Age of Wonders: Planetfall'ın bu günlüğünde taktiksel haritalardan bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...s.1149285/ :Herkese merhaba. Savaşta yöneteceğiniz birimlere ilgi yoğun olsa da taktiksel haritalar da bir o kadar önemli. Bu günlükte haritaların işlevinden ve onları nasıl tasarladığımızdan bahsedeceğiz.
Planetfall’un arkaplanında yıkılmış bir imparatorluk, Star Union, yatıyor. Keşfettiğiniz gezegenler de tahrip edilmiş şehirlerin harabeleriyle dolu. Harabe haritalarını tasarlarken bu harabelerin hasar görmeden önce ne olduklarıyla ilgili hikayeler anlatmaya çalışıyoruz:
Burada daha önce bir gökdelen olan harabeyi görebiliyoruz, bir tarafta otopark olduğunu tahmin ettiğimiz bir yerdeki arabalar ve diğer tarafta ise çalışanların kullanmış olabileceği monorayı görebiliyoruz.
Daha yakından baktığımızda sağ üstteki girişte cesetler göze çarpıyor. Belki şehri vuran felakete dışardayken yakalandılar veya binayı yağmalamaya çalışırken güvenlik tarafından öldürüldüler. Bu gibi durumlarda oyuncuya bir hikaye olabileceği izlemini vermek gerçek hikayeden daha önemli.
Harabelerin arasında ele geçirip kullanabileceğiniz imparatorluk tesisleri var. Aşağıda araştırmanızı hızlandırmaya yarayan bir bilim tesisini görebilirsiniz:
Belki Kir’ko üzerinde deneyler yaptığımız numune kafesleri olabilir. Belki de daha sonra Amazonlar olacak bilim adamları tarafından ele geçirilen hayvanların tutulduğu bir yer olabilir. Yer altında parlayan makineleri, kapıları yarı açık uyuma podlarını görmüş olabilirsiniz. Bunların hepsi dünyayı yansıtıyor ve dünyaya can veriyor.
Tabii haritaların daha pratik amaçları da var. Düzeni ve özellikleri savaşın nasıl gerçekleştiğini oldukça etkileyebilir.
Burada bir Vanguard kolonisinin sınırlarını görebilirsiniz. Oyunculardan biri Dvar oyuncusunun göndereceği işgal kuvvetlerine karşı savunma yapacak. Bu haritada genel olarak savaşı etkileyen 4 ana özellik var.
Yüksek bölge: Savunanlar saldırganlardan daha yüksek bir yerde başlıyor ve isabetliliğe bonus alıyor.
Siperler: Harita üzerine saçılmış engeller koruma sağlar ve ateş hatlarını etkiler. Engellerin birçoğu savunanlara yardım edecek şekilde hazırlanmış olsa da saldıranların güvenli bir biçimde ilerlemesine yardım olacak engeller de var. Engellerin çoğunun yok edilebilir olduğunu unutmamak gerek, bunlar yıkılarak savunanların avantajı ellerinden alınabilir.
Dargeçitler: Engeller arasındaki boşluklar ve aşağıdan yüksek bölgeye giden rampalar, saldırganların savunanlara nasıl yaklaşacağını kısıtlayan dargeçitler oluşturuyor. Dargeçitler saldırganları yavaşlatır ve bir araya toplanmalarını sağlar. Böylece bölge saldırılarına karşı zayıf hale gelirler. Yine de saldırganlar ağır silahlar ile kendilerine yol açabilir veya uçak getirip bunların üzerinden uçabilir.
Kuleler: Oyuncular kolonilerini savunma mevzileri kurarak daha iyi savunmak isteyebilir. Her ırkın farklı savunma çeşidi var. Örneğin yukarıda saldırganların sersemleşmesini sağlayan kinetik mermiler kullanan Vanguard’ın Tekrarlayıcı Savunma Kulelerini görebilirsiniz. Saldırganlar kazanmak istiyorsa bu kuleleri yok etmelerine gerek yok ama uzun menzilleri ve yüksek hasar verme potansiyelleriyle kuleler gerçek birer tehlike oluşturuyor.
Bazı haritalar savaşı başka şekilde değiştiren dinamik özelliklere sahip olabilir:
Yerdeki ateş ızgaraları üzerinden geçen birimlere biraz hasar verir. Hasar, acele eden oyuncuların riski göze alabileceği kadar düşük ama dikkatsiz birinin savaşın gidişatını değiştirebileceği kadar yüksek.
Quartzitler yaban yerlere kurdukları yuvalarında yaşayan maden organizmalarıdır. Yuvaların etrafında hasar görünce elektrik vererek patlayan garip kristaller bulunur. Patlamanın etrafında olan mekanik birimler bundan zarar görürken Quartzitler bu patlamalar ile canlarını doldurur.
Star Union’ın gezegenleri mistik teknolojilerin ve yokedici silahların geliştirildiği gizli bölgeler ve deney tesisleri içerir.
Buralara girmek cesaret ister. Gezegendeki en güçlü ordularla ve içerdikleri teknolojiler ile korunurlar. İstilacılar boyutlar arası enerji patlamalarıyla karşılaşabilir veya karanlığın görüntüleriyle deliye dönebilirler. Ancak bu başka bir günlüğün konusu.