AoE3 - Portekizliler
#1
Portekiz Uygarlığı

150?cb=20120616153014
Oyunun başlarında ekonomisi diğer ırklara göre daha ağır çalıştığı için genellikle pek tercih edilmeyen bir ırktır. Başkentlerinden (Lisbon) işçi kartı temîn edemezler çünkü bu ırka ait bir işçi kartı bulunmamaktadır. Normal ırklardan farklı olarak Portekizliler, 4 adet köy binası kurabilir. Üstelik her çağ atlandığında köy binası vagonu ücretsiz olarak gelir.Portekiz ırkında askerî olarak; güçlü bir donanma, hafif piyadeler ve güçlü süvariler bulunmaktadır. Sadece Portekizliler'e ait özel askerler ise şunlardır: 20?cb=20130215130715Cassador (piyade), 20?cb=20130216104929Organ Gun (top).

Portekiz ırkına ait bir kaşif, diğer kaşiflerden daha donanımlıdır. Çünkü Portekiz kaşifi, casusluk dürbünü yani spyglass kullanabilir. Bu özellik sayesinde keşfedilmek istenen yere tıklanır ve istenen yer kısa bir süreliğine görüntülenir.


Oyun için dil
Sim (evet)
Preparado (hazır)
Lenhador (oduncu)
Camponesa (çiftçi)
Olá (selam)
Qual é a sua ordem? (emrin?)
Correcto (doğru)
Construtor (yapı ustası)
Caçador (avcı)
Ao ataque! (saldır!)
Forrageiro (toplayıcı)
Vou fazer (yapacağım)
Vou executar (gerçekleştireceğim)

Estou ferido, não me posso mexer (yaralıyım, kımıldayamıyorum)
Já me sinto mais forte (şimdi daha iyiceyim)
Obrigado por teres pago o resgate (fidyemi ödediğiniz için teşekkürler)

Üretilebilen Askerî Birimler
Pikeman (40 DP0nY6.gif, 40 m3WvM1.png)
Crossbowman (40 DP0nY6.gif, 40 m3WvM1.png)
Musketeer (75 DP0nY6.gif, 25 8M7paQ.gif)
Halberdier (50 DP0nY6.gif, 70 8M7paQ.gif)
Cassador (80 DP0nY6.gif, 35 8M7paQ.gif)

Hussar (120 DP0nY6.gif, 80 8M7paQ.gif)
Dragoon (90 DP0nY6.gif, 90 8M7paQ.gif)

Organ Gun (100 m3WvM1.png, 300 8M7paQ.gif)
Culverin (100 m3WvM1.png, 400 8M7paQ.gif)
Mortar (100 m3WvM1.png, 350 8M7paQ.gif)
Horse Artillery (100 m3WvM1.png, 500 8M7paQ.gif)
Petard (50 DP0nY6.gif, 100 8M7paQ.gif)

Takım Kartları
TEAM Crates of 1000 Wood: Bu kart sayesinde tüm takıma 1000 odun gönderilebilir.
TEAM 2 Surgeons: Bu kart sayesinde takım üyelerine, iyileştirme kampları kurabilecek ve iyileştirme çalışmaları yapabilecek 2 adet doktor gönderilir.
TEAM Gunpowder Infantry Hitpoints: Tüm silahlı piyadelerin sağlık puanı 15% artar.
TEAM Early Dragoons: Birçok atlının erken çağlarda ve daha hızlı eğitilmesini sağlar.
TEAM Artillery Hitpoints: Toplar, Obüsler ve Barutçular'ın sağlık puanı 15% artar.
TEAM Improved Walls: Duvarların dayanıklılığı 50% artar.
TEAM Cheap Outposts: Savunma binaları 30% daha düşük bir ücret ile inşa edilir.
TEAM Fish Market: Balıkçı tekneleri 10% daha hızlı çalışır.
TEAM 1 Monitor: Tüm takıma 1 adet Monitor gemisi gönderilir.
[+] 4 üye command nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Eline saglik:):)
Noro lim, noro lim , Asfaloth!
Ara
Cevapla
#3
Eline sağlık çok güzel olmuş.Ama kaynakların resimleri sanırım büyüttüğün için bulanık.Onları küçültebilirsin.
Screenshot_1.png?ex=661394d9&is=66011fd9...4125dc856&
Ara
Cevapla
#4
Büyütüldüğü için değil, o wikia sitelerinde bu şekilde bir görsel kullandırmama koruması var. Görsel sadece görseli kaynağından görüntüleyen kişide düzgün görünüyor, birazdan düzelteceğim bu konudaki görselleri.

Edit: Düzelttim, bu tarz konulardaki görsellerde "wignette2.wikia.nocookie" linklerine dikkat etmekte fayda var.
Cevapla
#5
Ellerine sağlık.

Portekizlilerin ekonomisinin o kadar da leş olduğunu düşünmüyorum. Hatta benim gözümde 1. dir Düşüncem ise şudur: gerçekten her çağ atlandığında vagon kazanmak büyük bir hediye çünkü , oyunun başındaki size verilen Town binasından kaynaklara olan uzaklık ne kadar artarsa ekonominiz o kadar zayıflar yeni işçi yaptığında kaynağa gitme uzaklığı yüksek olur ve işçilerinizin güvenliği içinde bu tehlikeli bir durumdur 

Yakınınızdaki altın madenlerinin bittiği düşünelim haritanın ortasındaki altın madenine göndermek zorundasınız işçinizi askerlerinizi tüm gün o işçileri korumak için orada tutamazsınız bunun yerine oraya bir belediye binası insa ederseniz işçilerinizi bu tür durumlarda belediye binasına saklayabilir bu sayede vakit kazanır ve ordunuzla rakibe bir darbe koyabilirsiniz.Aksi bir durumda tüm işçılerinizin öldüğünü ve bir altın madeninde en az 6 kisi calistirdiginizi dusunursek ortalama 800 Yiyecek ve ya altınlık bir kayıbınız olur

Belediye binalarından çıkan işçilerinizin diğer devletlere göre daha hızlı çıkmasıda yukarıdaki anlattığım özellikler ile birleştiğinde belki de oyunun en iyi kombosunu oluşturur. Ne kadar hızlı çıktığı ile bir fikrim yok ama en basitinden %25 gibi bir oranla daha hızlı çıksa ve aynı zamanda 3 belediyenizden işçi çıktığınızı düşünürsek portekizlilerin 3 tane hazır işçisi olup çalışmaya başlamışken diğer devletlerin o çıktığı işçi ile üretime başlayabilmesi için %25 lik bir zaman gereklidir 

İşçı çıkma süresinin 30 saniye olduğunu varsayarsak ve 22.5 saniyede portekiz devletinin bir işçi çıktığını düşünürsek ve bir işçi 7.5 saniyede 5 kaynak toplayabiliyorsa ve bunu 3 belediye binası ile yapıyorsa hatta tek town hallı olan herhangi bir devletin kaynaktan uzak olmasını düşünursek ve kaynağa gitme süresini 5 saniye olarak hesaplarsak (7.5 ta 5 kaynak topluyor ise 5 saniye de gecikme süresini eklersek 12.5 saniye 7.5 kaynak) 1 işçi çıkma süresinin bile yaklaşık olarak portekiz devletine 22.5 kaynak yuvarlarsak ise 23 yani bir işçi çıkma süresinde 23 işçi çıkma süresi hatırlarsanız 30 du (yani 10 işçi çıkma süresince 230 kaynak kâr) 300 saniye de 230 kaynak kâr bunu da saniye başına bölersek 1.3 lük bir kaynak geliri bu da neredeyse %130 bir artış (WOW)

Bu işlemi ne kadar tekrarlarsaniz yüzde oranı o kadar artar 

Yani benim düşünceme göre ilk çağda kartlardan alınan işçilerin yerine yiyecek alıp daha hızlı çağ atlarsaniz bu eksiği rahat bir şekilde kapatırsınız
[+] 2 üye Kher nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
(08-05-2017, 11:33)Cpt.MacMillan : Ellerine sağlık.

Portekizlilerin ekonomisinin o kadar da leş olduğunu düşünmüyorum. Hatta benim gözümde 1. dir Düşüncem ise şudur: gerçekten her çağ atlandığında vagon kazanmak büyük bir hediye çünkü , oyunun başındaki size verilen Town binasından kaynaklara olan uzaklık ne kadar artarsa ekonominiz o kadar zayıflar yeni işçi yaptığında kaynağa gitme uzaklığı yüksek olur ve işçilerinizin güvenliği içinde bu tehlikeli bir durumdur 

Yakınınızdaki altın madenlerinin bittiği düşünelim haritanın ortasındaki altın madenine göndermek zorundasınız işçinizi askerlerinizi tüm gün o işçileri korumak için orada tutamazsınız bunun yerine oraya bir belediye binası insa ederseniz işçilerinizi bu tür durumlarda belediye binasına saklayabilir bu sayede vakit kazanır ve ordunuzla rakibe bir darbe koyabilirsiniz.Aksi bir durumda tüm işçılerinizin öldüğünü ve bir altın madeninde en az 6 kisi calistirdiginizi dusunursek ortalama 800 Yiyecek ve ya altınlık bir kayıbınız olur

Belediye binalarından çıkan işçilerinizin diğer devletlere göre daha hızlı çıkmasıda yukarıdaki anlattığım özellikler ile birleştiğinde belki de oyunun en iyi kombosunu oluşturur. Ne kadar hızlı çıktığı ile bir fikrim yok ama en basitinden %25 gibi bir oranla daha hızlı çıksa ve aynı zamanda 3 belediyenizden işçi çıktığınızı düşünürsek portekizlilerin 3 tane hazır işçisi olup çalışmaya başlamışken diğer devletlerin o çıktığı işçi ile üretime başlayabilmesi için %25 lik bir zaman gereklidir 

İşçı çıkma süresinin 30 saniye olduğunu varsayarsak ve 22.5 saniyede portekiz devletinin bir işçi çıktığını düşünürsek ve bir işçi 7.5 saniyede 5 kaynak toplayabiliyorsa ve bunu 3 belediye binası ile yapıyorsa hatta tek town hallı olan herhangi bir devletin kaynaktan uzak olmasını düşünursek ve kaynağa gitme süresini 5 saniye olarak hesaplarsak (7.5 ta 5 kaynak topluyor ise 5 saniye de gecikme süresini eklersek 12.5 saniye 7.5 kaynak) 1 işçi çıkma süresinin bile yaklaşık olarak portekiz devletine 22.5 kaynak yuvarlarsak ise 23 yani bir işçi çıkma süresinde 23 işçi çıkma süresi hatırlarsanız 30 du (yani 10 işçi çıkma süresince 230 kaynak kâr) 300 saniye de 230 kaynak kâr bunu da saniye başına bölersek 1.3 lük bir kaynak geliri bu da neredeyse %130 bir artış (WOW)

Bu işlemi ne kadar tekrarlarsaniz yüzde oranı o kadar artar 

Yani benim düşünceme göre ilk çağda kartlardan alınan işçilerin yerine yiyecek alıp daha hızlı çağ atlarsaniz bu eksiği rahat bir şekilde kapatırsınız

Hesaplayan Adam.
Screenshot_1.png?ex=661394d9&is=66011fd9...4125dc856&
[+] 1 üye KARTAL nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
(08-05-2017, 11:33)Cpt.MacMillan : Ellerine sağlık.

Portekizlilerin ekonomisinin o kadar da leş olduğunu düşünmüyorum. Hatta benim gözümde 1. dir Düşüncem ise şudur: gerçekten her çağ atlandığında vagon kazanmak büyük bir hediye çünkü , oyunun başındaki size verilen Town binasından kaynaklara olan uzaklık ne kadar artarsa ekonominiz o kadar zayıflar yeni işçi yaptığında kaynağa gitme uzaklığı yüksek olur ve işçilerinizin güvenliği içinde bu tehlikeli bir durumdur 

Yakınınızdaki altın madenlerinin bittiği düşünelim haritanın ortasındaki altın madenine göndermek zorundasınız işçinizi askerlerinizi tüm gün o işçileri korumak için orada tutamazsınız bunun yerine oraya bir belediye binası insa ederseniz işçilerinizi bu tür durumlarda belediye binasına saklayabilir bu sayede vakit kazanır ve ordunuzla rakibe bir darbe koyabilirsiniz.Aksi bir durumda tüm işçılerinizin öldüğünü ve bir altın madeninde en az 6 kisi calistirdiginizi dusunursek ortalama 800 Yiyecek ve ya altınlık bir kayıbınız olur

Belediye binalarından çıkan işçilerinizin diğer devletlere göre daha hızlı çıkmasıda yukarıdaki anlattığım özellikler ile birleştiğinde belki de oyunun en iyi kombosunu oluşturur. Ne kadar hızlı çıktığı ile bir fikrim yok ama en basitinden %25 gibi bir oranla daha hızlı çıksa ve aynı zamanda 3 belediyenizden işçi çıktığınızı düşünürsek portekizlilerin 3 tane hazır işçisi olup çalışmaya başlamışken diğer devletlerin o çıktığı işçi ile üretime başlayabilmesi için %25 lik bir zaman gereklidir 

İşçı çıkma süresinin 30 saniye olduğunu varsayarsak ve 22.5 saniyede portekiz devletinin bir işçi çıktığını düşünürsek ve bir işçi 7.5 saniyede 5 kaynak toplayabiliyorsa ve bunu 3 belediye binası ile yapıyorsa hatta tek town hallı olan herhangi bir devletin kaynaktan uzak olmasını düşünursek ve kaynağa gitme süresini 5 saniye olarak hesaplarsak (7.5 ta 5 kaynak topluyor ise 5 saniye de gecikme süresini eklersek 12.5 saniye 7.5 kaynak) 1 işçi çıkma süresinin bile yaklaşık olarak portekiz devletine 22.5 kaynak yuvarlarsak ise 23 yani bir işçi çıkma süresinde 23 işçi çıkma süresi hatırlarsanız 30 du (yani 10 işçi çıkma süresince 230 kaynak kâr) 300 saniye de 230 kaynak kâr bunu da saniye başına bölersek 1.3 lük bir kaynak geliri bu da neredeyse %130 bir artış (WOW)

Bu işlemi ne kadar tekrarlarsaniz yüzde oranı o kadar artar 

Yani benim düşünceme göre ilk çağda kartlardan alınan işçilerin yerine yiyecek alıp daha hızlı çağ atlarsaniz bu eksiği rahat bir şekilde kapatırsınız

Muazzam bir hesap tabi, Osmanlı ve Rus devletlerini kullanma konusunda hakim bir oyuncu bulunmadığı sürece.
Ara
Cevapla
#8
Kesinlikle zaten ruslarla oyunu late game taşırsan bil ki kaybettin.

EDİT= Bu arada yanlış hesap yapmışım :smiling: 300/230 yapmışım tam tersi olucaktı şu an hesapladım o da 0.7 civarına denk geliyor :( buda %70 e denk geliyor. Düşündüğüm kadar iyi değilmiş ama idare eder yine :D
[+] 2 üye Kher nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Arkadaşlar portekiz early game de iyi bir ekoya sahip değil. Bu nedenle 1v1 de pek tercih edilmez.Birden fazla TC olduğu için işçilere çok kaynak verirsiniz ve askeri olarak zayıf kalırsınız early de. Late gamede çok güçlüdür ama. Takım oyunlarında da tercih edilebilir.
Ara
Cevapla
#10
Yaya rakip birimlere karşı ölüm makinesi birimlere sahiptir.  Ayrıca ekonomisi en iyi devlet değildir cümlesini rahatlıkla kurabilirim, Almanya gibi 140 pop'unu da işçilere kullanabilen bir ülke varken.
Ara
Cevapla
#11
(09-05-2017, 02:22)iamturk : Arkadaşlar portekiz early game de iyi bir ekoya sahip değil. Bu nedenle 1v1 de pek tercih edilmez.Birden fazla TC olduğu için işçilere çok kaynak verirsiniz ve askeri olarak zayıf kalırsınız early de. Late gamede çok güçlüdür ama. Takım oyunlarında da tercih edilebilir.

Sadece 2 işçi kartı olmadığı için portekizlilerin ekonomisini bu kadar kötülememek lazım. İnanın 2. Town Center binasını kurduğunuz andan itibaren ekonomide büyük ivme kazanıyorsunuz Yani benim görüşüm 2. çağa atlamak için gerekli olan bu 6-7 dakikalık bir bölüm için Portekizlilerin kalbini kırdığınıza değmez

Edit Portekizin tek sıkıntısının arttilery olduğunu düşünüyorum Culverin ile Düşman yaya birimlerine istediğiniz hasarı veremiyorsunuz hele rusya gibi 500 kişilik bir ordu ile geliyorsa rakip öyle bakıp kalırsınız belki tek nefret ettiğim yanı bu devletin
Ara
Cevapla
#12
Portekiz çağ atlarken TC vagonu veriyor. TC'leri yan yana kurarak Fast Fortress yapmak için ideal ülkelerden birisi. TC'ler çok defansif ve deniz kenarına kurulsa gemileri yanına yaklaştırmıyor. Ayrıca TC'leri harita etrafına yayarak haritayı açabilir ve oldukça geniş bir bölgeyi yöneterek düşmanın alanını daraltırsınız. Bu özellikleriyle Age of Empires 3'ün en iyi ülkesi olabilir.

Benim de oynarken en çok zevk aldığım ülkelerden birisi. Bir kere Portekiz oynayınca diğer ülkeler zevk vermiyor.
Ara
Cevapla
#13
Deniz haritalarında Portekiz ideal seçim. Haricinde Land maplerde erken oyunda zayif ülke maleesef.:) 1v1 için konuşuyorum. Portekiz çok yavaş bir ülke.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.