Leviathan DLC'si ile Amerika yerlilerinin oynanışı tamamen değişti. Aslında daha oynanabilir ve farklı bir oyun deneyimi sunmasına rağmen, karışık geldiği için pek çok oyuncu tarafından tercih edilmeyen bir coğrafya olduğu için ksıa bir rehber hazırlamak istedim. Umarım yardımcı olurum.
Oyuna Wichita devleti ile başladım. Hem idealarının hem de oynamamız gereken oyun tarzına uygun bir bölgede bulunduğu için tercih ettim.
1444'te herhangi bir yöneticisi olmadığı için oyun size rastgele bir ruler atıyor. Eğer statlarını beğenmediğiniz bir yönetici gelirse tekrar tekrar başlayabilirsiniz. Özellikle adm ve mil puanları yüksek biri seçmeniz önemli!
İlk olarak tribal development kazanımı hakkında bilgi vereyim. Göç eden tribal ülkeler artık dev basamıyor. Bunun yerine başkentin bulunduğu toprağı grazing yaparak o kısımda belirtilen miktarın 100'e ulaşacağı kadar süre içinde 1 development kazanmış oluyorsunuz ancak bu devastation yaratıyor ve belirli bir süre sonra %100 devastation oluşunca o toprağı terk etmeniz gerekecek zira artık grazing yapacak bir şey kalmamış oluyor. Ama merak etmeyin o toprakta kimse grazing yapmayınca kendi kendini yenilerek tahribatı %0'a indiriyor.
Göç mekaniği ise belli bir mil puanı harcayarak yapılabiliyor ve başkentinizdeki tüm binalarla ve development ile o bölgeye taşınmış oluyorsunuz. Böylece henüz tahrip edilmemiş bir bölgeye göç ederek development kasmaya devam edebilirsiniz.
Bizim için çok önemli bir noktaya parmak basmak istiyorum. Eğer herhangi bir toprakta grazing yaparsanız sadece aylık 0,02 puan kazanacaksınız ama başka bir kabile devletin tribal land'ında grazing yaparsanız buna 0,08 daha eklenip ayda 0,1 puan kazanacaksınız. Bu gerçekten önemli mümkün olduğunca sürekli başka kabilelerin topraklarına göç edip sömürmeliyiz.
Aylık kazanılan development'ı artırmanın türlü yolları var ama en kolaylarından bahsedecek olursak goverment reformlarından chiefdom'u seçerseniz 0,02 daha kazancımız olacak. Puanımız yettiğinde ilk iş bunu yapmalıyız.
Bu dlc'yle değişen bir diğer mekanik de federasyonlar. %100 cohesion'a ulaştığımızda bir advancements açabiliyor olacağız. 7 tanesini tamamladığımızda açılan 8. advancement ile federasyonunuzdaki tüm kabilelerle birleşebiliyorsunuz. Lakin bu yamada federasyon mekaniği biraz buglı. İlişkiniz iyi olsa da birden çıkıp tüm planlarınızı bozabiliyorlar. Eğer siz hariç tüm kabileler çıkarsa tüm kazanımlarınızı kaybediyosunuz ve baştan başlamanız gerekecek.
Açmanız gereken ve mühim olan ilk 2 advancement olarak bunları görüyorum.
Binalardan ise olmazsa olmaz paranız olduğunda hemen basmanız gereken 5 bina var.
İdea olarak bu sırayla gitmemiz iyi olur. İlk idea grubu oldukça iyi.
2.Reform olarak Land Tradition tercih ediyorum ama siz aylık %25 reform progress modifier veren reformu da tercih edebilirsiniz. Eğer horda olmak istiyorsanız martial tradition seçebilirsiniz.
3.Goverment reform olarak seasonal travel seçilmeli. Lakin daha sonra yeterince dev'e sahip olunca ve Avrupalı bir devlet ulaşabileceğimiz bir toprağa koloni atınca Settle Down'a döneceğiz ve böylece yerleşmiş olacağız. Horda olmak istiyorsan War Band seçebilrisiniz.
4.Goverment reform olarak ilk olarak Diplomatic Ceremonies seçip daha sonra Avrupalı devletin kolonisi tamamlandığında önce settle down ardından Trading with Foreigners reformunu alıp batılılaşmış olacağız ve üzerimizdeki teknoloji cezası kalkacak. Bununla birlikte artık tüm tribal land topraklarımız yerleşik toprağımız olmuş olacak. Lakin bunu yapıp yapmamak farklı yollardan ilerlemek size kalmış. Zira 5. goverment reformları ile teokrasi, moınarşi, cumhuriyet ve Horda olabiliyorsunuz.
Bununla birlikte dikkat etmeniz gereken bir kaç püf noktası belirteyim.
1. Migration cost'u düşürmek istiyorsanız mutlaka eksi stability'de bulunmanız gerek. Hatta sürekli -3'de olmanız sizin için daha olacaktır. Sadece savaş açacağınız zaman -2'ye geçerseniz puanlarınızı daha verimli kullanmış olursunuz.
2-Erken dönemde çok fazla tribal land almaya gerek yok. Zaten sonrasında çok daha ucuza daha fazla toprak alabileceğiz. Monarch pointleri boşa saçmaya lüzum yok.
3-Bu sadece benim tercih ettiğim bir yoldu. Siz isterseniz batılılaşmayıp horda olarak oynamayı tercih edebilir ve tribe olarak kalıp farklı bir mekanik olan toprağı ıslah ederek development kazanma yolundan gidebilirsiniz. Zira batılılaştığınız zaman tüm yerli mekanikleri ve binaları SİLİNECEK
Oyuna Wichita devleti ile başladım. Hem idealarının hem de oynamamız gereken oyun tarzına uygun bir bölgede bulunduğu için tercih ettim.
1444'te herhangi bir yöneticisi olmadığı için oyun size rastgele bir ruler atıyor. Eğer statlarını beğenmediğiniz bir yönetici gelirse tekrar tekrar başlayabilirsiniz. Özellikle adm ve mil puanları yüksek biri seçmeniz önemli!
İlk olarak tribal development kazanımı hakkında bilgi vereyim. Göç eden tribal ülkeler artık dev basamıyor. Bunun yerine başkentin bulunduğu toprağı grazing yaparak o kısımda belirtilen miktarın 100'e ulaşacağı kadar süre içinde 1 development kazanmış oluyorsunuz ancak bu devastation yaratıyor ve belirli bir süre sonra %100 devastation oluşunca o toprağı terk etmeniz gerekecek zira artık grazing yapacak bir şey kalmamış oluyor. Ama merak etmeyin o toprakta kimse grazing yapmayınca kendi kendini yenilerek tahribatı %0'a indiriyor.
Göç mekaniği ise belli bir mil puanı harcayarak yapılabiliyor ve başkentinizdeki tüm binalarla ve development ile o bölgeye taşınmış oluyorsunuz. Böylece henüz tahrip edilmemiş bir bölgeye göç ederek development kasmaya devam edebilirsiniz.
Bizim için çok önemli bir noktaya parmak basmak istiyorum. Eğer herhangi bir toprakta grazing yaparsanız sadece aylık 0,02 puan kazanacaksınız ama başka bir kabile devletin tribal land'ında grazing yaparsanız buna 0,08 daha eklenip ayda 0,1 puan kazanacaksınız. Bu gerçekten önemli mümkün olduğunca sürekli başka kabilelerin topraklarına göç edip sömürmeliyiz.
Aylık kazanılan development'ı artırmanın türlü yolları var ama en kolaylarından bahsedecek olursak goverment reformlarından chiefdom'u seçerseniz 0,02 daha kazancımız olacak. Puanımız yettiğinde ilk iş bunu yapmalıyız.
Bu dlc'yle değişen bir diğer mekanik de federasyonlar. %100 cohesion'a ulaştığımızda bir advancements açabiliyor olacağız. 7 tanesini tamamladığımızda açılan 8. advancement ile federasyonunuzdaki tüm kabilelerle birleşebiliyorsunuz. Lakin bu yamada federasyon mekaniği biraz buglı. İlişkiniz iyi olsa da birden çıkıp tüm planlarınızı bozabiliyorlar. Eğer siz hariç tüm kabileler çıkarsa tüm kazanımlarınızı kaybediyosunuz ve baştan başlamanız gerekecek.
Açmanız gereken ve mühim olan ilk 2 advancement olarak bunları görüyorum.
Binalardan ise olmazsa olmaz paranız olduğunda hemen basmanız gereken 5 bina var.
İdea olarak bu sırayla gitmemiz iyi olur. İlk idea grubu oldukça iyi.
2.Reform olarak Land Tradition tercih ediyorum ama siz aylık %25 reform progress modifier veren reformu da tercih edebilirsiniz. Eğer horda olmak istiyorsanız martial tradition seçebilirsiniz.
3.Goverment reform olarak seasonal travel seçilmeli. Lakin daha sonra yeterince dev'e sahip olunca ve Avrupalı bir devlet ulaşabileceğimiz bir toprağa koloni atınca Settle Down'a döneceğiz ve böylece yerleşmiş olacağız. Horda olmak istiyorsan War Band seçebilrisiniz.
4.Goverment reform olarak ilk olarak Diplomatic Ceremonies seçip daha sonra Avrupalı devletin kolonisi tamamlandığında önce settle down ardından Trading with Foreigners reformunu alıp batılılaşmış olacağız ve üzerimizdeki teknoloji cezası kalkacak. Bununla birlikte artık tüm tribal land topraklarımız yerleşik toprağımız olmuş olacak. Lakin bunu yapıp yapmamak farklı yollardan ilerlemek size kalmış. Zira 5. goverment reformları ile teokrasi, moınarşi, cumhuriyet ve Horda olabiliyorsunuz.
Bununla birlikte dikkat etmeniz gereken bir kaç püf noktası belirteyim.
1. Migration cost'u düşürmek istiyorsanız mutlaka eksi stability'de bulunmanız gerek. Hatta sürekli -3'de olmanız sizin için daha olacaktır. Sadece savaş açacağınız zaman -2'ye geçerseniz puanlarınızı daha verimli kullanmış olursunuz.
2-Erken dönemde çok fazla tribal land almaya gerek yok. Zaten sonrasında çok daha ucuza daha fazla toprak alabileceğiz. Monarch pointleri boşa saçmaya lüzum yok.
3-Bu sadece benim tercih ettiğim bir yoldu. Siz isterseniz batılılaşmayıp horda olarak oynamayı tercih edebilir ve tribe olarak kalıp farklı bir mekanik olan toprağı ıslah ederek development kazanma yolundan gidebilirsiniz. Zira batılılaştığınız zaman tüm yerli mekanikleri ve binaları SİLİNECEK
omnia fui et nihil expedit