Anket Başlığı: Mana puanları mı yoksa her şey altın ve zaman üzerine mi kurgulanmalı?
Bu ankette oy kullanmak için yeterli yetkiye sahip değilsiniz.
Mana puanları

3 10.34%
Altın ve zaman

26 89.66%
Katılımcı sayısı: 29 100%
Bu ankete daha fazla oy kullanamazsınız. [Anket Sonuçlarını Göster]

Anket:  Paradox Oyunlarında Mana Puanlarına Dair
#1
Son olarak Imperator: Rome'un geliştiricilerinden Johan Andersson twitter'da enteresan bir anket paylaştı. Bu anketten Imperator: Rome bölümünde burada kısaca bahsettim. Bu konuda ilgili tartışma konusuyla ilgili kendi düşüncelerimizi paylaşabiliriz.

Johan'ın sorduğu soru şu şekilde:

Strateji oyunlarında monark puanları gibi puanları olmasını mı tercih ediyorsunuz? Yoksa her şey altın ve zaman üzerine mi kurgulanmalı?

Kendi düşüncelerimi yorum şeklinde paylaşacağım.
Cevapla
#2
Mana puansız bir gelecek mümkün, tek ihtiyacımız olan biraz umut.
Ara
Cevapla
#3
Johan yorumlarında mana sistemini beğenmeyen oyuncuların azınlık olduğunu ima ediyordu -ki Paradoxplaza gibi fanboy mekanı yerlerde yazan tüm geliştiricilerin benzer düşüncelere sahip olması doğal- ancak henüz bitmemiş olsa da anket sonuçları oyuncu kitlesinden çok uzakta olan geliştiricilere somut bir cevap olacak gibi. Bu şekilde Imperator'a olan olumsuz tepkinin basit bir akım veya internet trollemesi olmadığını da anlarlar.

Twitter'da yapılan ana anketin oyunun geliştirilme sürecini düzgün yönde etkilemesi dileğiyle.
[+] 1 üye Tetsure nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
insanların değişiklik istemesini anlıyorum fakat mana puanı sistemi çok yerinde bir sistem bence.
Ara
Cevapla
#5
Mana sisteminin oyun dizaynı konusunda çok fazla kolaylık sağladığı doğru ancak "grand" strategy türünde oyun yapan bir firmanın micromanagement olayından kaçmak yahut oyuncu kitlesini büyütmek adına oyunu kolaylaştırmak yoluna gitmesini eski oyuncularla bir nevi alay etmek gibi görüyorum. Paradox oyunlarındaki değişiklik mana sisteminin olası bir zamanda kaldırılması değil. Mana sisteminin oyunların temel unsuru yapılması değişiklikti. Ben bir nevi özüne dönülmesini istiyorum. Değişim mutlaka olur ancak şu anki sistem benim nazarımda olması gereken bir değişiklik değil.
[+] 1 üye Tetsure nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Şu konudaki yorumumun bir bölümünü alıntılamak istiyorum.


Alıntı:5-Oyunda olsaydı daha güzel dediğiniz özellikler nelerdir?
1-EU3'te danışmanlar çok çeşitliydi ve ihtiyacım olan özelliğe göre danışman çağırabiliyordum.Ayrıca Traditon seviyeniz ne kadar yüksekse o kadar iyi danışman geliyordu.Bunu niye kaldırmışlar anlamadım.Aşağıda danışmanların çeşitliliğini görebilirsiniz.

Mantık olarak ülkemdeki istediğim adamı çağırabiliyor olmam lazım.Ek olarak o adamın yeteneklerinin seviyesi,ülkemdeki traditionlar ile belirlendiği için ne kadar eğitime ve teknolojiye yatırım yaparsam o kadar iyi adam yetişir ve kullanırım.



DMI_culture.png

63-2011-09-04_00080.jpg

2-EU4 te enflasyon tek tıkla düşürülebiliyor.Bence bu saçma.EU3 te enflasyon zaman geçtikçe bela oluyordu ve Enflasyonla Mücadele  için merkez bankası kurar üstüne danışman ile etkili politika izlemen gerekirdi.Bu oyunun ekonomik anlamda zorlayıcı bir özelliğiydi.

2-2011-09-24_00009.jpg

3-EU3 ten devam ediyorum.Bir ülkede teknoloji nasıl gelişir? Elbette teknoloji ve eğitime verilen önemin yanında yapılan yatırımlar ile.EU3 te teknoloji seviyesi arttırmak için hazinenize gelen tüm parayı kullanmak zorundaydınız.Ve bu mantıklıydı.Aşağıda görüldüğü üzere tüm para teknoloji için ayrılmış durumda.Hazineye yani Treasure'a 0 altın geliyor.Ve balance'ı -8,7'e düşmüş durumda.
EU4 te ise puan kullanıyorsunuz.

22dn9w.jpg


Bu sistemin neden mana puanları ile değiştirildiğini bilmiyorum.Takip eden arkadaşlar veya o zamanki günlükleri okuyanlar aydınlatabilirse sevinirim.

Paradox oyunlarına Eu3 ile başlamış biri olarak Eu4 ün mekaniklerini çok daha kolay buluyorum(Sanırım çok daha kolay ifadesi anlatmak istediğim kolaylık seviyesini karşılamıyor, o kadar kolay yani).Ve pek zorlanmıyorum.Sanırım meselenin kritik noktası bu.Mana puanları oyunu çok kolaylaştırıyor.Kolaylaşan oyunun daha fazla yeni oyuncuyu çektiğini düşünüyor olabilirler.

Mana sisteminin sıkıntısı her şeyi tek bir düğmeye anlık bir sürede indirgemesi.Tek tıkla savaş yorgunluğu düşüyor,tek tıkla toprak core'lanıyor tek tıkla enflasyon düşüyor vs.

Düğmelerin gücü bir strateji oyununda olması gereken durup düşünmeyi,strateji kurmayı veya verilen bir karardan dolayı oluşabilecek zararları göz önüne almamanızı sağlıyor.Enflasyon,savaş yorgunluğu,yolsuzluk (corruption yükselince unrest azalıyor bunun yükselmesi iyi bir şey bile sayılabilir ?!) Bunlar sadece oyunun akışı içinde hiçbir önemi olmayan basit meseleler oluyor.

Büyük bir savaştan sonra yükselen enflasyonu düşürmek ve stability'yi yükseltmek için kasamı boşalttığımı bilirim eu3 te.

Son olarak yukarıdaki tüm yazdıklarım tek cümle ile özetleniyor.


Alıntı:Yayında Duman'ın söylediği bir söz vardı.
Ülkende (-3) Stability'de kıyamet kopuyorken nasıl 1 günde +3 Stability'ye çıkarak mükemmel istikrara kavuşuyorsun ?!
Screenshot_1.png?ex=661394d9&is=66011fd9...4125dc856&
[+] 6 üye KARTAL nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Mana puan gömme konusu mu açılmış. #rez alalım.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Johan alaycı bir soru sorarak kendi yaptıklarının doğru olduğunu vurgulamış gibi geldi.
Ara
Cevapla
#9
Bu konuda en beğenmedikleri eu4 estate mekaniğini örnek alsalar oyun tasarlarken her ne kadar çoğu zaman mana puanları toplama aracı gibi dursa da mekanik bir çok yönüyle oldukça başarılı her ne kadar potansiyelinin altında kalsa da. Puan yönetimi de bir strateji unsuru fakat keyifli değil bir şey yapmış hissi bulundurmuyor.
Ara
Cevapla
#10
Aslında mana puanı da zamanla ve altınla biriken birşey, fakat aksiyonları anlık seri olarak gerçekleştirebilmek kötü. Bu sefer bir sıkıntın olduğunda iki düğmeye basmayı biliyorsan anında çözülüyor sorunun. Ki bu düğmelerin bazıları da ödeme duvarının arkasına koyuluyor, sonuç olarak dlc'siz eu4 ile dlc'li eu4 arasında dağlar kadar fark var.
Ara
Cevapla
#11
Johan'ın anketi %68 hayır %32 evet şeklinde bitmiş.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.