Günlük: Imperator - Toprak Değişikliği ve Yemek Sistemi
#1
diaryimp.png

Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta toprak değişikliklerinden ve yemek sisteminden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...9.1229759/ :Herkese merhabalar, yaz arasının sona ermesiyle birlikte Cicero için yazılan geliştirici günlüklerine geri dönüş yapıyoruz. Bu günlükte bir süredir görseller paylaştığımız bazı mekanikleri sizlere net bir biçimde tanıtacağız.

İlk olarak 'Bölge' kategorilerinden bahsedeceğiz, 1.2 öncesinde oyunda temel seviye idari birimlere 'Şehir' deniyordu. Artık bunların tümüne 'Toprak' diyeceğiz. Bu topraklar kendi içerilerinde 3 kategoriden birine bağlı olabilir:
  • Yerleşim: Düşük nüfusa sahip olan bu topraklarda üretim, göç hızı ve nüfus türü oranlamasında bazı dezavantajlar mevcut. Yerleşimlerde sadece bir bina olabilir, kendilerine has binalara sahipler ve bunları istediğiniz şekilde özelleştirebiliyorsunuz.
  • Şehir: Büyük bir nüfus kapasitesi bonusuna sahip olan şehirler imparatorluğunuzun kalbini oluşturuyor. Şehirler Cicero beta'da bu zamana kadar gördüğünüz tüm binaları destekleyebiliyor, ancak çok daha az rastlandıkları için artık daha önemliler. Şehirler ticari üretim dezavantajına sahip, bir mal üretmektense o malın tüketildiği yerler.
  • Metropol: Bir şehir yeterli nüfusa ulaştığında metropole dönüştürülebiliyor, metropollerin herhangi bir özel binaya erişimi yok ancak belli başlı nüfus türlerinin yaşam standartlarını güçlendiriyorlar.
Yerleşim Binaları:
  • Latifundia: %40 Yerel Köle Üretimi, %25 Yerel Nüfus Kapasitesi. Latifundia sadece Maden inşa edilemeyen yerlere yapılabilir.
  • Maden: Ticaret Malı Başına -5 Yerel Köle, %25 Yerel Nüfus Kapasitesi. Toprakta Mermer, Taş, Değerli Taş, Temel Metaller veya Demir olması gerekir.
  • Tarla: %50 Yerel Yemek Etkisi, Ticaret Malı Başına -5 Yerel Köle, -%10 Özgür Kişi Oranı, %25 Yerel Nüfus Kapasitesi. Toprakta Sebze, Tahıl, Balık veya Besi Hayvanı olması gerekir.
  • Yüksek Kale: %20 Yerel Özgür Kişi Mutluluğu, %40 Yerel Özgür Kişi Üretimi, %25 Yerel Nüfus Kapasitesi.
  • Eyalet Temsilciliği: %75 Göç Hızı Etkisi, %20 Yerel Nüfus Asimilasyon Hızı.
Çağa uyumlu bir biçimde dilerseniz yerleşim bölgelerinizi şehre dönüştürebileceksiniz.

Bu yenilemenin önemli bir parçasını toprakların haritadaki görünümleri oluşturuyor. Eskiden her toprakta nüfusa göre belli binalar görünürken, artık sadece şehirler ve metropollerde bina göreceksiniz:

imp-rome-0508.jpg

Bu değişiklikle birlikte oyuna Yemek mekaniği ekliyoruz, bu antik dünyada devamlı erzak ihtiyacını oyuna yansıtacak. Bu yemek ihtiyacının bir kısmı arazi türüne göre sahip olduğunuz topraklarda üretilecek. Yemekler eyalet seviyesinde depolanıp, türlerine göre eyaletteki nüfus tarafından tüketilecek. 

Oyunun başlangıcında eyaletlerin büyük bir kısmının kendi nüfuslarını besleyebildiğini göreceksiniz, ancak eyaletteki nüfus arttıkça veya daha fazla şehirler kuruldukça eyaletteki yemek ihtiyacı büyük oranlarda artış gösterecek.

Bu da bizi yemek sisteminin daha ilginç bir kısmına getiriyor. Artık Tahıl, Balık, Besi Hayvanı ve Sebze gibi ticaret malları aylık yemek kazancında net bir artış sağlıyor. Bunların tıpkı daha önceden olduğu gibi ticareti yapılabilecek, ancak büyük şehirler için artık çok daha önemliler. Latium gibi bir eyaletin büyümesi esnasında sürekli daha fazla yemeğe ihtiyaç duyacaksınız.

imp-rome-2-0508.jpg

Tabi ki yemek sadece olumsuz yansımaları olabilecek bir mekanik değil. Şehirlerinizde veya metropollerinizde tahıl ambarları inşa ederek eyaletinizin yemek depolama kapasitesini yükseltebileceksiniz. Eyaletin yemek deposunda 12 ay boyunca bulunan her yemek için nüfus artışı ve yerel savunma bonusu elde edeceksiniz. Genişlemeci imparatorlukların bu meseleyle pek ilgilenmesi gerekmeyecek.

Doğal olarak yemeğin savaşlarda da bir etkisi var. Dost topraklarda normal şartlarda yıpranmaya maruz kalacak birlikler bundan böyle eyaletteki yemeği tüketecekler. Ek olarak eğer Eyalet Başkenti düşman tarafından ele geçirilirse, buradaki yemek deposuyla kendi birliklerinin yıpranmasını engelleyebilecek.

Kuşatmalar, ablukalar ve işgaller bir topraktaki yemek üretimini azaltırken, eyalet başkentlerinde ise şehre gelen yemek miktarını azaltıp nüfusun açlık çekmesine sebep olacak. Eğer depodaki yemek 0'a inerse eyaletteki tüm topraklarda büyük dezavantajlar yaşanmaya başlanacak, bu topraklar daha kolay kuşatılacaklar ve buradaki nüfusun göç hızı artacak.

imp-rome-3-0508.jpg

Buna ek olarak topraklarda nüfus kapasitesinin üstüne çıkmak artık eskisi kadar problem değil, büyük oranda toprağın göç çekiciliğini azaltıyor.
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Bu mekanikle ticaret biraz daha anlamlı olmaya başladı.
Screenshot_1.png?ex=661394d9&is=66011fd9...4125dc856&
Ara
Cevapla
#3
Bence çeşitli koşullara göre bazı binaları yapılabilir kılmaktansa direkt olarak yerleşimlere kategori vermeleri lazımdı "tarım arazisi, maden bölgesi" şeklinde, aynı zamanda bu kategoriler harita üzerinde anlaşılabilir hale getirilebilirdi.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.