İpekyolu: Harita Oyunu - 32. Tur
#1
LOGO.png
OYUNUN İŞLEYİŞİ
  1. Oyunda her biri kendi rengine sahip 6 farklı yerleşim türü vardır: ŞEHİR, TARLA, MADEN, LİMAN, TİCARET MERKEZİ ve KALE.
  2. Oyunda 4 farklı kaynak bulunur: yemek, demir, altın ve insangücü. Bunların yanı sıra oyuncuların orduları, şehir seviyeleri ve bu şehirlerde garnizonları bulunabilir.
  3. TARLA bölgesi tur başı 1 yemek sağlar, MADEN bölgesi tur başı 1 demir sağlar.
  4. ŞEHİR bölgesi sahip olduğu her seviye başına 3 yemek harcar, 1 altın ve 1 insangücü sağlar ve 2000 kişilik piyade garnizona sahiptir. 
  5. TİCARET MERKEZLERİ her zaman en yakınında kontrol edilen TİCARET MERKEZİNE veya ŞEHRE bağlanarak rota oluşturur.
  6. Bir ŞEHRE bağlanan rotada bir diğer TİCARET MERKEZİ üzerinden ŞEHRE bağlanan her TİCARET MERKEZİ +1 fazladan altın sağlar. (Alternatif rotalar kendi içinde artış gösterir.)
  7. Oyuncular Ticaret Antlaşması yaparak bir başka oyuncunun TİCARET MERKEZLERİNİ bağlayabilir.
  8. LİMAN ticaret bağlamak ve genişleme için kullanılabilir, ancak 1 turda sadece ilerlenmek istenen doğrultudaki en yakın LİMAN'a veya ŞEHRE atlanabilir.
  9. 1000 kişilik birlik çıkartmak için 1 demir, 1 altın ve 1 insangücü gerekir, oyuncular fazladan 2 demir harcayıp zırhlı birlik çıkartabilir.
  10. Sahip olunan her birlik tur başı 1 yemek ve 1 altın harcar, zırhlı birlikler fazladan 1 altın gidere sahiptir.
  11. Oyuncular sahip oldukları TARLA, MADEN ve LİMAN bölgeleri 10 altına KALEYE, 100 altına ŞEHRE dönüştürebilir. KALELER 10 demirle, ŞEHİRLER 20 yemekle geliştirilebilir.
  12. Her KALE bölgesi sahip olduğu her seviye başına 1 yemek harcar ve 1000 kişilik piyade garnizona sahiptir, düşman KALEYE sınır oyuncu, burayı ele geçirmeden sınırındaki bölgelere ilerleyemez.
  13. Bir oyuncu diğer oyuncunun bölgesine ilerlediği vakit oyuncunun ordusuyla karşılaşır, bir orduda birden fazla birlik türü olduğunda savaşa giren oyuncular gizli bir biçimde muharebe düzeni belirler.
  14. Piyadeler süvarilere, süvariler okçulara, okçular piyadelere %20 daha fazla vururlar, zırhlı birlikler tüm birliklerden %20 daha az hasar alır.
  15. Oyuncular sahip oldukları her KALE başına seçtikleri bir birliğin sahip olduğu saldırı bonusunu %5 arttırabilir.
  16. Oyuncular 1 altın harcayarak her tur sınır sahibi olduğu bölgeleri fethedebilir, oyuncu ülkeleri içerisinde etrafı tamamen sarılmış toprak kümeleri olamaz.
  17. Savaş durumunda garnizon sahibi ŞEHİR ve KALELER savaşarak ele geçirilirler, turunu oynamış oyuncuya o tur içerisinde savaş açılamaz.
  18. Savaş durumunda oyuncular her 1000 asker için 3 altın vererek Paralı Asker kiralayabilir, sahip olunan her 1000 paralı asker tur başı 2 altın harcar.
  19. Savaşlarda oyuncular işgallerle diğer oyuncuların TİCARET MERKEZİ bağını koparabilir, ilk tur kopardığı bağın gelirini elde eder.
  20. Bir ŞEHİR 5 tur kıtlık çekerse seviye kaybeder, kıtlık çeken ŞEHİR 1. seviye ise yıkılır, yıkılan ŞEHİR oyuncunun yegane ŞEHRİYSE oyuncu haritadan silinir.
  21. Oyuncular terhis edilen miktar toplam ordu büyüklüğünün yarısını geçmeme koşuluyla askerlerini terhis edebilir, tur başladığında eğer askerlerin gideri karşılanamıyorsa karşılanamayan miktar terhis edilir.
  22. Oynanan tur sonrasında başka bir oyuncunun oynaması durumunda turda değişiklik yapılamaz.
N-Oyuncular-4.png

Oyun büyük oranda deneme aşamasındadır, ilk oyunun şekillenişine göre oyunun haritasında ve işleyişinde değişiklikler yapılabilir.

TUR OYNANIŞI
  1. Oyun haritası üzerinde herhangi bir kırpma, gereksiz düzenleme vb. yapılamaz.
  2. Oyuncular her tur bir önceki turu oynayan oyuncudan aldıkları haritada fethettikleri bölgeleri kendi renklerine boyadıktan sonra PNG haliyle haritayı mesajına dahil eder.
  3. Tur mesajında her zaman YEMEK/DEMİR/ALTIN/İNSANGÜCÜ sırasıyla yazılır.
  4. Tur mesajı şablonu aşağıdaki şekildedir:
Tur Mesajı Şablonu :
[Tur Öncesi Harita]

ÜLKE İSMİ
Tur Başı Kaynaklarım: 10/10/10/10

EKONOMİ
1. seviye şehrimden -3, +1, +1
X oyuncusuyla yaptığım ticaretten +5
2 adet tarladan +2
3 adet madenden +3
Sahip olduğum 2 birlikten -1, -1
Bilanço: -2, +5, +3+1

Haritada gösterdiğim 7 bölgeyi ele geçiriyorum  -7

ASKERİYE
1 piyade ve 1 okçu birliğine sahibim.

Tur Sonu Kaynaklarım: 8/13/8/11

[Tur Sonrası Harita]

BAŞVURU ŞEKLİ
  1. Oyuncu kendisine özel renkte 5 bölge göstererek harita oyununa katılır.
  2. Bu 5 bölgeden 1'inin ŞEHİR olması gerekir.
Cevapla
#2
Hazar İmparatorluğu

hby6qc.gif
Ara
Cevapla
#3
Silkroad online, Hayat offline..
[+] 2 üye Sylvanas nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Leon İmparatorluğu
L.png
Ara
Cevapla
#5
Memlük Sultanlığı

Adsz.png
Ara
Cevapla
#6
Zhou Hanedanı 

L.png?width=400&height=186
Ara
Cevapla
#7
M-oyuncular.png

Mevcut haritamız, oyuncu ülkelerini daha iyi gösterecek şekilde yerleşim stillerinde değişiklik yaptım.
[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#8
Bangkok Türk Sultanlığı

M-oyuncular_1.png
5bac4e30d414a7eda8d137af0b1b33d4_2.jpg
Ara
Cevapla
#9
Pencab Maharajalığı

PicsArt_08-19-09.06.45.png
Ara
Cevapla
#10
L.png
Ara
Cevapla
#11
Yeni oyuncu haritamız:

M-oyuncular-2.png

İpekyolu'nun İstanbul'a ve İskenderiye'ye kara yoluyla da akabilmesini sağlamak amacıyla Urfa, Konya ve Kudüs ticaret merkezi haline getirildi. Azov limanında artık bir şehir var ve bu şehre uzanan 3 yeni ticaret merkezi mevcut. Hazar denizinde yeni bir liman mevcut, harita genelinde tarım alanı ve maden sayısı yükseltildi. İlk mesajdaki haritaları da güncelledim.

Oyunun ticaret mekaniğinde meseleyi basitçe "çok ticaret merkezine sahip olan çok kazanır" yerine "daha uzak coğrafyalarla kesintisiz ticaret yapabilen çok kazanır"ı sağlayabilecek bir fikrim var. Bu raddede oyunun "İpekyolu" temasını hissettirmesi, aynı zamanda savaş esnasında bu yolların kesintiye uğrayabilmesi önem sarfediyor. Burada meseleyi aşağıdaki görsellerle anlatmaya çalıştım:


Her oyuncunun direkt şehre bağlanan ticaret merkezi 1 altın veriyor, eğer onun ardında bir başka ticaret merkezi varsa 2 altın, onun ardındaki 3 altın veriyor ve bu şekilde artıyor. Bu sistemde teoride Gürcistan'da bulunan oyuncu Musul'a indiği vakit Urfa -> Musul -> Bağdat yolunu ortadan kesmiş oluyor, aynı zamanda Kahverengi Ülkenin tam (Urfa'dan 4, Musul'dan 3) 7 altın kaybetmesine sebep oluyor. Bu kesinti sonrası ilk tur 7+2 altın elde ediyor. Bu sistem ilk resimde Samarkand etrafındaki 7 ticaret merkezinden yıldız şeklinde para kazanılmasını engellemese de, ticarete rotalar kurularak ulaşılabilen farklı bir potansiyel kazandırıyor.

Oyun başlayana kadar düşüncelerinizi/önerilerinizi paylaşırsanız hoş olur oyunun işleyişiyle alakalı.
Cevapla
#12
Katılıyorum.

sr.png
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#13
@Duman bu sistem güzel olmuş fakat fazla oyuncu olması gerekmiyor mu? İstenilen oyuncu sayısına ulaşılmazsa gm olarak birkaç ülke kurup onları her tur senin yönetmen gerekmez mi?
Ara
Cevapla
#14
Çok fazla oyuncu olması gerekmiyor, ancak katılım hala açık tabii ki.

Önümüzdeki günlerde basit toplama çıkartma işleminden ibaret olmayan ancak aynı zamanda işi çok fazla da bulandırmayan bir savaş sistemi oluşturmaya çalışacağım. Yukarıda bahsedilen ticaret sisteminde gördüğüm problemlerden birisi ticaret rotasının uç noktalarında yer alan yol ayrımlarının geliri haddinden fazla arttırması.

Örneğin bir şehre ticaret 5 ticaret merkezi üzerinden bir yolla gidiyor. Bu şehir 1+2+3+4+5 altın kazanıyor.

Eğer 4. ticaret noktasında bu ticaret rotaları 3 farklı parçaya bölünüyorsa bu durum 1+2+3+4+5+5+5 altın kazanılmasına sebep oluyor, bu çok fazla.

Bunun yerine benim düşüncem 1 parçanın ana rota dahilinde, diğerlerinin ise alternatif rota olarak görülmesi ve kendi içlerinde 1->2->3 diye artması. Dolayısıyla hesap şuna geliyor 1+2+3+4+5+1+1
Cevapla
#15
Haritayı boyamak için ne kullanıyorsunuz
Ara
Cevapla
#16
Paint.
[+] 1 üye Justicar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#17
M-Oyuncular-3.png

Mevcut oyuncu haritamız, ticaret sistemini kurallara ekledim. Aynı şekilde basit bir savaş sistemi oluşturup daha fazla katılım gelmesiyle birlikte başlayacağız.
Cevapla
#18
N-Oyuncular.png

Savaş sistemi prototipimiz şu şekilde, 3 çeşit birim var Piyade, Okçu ve Süvari. Piyadeler süvarilere, süvariler okçulara, okçular da piyadelere karşı belli bir bonusa sahip olacak, oyun içerisinde kalelerle oyuncular bu bonuslarını daha da yükseltebilecekler, dolayısıyla bazı oyuncuların okçuları daha efektifken bazı oyuncuların süvarileri daha iyi olabilecek. Önerilerinizi bekliyoruz.
Cevapla
#19
Muziris Guruluğu

Teokrasi foreva'.


oHfNgn.png
Ara
Cevapla
#20
@Duman Oyun başlamadan yerimi değiştirme imkanım varsa Hazar'ın doğusuna geçiyorum. Bu şekilde oyunun alanı da genişleyecektir. Bir mahsuru varsa eski haline döndürebilirim.

Akhunlar

0sllm2.png

Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.