First World War Campaigns - Büyük Sefer
#1
First World War Campaigns - Büyük Sefer

First World War Campaigns(FWWC) serisinin oyunlarında sırayla oynanması ve buna göre sonuç tayin edilmesi için yapılmış büyük senaryolardan oluşan bir büyük sefer bulunmaktadır. Hepsi insan oyuncuya karşı veya takım oyunu olarak oynanmak için tasarlanmıştır.

Gerekenler:
  • FWWC serisinin bütün oyunları (şimdilik 3 oyunu var, daha sonra başka oyunlar çıktığında onlara da büyük senaryolar eklenecek, onları da oynarsınız)
  • Kâğıt ve kalem (ya da yazı yazmak için kullandığınız herhangi bir yer)

Senaryoya göre Sefer Zafer Puanı elde edilerek oynanır. Oyun başında puan durumu 0'dır. İttifak Devletlerinin puanı pozitif, İtilaf Devletlerinin puanı negatiftir. ±4 puanda oyun biter ve işaretin tarafı savaşı kazanmış kabul edilir. Bu puana ulaşılamamışsa büyük sefer sonuçsuz kalmış olur.

Senaryoların kazanana verdiği puanların her senaryoda aynı olmadığını, bazı senaryolarda ufak zafer (Minor Victory) almanızın puan kazandırmadığını veya mesela ufak zaferde alacağınız puanla düşmanın ufak zaferinde alacağı puanın aynı olmayabileceğini unutmayın. Bunlar bilerek öyle yapılmıştır (mesela bir tarafın ufak da olsa zafer almasının öbür tarafın ufak zafer almasından önemli olduğu durumlarda).

House rule olarak strateji seçeneklerinin bazılarının oyunlararası bağlayıcılığı olduğunu ve o oyunlarda aynı seçeneği seçmeniz gerektiğini unutmayın. Bunları seçmediği fark edilen tarafla aynı seçeneği seçmesi gereken oyunlar durdurulur ve bu taraf, bu oyunlardan büyük yenilgi (Major Defeat) almış varsayılır. Bu şekilde kazanılan oyunlarda kazanan taraf karşıya isterse bir senaryo daha oynanma şansını verebilir, kaybeden taraf bunda kazanırsa aldığı puana göre oyuna devam edilebilir.

Place All butonunu kullanmayı unutmayın. 300 birliği teker teker koymakla uğraşmayın.

Explicit Supply Opsiyonel Kuralı tavsiye edilmese de KESİNLİKLE Virtual Supply Trucks opsiyonel kuralı açık olmalı. Evet, biliyorum, hesaplaması 1 dakikadan uzun sürebiliyor büyük haritalarda; ancak tarihsellik için en azından bu kuralın açık olması şart.

Opsiyonel Başlangıç Senaryoları

Büyük senaryolardan önce veya bu senaryoların arasında yaşanmış bazı olayların senaryolarını isterseniz atlayabilir, isterseniz eğlencesine oynayabilir, isterseniz de puanlamaya etki edecek şekilde oynayabilirsiniz. Her durumda bunların istediğinizi oynayabilirsiniz.

Puanlamaya etki edecek şekilde oynadığınızda şöyle puanlama yapılır:

Bu senaryolarda elde edilen her büyük zafer (Major Victory) için büyük zafer alan tarafa bir sefer başlangıç puanı verilir. Bir tarafın kazandığı bir puan diğer taraftan bir puan götürür (tarafların her birinin toplam sefer puanı sıfırın altına inemez). Toplamda beş başlangıç puanı alan taraf kendi işaretiyle bir sefer puanı alır ve o tarafın başlangıç puanı sıfıra indirilir. Toplam sefer başlangıç puanları senaryo alanları değiştiğinde sıfırlanmaz (Mesela France '14 senaryolarından elde edilen başlangıç puanları East Prussia '14 başlangıç senaryolarının puan hesabında kullanılır.).

Mesela İttifak Devletleri tarafı İtilaf Devletleri herhangi bir büyük zafer alamadan 3 büyük zafer aldı, İttifak Devletleri 2 büyük zafer daha alırsa o tarafın toplam başlangıç puanı 5 olur ve o taraf bir sefer puanı alır.

Veya mesela İttifak Devletleri tarafı İtilaf Devletleri herhangi bir büyük zafer alamadan 3 büyük zafer aldı; ancak bir sonraki başlangıç senaryosunda İtilaf Devletleri bir büyük zafer aldı. Bu durumda İtilaf Devletlerinin bir başlangıç puanı olur, İttifak Devletlerinin 3-1=2 başlangıç puanı olur.

Büyük Sefer Oynama Sırası

Her ne kadar hangi senaryonun ne sırayla oynandığını yazsak da esasında bu sırayla oynamak zorunda değilsiniz. Kısa sefer oynamak istiyorsanız bu sırayı bir yerinden kesip en çok puan alanı galip de ilan edebilirsiniz. Ancak tavsiye edilen sıra şudur:

Kısaltmalar:

F-14:France '14
EP-14:East Prussia '14
S-14:Serbia '14

  1. F-14-A, EP-14-A, S-14-A. Sırayla veya aynı anda oynanabilirler. Tavsiye edilen aynı anda oynanmasıdır. Hepsi oynanmadan sonraki aşamaya geçmeyin.
  2. F-14-B. İki taraftan biri F-14-A senaryosunda büyük zafer alırsa bu senaryoyu atlayın.
  3. S-14-B.
  4. F-14-C, EP-14-B, S-14-C. Sırayla veya aynı anda oynanabilirler. Tavsiye edilen aynı anda oynanmasıdır. Hepsi oynanmadan sonraki aşamaya geçmeyin.
  5. EP-14-C.
  6. S-14-D. Avusturya-Macaristan tarafı S-14-C senaryosunda büyük zafer alırsa bu senaryoyu atlayın.
  7. Yine de yeterince puan toplanamamışsa şimdilik yenişememişsiniz demektir.

Başka oyun çıktığında buradaki sıra değişebilir, yeni senaryolar eklenebilir. Seferi oynarken eklendiyse geri dönüp onları oynayabilirsiniz veya sona eklenmişse berabere bitmiş oyununuzu oradan devam ettirip beraberliği bozabilirsiniz.

İdeal oynanış her tarafın her cephesi için farklı takımların birbiriyle oynamasıdır ancak ülkede bütün FWWC oyunlarına sahip 30 kişi bulmanızı istemek gerçekçi olmayacağı için bunun yerine aynı takımla ama farklı kumandanla oynayabilirsiniz. Veya işsizseniz BÜTÜN SEFERİ 1v1 de oynayabilirsiniz.

F-14-A:

Opsiyonel ön senaryolar:
1914_0804_01s_Liege
1914_0812_01s_Haelen
1914_0815_01s_Dinant

İlk günün gece yarısı turunda ordularınızı düzenleyin; çünkü yedeklerin çoğu ordu seviyesindeki birliklerde değil, büyük karargâha direkt bağlı.

Almanların 1. turunda seçeceği strateji seçeneği EP-14-A senaryosundakine uymak zorundadır. Bunu İtilaf Devletleri oyuncuları Almanların XVII.Armeekorps veya XX.Armeekorps birliklerinin varlığını kontrol ederek anlayabilir. İki senaryoda birden bu birliklerin en az biri varsa bu, strateji seçeneklerinin uymadığı anlamına gelir. Almanya oyuncusu için not: Hayır, Schlieffen Planını (1905 planını) direkt uyguladınız diye otomatikman Fransa'nın karşısına daha güçlü olarak çıkmış olmuyorsunuz, o planın da zayıf noktaları var. Fransa'da büyük zafer alamazsanız o plan neredeyse otomatik olarak elinizde patlamış olur.

Almanların Eylül'ün başında seçeceği strateji seçeneği EP-14-A senaryosundakine uymak zorundadır. Bunu İtilaf Devletleri oyuncuları Gardereservekrops, XI.Armeekorps veya 8.Kavallerie-Division birliklerinin varlığını kontrol ederek anlayabilir. İki senaryoda birden aynı anda bu birliklerin en az biri varsa bu, strateji seçeneklerinin uymadığı anlamına gelir. Bu birlikler esasında Fransa'dan Ağustos sonunda çekilip Doğu Prusya'ya sevk edilen birliklerdi. Almanya oyuncusu için not: Bu birlikler Fransa'ya geri yönlendirilirlerse normalde Doğu Prusya'ya gelmesi gereken günden bir gün sonra Fransa'ya, dinlenmiş ve mevcut olarak tam geleceklerdir. Bu iki kolorduya bağlı hava birlikleri ise geri gelmeyecektir.

Teslim hedeflerine dikkat edin. Fransa'nın teslim hedeflerine özellikle dikkat edin.

Tarihsel sonucun berabere olduğu addedilir.

Verilecek puanlar:

İttifak Devletlerinin büyük zaferi:+2 puan, senaryolar tamamlanınca S-14-B'ye geçin. F-14-B'yi atlayın.
İttifak Devletlerinin ufak zaferi:+1 puan.
Berabere:0 puan.
İtilaf Devletlerinin ufak zaferi:-1 puan.
İtilaf Devletlerinin büyük zaferi veya İttifak Devletlerinin kural gereği çekilmesi:-2 puan, senaryolar tamamlanınca S-14-B'ye geçin. F-14-B'yi atlayın.

Direct-Play ile oynanırken tavsiye edilen sekize karşı yedi kişiyle oynanmasıdır (8 İtilaf, 7 İttifak devletleri oyuncusu.).

İtilaf Devletleri oyuncuları şöyle olmalıdır:

1-) Genel kumandan (Joseph Joffre), 9. Ordu (Sonradan oluşuyor.), GQG Réserve (Genel karargâha bağlı yedekler), Les défenses mobiles du nord-est (Kuzeydoğu mobil savunmaları), Réserve Régional (Bölge yedekleri) ve Réserve Territoriale (Territoryal yedekler).
2-) Belçika Ordusu.
3-) Britanya Seferî Kuvveti.
4-) 2. Ordu.
5-) 3. Ordu.
6-) 4. Ordu.
7-) 5. Ordu.
8-) 6. Ordu, Armée de Lorraine (Lorraine Ordusu) ve Gouv. militaire de Paris (Paris askerî valisinin birlikleri).

Bunların en deneyimsizi 3. oyuncu olmalı ve bir yerde toplanıp oynanıyorsa bu oyuncu 7. oyuncudan mümkün olduğunca uzakta olmalıdır.

İttifak Devletleri oyuncuları şöyle olmalıdır:

1-) Genel kumandan (Helmuth von Moltke) ve OHL yedekleri.
2-) 1. Ordu.
3-) 2. Ordu.
4-) 3. Ordu.
5-) 4. Ordu.
6-) 5. Ordu.
7-) 6. Ordu.

Bunların en deneyimli ikisi 2. ve 3. oyuncu olmalı ve bir yerde toplanıp oynanıyorsa bu iki oyuncu birbirinden mümkün olduğunca uzakta olmalıdır.

PBEM oynanırken en azından üçe karşı iki oynanabilir. İtilaf Devletlerinde bir oyuncu Belçika, bir oyuncu Britanya, bir (veya daha fazla) oyuncu Fransa birliklerini kumanda edebilir. İttifak Devletlerinde bir oyuncu 1. 5. ve 6. Orduları, bir diğer oyuncu 2. 3. ve 4. Orduları kumanda edebilir, gerekirse fazladan oyuncular bu orduların bazılarını kumanda edebilir. Ancak tarihsel olarak 1. ve 2. Ordu'yu aynı kişi kumanda etmemeli ve esas kumandan 1. Ordu'yu kumanda eden kumandan olmamalıdır.

EP-14-A:

Opsiyonel ön senaryolar:
1914_0817_01s_Stallupoenen

F-14-A için söylenenleri dikkate alın.

Tarihsel sonucun İttifak Devletlerinin büyük zaferi olduğu addedilir.

İttifak Devletlerinin büyük zaferi:+1 puan.
İttifak Devletlerinin ufak zaferi:0 puan.
Berabere:0 puan.
İtilaf Devletlerinin ufak zaferi:-1 puan.
İtilaf Devletlerinin büyük zaferi veya İttifak Devletlerinin kural gereği çekilmesi:-2 puan.

Direct-Play ile oynanırken tavsiye edilen ikiye karşı bir kişiyle oynanmasıdır.

İtilaf Devletleri oyuncuları şöyle olmalıdır:

1-) 1. Ordu
2-) 2. Ordu.

Kuzeybatı cephesi kumanda edilmemeli, yani genel kumandan bulunmamalıdır. Maksimum tarihsellik için bu oyuncular birbiriyle iletişim kurmamalı ve bir yerde toplanıp oynanıyorsa bu iki oyuncu birbirinden mümkün olduğunca uzakta olmalıdır.

İki tarafa da fazladan oyuncular kolordu kumandanı olarak eklenebilir. İdeal olarak, Almanların fazladan gelecek oyuncularının ilki sadece 1. Kolordu'yu (von François) kumanda etmeli ve çok başına buyruk ve agresif olmalıdır, daha da fazladan oyuncu bulunursa onlara başka birer kolordu verilir. Ruslarda fazladan oyuncuların önce 2. Ordu sonra 1. Ordu kolordularına olmak üzere ikişer kolordunun kumandası verilir. 1. Ordu'da 1. Süvari Kolordusu'nu kumanda eden oyuncu sadece bu birliği kumanda etmelidir. Daha da oyuncu gelirse oyuncu başına kumanda edilen kolordu sayısı bire indirilir. Bu durumda ordu kumandanları kendilerine doğrudan bağlı süvari tümenleri ve piyade tugaylarını kendileri kumanda etmelidir.

Not: Doğu Prusya'da tutulan hedef sayısına göre en fazla hedef tutan oyuncuyu öylesine Rus tarafının kazananı ilan edebilirsiniz. Bunu View>Area Boundaries'ten kontrol edebilirsiniz.

S-14-A:

Opsiyonel ön senaryolar:
Yok.

Tarihsel sonucun İtilaf Devletlerinin büyük zaferi olduğu addedilir.

İttifak Devletlerinin büyük zaferi:+1 puan.
İttifak Devletlerinin ufak zaferi:+1 puan.
Berabere:0 puan.
İtilaf Devletlerinin ufak zaferi:0 puan.
İtilaf Devletlerinin büyük zaferi:-1 puan.

Direct-Play ile oynanırken tavsiye edilen dörde karşı beş kişiyle oynanmasıdır.

İtilaf Devletleri oyuncuları şöyle olmalıdır:

1-) Genel kumandan ve yedekler.
2-) 1. Ordu.
3-) 2. Ordu.
4-) 3. Ordu.

İttifak Devletleri oyuncuları şöyle olmalıdır:

1-) Genel kumandan ve 6. Ordu (daha sonra gelecek bir miktar birliği var).
2-) 5. Ordu kumandanı ve diğerlerinin kumanda etmediği 5. Ordu birlikleri.
3-) 13. Kolordu.
4-) 8. Kolordu.
5-) 2. Ordu (ki kendisi kısmen kullanılmış olup birlikleri sabitlikten görece geç çıkıyor).

PBEM oynanırken en azından ikiye karşı iki oynanabilir. İtilaf Devletlerinde bir oyuncu 1. ve 2. Orduları, bir oyuncu 3. Ordu'yu ve yedekleri kumanda edebilir. Fazladan bir oyuncu 1. veya 2. Ordu'yu kumanda edebilir. İttifak Devletlerinde bir oyuncu 5. Ordu'yu, bir diğer oyuncu 2. ve 6. Orduları kumanda edebilir, fazladan oyuncu gelirse 5. Ordu bölüşülebilir. Esas kumandan 6. Ordu'yu kumanda eden kumandan olmalıdır.

F-14-B:

F-14-A'da iki taraftan biri büyük zafer aldıysa bunu atlayın.

Opsiyonel ön senaryolar:
1914_0909_01s_Antwerp
1914_0913_01s_Aisne

Tarihsel sonucun berabere olduğu addedilir.

İttifak Devletlerinin büyük zaferi:+1 puan.
İttifak Devletlerinin ufak zaferi:+1 puan.
Berabere:0 puan.
İtilaf Devletlerinin ufak zaferi:-1 puan.
İtilaf Devletlerinin büyük zaferi:-1 puan.

Direct-Play ile oynanırken tavsiye edilen dörde karşı üç kişiyle oynanmasıdır.

İtilaf Devletleri oyuncuları şöyle olmalıdır:

1-) 6. ve 2. Ordu.
2-) 10. Ordu ve GAN (Kuzey Ordular Grubu [Ferdinand Foch]).
3-) Britanya Seferî Kuvveti.
4-) Belçika Ordusu.

İttifak Devletleri oyuncuları şöyle olmalıdır:

1-) 1. ve 2. Ordu.
2-) 6. Ordu.
3-) Beseler Ordular Grubu.

PBEM oynanırken en azından üçe karşı iki oynanabilir. İtilaf Devletlerinde bir oyuncu Fransa, bir oyuncu Britanya, bir oyuncu Belçika birliklerini kumanda edebilir. İttifak Devletlerinde bir oyuncu 1. 2. ve 6. Orduları, bir diğer oyuncu Beseler Ordular Grubunu kumanda edebilir.

S-14-B:

Opsiyonel ön senaryolar:
1914_0821_01_Sabac

Tarihsel sonucun İtilaf Devletlerinin ufak zaferi olduğu addedilir.

İttifak Devletlerinin büyük zaferi:+1 puan.
İttifak Devletlerinin ufak zaferi:+1 puan.
Berabere:0 puan.
İtilaf Devletlerinin ufak zaferi:-1 puan.
İtilaf Devletlerinin büyük zaferi:-1 puan.

Direct-Play ile oynanırken tavsiye edilen dörde karşı beş kişiyle oynanmasıdır.

İtilaf Devletleri oyuncuları şöyle olmalıdır:

1-) Genel kumandan ve yedekler.
2-) 1. Ordu.
3-) 2. Ordu.
4-) 3. Ordu.

İttifak Devletleri oyuncuları şöyle olmalıdır:

1-) Genel kumandan, 6. Ordu ve yedekler (Genel kumandanın 6. Ordu'yu da kumanda etmesi gerekli.).
2-) 5. Ordu kumandanı, 29. Piyade Tümeni, Gruppe Lütgendorf, Donau-Flottille ve diğerlerinin kumanda etmediği 5. Ordu birlikleri.
3-) 15. Kolordu.
4-) 16. Kolordu ve Gruppe Gabriel.
5-) 8. ve 13. Kolordular.

PBEM oynanırken en azından üçe karşı üç oynanabilir. İtilaf Devletlerinde bir oyuncu 1., bir oyuncu 2., bir oyuncu 3. Ordu'yu ve yedekleri kumanda edebilir. Üç oyuncu yoksa 2. Ordu diğer iki oyuncudan biri tarafından kumanda edilmelidir. İttifak Devletlerinde bir oyuncu 6., bir oyuncu 5. Ordu'yu, bir oyuncu da 29. Piyade Tümeni ile Gruppe Lütgendorf ve Donau-Flottille'yi kumanda edebilir. Üç oyuncu yoksa üçüncü oyuncunun kumanda edeceği birlikleri 2. oyuncu kumanda etmelidir. Genel kumandan 1. oyuncu olmalıdır.

F-14-C:

Opsiyonel ön senaryolar:
1914_0919_01s_St_Mihiel
1914_1001_01s_Antwerp

Tarihsel sonucun berabere olduğu addedilir.

İttifak Devletlerinin büyük zaferi:+1 puan.
İttifak Devletlerinin ufak zaferi:+1 puan.
Berabere:0 puan.
İtilaf Devletlerinin ufak zaferi:-1 puan.
İtilaf Devletlerinin büyük zaferi:-1 puan.

Direct-Play ile oynanırken tavsiye edilen üçe karşı üç kişiyle oynanmasıdır.

İtilaf Devletleri oyuncuları şöyle olmalıdır:

1-) Fransız Ordusu
2-) Britanya Seferî Kuvveti.
3-) Belçika Ordusu.

İttifak Devletleri oyuncuları şöyle olmalıdır:

1-) 4. Ordu.
2-) 6. Ordu.
3-) Beseler, Fabeck ve Linsingen Ordu Grupları.

PBEM oynanırken en azından ikiye karşı iki oynanabilir. İtilaf Devletlerinde bir oyuncu Fransa, bir oyuncu Britanya ve Belçika birliklerini kumanda edebilir. İttifak Devletlerinde bir oyuncu 4. Ordu ve Beseler Ordular Grubunu, bir diğer oyuncu 6. Ordu ile Fabeck ve Linsingen Ordular Grubunu kumanda edebilir.

EP-14-B:

Opsiyonel ön senaryolar:
Yok.

Tarihsel sonucun berabere olduğu addedilir.

İttifak Devletlerinin büyük zaferi:+1 puan.
İttifak Devletlerinin ufak zaferi:0 puan.
Berabere:0 puan.
İtilaf Devletlerinin ufak zaferi:0 puan.
İtilaf Devletlerinin büyük zaferi:-1 puan.

Direct-Play ile oynanırken tavsiye edilen ikiye karşı bir kişiyle oynanmasıdır.

İtilaf Devletleri oyuncuları şöyle olmalıdır:

1-) 1. ve 2. Ordu
2-) 5. Ordu.

Kuzeybatı cephesi, yani genel kumandan 5. Ordu'yu kumanda eden oyuncu tarafından kumanda edilebilir.

İki tarafa da fazladan oyuncular kolordu kumandanı olarak eklenebilir. İdeal olarak, Almanların fazladan gelecek oyuncularının ilki Avusturya-Macaristan birliklerinin tamamını ve güneyden gelecek Alman takviyelerini kumanda etmelidir, daha da fazladan oyuncu bulunursa onlara başka birer kolordu verilir. Ruslarda fazladan bir oyuncu gelirse buna 2. Ordu'nun kumandası verilir, yani  1. Ordu ve 2. Ordu farklı kişiler tarafından kumanda edilmiş olur. Bu durumda genel kumandan 1. Ordu'yu kumanda eden kişi olmalıdır. Daha da oyuncu gelirse onlara kolordular verilir.

S-14-C:

Oynamadan önce ayrıca kendinizin bu senaryoyu açıp düşman birliklerinin yerini ve mevcudunu not almanız tavsiye edilir. Evet, tarihsellik için.

Opsiyonel ön senaryolar:
1914_0918_01_Bosnian_Offensive
1914_0923_01_Drina_Stalemate

Tarihsel sonucun İtilaf Devletlerinin büyük zaferi olduğu addedilir.

İttifak Devletlerinin büyük zaferi:+2 puan. S-14-D'yi atlayın.
İttifak Devletlerinin ufak zaferi:+1 puan.
Berabere:0 puan.
İtilaf Devletlerinin ufak zaferi:-1 puan.
İtilaf Devletlerinin büyük zaferi:-2 puan.

Direct-Play ile oynanırken tavsiye edilen beşe karşı beş kişiyle oynanmasıdır.

İtilaf Devletleri oyuncuları şöyle olmalıdır:

1-) Genel kumandan ve yedekler.
2-) 1. Ordu.
3-) 2. Ordu.
4-) 3. Ordu.
5-) Uzice Ordular Grubu ve Karadağlılar.

5 oyuncu yoksa 5. oyuncunun oynayacağı birlikleri 1. oyuncu oynayabilir.

İttifak Devletleri oyuncuları şöyle olmalıdır:

1-) Genel kumandan, 6. Ordu, Gruppe Snjaric ve yedekler (Genel kumandanın 6. Ordu'yu da kumanda etmesi gerekli.).
2-) 5. Ordu kumandanı, Gruppe Syrmien, Gruppe Banat, Donau-Flottille ve diğerlerinin kumanda etmediği 5. Ordu birlikleri.
3-) Kombinierte Korps ve 8. Kolordu.
4-) 15. Kolordu.
5-) 13. ve 16. Kolordular.

PBEM oynanırken en azından üçe karşı üç oynanabilir. İtilaf Devletlerinde bir oyuncu 1. Ordu, Uzice Ordular Grubu ve Karadağlıları, bir oyuncu 2. Ordu ve Belgrad savunmasını, bir oyuncu 3. Ordu'yu ve yedekleri kumanda edebilir. İttifak Devletlerinde bir oyuncu 6., bir oyuncu 5. Ordu'yu, bir oyuncu da 16. Kolordu, Gruppe Snjaric, Gruppe Syrmien, Gruppe Banat ve Donau-Flottille'yi kumanda edebilir. Genel kumandan 1. oyuncu olmalıdır.

EP-14-C:

Opsiyonel ön senaryolar:
Yok.

Tarihsel sonucun İttifak Devletlerinin ufak zaferi olduğu addedilir.

İttifak Devletlerinin büyük zaferi:+1 puan.
İttifak Devletlerinin ufak zaferi:0 puan.
Berabere:0 puan.
İtilaf Devletlerinin ufak zaferi:0 puan.
İtilaf Devletlerinin büyük zaferi:-1 puan.

Direct-Play ile oynanırken tavsiye edilen bire karşı iki kişiyle oynanmasıdır.

İttifak Devletleri oyuncuları şöyle olmalıdır:

1-) 10. Ordu ve genel kumandan.
2-) 8. Ordu.

İki tarafa da fazladan oyuncular kolordu kumandanı olarak eklenebilir.

S-14-D:

S-14-C'de İttifak Devletleri büyük zafer aldıysa bunu atlayın.

Güneyde Sırpların çıkış hedefleri bulunmaktadır. Tarihsel olarak oradan doğrudan kaçamamışlarsa da (Çoğu Arnavutluk'a kaçıp gemilerle Selanik'e götürüldü, bir kısmı Prizren'e çekildi.) İtilaf Devletleri tarafı buradan Sırp birliklerini oyundan çıkartarak zafer puanı elde edebilir.

House rule olarak İttifak Devletlerinin birlikleri Yunanistan Krallığı'na girmemelidir. İtilaf Devletleri oyuncuları İttifak Devletlerinin Yunanistan sınırını geçen birliklerinin olduğunu fark ettiğinde (View>Area Boundaries'ten Yunanistan sınırı görülebilir.) bu kuralı İttifak Devletlerinin oyuncularına hatırlatmalı ve birliklerin Yunanistan sınırının dışına kadar devamlı olarak hareket etmediği durumda İttifak Devletlerinin hükmen büyük yenilgi alacağını söyleyerek oyuncular uyarılmalıdır. İttifak Devletlerinin birliklerinin Yunanistan Krallığı'na sadece girmesi yasaktır, sınırın ötesindeki birlikler görerek veya kör olarak vurulabilir. Yunanistan'a kaçan İtilaf Devletleri birliklerini kovalamamanız gerekir.

İtilaf Devletleri oyuncuları Bulgaristan'a girmemeli veya Bulgar sınırındaki birlikleri yerinden oynatmamalıdır. Aksi takdirde Bulgar birlikleri sabit olmaktan normalden önce kurtulmuş olur ve böylece Bulgar hücumunu erken başlatmış, hattâ çok erken girdiğinizde Bulgaristan'ı savaşa erken sokmuş olursunuz.

Opsiyonel ön senaryolar:
Yok.

Strateji seçenekleriyle gelen Sırp birliklerini ordulara bağlamayı unutmayın.

Tarihsel sonucun İttifak Devletlerinin ufak zaferi olduğu addedilir çünkü her ne kadar Sırbistan ele geçirilse de ve oradan demir yolu ikmal rotası kurulması sayesinde Türkler bir süre daha hayatta tutulabilmiş olsa da Sırbistan ordusu imha edilemeyip elden kaçmıştır.

İttifak Devletlerinin büyük zaferi:+3 puan.
İttifak Devletlerinin ufak zaferi:+1 puan.
Berabere:-1 puan.
İtilaf Devletlerinin ufak zaferi:-2 puan.
İtilaf Devletlerinin büyük zaferi veya İttifak Devletlerinin kural gereği çekilmesi:-3 puan.

Direct-Play ile oynanırken tavsiye edilen beşe karşı beş kişiyle oynanmasıdır.

İtilaf Devletleri oyuncuları şöyle olmalıdır:

1-) Genel kumandan, yedekler ve yeni bölgesel ordu.
2-) 3. Ordu ve Belgrad savunması.
3-) 2. Ordu ve Timok ordusu.
4-) 1. Ordu ve Karadağ Ordusu.
5-) Armée d' Orient ve Britanya Selanik Ordusu.

Bir yerde toplanıp oynanıyorsa 5. oyuncu diğerlerinden mümkün olduğunca uzakta olmalı ve Sırp birliklerini oynayan kumandanlarla olan grup görüşmelerinde bulunmamalıdır.

İttifak Devletleri oyuncuları şöyle olmalıdır:

1-) Genel kumandan, Ordular Grubu yedekleri, Motorboot-Flottille Donau ve Donau-Flottille.
2-) 11. Ordu
3-) Avusturya-Macaristan 3. Ordusu.
4-) 1. Bulgar Ordusu.
5-) 2. Bulgar Ordusu.

Aradaki koordinasyon problemlerini temsilen, Krusevac'ta Alman veya Avusturya-Macaristan birlikleriyle buluşana kadar Bulgar kumandanlar İttifak Devletlerinin birliklerini oynayan kumandanlarla olan grup görüşmelerinde bulunmamalıdır (Başka yerde buluşsalar olmaz, Krusevac olmalı.).

PBEM oynanırken en azından üçe karşı üç oynanabilir. İtilaf Devletlerinde bir oyuncu 1. ve 3. Ordu ile Belgrad savunmasını, bir oyuncu 2. Ordu, Timok Ordusu, yeni bölgesel ordu ve yedekleri, bir oyuncu Karadağ Ordusu ile Armée d' Orient ve Britanya Selanik Ordusu'nu kumanda edebilir. İttifak Devletlerinde bir oyuncu 11. Ordu ve Ordular Grubu yedeklerini, bir oyuncu Avusturya-Macaristan 3. Ordusu ile Motorboot-Flottille Donau ve Donau-Flottille'yi, bir oyuncu da 1. ve 2. Bulgar Ordularını kumanda edebilir. İtilaf Devletleri kumandanı 3. oyuncu olmamalı, İttifak Devletleri kumandanı 1. oyuncu olmalıdır.

Aradaki koordinasyon problemlerini temsilen, Krusevac'ta Alman veya Avusturya-Macaristan birlikleriyle buluşana kadar Bulgar kumandan İttifak Devletlerinin birliklerini oynayan kumandanlarla olan strateji ve koordinasyon e-postalarında bulunmamalıdır (Başka yerde buluşsalar olmaz, Krusevac olmalı.).

Buna rağmen yenişemediyseniz oyun berabere bitmiştir, isterseniz yeni oyunlar çıktığında oradan oyuna devam edip kazanan belirleyebilirsiniz.
[+] 4 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Tavsiye edilen oyuncu dağılımları eklendi.
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
(06-04-2021, 19:43)unonimus : Tavsiye edilen oyuncu dağılımları eklendi.
Keşke Panzer Campaignsde de bu tarz önerilen dağılım olsa. (bilmiyorum belki de vardır) Müsait bir vakit toplanıp +8 oyuncu fwwc oynamak lazım.
Ara
Cevapla
#4
Burada bahsedilen ordularda 200-500 birlik oluyor. Panzer Campaigns'teki ordular mevcut olarak daha düşük olmasına rağmen adet olarak daha çok birlik bulunduruyorlar. Gerçi birleştirmeden dolayı oyun alanında daha az birlik gözükecektir ama teoride adedi daha fazla.

Mesela bu France '14'ten bir kolordu, yaklaşık 30000 mevcutlu. Almanların her bir ordusunda bundan 5-6 adet var. Toplamda 60 civarı birliği olması lazım:

unknown.png

Bu dönemdeki Alman piyade tugayları normalde 2 kilometrelik hattı tutar (Şuradan geliyor, bir alayın hücuma kalkmayacaksa normal şartlarda bir piyade taburunun önde, ikisinin arkada olması lazım. Bir tugayda da iki alay var.). Derinliği de ona göre olmalı. Bir kolorduda 4 tugay olduğuna göre bu kolordunun tutması gereken hat 8-10 kilometre uzunluğunda olmalı. Tabii ki bunu cephenin her yerini örtmeye kalkışırken harfiyen yerine getirmek zor, bir de her birliği ön hatta tutmanın anlamı yok. Tabii ki sonraki dönemlerde bu düzen değişiyor ama ben savaşın başları için konuşuyorum.

Bu da Moscow '42'den bir kolordu, tam mevcudu 8000, burada 7000 civarı kalmış. 4. Panzer Grubu'nun iki motorize kolordusundan biri. Grubun bunlardan başka üç kolordusu daha var, onlar yaklaşık 10000 mevcutlu. Buradaki kolorduda 124 birlik var ama onların çoğu birleştirilmiş durumda. Tuttukları cephenin uzunluğu yaklaşık 12 kilometre ama bunun bir de derinlik kısmı var:

unknown.png

Mamafih, bana soracak olursan Japan '46 2v2/4v4 oynanabilir gibi. Fazladan oyuncu gelirse onlara da sonradan gelen Amerikan kolorduları ile Japonların sözde ordularından verebiliriz.

Ek: Şeyi yazmayı unutmuşum, FWWC'de genelde tümen ve üstü karargâhları kafamıza göre serbestçe ve hızlıca oynatamıyor oluşumuzu yazmayı unuttum. PzC'de böyle bir problem yok.

Ek 2: Mevcutları tabii ki savaşçı mevcudu, kolordunun aşçıları/borazancıları/imamları/inzibatı filan oraya dâhil değil.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.