Günlük: Tinto Talks #11: Ordu Sistemi
#1
j122b5kkSHre8fzThR98htcNObjdyIE_I7he5798...twcRjfweW0

Tinto Talks'un on birinci bölümünde Project Caesar'daki Ordu Sisteminin detayları hakkında bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...4.1675078/ :Bir başka Tinto Talks'a hoş geldiniz, süper gizli oyunumuz hakkında yazdığımız bu yazının ön birincisine gelmiş bulunmaktayız! Bu sefer ordu meselelerinden ve milisler, paralı askerler ve düzenli birlikler arasındaki farklardan bahsedeceğiz.

Ama önce...

Bugün, Paradox Tinto'da EU4 için Winds of Change eklentisini çıkarıyoruz! Ekibin hazırladığı videoya bir göz atın:



Çıkış iyi geçerse de ekipten harita dönütleri konusunu haftanın ilerleyen günlerinde açmasını isteyebilirim!

Askeri Organizasyon

Pek çok çeşit birlik olsa da hepsi dört ana kategoriye ayrılıyor: Piyade, Süvari, Topçu ya da Destek. Piyadeler ordunuzun büyük kısmını oluşturacak ve diğerleri de oyununz sırasında belli rollere sahip olacak.

Birliklerin boyutları zamanla değişiklik gösterecek, ilk Piyade Birlikleri 100 birimden oluşacak, oyunun sonlarına doğru ise her piyade birliğinde 3200 birim olabilecek. Süvari, Topçu ve Destek birliklerinin farklı boyutları olacak.

Ayrıca birlikleri milis, paralı asker ya da düzenli birlik olarak ayırıyoruz. Herhangi bir ordu bunları istediği şekilde birleştirebiliyor ve istediği şekilde bölebiliyor. Yani bir paralı asker birliğinin yarısını bir orduda diğer yarısını da başka orduda bulundurmak isterseniz, bu oyunda onu yapabileceksiniz.

PY1i0QRMAuYEsej-5zpt_7lZMxXLLCCBPTddUNCR...gETkCafyhU
Bu ilk çağdan bazı kültürlerin erişebildiği özel bir süvari birliği.

Milisler

Öncelikle oyunda milisler bulunuyor, sağlığı el veren savaşabilecek insanları askere çağırabiliyorsunuz. Bu sizin için savaşabilecek bolca insan sağlıyor fakat milislerin bazı problemleri bulunuyor. İlk olarak, onları sadece savaştayken ya da isyancılarla savaşırken çağırabiliyorsunuz. İkincisi, milisleri çağırdığınızda geldikleri yerlerde temsil ettikleri nüfusa göre savaşa giden kişileri temsil etmek için nüfusu azaltıyorlar ve ölen milislerdeki nüfus kalıcı olarak kaybediliyor... Bundan bahsetmişken, milislerin pek de bir tecrübe ile geldiklerini söyleyemeyiz ve ne tür birlikler elde edeceğiniz de pek size kalmış bir durum değil. Bir başka problem ise milislerin seferdeyken yenilenmemesi. Ayrıca milislerin çağırıldığı illerde daha az gıda ve hammadde üretilecek.

İsterseniz tüm milislerinizi isterseniz de illerden bireysel olarak çağırabilirsiniz.

lwc36qKfMap3fnpoARbRdADpd8skxjGquMLJCP0d...8J_mknwuq8
İsveç Krallığı'ndaki tüm sağlığı el veren insanları çağırmak bize 12.000 asker sağlayacak!

Paralı Askerler

Dünyada parasını vererek işe alabileceğiniz pek çok paralı asker birliği var ve her bölgede en az birkaç tane bulunuyor. Lakin bunlar sonsuz ve ücretsiz insan gücü anlamına gelmiyor çünkü diğer ülkeler onları sizden önce işe alabiliyor. Paralı Asker Birlikleri en az 2 yıllık kontrat imzalıyor fakat isterseniz bu kontratı uzatabiliyorsunuz. Paralı askerlerin nasıl işe alındığı hakkında sonraki bir sohbette daha detaylı konuşuruz.

Düzenli Birlikler

Düzenki ordunuz dağıtmak istemediğiniz birliklerden oluşuyor ve insan gücüne ihtiyaç duyuyor. Fakat bu tarz bir askere alımı her yerde gerçekleştiremiyorsunuz çünkü askeri birlikleri yetiştirebilmek için özel binalara ihtiyacınız bulunuyor. Genellikle bu binalar size insan gücü sağlayan binalar oluyorlar. Çağlar geçtikçe azıcık insan gücü sağlayan bazı özel binalardan ana kültür noktalarınızda Askere Alım Merkezleri kurabiliyorsunuz.

İnsan Gücü

İnsan Gücünden bahsetmişken, Project Caesar'da bu büyük oranda binalar tarafından sağlanıyor. Şimdi nüfus varken ayrıca insan gücüne neden ihtiyacımız var diye soruyor olabilirsiniz. Bizce "insan gücü" aşağı yukarı eğitim almış ve askeri amaçlarda kullanılabilecek insanları temsil ediyor. Ve asıl önemlisi, bir birliğin gücü yıpranma ya da çatışma yoluyla azaldığında nüfusunuz da azalacak.

qk_-5EwQtnABoUMucSmUNjHMQp9Tx-5GU5-rJxVp...VcngS2NmBU
Bu Moğol step hordaları için özel bir bina.

Project Caesar'da insan gücünden bahsederken önemli olan bir başka husus ise oyunda "ordu limiti" olmaması bunun yerine bakabildiğiniz birlik sayısıyla sınırlanıyorsunuz. Her birliğin mevcut asker sayısını korumak için ihtiyaç duyduğu bir aylık insan gücü miktarı bulunuyor.

Ayrıca her ay belli miktarda mala da ihtiyacınız oluyor ve bunlara erişim olmadığı durumlarda moral düşüyor, ordu yenilenmiyor ya da mevcut gücünü koruyamıyor.

Yukarıdaki ekran görüntülerinde görmüş olabileceğiniz üzere birimlerin birkaç özel niteliği bulunuyor. Tüm ülkeniz için ortak olan bazı şeyler bulunuyor:
  • Disiplin, aldığınız ve verdiğiniz hasarı etkiliyor.
  • Askeri Taktikler, aldığınız hasarı etkiliyor.
  • Ordu Morali, ordunuzun dağılmadan önce ne kadar süre savaşabileceğini etkiliyor.
  • Piyade, Süvari, Topçu ve Destek gücü, bu da bahsedilen kategoride verilen hasarı etkiliyor.

Ayrıca Ordu Geleneği bulunuyor, bu da ordunuzun ortalama tecrübesinden elde ediliyor, bu onlara talim yaptırarak arttırılabiliyor ve ordunuzun moralini ve kuşatma kabiliyetlerini etkiliyor, ayrıca sizi yavaşça kara ya da deniz arasındaki toplumsal değerler arasında seçim yapmaya itiyor.

Tabii askeri meseleler burada bitmiyor çünkü donanmalar, lojistik ve muharebe sistemi hakkında da ayrıca sohbetlerimiz olacak.

Fakat haftaya tamamen farklı bir şey ile geri döneceğiz, oldukça yeni ve ilginç özelliklerden bahsedeceğiz.
WhaW8Am.gif
[+] 2 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Detaylarını hatırlamıyorum ama Imperator: Rome ile büyük oranda aynı sistem gibi.
Ara
Cevapla
#3
Eeee Bu I:ROME sistemi Yeni oyun yapacaktın neden I:Rome un fişini çektin knk ?
Hail the Omnissiah! He is the God in the Machine, the Source of All Knowledge
Ara
Cevapla
#4
Yorumlarda Johan orduların düşman topraklarda yenilenmeyeceğini belirtmiş. Atlı okçular gibi özel birimler olacakmış. Kendi ordularını paralı asker olarak başkalarına kiralayabilecek miyiz sorusuna Johan olumlu yanıt verdi. Kabul edilmeyen kültürlerin baskın olduğu yerlerde insan gücü üreten binalar yapılamayacakmış.

Kültür ve insan gücü hakkındaki kısım biraz tuhaf geldi, Osmanlı gibi birincil kültürünün çoğunluk olmadığı ülkeleri nasıl etkileyeceğini merak ettim, birçok ülkede genişlemenin askeri güce olan etkisini azaltacak muhtemelen.
[+] 2 üye Selene nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Sanırım oyun içi resimlerden bir tanesi 

GNOT85XWEAAEqCE?format=jpg&name=medium
Hail the Omnissiah! He is the God in the Machine, the Source of All Knowledge
Ara
Cevapla
#6
(10-05-2024, 03:24)Selene : Yorumlarda Johan orduların düşman topraklarda yenilenmeyeceğini belirtmiş. Atlı okçular gibi özel birimler olacakmış. Kendi ordularını paralı asker olarak başkalarına kiralayabilecek miyiz sorusuna Johan olumlu yanıt verdi. Kabul edilmeyen kültürlerin baskın olduğu yerlerde insan gücü üreten binalar yapılamayacakmış.

Kültür ve insan gücü hakkındaki kısım biraz tuhaf geldi, Osmanlı gibi birincil kültürünün çoğunluk olmadığı ülkeleri nasıl etkileyeceğini merak ettim, birçok ülkede genişlemenin askeri güce olan etkisini azaltacak muhtemelen.

Büyük ihtimal özel etkileşimlerle hallederler. Fakat Osmanlı´da Türkler yine de en kalabalık grup diye biliyorum. 
En azından bu sistem Eu4´e göre daha iyi gibi duruyor. Eu4´te orta oyun sonrasında devasa ordular ve bunları besleyen sonsuz manpower görüyorduk. Bunu dengeleyebilir gibi duruyor.
"Paris'te bir adam öldürülürse, bu bir cinayettir; doğuda elli bin insan boğazlanırsa, bu sadece bir meseledir" 
Victor Hugo
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 7 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.