şimdiye kadar bir oyuna eklediğimiz en karmaşık sistemlerden biri olan dünya marketini eklemekle geçirdiler. Hem tekil popların ürün almasını sağlarken hem de milyonları tek bir kapalı markette sağlayabilmeliydi. Komik bir durum "dünya marketi kodu hatalı ve ben onu düzelteceğim" diye düşünen bir Victoria 2 hayranı programcıyı işe aldıktan sonra dünya marketi koduna ilk bakışından sonra uzman ve bezmiş bir kiniğe dönüşmesi. İçind komik hatalar bulunsa da oyuncuların çoğu sıkıntısı iki şeye dayalı ya kapalı bir sistemin yarattığı kaos sonucu marketin çökmesi ya da çözümü olmayan bir şekilde katlamalı hesaplamalar sonucu yaşanan kayıplar yaşanması.

Pop ve siyaset sistemini ben bizzat kasımda 2 haftada yazdım ve bunu yaparken oldukça eğlendim. Her şeyin kod dosyaları tarafından kontrol edilmesini istiyordum ki tasarımcılar ufak değişiklikleri kendileri yapabilsinler ve modcular istediklerini yapabilsinler.

Üstünde çok zaman harcadığımızı hatırladığım bir şey etki ve tekikleyicler için bilgi çubuklarıydı. Koddaki karmaşık şeylerin insanlar tarafından okunamaz hâle gelmesinden kaçınmak istiyordum bu yüzden birden fazla objeyi bilgi çubuğunda birlikte göstermeyi denedim bu sayede bilgi çubuğunda 5 satır kod görmek yerine "New York'taki Yanki İşçilerin %20'si +0,2 huzursuzluk kazanır" görüyorsunuz.

Stüdyodaki kişi listesinden görebileceğiniz gibi o zamanlar çok fazla Kalite Kontrolümüz yoktu sadece King yarı zamanlı olarak. Bugünlerde her ekibin bir atanmış kalite güvence ekibi, ortaklarımızdan dış kalite güvenceleri ve stüdyonun merkez bir kalite güvence departmanı var. Dışa yaptırmakten bahsetmişken bu bir kalite güvence stüdyosunu oyun test etmek için ilk kullanışımızdı, haziranda iki defa yaptık.

Sonunda 13 Ağustos 2010'da oyunu yayınladık ve dünya sonsuza kadar değişti.
[+] 8 üye Selene nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Victoria 2 - 10 Yıl Geriye Yönelik - Yazar: Selene - 09-08-2020, 16:00
Victoria 2 - 10 Yıl Geriye Yönelik - Yazar: Voidian - 09-08-2020, 16:12
Victoria 2 - 10 Yıl Geriye Yönelik - Yazar: Zebercet - 09-08-2020, 19:52
Victoria 2 - 10 Yıl Geriye Yönelik - Yazar: Enesrar - 09-08-2020, 20:42
Victoria 2 - 10 Yıl Geriye Yönelik - Yazar: Henri - 10-08-2020, 21:38



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.