Günlük: Total War Saga: Troy - Ege'nin Sesi
#1
Ekran_Alnts.PNG

Bu günlükle Creative Assembly Sofya Ses Yönetmeni Kiril Petrushev ile birlikte Total War Saga: TROY'da Bronz Çağı seslerini nasıl canlandırdıkları hakkında konuştuk.

Kalabalıklar ve İklimler

Sofya Ekibi olarak Creative Assembly'e katıldığımız zaman bize verilen ilk ses tasarım projesi Total War Saga: Thrones of Britannia'ydı. Britanya projesi Total War serisinin ses tasarımı hakkında oldukça şey öğrenmemizi sağladı. Geliştirebileceğimizi fark ettiğimiz ilk şey ise gurup seslendırmeleri ile kalabalıkların ses tasarımıydı. Bu konuyu Ana Ses Tasarımcısı Peter Tolnay ile konuştuk ve ofisimizde, kendi çalışanlarımızla bir kayıt almaya karar verdik. 30'un üstünde CA Sofya çalışanı ellerinden geleni yaptı ve hem oldukça güzel sonuçlar aldık hem de bağırıp çağırmak ekip için güzel bir motivasyon kaynağı oldu. Oyun içinde anlamlı insan seslerine sahip olmak gerçekten de oyun içi sesin ete kemiğe bürünmesini sağladı.

Sofya Stüdyosu ayrıca Troy'daki çevre ve yakın dövüş sesleri üzerinde de oldukça zaman harcadı. Oyun içindeki dört mevsim için de araştırmalar yaptık. Dört mevsim birbirinden keskin çizgilerle ayrılmasa da kendilerine ait ilginç özellik ve faunalara sahipler. 

Ayrıca Yunanistan'ın, Kuzey Makedonyanın ve elbette Kuzey Ege'nin iklimi ile benzerlik gösteren Bulgaristan'ın çeşitli bölgelerinde kayıtlar aldık. Ayrıca Türkiye de dahil olmak üzere bu bölgelerde daha önceden kaydedilmiş sesleri de kullanmayı ihmal etmedik. Bu kayıtları seçmenin en ilginç kısmı sizi Akdeniz'e adeta sokan sesleri aramak oldu. Denizler sakince dalgalanırken, o dalgaların kulaklarınızı okşamasını istedik. Troy'un kampanya haritasında açık denizlere girdiğinizde ise duyduğunuz sesin hafifçe değiştiğini fark etmenizi istedik. Hatta açık denizlerde bir sürpriz bile olabilir!

Ocean.png

Silah ve Kalkan

Hadi şimdi de muharebe seslerine odaklanalım biraz. Özellikle kılıç gibi silahların et ya da kalkana vurduğunda çıkardığı sesleri. Bütün yakın muharebe silahları için yeni ve eşsiz sesler yaratmaya karar vermiştik. Bunun için yaklaşık olarak 6.000 ile 7.000 arasında yeni darbe sesi kaydetmemiz gerekti. Ama bundan önce Broz Çağı silahlarını düzgünce yansıtabilmemiz için elbette bronz silahlara ihtiyacımız vardı.

Bronz çağındaki teknikler ile yapılmış birkaç tane bronz silah satın almakla işe başladık. Ve akustik olarak nasıl işler çıkartabildikleri inceledik. Halile gibi bronzdan yapılmış müzik aletlerinin aksine bronz kılıçlar daha düşük tonlu ve mat bir tona sahipti. Buna rağmen biraz melodikti ve çelikten daha sıcak bir sese sahipti. Yine de pirinç ve çelik gibi daha modern malzemeler ile deneyler yapmaya karar verdik. Zira geleneksel yöntemler ile yapılan bronz silahların çıkardığı seslerin "renksiz" olduğunu fark etmiştik. Hem dürüst olmak gerekirse bronz silahlar ses kayıtlarımız için yeterince dayanıklı da değildi. Ama haklarını yememek gerek kırıldıklarında çıkardıkları sıcak tını ve kristal tonlar oldukça hoştu.

BronzeSwords.png

Silah, kalkan ve zırhların yapımında kullanılan tek malzeme metal değildi elbette. Bu yüzden deri ve tahta sesleri için de kayıt yapmamız gerekti. Aradığımız şeyleri bulmak için az dükkan gezmediğimizi de eklemek isterim.

İş arkadaşlarımız çoğunlukla bizi garip bir merakla izlerdi zira bir süre boyunca zamanımızı sadece raftan eşyaları alıp birbirlerine vurmakla geçirdik. Mesela bir keresinde bir çapa sapına balta ile vurmuştuk, bir maşaya pala ile, bir orağa çekiç ile vs. Çok eğlenceliydi orası ayrı! Dükkanlardan çok fazla enstrüman aldık: araç - gereçler, birkaç eski deri ceket, birkaç ahşap eşya ve aklına gelebilecek bütün metal türleri...

Her bir nesneyi numaralandırdık ve istediğimiz kombinasyonları kaydedip dinledik. Biri kayıt odasında nesneleri birbirine vurarken diğerinin kontrol odasından dinleyip nasıl vurulması gerektiği hakkında talimatlar vermesi bizim için oldukça hoş ve ilginç bir deneyimdi.

Kayıt ve Arıtma

ControlRoom.png

Yepyeni kayıt odamız çarpışmalardan doğrudan gelen sesi izole etmede ve aynı zamanda kayıtlar sırasında ortaya çıkan gürültü yüzünden iş arkadaşlarımızın sağır olmasını engellemekte oldukça iyi bir iş çıkarttı. Kayıtlar için nesneleri çok sert bir şekilde çarpıştırmak zorunda kaldık çoğu zaman. Tahmin edebilirsiniz ki oyuncaklarımızın çoğu bu esnada kırıldı. En ilginç kayıtlarımız ise silahlara karşı kalkan, zırh ve derilerle yaptıklarımızdı. Silahların kendileri hafif ve küçük olduklarından zırh ya da kalkan gibi engellere vurulmadıkları sürece güçlü ve sağlam bir ses elde edemiyordunuz.

Kayıtları aldıktan sonra yapım sonrası döneme başladık ve kaydettiğimiz sesleri işledik. Bazı kayıtları yeniden almak zorunda kaldık ama sonunda çok tatmin edici çarpışma sesleri elde ettik.

Tabi kayıtlarımızı basitçe işleyip oyuna koymadığımızı da eklemek lazım. Çeşitli saldırıları kombine etmek, farklı materyellarin rezonaslarını karıştırmak, ve gerçekçiliğe rağmen tatsız seslerden kaçınmak zorundaydık. Tabi Troya ve Akalı kahramanların savaşlarını tekrar canlandırırken daha mitsel ve epik hissettirmek için sesi birazcık yükseltmemiz de gerekti.

Son olarak, gerçek mitin arkasındaki bir yerlerde.

AxeJacket.png

Troy'un Seslerinin Tadını Çıkarın!

Ekibimizin Total War Saga: TROY'un seslerini nasıl yarattığını okuduğunuz için teşekkürler.

Daha fazla sahne arkası içerik için takipte kalın.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.