Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta ailelerde yapılan değişikliklerden bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...r.1272941/ :Herkese merhabalar, bugünün geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bugün sizlere Livy yamasıyla birlikte karakterler ve ailelerde yapılan değişiklikleri tanıtıyor olacağız.
Oyunun çıkışından bu yana çeşitli konumlara getirilebilen, iç savaşlara müdahil olabilen karakter sayısının bolluğundan şikayet ediliyordu. Karakter sayısı bu kadar fazlayken ülkenizdeki karakterlerle bir bağ kurmak ve onlar hakkında bilgi sahibi olmak imkansız bir hal alıyordu. Atamalar esnasında çoğu zaman kim olduğuna bakmaksızın en iyi özelliklere sahip kişiyi seçiyordunuz.
Atamaları daha çetrefilli kılacak bazı değişiklikler geçmişte yaptık. Pompey yamasındaki Güç Potansiyeli mekaniği, Cicero'daki Politik Nüfuz ve Livy'deki Devlet Adamlığı mekaniği bunlara birer örnek. Tüm bu değişiklikler oynanış itibariyle kimin seçilmesi gerektiği konusunda daha ince davranmanızı sağlasa da, karakterlerin çoğu zaman isimsiz olmaları ve hangi aileden geldiklerinin pek de önem sarfetmemesi istemediğimiz bir durum ortaya çıkarıyordu. Bu durumu ortadan kaldırmak adına oyunda ailelerin işleyişini tamamen baştan ele alarak ülkenizin yönetiminde daha önemli hale getirdik.
Büyük Aileler
Livy yamasıyla birlikte ülkelerde artık sınırsız sayıda aile olamayacak. Bunun yerine daha kısıtlı bir sisteme sahip olacağız. Ülkenizdeki aile sayısı ülkenizin kademesine göre belirlenecek. Bunla birlikte aileler çok daha kalablık olup, şu ankine nazaran daha fazla Güç Potansiyeline sahip olacaklar.
Bir ülkede asla 3'ten az potansiyel aile olmayacak, Bölgesel Güç haline geldiğinde 4., Büyük Güç haline geldiğinde ise 5. aileye sahip olacak.
Tüm arayüzlerde bu aileleri kendilerine has renkleriyle göreceksiniz, böylelikle hangi karakterin hangi aileden olduğu daha kolay anlaşılacak.
Aile Prestiji ve Güç Potansiyeli
Oyunda aile üyeleri çeşitli makamlarda yer aldıkça aile prestiji artıyor, bu mekanik bu zamana kadar çok fazla kullanılmıyordu. Livy yamasıyla birlikte ailenin prestiji aile reisinin Güç Potansiyeline dahil edilecek. Aile sayısı daha az ve aileler artık daha önemli olduğu için 120 Güç Potansiyeli ailelerin prestijlerine göre bölünüyor olacak.
Bu da üzerine çok fazla sorumluluk yüklenen ailelerin zaman içerisinde devlet yönetiminde daha etkili olacağı, elde ettikleri yüksek prestij ve 120 Aile Güç Potansiyelindeki yüksek payları neticesinde daha önemli oldukları anlamına geliyor. Bu işleyişin en büyük istisnası kabileler. Kabilelerde ailelerin yerine oyunda yer alan Klanlar sahip oldukları gücü emirleri altındaki askerlerden almaya devam edecek. Kabilelerde Aile Prestiji aile reisine ün sağlayacak.
Aile Üyeleri
Ülkenizdeki karakterlerin neredeyse tamamı büyük bir aileye mensup olacak, bu durum doğal yollarla, evlatlık edinmeyle veya evlilik yoluyla gerçekleşebilir.
Basit Karakterler
Ülkenizdeki tüm karakterler büyük ailelere mensup olmak zorunda değil. Başlangıçta bu şekilde çok sayıda karakterle karşılaşacaksınız. Oyun esnasında örneğin ülkenizde makam sahibi olabilecek karakter sayısı azalırsa yine bu şekilde karakterler belirecek.
Basit karakterler:
Basit karakterleri tanınmayan ailelerden gelip kendilerini gösterebilmiş hırslı kişiler olarak da düşünebilirsiniz. Eğer bu şekilde bir karakter fazlasıyla başarılı olursa büyük ailelerden biri tarafından evlatlık alınabilir. Basit karakterlerin makam elde etmesi ve hatta cumhuriyetlerde konsül olabilmesini engelleyen hiçbir şey yok, ancak bu durum ülkenizdeki büyük ailelerin dışlanmış hissetmesiyle sonuçlanabilir.
- Herhangi bir büyük aileye bağlı olmazlar.
- Evlenmez veya çocuk yapmazlar (büyük ailelerden biriyle evlenmedikleri müddetçe)
- Soyadları vardır, ancak bu büyük aileye mensup oldukları anlamına gelmez dolayısıyla aile prestijleri yoktur.
- Genellikle yetişkin olup, ülkenizde makam sahibi olabilecek cinsiyettedirler.
(Evet, hükümdarınız her ne kadar her zaman sadık olsa da, ailesi sizden makam beklentisinde olacak.)
Dışlanmış & Minnettar Aileler
Daha önceki versiyonlarda olduğu üzere belli bir maaş beklentisi yerine artık büyük aileler ülkedeki makamlardan kendilerine düşen paya sahip olmamaları durumunda dışlanmış sayılacaklar. Antik çağ aristokrasinin altın dönemlerinden birisi, bu kapsamda aileler ülkenizdeki koltukların %80'ine sahip olmak isteyecek. Kendilerine düşen paydan daha azına sahip olan aileler dışlanmış sayılacak ve tüm aile üyeleri zaman içerisinde sadakat kaybedecek.
Bu koltuklara ülkenizdeki tüm valilikler, makamlar ve generallikler dahil (lidersiz ordular ve donanmalar dahil değil)
Aynı şekilde kendi üstüne düşen payın 2 katı koltuk sahibi olan aileler "Minnettar" sayılıyor, bu durum aile üyelerinin sadakatini yükseltip, maaşlarını düşürüyor ve devlet adamlığı seviyelerinin artmasını sağlıyor.
(Burada gördüğünüz minor_mac bir aile değil, debug mode'un açık olması sebebiyle bu arayüzde görebildiğim ekstra bilgi.)
(Bu karakteri evlatlık edinmek biraz daha ucuz, çünkü kendisi şu anki hükümdarımın gayrimeşru çocuğu.)
Evlatlık Edinme
Aile reisleri basit karakterleri evlatlık edinerek aile güçlerini arttırabilir. Her zaman aileler dışlanmış sayılmalarını engelleyecek miktarda atanabilecek karaktere sahip olmaya yönelik yetişkin karakterlere sahip olmaya çalışacak. Bir aile herhangi bir karakteri evlatlık edindiğinde bir miktar prestij kaybına uğrayacak ve ailenin güç potansiyeli bir süreliğine azalacak.
(İnatçı karakterler evlatlık alınmak istemeyebilirler.)
Eğer monarşi olarak oynuyorsanız karakter etkileşimleri aracılığıyla basit karakterleri evlatlık alabilirsiniz. Bu basit karakterler inatçı veya gururlu özelliklere sahip olmadıkları müddetçe bunu genellikle kabul edecektir.
Gözden Düşme & Bilinmezlikten Yükselme
Ülkenizin kademesi arttıkça veya yükseldikçe ülkenizdeki ailelerde değişimler göreceksiniz.
Eğer ülkeniz sahip olduğu kısıtlamanın üstünde bir büyük aile sayısına sahipse en az prestije sahip aile bu statüsünü kaybedecek. Bu durum bir olay aracılığıyla gerçekleşecek ve büyük ailenin tüm üyeleri basit karakter haline gelecek, bu basit karakterler evlenemedikleri için zaman içerisinde kaybolup gidecekler.
Öte yandan eğer ülkenizdeki aile sayısı aile limitinin altındaysa, basit karakterlerden birini seçerek onun ailesini büyük aile haline getirebileceksiniz. Karakter tercihi yönetim biçiminize göre şekillenecek. Cumhuriyetlerde senato size bazı adaylar sunacak, monarşide ise en güçlü karakterler ön planda olacak. Kabilelerde bu durum klanlar üzerinden işleyecek.
(Major vs minor karakterlerin karşı karşıya geldiği bir başka örnek, vali seçim arayüzü.)
Tüm bu değişiklikler oyunda ailelerin daha önemli olmasını sağlayacak. Aile reisleri artık daha etkili isimler olacaklar ve bir aileyi dışlamak eskisine nazaran daha büyük sonuçlara sahip olacak. Devlet adamlığı mekaniğiyle birlikte bu durum hangi koltuğa kimi atayacağınız konusunda daha ilginç bir karar mekanizmasının ortaya çıkmasıyla sonuçlanacak.
Teker teker karakterlere odaklanmaktansa ailelere ve karakterlerin bu aileler içerisindeki rollere odaklanmanın Imperator: Rome'un zaman dilimi neticesinde daha isabetli olacağını ve Crusader Kings ile tamamen devlet üzerinden yürüyen Europa Universalis'ten farklı, Imperator'a has bir yaklaşımı ortaya çıkaracağını düşünüyoruz.
Gelecekte bu sistemi daha da geliştirmek ve görevler gibi yeni mekaniklerde daha etkili hale getirmeyi amaçlıyoruz.
Önümüzdeki hafta sizlere Roma görevlerini tanıtıyor olacağız.