Stellaris Başlangıç Rehberi
#1
Bu konu altında oyun çıktığı günden beri edindiğim bilgileri paylaşıp başlangıç olarak neler yapılması gerektiğini göstermek istiyorum. Sizler de bilgilerinizi paylaşırsanız güzel bir rehber olabilir.


Başlangıç olarak imparatorluğunuzu oluştururken belli başlı belirlediğimiz şeyler var. 

1.  Yıldızlar arası seyahat:

AJZBAQ.jpg

a)Warp Travel: Türkçesi olarak uzayı bükerek ilerleme yöntemi diyebiliriz. Genel olarak ideal bir yöntem. Yıldızlar arası istediğimiz bir şekilde ilerleyebiliriz. Tek problemi yavaş olması sanırım. Çok da kullandığımı söyleyemeyeceğim.

b)Wormhole Travel: Solucan delikleri oluşturarak seyahat etme. Bu yöntem biraz maliyetli ama gayet hızlı bir yol. Yıldız sistemlerine Wormhole station kurmak gereklidir. Her hangi bir geminize tıkladığınızda seyahet edebileceğiniz maksimum sınırı görebilirsiniz. Bu sınırın en ucundaki her hangi bir sisteme istasyon kurarsanız sınırı büyütebilirsiniz. 

c)Hyperspace Travel: Hızlı bir yol olmasına rağmen kısıtlı diyebiliriz. İstediğimiz gibi yıldızlar arasında seyahet edemiyoruz. Belli çizgiler var ve bu çizgiler üzerinden hareket ediyoruz. İncelememe göre başlangıçta bayağı bir problem çıkartıyor. Ama ilerleyen teknolojilere de göz atmak gerekli.

2.Başlangıç Silahlarımız:

0DbO7V.jpg

Burada yaptığımız seçim oyun başında önemli olsa da hayati değil. Çünkü ilerleyen teknolojiler de bütün silah teknolojilerini araştırabiliyoruz. Yalnız gözlemlememe göre başlangıçta gelişen silah teknolojilere seçtiğimiz silah üzerinden ilerlemekte. Çok da kesin olduğunu söyleyemem.

3)Yaşanılabilir Gezegen Seçimi:

GzbLW3.jpg

Anladığım kadarıyla seçtiğimiz gezegen türünün bir önemi yok. Sadece resimde görüldüğü üzere seçtiğimiz gezegen diğer gezegenlere ne kadar uyumlu olduğumuzu belirliyor. Sosyal teknolojilerle diğer gezegen türlerinde de koloni kurmamıza olanak sağlıyor. Ama buna bağlı olarak mutlulukta azalmış oluyor. Henüz denemedim ama terraform diye bir olayda söz konusu. Gezegenin iklimini değiştirmemizi sağlıyor. Deniyenler daha iyi açıklayabilir.

İmparatorluğumuzu oluşturduktan sonra oyuna geçersek:

Oyuna başladığımız yapmamız gereken ilk şey bilim gemimizle kendi yıldız sistemimizi araştırmak olmalı. Daha sonra çevre sistemlere bilim gemimizi gönderip onlarıda araştırmalıyız. Araştırmanın en önemli olayından biri gezegenlerdeki var olan kaynakları keşfetmemiz. 

Keşfettiğimiz kaynakları üretim gemimizle işleyebiliriz. Oyunda giderini kendiliğinden karşılayan yegane kaynak enerji kaynakları. Bu yüzden sınırlarınızın içinde bulunan enerji kaynaklarını mineraliniz oldukça yapın. Oyunun ilerleyen zamanlarında araştırma çok önemli olucağından araştırma puanı içeren sistemlerin sınırlarınızın içinde olduğuna dikkat edin.

Biraz arayüzü inceyelim:

goj7yb.jpg

1) O anki kasanızda bulunan enerji miktarını ve aylık gelirini gösterir.
2) O anki kasanızda bulunan mineral miktarını ve aylık gelirini gösterir.
3) O anki kasanızda bulunan unfluence miktarını ve aylık gelirini gösterir.
4) Aylık kazandığınız teknolojileri gösterir. Stellariste teknoloji geliştirmek bu puanlar sayesinde olur. Bu şu demek: bir teknoloji geliştirecekseniz, geliştiriceğiniz teknolojinin puanı 100 ve sizinde puanınız 10 ise 10 ayda teknolojiyi araştırmış olursunuz.
5) İmparatorluğunuzda işlediğiniz stratejik kaynakları gösterir. Son derece nadir bulunan kaynaklar bazı gezegenlerde bulunur. İstasyonlar kullanlarak işleyebilirsiniz. Özel binalar üretmek için kullanılır.
6)Maksimum direk olarak sahip olabileceğiniz gezegen sayısını gösterir. Koloni kurarak veya başka imparatorlukların gezegenlerini ilhak ederek limiti aşabilirsiniz. Aştığınız taktirde belli başlı eksilere sahip olursunuz. Sınırı aşmayayım ama genişlemekte istiyorum derseniz elinizdeki fazlalık gezegenleri sektör haline getirmeniz gerekir.
7)İmparatorluğunuzun o anda bulundurabileceği maksimum gemi sayısını  gösterir. Limiti aştığınızda bir takım eksi puanlar yemeye başlarsınız.

PMvyB7.jpg

1) Gezegeniniz durumunu incelediğimiz bölüm. Kazandığınız kaynakları, nüfusunuzu vs. gözlemlediğiniz bölümdür.
2) Surface bölümü gezegende yaşayan nüfusun durumunu inceleyebiliriz. Aynı zamanda bina yapımıda bu bölümden yapılır.
3) Bu sekmeden gezegendeki vali değiştirir veya vali atayabiliriz.
4)Bu bölümde gezegende bulunan garnizonu inceyebilir ve gezegenleri işgal etmek için kullanıcağımız orduları yetiştirebiliriz. Teknoloji geliştirdikçe daha güçlü askerler yetiştirebiliriz.
5)Edicts List sekmesinden sadece o gezegene ait bildiriler yayınlarız. Influence puanı ister.
6)Spaceport seçeneği uzayüssümüzü geliştirmemizi, yeni gemiler üretmemize olanak sağlar.
[+] 5 üye Justicar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Wormhole aslında uzayın bükülmesi mantığına dayanır. Yani science fiction Hyperspace gibi şeylerin aksine Wormhole aslında fiziksel açıdan gravitational wavelerin varlığı kadar mümkün bir şey.  Ayrıca Swarm'un gelmesiyle ne alakası var ki? Jump drive'ı kastettin büyük ihtimal.
Ara
Cevapla
#3
(19-05-2016, 21:47)ferevon : Wormhole aslında uzayın bükülmesi mantığına dayanır. Yani science fiction Hyperspace gibi şeylerin aksine Wormhole aslında fiziksel açıdan gravitational wavelerin varlığı kadar mümkün bir şey.  Ayrıca Swarm'un gelmesiyle ne alakası var ki? Jump drive'ı kastettin büyük ihtimal.

Bildiğim kadarıyla solucan delikleri swarmların gelmesine olanak tanıyor. Yani daha doğrusu benim anladığım. Ama yanlış olabilir tabiki. Araştırdığım bir teknoloji tarafından tetiklendiğini düşünmüştüm solucan delikleriyle alakalı. Jump drive teknoloji ile açılıyor dimi? Sanırım jump drive'nin solucan deliklerinin devamı niteliğinde olduğunu düşündüm.
Ara
Cevapla
#4
Prethoryn Swarm'a zor demek bence mantıksız 30-40 binlik bir filoyla filosunu yok edip devamlı filonu besliyerek ana gezegenini yok etmek basit oluyor genelde.

Unbiddenin hard oyunumda gelmesinde ilk başta heyecanla genişlemesine izin verip sonra filomun yarı limitinde filo basıp çıktıkları deliğe kadar 5-6 yıldız sistemindeki koruma sistemlerini yok edip kolayca bitirdim.

Insanede oynuyorum bakalım ne kadar güçlüler inş bu sefer zorlarlar.
Ara
Cevapla
#5
(19-05-2016, 22:09)lortcush : Prethoryn Swarm'a zor demek bence mantıksız 30-40 binlik bir filoyla filosunu yok edip devamlı filonu besliyerek ana gezegenini yok etmek basit oluyor genelde.

Unbiddenin hard oyunumda gelmesinde ilk başta heyecanla genişlemesine izin verip sonra filomun yarı limitinde filo basıp çıktıkları deliğe kadar 5-6 yıldız sistemindeki koruma sistemlerini yok edip kolayca bitirdim.

Insanede oynuyorum bakalım ne kadar güçlüler inş bu sefer zorlarlar.

Bunu yazmandaki amaç ne?

 Oyuna yeni başlayan bir çok kişiye zor gelmesi ve bir çok kişinin zor demesi mantılı ki mantıklı mı diye kimseye sormadım. Ha diyosan 'ben çok iyiyim ben senden iyiyim' çünkü zorluk falan belirtmişsin bunu demek istediğini anladım tebrikler diyim bari. Hepsinden öte burası neyin zor neyin kolay olduğunun tartışmasının yapılacağı bir yer değil. Başlangıç için tavsiye verebilirsin belki. Ego tatmin etmiyorum.
[+] 1 üye Justicar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
(19-05-2016, 21:50)Justicar :
(19-05-2016, 21:47)ferevon : Wormhole aslında uzayın bükülmesi mantığına dayanır. Yani science fiction Hyperspace gibi şeylerin aksine Wormhole aslında fiziksel açıdan gravitational wavelerin varlığı kadar mümkün bir şey.  Ayrıca Swarm'un gelmesiyle ne alakası var ki? Jump drive'ı kastettin büyük ihtimal.

Bildiğim kadarıyla solucan delikleri swarmların gelmesine olanak tanıyor. Yani daha doğrusu benim anladığım. Ama yanlış olabilir tabiki. Araştırdığım bir teknoloji tarafından tetiklendiğini düşünmüştüm solucan delikleriyle alakalı. Jump drive teknoloji ile açılıyor dimi? Sanırım jump drive'nin solucan deliklerinin devamı niteliğinde olduğunu düşündüm.

İyide o Jump Drive techin tehlikesi sonuçta, özellikle tehlikeli olduğu belirtilmiş super late game bir teknoloji ki onu wormhole ile ilişkilendirmeye hiç gerek yok çünkü zaten başlangıç rehberi bu da.
Ara
Cevapla
#7
(19-05-2016, 23:08)ferevon :
(19-05-2016, 21:50)Justicar :
(19-05-2016, 21:47)ferevon : Wormhole aslında uzayın bükülmesi mantığına dayanır. Yani science fiction Hyperspace gibi şeylerin aksine Wormhole aslında fiziksel açıdan gravitational wavelerin varlığı kadar mümkün bir şey.  Ayrıca Swarm'un gelmesiyle ne alakası var ki? Jump drive'ı kastettin büyük ihtimal.

Bildiğim kadarıyla solucan delikleri swarmların gelmesine olanak tanıyor. Yani daha doğrusu benim anladığım. Ama yanlış olabilir tabiki. Araştırdığım bir teknoloji tarafından tetiklendiğini düşünmüştüm solucan delikleriyle alakalı. Jump drive teknoloji ile açılıyor dimi? Sanırım jump drive'nin solucan deliklerinin devamı niteliğinde olduğunu düşündüm.

İyide o Jump Drive techin tehlikesi sonuçta, özellikle tehlikeli olduğu belirtilmiş super late game bir teknoloji ki onu wormhole ile ilişkilendirmeye hiç gerek yok çünkü zaten başlangıç rehberi bu da.

Düzeltildi.
Ara
Cevapla
#8
Hocam bir sorum olacak. Irk yaratma ekranında bazı menüler bende yok başlangıç silahı ve seyahat  tipi seçemiyorum mesela bir süredir oyunu oynayamadım tam öğrenip oynayayım dedim ama rehberdeki arayüzle benim oyundaki arayüz farklı. Sebebi nedir bilgisi olan var mı ?
Ara
Cevapla
#9
(23-06-2018, 14:22)ScarAss : Hocam bir sorum olacak. Irk yaratma ekranında bazı menüler bende yok başlangıç silahı ve seyahat  tipi seçemiyorum mesela bir süredir oyunu oynayamadım tam öğrenip oynayayım dedim ama rehberdeki arayüzle benim oyundaki arayüz farklı. Sebebi nedir bilgisi olan var mı ?

Bu rehber oyun ilk çıktığı zaman yazılmıştı. Rehberden sonra çıkmış bir çok güncelleme ve eklentiyle arayüz vs. değişti. Örneğin artık başlangıç silahı ve seyahat tipi seçilmiyor. Rehberi güncellemem gerek.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.