Civilization IV - Arazi Rehberi
#1
header.jpg?t=1573063101

CIVILIZATION IV - ARAZİ REHBERİ

Civilization IV'te, her karenin temel arazi türü vardır. Kareler tepeli ya da tepesiz olabilir, bir ya da daha fazla arazi unsuru içerebilir. Bunlar birlikte karenin arazisini oluşturur ve her kareyi eşit oranda kapladıkları varsayılır. Arazinin harekete ve kara savaşlarına büyük etkisi vardır.

Kara Arazisi

Temel Arazi

Bunlar 5 temel kara arazi türleridir. Hepsi geçilmek için 1 hareket puanı gerektirir ve eğer bir nehrin yanında ise 1 bonus commerce kazanır.


İsim

Bread.png

Hammer.png

Coin.png

Özel Yetenekler
Çayır200-
Düzlükler110-
Tundra100-
Çöl000Geliştirmelerin inşası %25 daha çok zaman alır
Buz000Geliştirmelerin inşası %50 daha çok zaman alır

Nehirler

Nehirler bir karenin üstünde ya da içinde olmak yerine karelerin arasından akan müstesna bir arazi türüdür. Bir nehir üzerinden geçtiği tüm karelerle bitişik sayılır, buna nehrin kıvrıldığı ya da denize döküldüğü yere değen kareler de dahildir. Nehirlerin tüm bitişik karelere tatlı su sağlar. Nehirler tüm bitişik karelere 1 commerce ekler. Sadece nehirlere bitişik olan şehirler Levee inşa edebilir.

Dik Arazi

Tepeler bir nevi arazi unsuru sayılır ancak kaldırılabilir değildir bu yüzden kendi sınıfına mensuptur. Eğer bir kara karesi tepeli değilse ve zirve değilse yayladır.


İsim

Bread.png

Hammer.png

Coin.png

Özel Yetenekler
Yayla000 Farm, Cottage, Workshop ve Watermill ile geliştirilebilir
Hareket Maliyeti: +0
Tepe-110 Mine ve Windmill ile geliştirilebilir
Hareket Maliyeti: +1
Görüş Mesafesi: +1
Zirve---Geçilemez

Arazi Unsurları

Arazi unsurları Civilization IV'te kaldırılabilirdir. Çoğu arazi unsuru Worker'lar tarafından kaldırılabilir ama arazi unsuru bulunan bir kareye bir şehir inşa edildiğinde tüm unsurlar kaldırılır.  Bu yüzden, bir nehir yatağına şehir inşa ettiğinizde nehir yatağı kaldırılır ve sadece çöl kalır.


İsim

Bread.png

Hammer.png

Coin.png

Özel Yetenekler
Nükleer Atık-3-3-3 Yakındaki şehirlerde +0,5 Unhealthiness.png.
Geliştirmeler inşa edilemez.
Hareket Maliyeti: +1
Nehir Yatağı301 Nehrin yanında olmalıdır.
Çölde olmalıdır.
Yakındaki şehirlerde +0,4 Unhealthiness.png.
Orman010 Yakındaki şehirlerde +0,5 Health.png.
Savunan birimler +%50 güce sahip olur.
Hareket Maliyeti: +1
Cangıl-100 Savunan birimler +%50 güce sahip olur.
Yakındaki şehirlerde +0,25 Unhealthiness.png.
Hareket Maliyeti: +1
Vaha302 Tatlı su kaynağı.
Çölde olmalıdır.
Şehir ya da geliştirme inşa edilemez.
Hareket Maliyeti: +2

Bir kareden nükleer atığı temizlediğinizde o karedeki tüm geliştirmeleri veya arazi unsurlarını da kaldırmış olursunuz. Yine de bazı eski geliştirmeleri tekrar inşa edebilirsiniz. Kaldırılan belli bir arazi unsurunu gerektiren bir geliştirmeyi tekrar inşa etmeniz mümkün olmaz.

Su Arazisi

Temel Arazi

Göl belli bir kare sayısından küçük (9 kare) bir su kütlesidir. Tüm su kareleri Lighthouse'tan faydalansa bile, bir göle bitişik olmak şehirlerin "kıyı şehri" olması için yeterli değildir.


İsim

Bread.png

Hammer.png

Coin.png

Özel Yetenekler
Göl202Tatlı su sağlar.
Savunan birimler +%10 güce sahip olur.
Kıyı102Bitişik olan şehir kıyı şehridir.
Savunan birimler +%10 güce sahip olur.
Okyanus101Bazı donanma birimleri okyanus karelerine giremez.
Work Boat'lar Astronomy teknolojisi araştırılana kadar okyanus karelerine giremez.

Arazi Unsurları

Buz bir su unsurudur ancak kara unsurlarının aksine kaldırılamaz.


İsim

Bread.png

Hammer.png

Coin.png

Özel Yetenekler
Buz---Geçilemez
[+] 2 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.