Bu haftaki geliştirici günlüğünde Stellaris'i bekleyen değişikliklerden bahsediliyor.
Martin Anward :Herkese merhabalar ve bir başka Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugün sizlere oyunun şu anki durumundan ve gelecekte planladığımız şeylerden bahsedeceğim.
Neredeyiz?
Stellaris geliştirici günlüklerini iyi bir şekilde takip ediyorsanız Heinlein yamasının ilk planladığımız halinden oldukça değişime uğrayarak çıktığını farketmişsinizdir. İlk olarak Heinlein'i büyük bir DLC'nin yanında çıkması üzerine tasarlamıştık, ancak sonraları DLC'nin içeriğini kısıtlayıp bir Hikaye Paketi haline getirmek istedik ve yanında çıkacak olan yamaya odaklandık. Heinlein ve Leviathans'ın çıkışı sonrası görüyoruz ki bu doğru bir karardı, çünkü böylelikle oyun içerisinde daha zayıf kalanları daha iyi analiz etmeye zaman bulduk ve aynı zamanda arayüzde çoık iyi geliştirmeler yaptık. Heinlein oyuna çok büyük bir katkı sağlayan bir yama olarak oyunda yerini aldı ve oyuncu tepkilerine bakılırsa siz de bizimle aynı şekilde düşünüyorsunuz.
Bana kalırsa şu anda elimizde çok iyi bir oyun var, bir bakıma elimizde uzayı daha yüce hale getirme planımızda bize yardımcı olacak, yeni katlar inşa edebileceğimiz çok güçlü bir zemin katı var.
Nereye gidiyoruz?
Peki Stellaris'te bizi neler bekliyor? Daha önceleri Banks güncellemesine dair birkaç bilgi vermiştim, bu güncellemenin büyük bir DLC ile birlikte çıkmasını planlıyoruz. Ancak tüm bunlar hala planlama aşamasında, Banks yamasından önce Kennedy adını verdiğimiz bir yama çıkaracağız, bu yama yüksek ihtimalle yeni yıldan önce çıkmış olacak. Kennedy küçük bir yama olacak ve event zincirleri, oyun sonu krizleri gibi Heinlein'de zaman ayıramadığımız bazı anahtar hususlar üzerine yoğunlaşacak. Kennedy'den sonra Banks gelecek, Banks güncellemesine dair henüz çok fazla bir bilgi paylaşamayacağız ancak güncellemede ismi kullanılmış yazarı bulursanız bazı bilgiler edinebilirsiniz.
Ne istiyoruz?
Son olarak sizlere oyunda geliştirme yapmak istediğimiz hususlar üzerinde bilgi sunmak istiyorum. Oyuncularımızdan çok iyi geridönüşler ve fikirler almaya devam ediyoruz. Bizim düşüncelerimizle oyuncuların geridönüşleri birleştirildiğinde oyunda geliştirilmesi gereken 3 alan olduğu ortaya çıkıyor:Bunlar tabi ki odaklandığımız 'yegane' şeyler değil, ancak en önemli olarak bu 3 maddeyi belirledik. İlerideki yamalarda bu 3 soruna parmak basan değişiklikler göreceksiniz.
- Oyunun orta ve geç dönemini yeni ilginç unsurlar ve eventler ekleyerek daha ilginç kılmak.
- İmparatorlukların iç yönetimlerinde değişiklikler, nüfusları ve liderleri daha ilginç kılmak, imparatorlukları daha canlı hissettirmek.
- Prensip sistemini geliştirmek ve roleplay unsurları arttıracak daha eşsiz oynanışlar ortaya çıkarabilmek.
Eklemeyi planladığımız şeyler şu şekilde, bu liste şimdilik herhangi bir kesinlik taşımaz - listede olacak şeylerin yamada bulunmama ihtimali vardır.Tekrar hatırlatalım, yukarıdaki liste kesin bir liste değil, planlarımızda ve düşüncelerimizde değişiklikler olabilir.
- Her imparatorluk için farklı görünen gemiler
- Daha çok hikaye eventleri
- İmparatorluk customization'unda geliştirmeler ve tall imparatorluk kurabilme şansı.
- Federasyonların tek bir devlete dönüşmesi
- İmparatorluğunuzdaki belli bir ırka ayrı haklar tanıma şansı
- Gezegenler arası paylaşılabilen bir yemek değeri
- Süpersilahlar ve gezegen yokediciler
- Uzayda yaşanabilir bölgeler ve halka dünyalar inşa edebilme
- IDH teknolojisine henüz ulaşamamış uluslar için ilginç mekanikler
- İmparatorluk için sadece bela olmaktansa kimi zaman onlara katkı da sağlayabilen fraksiyonlar
- Yıldızlararası politikada aktif Galaktik Topluluk ve Uzay BM'si
- İnşa edilebilir Dreadnoughtlar ve Titanlar.