Günlük: EU4 - Winds of Change Sanat Unsurları ve Yeni Başarımlar
#1
J9OKFl1.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Winds of Change Sanat Unsurları gösteriliyor ve yeni Başarımlar tanıtılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1670049/ :Herkese merhaba! Bugünün geliştirici günlüğüne hoş geldiniz!

Adım Stefan ve ilk kez bir geliştirici günlüğü yazıyorum, o yüzden kendimi kısaca tanıtayım.

Tinto'da 3D Sanat Koordinatörü olarak çalışıyorum ve görevim Tinto 3D Sanat Ekibi'nin tüm çalışmalarını koordine etmek ve yarattığımız her şeyin birbiriyle uyumlu ve tutarlı olduğundan emin olmak.

Şimdi sizinle Winds of Change DLC'si ile gelen yeni görsellerden bazılarını paylaşmama izin verin. Sonrasında ise Dargeths 1.37 güncellemesi ile gelecek yeni Başarımları paylaşacak.



Yükleme Ekranı

Her zamanki gibi ilk sanat unsuru yükleme ekranının ta kendisi. İnka, Winds of Change eklentisinin ve ücretsiz güncellemenin en önemli ülkelerinden biri olduğu için Yerli Medeniyetlerden yeni bir lideri getirmenin uygun olacağını düşündük, bu 2015'teki El Dorado'dan beri bir ilk olacak, mevubahis eklentide Tenochtitlan'daki II. Moctezuma'yı görebiliyordunuz. Seçimimiz Pachacuti Inca Yapanqui, namıdiğer Pachacutec (1438-1471) oldu, çünkü kendisi İnka İmparatorluğu'nun kurucusu olarak önemli bir yere sahipti.

Pachacutec, İnka İmparatorluğu'nun en önemli şehirlerinden biri olan Cusco Krallığı'nın dokuzuncu Sapa İnka'sıydı. Kito'dan günümüzün Şili'sine kadar olan toprakları bir araya getirip İnka İmparatorluğu'nu kurmuştu. Önemli başarılarından biri ise dünyaca ünlü Machu Picchu'nun kurulmasıydı. Bu yüzden, onu bu kasabanın zirvesinde bahçeler ve lamalar ile dolu şekilde yansıtmak istedik. İlginç bir bilgi Quechua dilinde Pachakutiy "dünyanın dönüşü" anlamına geliyor.

Yani b uyüzden kendisinin Winds of Change için en iyi aday olduğunu söyleyebiliriz çünkü DLC değişim ve dünyanın neredeyse yarısının güncellenmesiyle alakalı!

36%20Loading%20Screen.png



Arayüz Unsurları

2D sanatçılarımız geçtiğimiz birkaç ayı yeni görseller ve ikonlar yaratmakla geçirdi. 10'den fazla görev ikonu, 25 yeni hükûmet reformu, 5 yeni hükûmet mekaniği ve fazlasını içeren DLC'ye 300'den fazla yeni sanat unsuru eklendi. Bazı favorilerimiz:

NED%20Mission.png

image%20(68).pngimage%20(65).pngimage%20(67).png



Birim Modelleri

3D Modellere geçecek olursak, Winds of Change ile 32 yeni birim modeli ekledik.

Seçimlerimizde, kendi modelleri olmayan spesifik ülkelere odaklanmaya çalıştık bu oldukça zorlayıcı oldu çünkü halihazırda dünyanın büyük bir kısmı için önceki DLC'lerde modeller çıkarmıştık. O zaman en yeni ve havalı üniformalara ve şapkalara kim sahip olmuş bir bakalım.

Romagnalı Kültürü

renders_wocup_FER%20.png

Romagnalılar modern İtalya'daki en önemli kültürlerden biriyken, geçmişte Ferrara Düklüğü bölgedeki komşu ülkeler ile çatışma içindeydi. Ana ilham noktalarımızdan biri Parma ve Piacenza Dükü İtalyan General Alessandro Farnese'nin Gala zırhıydı, bu oldukça açık bir şekilde erken çağ zırhında görülebiliyor, ağır zırh ise ikinci birimde göze çarpıyor. Daha ileri çağlarda ise çeviklik ve işlevselliğe önem veren daha hafif zırhlara geçiliyor.

Umbriyalı Kültürü

renders_wocup_URB.png

Umbriyalı ülkeleri (Urbino, Spoleto ve Perugia) Orta Çağ'da Papalık'ın kontrolüne girmişti. Çeşitli zırhlar kullanmış olsalar da genellikle takviyeli kıyafetler, zincir zırhlar, göğüslükler ve miğferler kullanıyorlardı. Özellikle 15. ve 17. yüzyıllar arasındaki modeller için ilhamımız Frederico da Montefeltro Hanesinin Piyade üniformasıydı. Daha sonraki çağlar içinse daha rahat hareket kabiliyeti sunan ve işlevsellik arasından zengin olan üniformalar tercih ettik, bunların mühimmat için kemerleri ve cepleri bulunuyor ve bazen kılıçları ya da süngüleri olabiliyordu.

Renli Kültürü

renders_wocup_NSA.png

Renli birimleri oyunun süre zarfındaki Almanya'nın en önemli bölgelerinden birinden geliyordu ve askeri güçleri ve disiplinleri ile tanınıyorlardı, ayrıca 16. ve 17. yüzyılda Avrupa Askeri Tarihinde önemli bir rol oynamışlardı. Erken çağlardaki birimler için tipik Renli Palatin Landsknecht kıyafetinden ilham aldık, bunlar ilginç tasarımlara ve oldukça özel renk ve stil kullanımına sahiplerdi. Daha sonraki çağlar içinse ana ilhamımız Von Nassau Alayı ve Ren Konfederasyonu'nun 6. Piyade Alayının 2. Taburu oldu.

Vestfalyalı Kültürü

renders_wocup_WES.png

Vestfalyalı birimleri (Münster, Dortmund ya da Oldenburg gibi) 16. ve 17. yüzyılda Avrupa'nın Askeri Tarihinde önemli bir yere sahipti. Erken çağ birimlerimiz için ilham aldığımız yer Maximilian zırhıydı, bu tipik bir 16. yüzyıl Alman plakalı zırhtı, çelikten yapılıyor ve yakın dövüş sırasında kılıçların sekmesini sağlayan bir şekilde şekillendiriliyordu.

Dalmaçyalı Kültürü

renders_wocup_DAL%20.png

Dalmaçya'nın çoğunluğu, Adriyatik'in doğu kıyıswında Venedik Cumhuriyeti altındaydı, burada yaşayanlar ordularda görev almıştı, 1444'teki en önemli bağımsız ülke ise Ragusa Cumhuriyeti'ydi. Dalmaçyalılar'ın etkisi ve deniz savaşlarındaki tecrübeleri bu birimlerin tasarımında önemli bir rol oynadı, donanma unsurları ile askeri gücü kusursuz bir şekilde harmanladık.

Hırvat Kültürü

renders_wocup_CRO.png

Hırvatistan, oyun süresinin çoğunluğunda Habsburg Monarşisi altında olduğundan, Habsburgların ordularında önemli roller almışlar ve Avrupa çevresindeki pek çok çatışmada görev almışlardı, bunlardan biri de Otuz Yıl Savaşları'ydı. Birimlerin öne çıkan özelliklerinden biri Hırvat askeri stilinin etkisi, bu da kıyafetlerindeki kendilerini ayrıştıran kravatlarından geliyor. Bu tasarım aynı zamanda Hırvatistan'daki Kravat Alayı'nın kurulmasına sebep olmuştu. Ek olarak, Slovenya kültürü de Hırvat modellerini kullanacak.

Moldovya

renders_wocup_MOL.png

Moldovya, EUIV'e bağımsız bir prenslik olarak başlıyor fakat kısa bir süre sonra Litvanya'nın eline ve daha sonra ise yaklaşık 200 yıl boyunca Osmanlıların eline ve son olarak da 18. yüzyılın sonuna doğru Ruslar tarafından ilhak ediliyor, bu da birimlerini Doğu Avrupa bölgesindeki çeşitli orduların parçası hâline getiriyor. Yine de tüm bu yıllarda birazcık bağımsızlıklarını korumayı başardılar. Hükümdarlarından bazı esinlenmeleri katarak kültürlerini göstermeye çalıştık. İleri çağ üniforması için deri işlemeli uzun bir shako, pantolonda dekoratif bağcıklar ve işe yarar bir kemer, bunlara ek olarak da kılıç için bir kın ve fiyakalı bir ceket kullandık.

Slovak Kültürü

renders_wocup_NIT_slovak.png

Slovak birimleri, Nitra bölgesi yani günümüz Slovakyası ile alakalı, bu bölge ilk önce Macaristan, daha sonra Habsburg Monarşisi tarafından kontrol edilmişti. Tasarımımız büyük oranda Habsburg askeri kıyafetlerinden esinlendi. Bu üniformaların daha hafif varyantlarını kullanarak daha farklı bir yaklaşım sergilemeye karar verdik.



Kuzey Amerikalılar İçin Kadın Danışman Portreleri

Geçen hafta bahsettiğimiz üzere, eksik olan son danışman kombinasyonunu da eklemeye karar verdik, böylelikle tüm kültürler (Avrupalı, Afrikalı, Müslüman ve Doğu Asyalı gibi) için kombinasyonlarımız tam olacaktı. Bu da demek oluyor ki gelecek olan 1.37 güncellemesi ile birlikte Kuzey Amerika'daki 21 yeni kadın portresinin tadını çıkarabileceksiniz. Bu portreler idari, diplomatik ve askeri danışmanlar için tüm mümkün olan kombinasyonları kapsayacak. Hepsine bir göz atalım!

Advisors.png



Winds of Change Tanıtım Görseli

Winds of Change tanıtım görselinin aldığı harika yorumlardan oldukça mutluyuz. Bu yüzden elimizdeki fırsatı kullanarak bu görseldeki karakterlerin kim olduklarından biraz bahsetmek istiyorum. Tasarımın arkasındaki fikir bu üç hükümdarı yeni bir çağı karşılarken yansıtmaktı. İlk önce en yakındaki hükümdar ile başlayalım; Son İnka, Atahualpa. İkincisi Babür İmparatorluğu'nun kurucusu, Timur ve Cengiz'in torunu Babür. Ve sonuncusu ise Orange William namıdiğer Suskun, kendisi İspanyol Habsburglarına karşı olan Hollanda İsyanı'nın lideriydi.

EUIV_WoC_KeyArt_FINAL%20(1).png



Başarımlar

Şimdi sıradaki kısma geçelim çünkü Dargeths 1.37 ile gelen Başarımlardan bahsedecek.

95avGBa.png
İşte Her Şey Yoluna Giriyor

İnka görev ağacını tamamlayın (Günbatımı İstilasi görevleri hariç).

İnka olarak bir fetih macerası sizi bekliyor, sadece İnti Tanrılarına inanmanız, And geleneklerini benimsemeniz ve doğru kolu indirmeniz gerekiyor.

Doge%20Ducats.png
Doç Parası

Venedik olarak başlayın ve Ekonomik Egemenliği kurun.

Zengin bir Doç, mutlu bir Doçtur, özellikle de çılgın yatırımları sayesinde aya kadar ulaşabilecek devasa zenginlikleri varsa.

Veritas%20Vincit.png
Veritas Vincit

Bohemya olarak başlayın, Hussit inancını İmparatorluğun resmi dini hâline getirin ve İmparator olun.

İmparatoru tahttan indirdiğimize göre birazcık dekorasyonları değiştirebilriiz. Kaz, kartaldan üstündür zaten!

The%20eagle%20flies%20alone.png
Kartal Yalnız Uçar

Hasankeyf olarak başlayın ve 500k ordu limitine ulaşın.

Hasankeyf'in halihazırda bir başarımı olduğunun farkındayız fakat Selahaddin Kartalı öyle kolay tatmin olmuyor. Artık Hasankeyf ve Eyyubileri oynamak için ikinci bir bahaneniz daha oldu.

Mayapahit.png
Mayapahit?

Herhangi bir Maya ülkesi ile başlayarak Maya'yı kurun ve Java adasının tamamına bizzat ya da vasallarınız aracılığıyla sahip olun.

Ne oldu? Kafanız karışmış gibi görünüyor. Majapahit? O da ne? Burası her zaman Maya toprağıydı.

There%20Khan%20only%20be%20one.png
Sadece Bir Han Olabilir

Bir Step Hordası olarak başlayarak dünyada başka hiçbir horda kalmadığından emin olun.

Stepler aç gözlü ve acımasız insanların toprağıdır. Burada ittifaklar ve kardeşlikler kuruldukları kadar hızlı yıkılır. Sadece gerçek bir savaşçı hordaları tek bir sancak altında birleştirebilir.

Baborg.png
Baborg

Babürler olarak 12 kültür grubunu asimile edin.

Babür, Babür İmparatorluğu'nu kurması ve Hindistan'ın büyük bir kısmını fethetmesiyle ünlü olsa da en büyük amacı "kusursuzluğa ulaşmak" ve dünyanın geri kalanını asimile etmekti.

Get%20out%20of%20my%20swamp!.png
Burası Benim Bataklığım!

Hollanda olarak, tüm Hollanda Bölgesine sahip olun ve %50 ya da daha fazla Kale Savunması elde edin.

Zamanında biri demişti, dünya seni çalkalayacak... Özellikle de Hollanda bataklıklarına giderseniz bunun yaşanması daha olası.

Timurizz.png
Timurizma

Timur olarak başlayın, 75 prestije ve 100 güven ile 150 görüşe sahip olan 5 müttefike sahip olun.

Topal Timur, Orta Asya'ya sevgi ve özgürlük yaymaya karar vermiş cömert bir hükümdardı, en azından okuldan hatırladığım bu.

The%20Hungarian%20Games.png
Macaristan Oyunları

Macaristan olarak başlayın ve Kara ordu ile en az 12 ülkeye karşı 23 muharebe kazanın.

Macaristan Oyunları başlamaya hazır lakin bu yıl Kara Ordu diğerlerine kıyasla kazanmaya daha yakın gibi görünüyor.

Son bir not. Winds of Change ve 1.37 "İnka" güncellemesi çeşitli bölgeler ve ülkelere içerik eklemeye odaklandığı için yeni içeriklerle alakalı eski güncellemelerle eklenmiş başarımları düzenledik ve Europa Universalis IV'ün şu anki hâlinde de tamamlanabildiklerinden emin olduk.



Bu haftanın geliştirici günlüğünden bu kadar, ayrıca bu Winds of Change çıkışından önceki sondan ikinci günlük. Haftaya, 1.37 "İnka" yamasının Yama Notlarından konuşacağız.
WhaW8Am.gif
[+] 1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Sadece Bir Han Olabilir denenir
Ara
Cevapla
#3
Mayapahit dışında hepsi normal oyun sırasında zaten alınan başarımlar gibi geldi. Zaten horda oynarken moğol imparatorluğu kurmaya çalışıyorsun, bu sırada da oyundaki diğer tüm hordaların topraklarına ihtiyacın oluyor, ilginç tercihler yapılmış.
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.